Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti toisen takia, annoin mahdollisuuden ja nyt

Vierailija
23.06.2023 |

Mies jätti viime vuonna toisen naisen takia. Hullaantui toisesta ihan täysin, hajotti perheemme. Vietti pari kuukautta täysin tämän toisen naisen kanssa ennen kuin pääsin muuttamaan pois ja kuukausi sen jälkeen mies kertoi huomanneensa tehneensä elämänsä virheen. Halusi korjata suhteemme aiempaa paremmaksi ja perheen takaisin. Niin halusin minäkin ja palasimme takaisin yhteen. Pystyin käsittelemään asiaa yllättävän hyvin, ja etenkin viime aikoina suhteessamme on ollut iloa ja onnellisuutta.

Nyt kävi niin, että eräästä asiasta puhuessamme mies jostain syystä oletti tämän toisen naisen olleen minuun nyt yhteydessä. Luuli minun tietävän kaiken. Kertoi, että on ottanut yhteyttä tähän naiseen nähdäkseen ja palauttaakseen hänelle kuuluvia tavaroita. Samalla on kuulumisia vaihdettu ja juteltu kuulema jotain joutavia. On siis tässä parin kk aikana ollut muutamaan otteeseen naiseen viesti-yhteydessä ja viestejä on siinä tilanteessa vaihdettu useampiakin. Minusta, perheestä ja todellisesta tilanteesta hän ei ole maininnut, nainen on uskossa ettei mitään muuta ole. Ei tiedä minusta mitään muuta, kuin että liittomme on ollut todella huono ja olemme eronneet, siinä se. He eivät ole nähneet, koska miehen kertoman mukaan nainen ei pysty häntä kohtaamaan kun heidän eronsa on satuttanut naista niin pahasti. Nainen rakastaa kuulema miestä edelleen. Mies siis hillonnut naisen tavaroita ja aina vain sitten mahdollisuuden tullen (nainen asuu toisella paikkakunnalla ja mies ollut siellä työn vuoksi) ehdottanut uudelleen tapaamista.

Kun hän kertoi nämä asiat, olin osannut tällaista odottaa mutta en todellakaan saman naisen kanssa alle puolen vuoden sisään kun palasimme takaisin yhteen. Mies kertoi, että niinä muutamana hetkenä kun meillä on tässä ollut haastavaa (riitaa jostain aivan turhasta), hän on siinä hetkessä ajatellut että ei tästä mitään tule kuitenkaan ja se toiminut kimmokkeena saman tien kontaktoimaan tätä huumannutta naista. Mies on pahoillaan ja jotenkin yllättynyt siitä, kun totesin että tämä oli sitten tässä. Jatkuu seuraavassa

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä valitettavasti on ihan täyttä totta. Erittäin kummallisen kuuloista, varsinkin kun elämäni ja arkemme on aina ollut hyvin tasaista ilman mitään ihme draamoja. Ei tämäkään ole dramaattista, lähdin vain pois. Lapset luulevat että olen kipeä.

Välillä olen hetken vihainen, välillä surullinen. Tyhjältä pääsääntöisesti tuntuu. Verrattuna talven tuntemuksiin jätetyksi tulemisen jälkeen niin ei mitään hätää. Oudoksuttaa itseäkin, miten rauhallisesti ja tyhjin tuntein tämän otin vastaan ja toimin. Luulin aiemmin, että voisin kuristaa miehen jos hän vielä uudelleen jotain vastaavaa tekisi. Ei tuntunutkaan juuri miltään, lähtiessä vain yksinkertainen toteamus miehelle: minä tiesin että näin tulee vielä tapahtumaan.

Ap

Vierailija
62/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen arvostaa miestäsi enemmän kuin sinä.

Mies lienee kehunut sinua, joten olisiko tosiaan ollut liikaa vaadittu että olisit toiminut vastavuoroisesti.

Niin makaa kuin petaa.

Miten te jaksatte aina näitä samoja kommentoida ?

No kyllä ap:kin on ollut jokseenkin epäkunnioittava miestään kohtaan, kun ei ole mitenkään huomioinut häntä, vaikka siitä oli keskusteltukin.

Ei silti tietenkään oikeuta pettämistä.

Tämä on totta. Minussa on kehitettäviä asioita ja en ennen eroa nähnyt vaivaa kumppanini eteen ja pidin toista itsestäänselvyytenä. Kun hän jätti ja päätimme jatkaa, en ole edelleenkään ollut täydellinen, mutta olen ollut sitoutunut ja valmis korjaamaan toimintaani. Tilanteita on ollut joissa olen kommunikoinut väärin, mutta ne eivät ole olleet minulle yhdentekeviä. Olen halunnut koko ajan olla parempi puoliso ja huomioida toisen toiveet ja odotukset.

Niin myös mies on tehnyt. Omasta halustaan minua kohtaan muuttanut myös hänen toimintatapojaan. Minä en ole häntä muuttanut, hän on itse halunnut olla parempi minulle ja niin myös minä hänelle. Kumpikin on sen huomannut ja ollut kiitollinen, onnellinen.

Mutta tämä. Tämä yhteydenotto ja tavaroiden palautushalu pilasi kaiken. Mies soitti äsken, kertoi ettei ymmärrä miksi ei alunperin heittänyt tavaroita roskiin. Sanoi että vain puhtaasti hänen halunsa palauttaa tavarat oli ainoa syy laittaa tälle naiselle viestiä. Tavaroista valehteli kuulema siksi, ettei halunnut siinä tilanteessa loukata minua enempää. Kertomalla että kotimme autotallissa on toisen naisen pussi. Ymmärrän, että asia voi olla näin. Toinen vaihtoehto on, että piti tavaroita syynä ottaa toiseen yhteyttä.

On pahoillaan, pyysi anteeksi. En tiedä mitä ajatella. Miksi, miksi hänen piti tehdä näin.

Ap

Mieti nyt muutama päivä ihan rauhassa. Palaa sitten asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siis valehdeltuaan ja petettyään mies on sitä mieltä, että syy on sinun, kun et kehunut tarpeeksi... Ja seilattuuan kahden naisen välillä hön painostaasinua sekä ottamaan hänet takaisin ja kehumaan jatkossa koko ajan sillä uhalla, ettei hänestä alkaisi taas tuntua joltain ja joutuisi pettämään. Ihan kamala tyyppi.

Usein narsisti -sanaa käytetään väärin täällä, mutta minusta tässä tapauksessa voisi oikeasti miettiä, onko mies narsisti vai vain vaikuttaa siltä. Kumpikaan vaihtoehto ei ole niin hyvä, että kannattaisi elämäänsä tuhlata sellaisessa löyhässä hirressä.

Hyvä ap, kun olet muuttanut pois ja ottanut mietintätilaa ja teit tämän aloituksenkin. Kuulostaa myös siltä, että olet analysoinut itseäsi ja kun aikanaan tapaat jonkun uuden miehen ja ryhdyt ehkä suhteeseen, niin olet kehittynyt ihmisenä.

Vierailija
64/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille toiselle naiselle että olette palanneet yhteen ihan virallisestikin. Ja sen jälkeen annat äijälle kenkää."

Jep.

Sitten vain kuittaat: " Mäkin muutin mieleni, tuli sellanen fiilis ettei mua arvosteta ja kehuta."

Vierailija
65/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset lamaantuu ja jäätyy, eikä edes suutu oikein kunnolla.

Ei riitä potkua, ei pippuria.

Pablo Picasso kuulemma lausui aikoinaan tyyliin: On kahdenlaisia naisia , jumalattaria ja kynnysmattoja.

Vierailija
66/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä neuvon antaisit parhaalle ystävällesi, jos olisi vastaavassa tilanteessa? mitä sanoisit hänelle?

Vierailija
67/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tienristeyksessä.

Nyt merkitsee jokainen askel ja jokainen hetki.

Tahto pitää olla kirkkaana mielessä ja toimia vain niin, kuin se edellyttää.

Vierailija
68/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa wt meiningiltä niinkuin useat muutkin ihmissuhde sopat tällä palstalla. Ei oo niin kristillistä tämmöinen eroilu ja pettäminen, eli olisi kannattanut satsata kristillisiin arvoihin elämässä. Ja huom! ei kaikki kirkon kirjoissa olevat ole uskovaisia, kun vaan lapsi kasteen saanut. Se ei takaa vakaumusta, sillä eihän pikkulapsi ole osannut vakaumustaan ilmoittaa saati siihen elämäänsä perustaa.

Vierailija
69/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset lamaantuu ja jäätyy, eikä edes suutu oikein kunnolla.

Ei riitä potkua, ei pippuria.

Pablo Picasso kuulemma lausui aikoinaan tyyliin: On kahdenlaisia naisia , jumalattaria ja kynnysmattoja.

Kyllä minusta on vastusta löytynyt. Tässä iän myötä ajatusmaailman kypsyessä on vain huomannut, ettei asiat yksinkertaisesti ole niin mustavalkoisia, kuin olen nuorempana (-35v) ajatellut. Siksi annoin anteeksi. Minäkään en ole täydellinen.

Ap

Vierailija
70/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän salamarakkaus on romahtanut naisen toimesta. Jotain on tapahtunut, jokin luottamuksen rikkoutuminen, ja nainen on jättänyt miehen.

Mies on sen seurauksena alkanut tarinoimaan sinulle, että katuu teidän eroa ja haluaa sinut takaisin. Mutta haikailee tuon toisen naisen perään, sillä eihän hän koskaan edes halunnut erota.

Nainen ei nyt halua tavata, koska hän on sen luottamuksen rikkoutumisen jäljiltä niin loukkaantunut, ettei voi sietää miestä silmissään. Ei vaikka mies kuinka ruikuttaa perään ja yrittää houkutella tavaroilla.

Sinä olet kuviossa miehen varmuusvarasto. Olet se saatavilla oleva, ettei tarvitse ihan ilman olla.

No mutta Liisa. Et ole niin kummoinen mitä kuvittelet.

Karma.

Vierailija
71/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin. Mies on selvästi irtiottonsa jo tehnyt, eikä ole sitoutunut parisuhteeseenne ja perhe-elämäänne enää. Pitipä minkälaista yhteyttä tahansa tuon uuden naisen kanssa, niin pitää silti edelleen yhteyttä. Heidän välillään on voimakas lataus ja yhteydenpito tuskin ihan platoniselle ystävyyssuhteelle pohjautuu. Miksi miehesi ei siinä tapauksessa ole käynyt kippaamassa naisen tavaroita vain esim. oven ulkopuolelle ja ilmoittanut, että nyt ne on palautettu. Siksi, että tavoitteena on saada nähdä mahdollisimman monta kertaa. Syytä siihen voi miettiä.

Vaikka oma halu liiton jatkumiselle on vankka niin kannattaa aukaista silmänsä totuudelle. Luultavasti tulevaisuudessa koska tahansa voisi tulla mitä tahansa, josta mies saisi syyn lähteä lätkimään nyt, kun suhde on ajautunut tähän pisteeseen. Mies on jalka oven raossa, sinä roikut hänessä ja liitossa ja joutuisit luultavasti katsomaan monenlaisia edesottamuksia läpi sormien "saadaksesi pitää" miehesi. Ei kannata.

Voimakkailla latauksilla on tapana laimeta. Ihastuksia tulee ja menee. Moni mies palaa ruikuttamaan exn perään. Siitä ei kakkosille välttämättä puhuta. Mies jää kakkosen luo jos ex ei ota takaisin. Tämä kaikki tapahtuu ihan hissun kissun.

Vierailija
72/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tehnyt valinnan mennessään toisen naisen luo. Tee sinä nyt oma valintasi. Itse en antaisi pettämistä anteeksi. Kerran pettänyt pettää uudestaan. Mieti rauhassa mitä haluat elämältäsi. Pettäminen on kyllä alhaisin teko ja vie pohjan kaikelta.

Vierailija
73/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.."minun mielestäni yksi syvimmistä arvostuksen muoto kumppania kohtaan on luottamus. Ettei tarvitse vaikeampinakaan hetkinä pelätä, että se toinen lähtee. Näin olen ajatellut ja miestä kohtaan toiminut.

Se ei kuitenkaan hänelle ole riittänyt, vaan ne kehut ovat puuttuneet."

Eli sinä olet pitänyt itsestäänselvyytenä, että mies vaan pysyy rinnalla ja on tyytyväinen, vaikket ole kehunut?

Vierailija
74/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.."minun mielestäni yksi syvimmistä arvostuksen muoto kumppania kohtaan on luottamus. Ettei tarvitse vaikeampinakaan hetkinä pelätä, että se toinen lähtee. Näin olen ajatellut ja miestä kohtaan toiminut.

Se ei kuitenkaan hänelle ole riittänyt, vaan ne kehut ovat puuttuneet."

Eli sinä olet pitänyt itsestäänselvyytenä, että mies vaan pysyy rinnalla ja on tyytyväinen, vaikket ole kehunut?

Näin juuri olen tehnyt ja tajunnut sen jättämisen myötä. Kirjoitin tästä johonkin aiempaan kommenttiin, että olen yhteenpaluun päätöksen jälkeen korjannut toimintaani tässä(kin) asiassa.

Vierailija
75/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se toinen nainen niin helvetisti niiden pussukoiden perään? Onpa omituinen tekosyy ottaa yhteyttä. Itse kun lähin väkivaltaisen miehen luota niin en yhtään murehtinut mitä sinne jäi perään. Taisi jäädä jotain arvokastakin.

Äijä otti vielä yhteyttä, mutta en halunnut nähdä. Äijä postitti minulle laatikollisen tavaraa. Olisi postittanut sunkin äijä pussukat. Sun tuleva ex-mies keksii tekosyitä miksi pitää tavata toista naista.

Vierailija
76/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Ylitalohan sen sanoi miten pitää toimia:

"Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen

Jos sä toisien kanssa vain meet

Muuten sauhuta saat, suo mä kieltele en

Mutta muista jos virheen sä teet

Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen

Sua mä toisien kanssa en jaa"

Vierailija
77/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nainen ei ollut pussukoiden perään. Mies on kertomansa mukaan vain hyvää hyvyyttään tahtonut sen palauttaa. Nainen ei siis ole halunnut kohdata miestä pussin palautuksen merkeissä, koska hajoaisi kun mies hänet jätti.

Mies laittoi minulle kuvakaappauksia heidän viestittelystään. Minulle tuli niistä ilmi, että mies on tosiaan jättänyt hänet ja nainen on tietoinen meidän yhteenpaluusta ja ylipäänsä perheestä. Hän ajatellut ehkä siitä huolimatta, että mies menee vielä luokseen takaisin. Koska viestit oli hänen puoleltaan hyvin aktiivisia ja hän vaati soittoa. Mies oli kirjoittanut, että ei halua mitään muuta kun palauttaa tavarat.

Miksi mies ei kertonut/osoittanut jo toissapäivänä kun tunnusti asian, että tilanne on ollut näin. En tiedä. Jos todellisuus on oikeasti näin mitä olen nyt omin silmin nähnyt, niin en ymmärrä miksei mies jo kahden päivän aikana tätä minulle todistanut. Pilasi lasten ja myös minun juhannuksen. Ja vannoo, että rakastaa vain minua.

Sen näen kyllä myös hänen ja naisen välisistä viesteistä. Mies ei ole oikeasti ollut muuta kuin hyvin etäisen ystävällinen. Ja tiedän viestien perusteella, ettei muuta yhteyttä ole ollut. Nainen on vaatinut useita kertoja puhelinyhteyttä mieheen ja mies on vastannut, ettei halua muuta kun palauttaa tavarat. Miksi, onko tässä joku kolmas ja neljäskin osapuoli olemassa. En tiedä. Mies edelleen luulee, että tiedän toisen naisen kertomana kaiken. Toisen naisen totuuden. Mies siis on koko ajan sanonut ja luullut, että toinen nainen on laittanut minulle valheellista viestiä. Siksi kun toinen nainen haluaa hajottaa omaa agendaa ajaakseen meidän perheen.

En tiedä mitään muuta kun nyt miehen lähettämät todistusaineistot ja minua surettaa se toinen nainenkin. Hän toteaa viimeisessä viestissään mm. Että nyt hän lupaa jättää miehen rauhaan ja keskittymään omaan perheeseen.

Vaikuttaa oikeasti siltä, että mies tunnusti huonon puhumisen lahjojensa vuoksi asioita siten että ymmärsin ne ihan väärin. En ole antanut miehen ymmärtää mitään, että antaisin anteeksi. Mutta jos asiat on näin kuten mies minulle on kuvakaappauksilla näyttänyt, niin olen draamannut aivan turhasta. Mitä ajatuksia?

Ap

Vierailija
78/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No netissä on ilmeisesti sovellus jolla voi tehdä aidon näköisiä wa ketjuja. Ettei vaan olisi nyt tehty ketju sinua varten sopivin viestein. Jos alun perin olisi ollut totta niin olis kai tuo näyttänyt jo silloin ketjun kun asiasta puhuitte ja suutuit

Vierailija
79/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä yksi lukee häntäheikkimiehensä ja sen hoidon keskinäisiä viestiketjuja ja analysoi tilannetta.

Mahtavaa. 

Ei sitten muuta tekemistä keksi.

Vierailija
80/83 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että ei tuo tuosta kummene. Voi myös olla, että esimerkiksi parisuhdeterapia auttaisi.

Miehesi on oma lukunsa mutta sinun käytöksessäsi en ymmärrä, että miksi niitä kehuja pitää pihdata, jos toinen niitä kaipaa. Oma mieheni on samanlainen kuin sinä: tuskin ikinä jättäisi tai pettäisi minua, mutta vahingossakaan ei voi mitään ihailevaa koskaan sanoa eikä edes oma-aloitteisesti kehua uutta kampausta tai uusia vaatteita, vaikka kysyttäessä myöntäisi niiden olevan kivat. Voisi siis muutamilla sanoilla edistää omaa avio-onneaan mutta ei halua sitä tehdä.

Tästä on puhuttu kyllä ja paluun jälkeen olen pystynyt parantamaan aiemmasta en ikinä sano miestäni hyvännäköiseksi siihen, että keskimäärin kerran viikossa kehun hänen näyttävän hyvältä, hänen vaatteitaan, lihaksiaan tms. Olen oppinut lapsuudessani väärän mallin josta olen tietoisesti nyt pyrkinyt eroon. En koskaan lapsena kuullut vanhemmiltani kehuja minua tai ketään toistakaan (vanhempien välistä) kohtaan.

Mikä ihme tämä nykyajan tapa on suunnilleen kerran päivässä kehua miestä/ lihaksia, ulkonäköä, onnistumista? Naisena saa raataa niska limassa ja yksikään mies ei kehu tuota määrää. Ihmeellistä toimintaa ja jotenkin kieroutunutta, rakas sulla on ihanat lihakset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan