Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti toisen takia, annoin mahdollisuuden ja nyt

Vierailija
23.06.2023 |

Mies jätti viime vuonna toisen naisen takia. Hullaantui toisesta ihan täysin, hajotti perheemme. Vietti pari kuukautta täysin tämän toisen naisen kanssa ennen kuin pääsin muuttamaan pois ja kuukausi sen jälkeen mies kertoi huomanneensa tehneensä elämänsä virheen. Halusi korjata suhteemme aiempaa paremmaksi ja perheen takaisin. Niin halusin minäkin ja palasimme takaisin yhteen. Pystyin käsittelemään asiaa yllättävän hyvin, ja etenkin viime aikoina suhteessamme on ollut iloa ja onnellisuutta.

Nyt kävi niin, että eräästä asiasta puhuessamme mies jostain syystä oletti tämän toisen naisen olleen minuun nyt yhteydessä. Luuli minun tietävän kaiken. Kertoi, että on ottanut yhteyttä tähän naiseen nähdäkseen ja palauttaakseen hänelle kuuluvia tavaroita. Samalla on kuulumisia vaihdettu ja juteltu kuulema jotain joutavia. On siis tässä parin kk aikana ollut muutamaan otteeseen naiseen viesti-yhteydessä ja viestejä on siinä tilanteessa vaihdettu useampiakin. Minusta, perheestä ja todellisesta tilanteesta hän ei ole maininnut, nainen on uskossa ettei mitään muuta ole. Ei tiedä minusta mitään muuta, kuin että liittomme on ollut todella huono ja olemme eronneet, siinä se. He eivät ole nähneet, koska miehen kertoman mukaan nainen ei pysty häntä kohtaamaan kun heidän eronsa on satuttanut naista niin pahasti. Nainen rakastaa kuulema miestä edelleen. Mies siis hillonnut naisen tavaroita ja aina vain sitten mahdollisuuden tullen (nainen asuu toisella paikkakunnalla ja mies ollut siellä työn vuoksi) ehdottanut uudelleen tapaamista.

Kun hän kertoi nämä asiat, olin osannut tällaista odottaa mutta en todellakaan saman naisen kanssa alle puolen vuoden sisään kun palasimme takaisin yhteen. Mies kertoi, että niinä muutamana hetkenä kun meillä on tässä ollut haastavaa (riitaa jostain aivan turhasta), hän on siinä hetkessä ajatellut että ei tästä mitään tule kuitenkaan ja se toiminut kimmokkeena saman tien kontaktoimaan tätä huumannutta naista. Mies on pahoillaan ja jotenkin yllättynyt siitä, kun totesin että tämä oli sitten tässä. Jatkuu seuraavassa

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen arvostaa miestäsi enemmän kuin sinä.

Mies lienee kehunut sinua, joten olisiko tosiaan ollut liikaa vaadittu että olisit toiminut vastavuoroisesti.

Niin makaa kuin petaa.

Miten te jaksatte aina näitä samoja kommentoida ?

No kyllä ap:kin on ollut jokseenkin epäkunnioittava miestään kohtaan, kun ei ole mitenkään huomioinut häntä, vaikka siitä oli keskusteltukin.

Ei silti tietenkään oikeuta pettämistä.

Tämä on totta. Minussa on kehitettäviä asioita ja en ennen eroa nähnyt vaivaa kumppanini eteen ja pidin toista itsestäänselvyytenä. Kun hän jätti ja päätimme jatkaa, en ole edelleenkään ollut täydellinen, mutta olen ollut sitoutunut ja valmis korjaamaan toimintaani. Tilanteita on ollut joissa olen kommunikoinut väärin, mutta ne eivät ole olleet minulle yhdentekeviä. Olen halunnut koko ajan olla parempi puoliso ja huomioida toisen toiveet ja odotukset.

Niin myös mies on tehnyt. Omasta halustaan minua kohtaan muuttanut myös hänen toimintatapojaan. Minä en ole häntä muuttanut, hän on itse halunnut olla parempi minulle ja niin myös minä hänelle. Kumpikin on sen huomannut ja ollut kiitollinen, onnellinen.

Mutta tämä. Tämä yhteydenotto ja tavaroiden palautushalu pilasi kaiken. Mies soitti äsken, kertoi ettei ymmärrä miksi ei alunperin heittänyt tavaroita roskiin. Sanoi että vain puhtaasti hänen halunsa palauttaa tavarat oli ainoa syy laittaa tälle naiselle viestiä. Tavaroista valehteli kuulema siksi, ettei halunnut siinä tilanteessa loukata minua enempää. Kertomalla että kotimme autotallissa on toisen naisen pussi. Ymmärrän, että asia voi olla näin. Toinen vaihtoehto on, että piti tavaroita syynä ottaa toiseen yhteyttä.

On pahoillaan, pyysi anteeksi. En tiedä mitä ajatella. Miksi, miksi hänen piti tehdä näin.

Ap

Vierailija
42/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi sun ns anteeksianto tarkotti miehelle, että olet niin tyhmä, että hän saa jatkaa sikailuaan ja sä annat anteeksi. Jätä toi kakkaläjä, arvostatko itsekään enää itseäsi?

Itsetuntoni ja arvostus itseäni kohtaan hajosi kyllä syksyllä täysin sirpaleiksi miehen teon myötä. En ole saanut sitä vielä yhtään korjattua. Tämä viestittelystä kiinni jääminen ei parantanut sitä.

Sain kelan psykoterapian, ehdin käydä kaksi kertaa kun terapeutti jäi nyt kesälomalle. Olen varma, että saan siellä itsetuntoani ja arvotusta itseäni kohtaan kehitettyä.

Mies kertoi äsken, että valehteli tavaroista koska ei halunnut siinä tilanteessa loukata minua yhtään enempää. Asia voi olla näin, tai sitten jättänyt ne itselleen tekosyyksi ottaa naiseen uudelleen yhteyttä. En voi tietää.

Kertoi, että rakastaa vain minua. Ei toista naista, eikä ole koskaan rakastanutkaan. On sanonut sille heidän suhteen aikana rakastavansa, mutta tajunnut ettei se ollut oikeaa rakkautta. Minua rakastaa oikeasti. En voi tietää.

Kun kysyin mikä ero on sillä, että nyt lupaa ettei tee vastaavaa enää koskaan kun saman lupasi myös talvella ja petti lupauksen. Kertoi, että talvella yhteenpaluusta sovittaessa ei ollut lainkaan varma onnistuuko tämä. En minäkään ollut. Nyt viimeaikoina hän on ollut kuulema onnellinen kanssani. Siksi kun onni on löytynyt, nyt olisi hänen lupaus eri asia kuin talvella, kun vasta oltiin aloitettu uudelleen yritys.

Onko näissä jutuissa mitään järkeä? Vai onko hän vain sairas valehtelija, joka tullut pitkän suhteen aikana ilmi vasta nyt? Aiemmin ei mitään epäilystä minulla minkään suhteen, ettei hän puhuisi asioista totta. On siis ollut rehellinen aiemmin. Sekosi talven ajaksi, mokasi keväällä aivan täysin tuon viestihomman, ja nyt olisi taas luotettava oma itsensä. Voiko näin olla?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies oikeasti olisi halunnut olla loukkaamatta enempää, olisi hän heittänyt toisen naisen kamat roskiin. Yhtään mitään syytä säilyttää niitä ei ollut, jos/kun kyse on arvottomasta tavarasta. "Vika" ei siis ole vain siinä mitä hän kertoi tai miksi ei kertonut, vaan miksi ylipäätään säilyttäisi jotain. Et sinä ollut siinä etusijalla. Kuka tahansa kumppaniaan arvostava puoliso tuossa tilanteessa vaan heittäisi kamat mäkeen ettei petetty puoliso vahingossakaan törmäisi niihin.

Vierailija
44/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu terapeutti sanoi että hänen vastaanottoaan ruuhkauttaa eniten naiset, joita petetty härskisti ja sitä sitten analysoidaan sen petturin kanssa ja vatvotaan.

Naiset, jotka ei suutu.

Kääntävät elämän loukkaukset ja kipunsa itseensä ja alkavat sen sijaan analysoida yleensä yhdessä vaikkapa sen retkun kanssa joka sotki kaiken.

Toipumisen ensimmäinen edellytys on se, ettei suostu syyllistymään toisen petturuudesta.

Ja ymmärtää että takaisin entiseen ei ole paluuta. 

Aina voi jutella asioista ennen kuin juoksee huomion perässä toisaalle ja loukkaa, jopa jättää perheensä vieraan ihmisen takia.

Näyttäkää suuttumuksenne, ettei se patoudu sisimpäänne ja tee katkeraksi.

Pistäkää sika pellolle ja huutakaa sille että nyt alat kalppia ja justiinsa, tuolaista touhua en katso, enkä enää kuuntele!

Paitsi että saattaa käydä niin sitten, että huomaisitte kuinka hyvältä tuntuu pitää omia puoliaan, ettekä sitten enää tarvitsisi koko terapiaa.

Vierailija
45/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies vaikuttaaihan tuulella käyvältä. On sinun kanssasiniin kauan kuin 'tuntee onnellisuuden tunnetta', kun se hetkeksi katoaa, menee toisen luo,kun sekin katoaa, palaaluoksesi, kun se taas katoaa, menee muiden naisten luo jne jne. Ja huom, objektiivisilla tekijöillä ei ole merkitystä,vaan sillä, mitä mies kulloinkin sattuu tuntemaan. Kävelet munankuorilka, jos otat tehtäväksesi olla vastuussa miehen omista tunteista. Se on muuten muehen puolelta henkistä väkivaltaa, hänen kuuluu itse ottaa vastuu sekä tunteistaan että teoistaan.

Vierailija
46/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä tämän viikon hauskin satu.

Kiitos nauruista 🤣🤣🤣

Vierailija
47/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti on vauhdissa 🙉

Vierailija
48/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kirjoittaa kirjan :)

Vierailija
49/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ..mies kokenut etten kehu ja sen myötä arvosta häntä tarpeeksi. Se on loukannut minua, koska minun mielestäni yksi syvimmistä arvostuksen muoto kumppania kohtaan on luottamus. Ettei tarvitse vaikeampinakaan hetkinä pelätä, että se toinen lähtee. Näin olen ajatellut ja miestä kohtaan toiminut.

Se ei kuitenkaan hänelle ole riittänyt, vaan ne kehut ovat puuttuneet."

Siinäpä mies antoi kehumisen ja arvostuksen aihetta. Meni paneskelemaan vierasta.

Kyllä nousi nyt vaimolla kunnioitus kattoon.

Miten sinä edes suostut kuuntelemaan kaiken ukon tekemän jälkeen tuollaista syyllistävää pascaa?

Vierailija
50/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan näistä sepustuksista.

Vierailija
51/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, ei tule mitään. Anna miehen mennä, älä enää ota takaisin.

Vierailija
52/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi myös, että nyt kun hän on heittänyt tavarat roskiin ei niitä ole eikä hänen tarvitse ottaa enää naiseen yhteyttä. Kun ei ole mitään syytä, eli niitä tavaroita.

Onko miehet todella näin yksinkertaisia vai onko vain tällä jokin vaurio? Ihan oikeasti, kyse oli pikkupussillisesta perserättejä, shampoota ja hammastahnaa. Nyt kun sitä pussia ei ole, ei ole mitään syytä ottaa enää yhteyttä naiseen. Hänen mielestään näin yksinkertaista. Niinku mitäääh?!

Ap

Vierailija
53/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,taas lämmintä ja aurinko paistaa 🌝

Vierailija
54/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea.

Vierailija
55/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,olet tainnut unohtaa lääkkeesi.

Otahan nyt kiltisti.....

Vierailija
56/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän on semmoista sontaa koko aloitus.

Pitäisi poistaa koko ketju.

Vierailija
57/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoi myös, että nyt kun hän on heittänyt tavarat roskiin ei niitä ole eikä hänen tarvitse ottaa enää naiseen yhteyttä. Kun ei ole mitään syytä, eli niitä tavaroita.

Onko miehet todella näin yksinkertaisia vai onko vain tällä jokin vaurio? Ihan oikeasti, kyse oli pikkupussillisesta perserättejä, shampoota ja hammastahnaa. Nyt kun sitä pussia ei ole, ei ole mitään syytä ottaa enää yhteyttä naiseen. Hänen mielestään näin yksinkertaista. Niinku mitäääh?!

Ap

Vinkkinä satusedälle, että kukaan nainen ei käytä terveyssiteistä tuollaista käsitettä.

Vierailija
58/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija
59/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea.

Ketä kiinnostaa ettet sinä jaksanut lukea, mutta tulit möllöttämään siihen.

Osaatko tuoda jotain asiallista kommenttia tähän aiheeseen ja keskusteluun jos oikein kovasti pinnistäisit?

Epäilen. 

Olet vain yksi rasittava tyhjäpäinen länkyttäjä lisää isossa länkyttäjien joukossa.

Vierailija
60/83 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,olet tainnut unohtaa lääkkeesi.

Otahan nyt kiltisti.....

Älä sinä lääkkeilläkäyvä tyrkytä omia tapojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi