Ärsyttää jo valmiiksi juhannusvieraat. Miten tälläisiä ihmisiä voi edes olla???
Meillä on ihana kesäpaikka, jonne kaikki haluavat tulla. Nyt juhannuksena luvattu yksi perhe tänne. Pienten lasten kanssa minä siivoan pihat, laitan puusaunan, koivut valmiinsi, siivoan talon, laitan lakanat, pyyhkeet.. vieraat närkästyneitä jos kaikille 10:lle ei löydy jokaista juttua, esim tyynyliina. Käyn kaupassa 500 eurolla (perustarpeet). Mitä tekee toisen perheen rouva? Ei mitään. Hyvä jos edes vastailee viesteihin, laittoi että hän voi tuoda erikoiskahvit mukanaan kaikille. Oi kiitos avusta😅👍
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä, että aina moititaan NAISIA... Mitä ne miehet tekee järjestelyiden eteen!? Eikö niiden tarvitse, kun killuu se uloke jalkojen välissä?
Ehkä ap on yksinhuoltaja jos joutui yksin pienten lasten kanssa kaikki tekemään.
Onkohan ap:n vieraskin?
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Kun olen vieraana, tuon aina kassillisen tuliaisia. Sama omilla vierailla, tuovat aina tullessaan jotain. Jos menemme perheenä vanhuksia tapaamaan, meillä on jopa omat ruuat mukana sekä petivaatteet kotoa.
Tuliaiset varmaan ovat jotain säilyvää, kuten viiniä, kahvia, suklaata tms. Ei mitään kassillista lihaa ja vihanneksia, jotka eivät mahdu mihinkään järkevästi ja menevät pilalle, kun ruokaa onkin yhtäkkiä kaksinkertainen määrä syöjiin nähden.
Mitä tekee toisen perheen herra? Tai se ap:n herra?
kävit ostamassa uusia tyynyliinoja? onko teillä mökillä pesukone? et kai niitä pesemättä laita vieraiden käytettäväksi?
Oltais tulossa teille perjantaina tai lauantaina ja ollaan sit tiistaihin tai keskiviikkoon asti. Vielä ei tiedetä, tuleeko meitä 3 vai 4 henkeä ja tuleeko Ruffe mukana.
Mun tuttavapiirissä normi käytäntö on, että talo tarjoaa nimenomaan perustarpeet: esim perunat, salaatit, aamu- ja iltapalatarpeet, alkoholittomia juomia. Vieraat tuo omat alkoholijuomat ja grillilihat ja jos jotain muuta ekstraa haluavat. Mieluiten omat lakanat mukaan, ainakin vieraat saa itse pedata omat sänkynsä. Tällä tavoin ei tule kohtuutonta vaivaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kahden perheen perustarpeet yhdeksi viikonlopuksi ovat, kun ne maksavat 500 euroa? Minulla ei mene kuukaudessa ruokaan ja juomaan läheskään noin paljon. Syövätkö lapset nykyään kultaa, vai mistä kiikastaa?
Siinähän voi olla vaik kuinka monta ihmistä, 4aikuista 3 teiniä ja kolme pienempää.
Kahvia kaks pakettia on jo kymppi, makkaraa varmaan kolmella kympillä, limua samoin, kaljaa...en tiedä mitä maksaa vaan ei kai ole ilmaista, lihatkin maksaa, kalasta puhumattakaan. Leikkeleet, leivät, pullat, iltapalat, aamupalat , välipalat, karkit, naksut ja raksut...äkkiäkö siihen viissatanen vilahtaa jos on tosiaan vaikka se kymmenen ihmisen porukka.
JOS on kerran JUHLAT!
Perustarpeet 2:lle perheelle 500 eurolla:
Paskapaperi, roskapussit, pyykinpesuaine yms
Lastenruokia
Maitoa leipää juustoa
Grillattavaa
Perunaa
Salaatit
Joitain juomiaNäin.
Tähän vielä 1 pullo shamppanjaa, niin summa on sitten 600e
Shamppanjaa saa halvemmallakin kuin satasella pullo. Jopa kuudenkympin shamppanjoissa voi olla löytöjä.
Mitä se voi tehdä, jos ei edes ole vielä siellä mökillä?
Ja ehkä itse voisit ehdottaa, mitä ruokia tms. voisi tuoda tullessaan. Kuulostat kuitenkin sille, että haluat kontrolloida, että kaikki tehdään just sun halujen mukaan, muuten on pas ka juhannus.
En usko puoliakaan noista tarinoista. Meillä on ollut mökki 30 vuotta ja aina vierailla on ollut omat lakanat ja ruokaa ja juomaa tarpeeksi mukanaan. Kun yhdessä tehdään välttämättömät hommat, niin jää aikaa illanaviettoon, kalastukseen ja muihin mökkihauskuuksiin.
Niin, miehet ovat yleensä tehneet vain mahdollisuuden ja ympäristön, jossa järjestellä noita juhannuksenkin seurapiirileikkejä. Ihan hyvin se olut maistuisi äijäköörinkin kesken, itseasiassa paljon paremmin, minkäpä takia vanhemmiten jotkut viisastuneet orit laittavat eukot luiskaan mölyävine mukuloineen ja palaavat viisauden alkujuurille. Fiksummat toki pidäyttävät tuosta kekälekasasta jo alkujaankin kaukana.
En minä ainakaan kehtaisi mennä omien ruokien kanssa toisen mökille. Oletan, että jos kutsutaan, niin myös ruokapolitiikasta huolehditaan niin, että ennakkoon tietää miten toimitaan , tarviiko tuoda, osallistutaanko kuluihin yms yms. Minä en ainakaan tykkäisi, että olen ostanut kaapit täyteen ruokaa ja vieraat tulevat omien ruokien kanssa. Muuten vieraat voivat tuoda mukanaan tuliaisia, kahvia, wc-paperia yms muuta kuluvaa tavaraa. Omat lakanat tietysti mukaan, ei voi olettaa että mökillä olisi lakanoita vieraille, saati pesumahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on käly tälläinen tosi nihkeä, että hän ei vastaile mihinkään yhteiseen mitään. Ihan kuin asia ei kuulu hänelle, mutta kovasti on tulossa lastensa kanssa aina mukaan. Ei koskaan kutsu kylään, ei koskaan voi olla aidon ystävällinen. Hyi että on alkanut nyppimään.
Olen ottanut hajuraon. En enää mene hänen juhliinsa. En seuraa Instassa. En tykkäilen. En vastaa enää hänelle. Olen vain täsmälleen yhtä töykeä, kuin hän on ollut meille 15v, ainakin. Kyllä, hirveää käytöstä äiti-ihmiseltä. Juntti mikä juntti
Meillä sisarukset hoitavat sopimukset keskenään. Eikö veljesi tule mökille?
Ilmeisesti kyseessä on kaksi yksinhuoltajaäitiä lapsineen, kun vain toinen nainen mainitaan. Ei jaksa näitä kuvioita enää, missä kotiorjaksi itsensä laittanut nainen haukkuu naista, joka elää normaalin ihmisen tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet ovat yleensä tehneet vain mahdollisuuden ja ympäristön, jossa järjestellä noita juhannuksenkin seurapiirileikkejä. Ihan hyvin se olut maistuisi äijäköörinkin kesken, itseasiassa paljon paremmin, minkäpä takia vanhemmiten jotkut viisastuneet orit laittavat eukot luiskaan mölyävine mukuloineen ja palaavat viisauden alkujuurille. Fiksummat toki pidäyttävät tuosta kekälekasasta jo alkujaankin kaukana.
Kyllä moni on ihan yhdessä hommattu. Tiedän myös naisia, jotka ovat perineet suvultaan. Että aikamoista paskanjauhantaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on käly tälläinen tosi nihkeä, että hän ei vastaile mihinkään yhteiseen mitään. Ihan kuin asia ei kuulu hänelle, mutta kovasti on tulossa lastensa kanssa aina mukaan. Ei koskaan kutsu kylään, ei koskaan voi olla aidon ystävällinen. Hyi että on alkanut nyppimään.
Olen ottanut hajuraon. En enää mene hänen juhliinsa. En seuraa Instassa. En tykkäilen. En vastaa enää hänelle. Olen vain täsmälleen yhtä töykeä, kuin hän on ollut meille 15v, ainakin. Kyllä, hirveää käytöstä äiti-ihmiseltä. Juntti mikä juntti
Niinpä. Miksi kälyjen pitäisi keskenään sopia mitään. Miehet ovat ihan kykeneviä hoitamaan oman sukunsa suhteen yhteydenpidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni on ihan yhdessä hommattu. Tiedän myös naisia, jotka ovat perineet suvultaan. Että aikamoista paskanjauhantaa taas.
Tietenkin oikeassa elämässä näin. Naiset perivät yhtä paljon kuin miehet, ja naisilla on Suomessa korkea koulutus ja työllisyysaste. Mutta tuollaisia kirjoittavat elävät mielikuvituksessaan, ei heillä ole sen enempää omaisuutta kuin perhettäkään.
Meillä ihan perheen (3 sukupolvea) kesken syntyy iso porukka.
Jokainen tuo liinavaatteensa. Lapset kantaa itse makuupussinsa ja osa oman tyynynsäkin. :) Ylimääräinen pyyhe- ja lakanapyykki on tuntematon käsite.
Juhannuksenakin sovitaan, mitä ruokapuolta kukin tuo yhteiseen pöytään, lempilihansa, makkaransa ja juomansa jokainen tuo itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä, että aina moititaan NAISIA... Mitä ne miehet tekee järjestelyiden eteen!? Eikö niiden tarvitse, kun killuu se uloke jalkojen välissä?
Omien kokemuksien mukaan ei niiden nimenomaan tarvitse... Ehkä saunan lämmittävät ja muuten saa vetää lonkkaa kaljapullo kourassa ja syövät sitä mitä ne naiset on loihtineet (jotkut hurjat saattavat kyllä käännellä makkaroita grillissä).
Jos nainen menee sinne aurinkotuoliin makoilemaan ja nauttimaan virvokkeita ja ehkä välillä voi mörähtää "menen laittamaan puita saunanpesään", niin kiukut on taattu. Haukutaan laiskaksi ja uhriudutaan, kun kaikki joutuu yksin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miksi kälyjen pitäisi keskenään sopia mitään. Miehet ovat ihan kykeneviä hoitamaan oman sukunsa suhteen yhteydenpidon.
Naisten pitää aina päästä moittimaan toisiaan (etenkin suvun naiset). Sitten vielä uhriudutaan. Miehet vaan vapaamatkustaa...
Sama täällä. Suurin osa suvusta muuttanut pois ja kun on ex-kotipaikkakunnalla häät, hautajaiset tai muuten vaan käydään katsomassa entsisiä paikkoja, aina olisi majoittujia. Ei yksi porukka ole paha, mutta toistapa samaa joka joulu, pääsiäinen, juhannus patikymmmetä vuotta, niin alkaa riittää.