Ärsyttää jo valmiiksi juhannusvieraat. Miten tälläisiä ihmisiä voi edes olla???
Meillä on ihana kesäpaikka, jonne kaikki haluavat tulla. Nyt juhannuksena luvattu yksi perhe tänne. Pienten lasten kanssa minä siivoan pihat, laitan puusaunan, koivut valmiinsi, siivoan talon, laitan lakanat, pyyhkeet.. vieraat närkästyneitä jos kaikille 10:lle ei löydy jokaista juttua, esim tyynyliina. Käyn kaupassa 500 eurolla (perustarpeet). Mitä tekee toisen perheen rouva? Ei mitään. Hyvä jos edes vastailee viesteihin, laittoi että hän voi tuoda erikoiskahvit mukanaan kaikille. Oi kiitos avusta😅👍
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! 🤣 Eikö niillä ole omat ruuat ja petivaatteet mukana. Tai sitten maksaa ruuista ja vaivan palkkaa. Säännöt selviksi heti.
Meillä kun viimeksi oli vieras muutaman päivän päivän, hän maksoi ruuat+ vesi, sähkö ja vaivanpalkkaa ettemme miinukselle jääneet.
Miten laskitte veden ja sähkön osuuden? Kutsuiko vieras itse itsensä, kun vielä vaivanpalkkaakin makso
Ei me mitään laskettu vaan päätteli itse. Hän jäi muutamaksi päiväksi asunnottomaksi asunnon vaihtuessa. Tavallaan kutsui itsensä, ja meillä kun on vierashuone.
Siis vieraiden olisi pitänyt tulla siivoamaan ennen vierailua?
Olen menossa mökille lapseni kanssa vieraana tänään ja itse lupauduin ostamaan grillattavat.
Lihaa, vartaita, makkaraa...
Omat pyyhkeet jne mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä pätkii muisti nykyään ihan pirusti. He ovat esim unohtaneet sanan vieraanvaraisuus. Kutsutaan vieraita ja sitten seistään piiska kourassa heidän selän takana vaatimassa sitä ja tätä. Vieraidenko se pöytä pitäisi teille kattaa valmiiksi?
No tämäpå. Jos mä kutsun jonkun luokseni, niin totta kai pidän selvänä, että tarjoan ruuat Moni on kyllä huomaavainen ja kysyy, ottaako omat lakanat ym.
Ja minä pidän itsestään selvänä etten mene toisten ruokia syömään vaikka kuka tarjoaisi mitä. En edes syö mitä tahansa. Kutsuttuna hain omat ruokani kaupasta. Puolisoni jätti aina lapsuudenkotiinsa vanhemmille ruokarahan lomailtuaan siellä vaikka vanhemmat vastustivat.
Minusta olisi kamalaa ja vaivaannuttavaa saada tuollainen vieras.
Kuka tykkää mennä jonkun toisen nurkkiin lomalla? Tätä mä ihmettelen eniten.
Mä menen mielummin oman porukan kanssa ihan omaan majoitukseen. Saa elää omalla tavallaan ja tehdä mitä haluaa. Se on lomaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kahden perheen perustarpeet yhdeksi viikonlopuksi ovat, kun ne maksavat 500 euroa? Minulla ei mene kuukaudessa ruokaan ja juomaan läheskään noin paljon. Syövätkö lapset nykyään kultaa, vai mistä kiikastaa?
Siinähän voi olla vaik kuinka monta ihmistä, 4aikuista 3 teiniä ja kolme pienempää.
Kahvia kaks pakettia on jo kymppi, makkaraa varmaan kolmella kympillä, limua samoin, kaljaa...en tiedä mitä maksaa vaan ei kai ole ilmaista, lihatkin maksaa, kalasta puhumattakaan. Leikkeleet, leivät, pullat, iltapalat, aamupalat , välipalat, karkit, naksut ja raksut...äkkiäkö siihen viissatanen vilahtaa jos on tosiaan vaikka se kymmenen ihmisen porukka.
JOS on kerran JUHLAT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä pätkii muisti nykyään ihan pirusti. He ovat esim unohtaneet sanan vieraanvaraisuus. Kutsutaan vieraita ja sitten seistään piiska kourassa heidän selän takana vaatimassa sitä ja tätä. Vieraidenko se pöytä pitäisi teille kattaa valmiiksi?
No tämäpå. Jos mä kutsun jonkun luokseni, niin totta kai pidän selvänä, että tarjoan ruuat Moni on kyllä huomaavainen ja kysyy, ottaako omat lakanat ym.
Ja minä pidän itsestään selvänä etten mene toisten ruokia syömään vaikka kuka tarjoaisi mitä. En edes syö mitä tahansa. Kutsuttuna hain omat ruokani kaupasta. Puolisoni jätti aina lapsuudenkotiinsa vanhemmille ruokarahan lomailtuaan siellä vaikka vanhemmat vastustivat.
Olet miettinyt sen kokonaisuuden, säilytyksen, aikatauluttanut kokkauksen, jne ja joku tulee säätämään siihen omien ruokien kanssa.
#humblebragin
Siis miksi niitä vieraita pitää kutsua, jos se on noin vaikeaa ja ärsyttää? Ja miksi täällä syytellään kutsuttuja vieraita lokeiksi? Kai se kutsuja mainitsee, jos haluaa että tuodaan kassikaupalla ruokaa mukana? En minä ainakaan kehtaisi mitään ruokakasseja ruveta roudaamaan toisen mökille tai kotiin pyytämättä ja yllättäen; eihän niille välttämättä ole edes säilytyspaikkaa, ja jos heillä on ruuat hankittu valmiiksi, niin ylimääräiset menevät pilalle. Ja on hiton tökeröä käytöstä muutenkin mennä kutsuttuna vieraana jotenkin omatoimiretkeilemään toisen tiluksille, ellei siitä ole erikseen sovittu.
Asumme Pohjoisessa, isossa OK-talossa, puhtaan veden äärellä.
Suurin osa sukua muuttanut Etelään. Kun käyvät Pohjoisessa, majoittujia olisi.
Nytkin juhannukseksi olisi tullut kolme eri sukulaisiin porukkaa kun lomat alkavat. He, ketkä ehtivät varata lauantaista eteenpäin majoituksen, heidät otamme vastaan, tervetuloa. Muille myymme ei tilaa majatalossa -vastausta.
Jossain vaiheessa kun tiedusteluja tuli, mietimme jopa majoituskalenterin tekemistä, ihan hupina, mutta olisi saatettu käsittää V-luna.
Mutta, arvatkaapa toimiiko majoitus toisinpäin? Ei, koska on niin ahdasta Punavuoressa, Oulunkylässä tai Kalliossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kahden perheen perustarpeet yhdeksi viikonlopuksi ovat, kun ne maksavat 500 euroa? Minulla ei mene kuukaudessa ruokaan ja juomaan läheskään noin paljon. Syövätkö lapset nykyään kultaa, vai mistä kiikastaa?
Siinähän voi olla vaik kuinka monta ihmistä, 4aikuista 3 teiniä ja kolme pienempää.
Kahvia kaks pakettia on jo kymppi, makkaraa varmaan kolmella kympillä, limua samoin, kaljaa...en tiedä mitä maksaa vaan ei kai ole ilmaista, lihatkin maksaa, kalasta puhumattakaan. Leikkeleet, leivät, pullat, iltapalat, aamupalat , välipalat, karkit, naksut ja raksut...äkkiäkö siihen viissatanen vilahtaa jos on tosiaan vaikka se kymmenen ihmisen porukka.
JOS on kerran JUHLAT!
Perustarpeet 2:lle perheelle 500 eurolla:
Paskapaperi, roskapussit, pyykinpesuaine yms
Lastenruokia
Maitoa leipää juustoa
Grillattavaa
Perunaa
Salaatit
Joitain juomia
Näin.
Tähän vielä 1 pullo shamppanjaa, niin summa on sitten 600e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sekö jos ei minua varten tarvitse tehdä erikoisruokia.
Päinvastainen tapaus: saimme tuttavaperheen mökille kutsun päiväseltään. Eivät tarjonneet yöpymismahdollisuutta. Perässä tuli lista: lihaa, mansikoita, uusia perunoita, juomia...
Joo ei menty.
Vierailija kirjoitti:
Asumme Pohjoisessa, isossa OK-talossa, puhtaan veden äärellä.
Suurin osa sukua muuttanut Etelään. Kun käyvät Pohjoisessa, majoittujia olisi.
Nytkin juhannukseksi olisi tullut kolme eri sukulaisiin porukkaa kun lomat alkavat. He, ketkä ehtivät varata lauantaista eteenpäin majoituksen, heidät otamme vastaan, tervetuloa. Muille myymme ei tilaa majatalossa -vastausta.
Jossain vaiheessa kun tiedusteluja tuli, mietimme jopa majoituskalenterin tekemistä, ihan hupina, mutta olisi saatettu käsittää V-luna.
Mutta, arvatkaapa toimiiko majoitus toisinpäin? Ei, koska on niin ahdasta Punavuoressa, Oulunkylässä tai Kalliossa.
Hyi yäk millainen tyyppi olet
Kaikki sympatiat lapsiperheille Punavuoresta kalliissa ja pienissä asunnoissa - ovat siellä työn vuoksi. Kunpa tietäisivät, miten ilkeä ihminen olet, ja eivät koskaan tulisi hienoon majataloosi Yäk!
Kai niitä nyt harmittaa, jos et ole kertonut, ettei kaikille riitä omia pyyhkeitä ja lakanoita? Vieraille voi ihan hyvin sanoa, että tuokaa omat pyyhkeet ja liinavaatteet.
Vierailija kirjoitti:
500€:n perustarpeet 🤣? Tuolla rahalla käyn kauppareissun lisäksi vetäsemässä Viron plikkaa takaluukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! 🤣 Eikö niillä ole omat ruuat ja petivaatteet mukana. Tai sitten maksaa ruuista ja vaivan palkkaa. Säännöt selviksi heti.
Meillä kun viimeksi oli vieras muutaman päivän päivän, hän maksoi ruuat+ vesi, sähkö ja vaivanpalkkaa ettemme miinukselle jääneet.
Miten laskitte veden ja sähkön osuuden? Kutsuiko vieras itse itsensä, kun vielä vaivanpalkkaakin makso
Ei me mitään laskettu vaan päätteli itse. Hän jäi muutamaksi päiväksi asunnottomaksi asunnon vaihtuessa. Tavallaan kutsui itsensä, ja meillä kun on vierashuone.
Tuohan nyt on pikkuisen eri asia, mutta fiksu vieras teillä. Toisaalta sähkön ja veden osuuden voi laskea vaikka kuukausimaksusta ja jakaa sen noilta päiviltä kolmelle ja maksaa yhden osuuden.
Ettekö te palstalaiset erota provoa todellisuudesta? Tää sama itkunauruhymiö tyyppi kirjailee uusia aloituksia sen mukaan mikä on ajankohtaista ja vois tulla paljon vastauksia.
Ei mee läpi mulla. Sori.
Elämä on valintoja. Sitä saa mitä tilaa ... sinä itse sen perheen kutsuit. Jos et kutsunut, niin ainakin sallit tulla.
Sinähän et missään tapauksessa halua vaikuttaa laiskalta. Siispä sinä touhuat ja hääräät, ja sitten valitat.
Miksi ihmeessä ette sano aivan suoraan, että nyt en ole aikonut käydä kaupassa ja täällä meidän mökillä on nyt tarjolla vain säilykkeitä. Ja kyllä ihan varmasti erikoismakkarat, sisäfileet ja muut grillaustarpeet viineineen ja virvokkeineen helposti 500€ maksavat noin kymmenelle hengelle.
Mitäs kutsuitte kymmenhenkisen perheen mökillenne juhannukseksi.
Eipä tulisi itselle mieleenkään.
Niin, minä en teidän jauhomakkaroitanne syö.