Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jo valmiiksi juhannusvieraat. Miten tälläisiä ihmisiä voi edes olla???

Vierailija
23.06.2023 |

Meillä on ihana kesäpaikka, jonne kaikki haluavat tulla. Nyt juhannuksena luvattu yksi perhe tänne. Pienten lasten kanssa minä siivoan pihat, laitan puusaunan, koivut valmiinsi, siivoan talon, laitan lakanat, pyyhkeet.. vieraat närkästyneitä jos kaikille 10:lle ei löydy jokaista juttua, esim tyynyliina. Käyn kaupassa 500 eurolla (perustarpeet). Mitä tekee toisen perheen rouva? Ei mitään. Hyvä jos edes vastailee viesteihin, laittoi että hän voi tuoda erikoiskahvit mukanaan kaikille. Oi kiitos avusta😅👍

Kommentit (353)

Vierailija
61/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tykkää mennä jonkun toisen nurkkiin lomalla? Tätä mä ihmettelen eniten.

Mä menen mielummin oman porukan kanssa ihan omaan majoitukseen. Saa elää omalla tavallaan ja tehdä mitä haluaa. Se on lomaa!

Jotkut ihmiset ovat jotenkin omituisia, kun haluavat joskus nähdä muitakin ihmisiä.

Vierailija
62/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! 🤣 Eikö niillä ole omat ruuat ja petivaatteet mukana. Tai sitten maksaa ruuista ja vaivan palkkaa. Säännöt selviksi heti. 

Meillä kun viimeksi oli vieras muutaman päivän päivän, hän maksoi ruuat+ vesi, sähkö ja vaivanpalkkaa ettemme miinukselle jääneet. 

Siis eihän mekään mennä minnekkään kylään kuin ilmaiseen hotelliin. Se on sitten eri asia jos kyläillään puolin ja toisin sopien isäntäväen maksavan viulut. 

Ilman säätöä siitä kuka tuo mitäkin, jne selviää kun ollaan vuorotellen vieraanvaraisia. Juhannus on meidän perheen omaa aikaa, mutta meillä on ns after juhannus joka ollaan kiertävällä vuorolla kolmen perheen kesken eli jokainen kestikseen joka kolmas vuosi.

Inhoan eniten sitä mitä säätöä juurikin rouvat aiheuttaa.🤣 Yhden mökkiyön suunnittelu vaatii kymmeniä viestejä viikkoja etukäteen.

Mä taas inhoan sitä sokeutta, joka monilla miehillä on sille, mitä kaikkea on tehty. Oon jättänyt tekemättäkin ja sit on kyl kiukuteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te palstalaiset erota provoa todellisuudesta? Tää sama itkunauruhymiö tyyppi kirjailee uusia aloituksia sen mukaan mikä on ajankohtaista ja vois tulla paljon vastauksia.

Ei mee läpi mulla. Sori.

Voi hyvä ystävä, etkö tiedä, että osa meistä vastailee aivan ilmiselviin provoihin täysin tietoisesti? Ihan sama sille, vaikka tämä olisi provo, sillä moni on aivan oikeasti samanlaisessa tilanteessa.

Vierailija
64/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tykkää mennä jonkun toisen nurkkiin lomalla? Tätä mä ihmettelen eniten.

Mä menen mielummin oman porukan kanssa ihan omaan majoitukseen. Saa elää omalla tavallaan ja tehdä mitä haluaa. Se on lomaa!

Jotkut ihmiset ovat jotenkin omituisia, kun haluavat joskus nähdä muitakin ihmisiä.

Joo, on jopa ihmisiä, jotka viihtyvät ystävien kanssa.

Vierailija
65/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä pätkii muisti nykyään ihan pirusti. He ovat esim unohtaneet sanan vieraanvaraisuus. Kutsutaan vieraita ja sitten seistään piiska kourassa heidän selän takana vaatimassa sitä ja tätä. Vieraidenko se pöytä pitäisi teille kattaa valmiiksi?

No tämäpå. Jos mä kutsun jonkun luokseni, niin totta kai pidän selvänä, että tarjoan ruuat Moni on kyllä huomaavainen ja kysyy, ottaako omat lakanat ym.

Ja minä pidän itsestään selvänä etten mene toisten ruokia syömään vaikka kuka tarjoaisi mitä. En edes syö mitä tahansa. Kutsuttuna hain omat ruokani kaupasta. Puolisoni jätti aina lapsuudenkotiinsa vanhemmille ruokarahan lomailtuaan siellä vaikka vanhemmat vastustivat. 

Minusta olisi kamalaa ja vaivaannuttavaa saada tuollainen vieras.

Olet miettinyt sen kokonaisuuden, säilytyksen, aikatauluttanut kokkauksen, jne ja joku tulee säätämään siihen omien ruokien kanssa.

#humblebragin

Haluan poimia tästä yhden sanan säilytys. Omien eväiden tuojat voisi huomioida ettei kenenkään kotijääkaappiinkaan mahdu rajattomasti sitä tavaraa.

Vierailija
66/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! 🤣 Eikö niillä ole omat ruuat ja petivaatteet mukana. Tai sitten maksaa ruuista ja vaivan palkkaa. Säännöt selviksi heti. 

Meillä kun viimeksi oli vieras muutaman päivän päivän, hän maksoi ruuat+ vesi, sähkö ja vaivanpalkkaa ettemme miinukselle jääneet. 

Siis eihän mekään mennä minnekkään kylään kuin ilmaiseen hotelliin. Se on sitten eri asia jos kyläillään puolin ja toisin sopien isäntäväen maksavan viulut. 

Ilman säätöä siitä kuka tuo mitäkin, jne selviää kun ollaan vuorotellen vieraanvaraisia. Juhannus on meidän perheen omaa aikaa, mutta meillä on ns after juhannus joka ollaan kiertävällä vuorolla kolmen perheen kesken eli jokainen kestikseen joka kolmas vuosi.

Inhoan eniten sitä mitä säätöä juurikin rouvat aiheuttaa.🤣 Yhden mökkiyön suunnittelu vaatii kymmeniä viestejä viikkoja etukäteen.

Mä taas inhoan sitä sokeutta, joka monilla miehillä on sille, mitä kaikkea on tehty. Oon jättänyt tekemättäkin ja sit on kyl kiukuteltu.

Oman miehen kohdalla tämä ominaisuus on raivostuttava. Olen ehkä siivonnut päivän, mutta yksi pikku juttu on vielä jäänyt, niin tämä huomauttaa siitä. Tietenkin saa vastauksen "siivoa itse" ja siitä saammekin mukavan riidan aikaiseksi.

Vierailija
67/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli viime kesänä Helsingin keskustasta yksi perhe maalle.

Yritettiin etukäteen Whatsappissa sopia esim menua, mitä syödään, ja mitä kukin voisi tuoda siihen.

(Haloo, perusjutut kahdelle perheelle maksaa nykyään tuon 500e )

Kumpikaan heistä ei vastannut mitään? Olin äitiysvapaalla (tulot!!) ja heillä miljoonatulot, ja muistan kuinka yksin pienten lasten kanssa raahasin heidän ruokia meidän mökille! Kauppalasku oli tuon 450e.

Sitten saapuivat paikalle just jonkun viinapullon kanssa. Ei, ette saa enää ikinä meidän mökille kutsua, kun ette osanneet jakaa, ja osallistua kustannuksiin ja ruokiin 🥲

Hienostoporukka toimii nimensä mukaisesti. Hien osto suoritetaan sosiaaliluokaltaan alemmalta porukalta, itse osataan vaan tepastella paikalle.

Vierailija
68/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä pätkii muisti nykyään ihan pirusti. He ovat esim unohtaneet sanan vieraanvaraisuus. Kutsutaan vieraita ja sitten seistään piiska kourassa heidän selän takana vaatimassa sitä ja tätä. Vieraidenko se pöytä pitäisi teille kattaa valmiiksi?

No tämäpå. Jos mä kutsun jonkun luokseni, niin totta kai pidän selvänä, että tarjoan ruuat Moni on kyllä huomaavainen ja kysyy, ottaako omat lakanat ym.

Ja minä pidän itsestään selvänä etten mene toisten ruokia syömään vaikka kuka tarjoaisi mitä. En edes syö mitä tahansa. Kutsuttuna hain omat ruokani kaupasta. Puolisoni jätti aina lapsuudenkotiinsa vanhemmille ruokarahan lomailtuaan siellä vaikka vanhemmat vastustivat. 

Olet miettinyt sen kokonaisuuden, säilytyksen, aikatauluttanut kokkauksen, jne ja joku tulee säätämään siihen omien ruokien kanssa.

#humblebragin

Niinpä. Mietit minne saat ne ruuat mahtumaan ja seuraavan viikon vierailun jälkeen syöt varaamiasi ruokia. Toivottavasti nuo tyypit edes ilmoittaa, että haluavat olla omissa ruuissa koko vierailun.

Vierailija
69/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastainen tapaus: saimme tuttavaperheen mökille kutsun päiväseltään. Eivät tarjonneet yöpymismahdollisuutta. Perässä tuli lista: lihaa, mansikoita, uusia perunoita, juomia...

Joo ei menty.

Minulle tuli siis tunne että halusivat meidät sinne vain tuomaan kaikki ruoat ( ja alkoholijuomat joita emme autolla liikkuessa olisi voineet kuitenkaan itse nauttia). Itse pyrin huomioimaan että myös vierailla on mukavaa ja katsomaan asiaa myös heidän näkökulmastaan. Meillä on omakin mökki joten kyse ei ollut siitä että emmekö pääsisi mökkeilemään...

Vierailija
70/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi niitä vieraita pitää kutsua, jos se on noin vaikeaa ja ärsyttää? Ja miksi täällä syytellään kutsuttuja vieraita lokeiksi? Kai se kutsuja mainitsee, jos haluaa että tuodaan kassikaupalla ruokaa mukana? En minä ainakaan kehtaisi mitään ruokakasseja ruveta roudaamaan toisen mökille tai kotiin pyytämättä ja yllättäen; eihän niille välttämättä ole edes säilytyspaikkaa, ja jos heillä on ruuat hankittu valmiiksi, niin ylimääräiset menevät pilalle. Ja on hiton tökeröä käytöstä muutenkin mennä kutsuttuna vieraana jotenkin omatoimiretkeilemään toisen tiluksille, ellei siitä ole erikseen sovittu.

Tämä juuri. Tulisi fiilis, ettei kiinnosta olla vieraana, haluavat vain bunkata.

Vierailija
71/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä, että aina moititaan NAISIA... Mitä ne miehet tekee järjestelyiden eteen!? Eikö niiden tarvitse, kun killuu se uloke jalkojen välissä?

Vierailija
72/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on käly tälläinen tosi nihkeä, että hän ei vastaile mihinkään yhteiseen mitään. Ihan kuin asia ei kuulu hänelle, mutta kovasti on tulossa lastensa kanssa aina mukaan. Ei koskaan kutsu kylään, ei koskaan voi olla aidon ystävällinen. Hyi että on alkanut nyppimään.

Olen ottanut hajuraon. En enää mene hänen juhliinsa. En seuraa Instassa. En tykkäilen. En vastaa enää hänelle. Olen vain täsmälleen yhtä töykeä, kuin hän on ollut meille 15v, ainakin. Kyllä, hirveää käytöstä äiti-ihmiseltä. Juntti mikä juntti

Junteista juntein on kyllä tykkäilyjä ja seuraamisia laskeva. Tuskinpa edes huomaa ja noteeraa, että juuri sinä et seuraakaan häntä jossain instassa ja tykkäile.

Vierailija
73/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vaativalta jos suhteuttaa siihen, että on kysymys lomasta omalla mökillä. Tuossahan joutuu ihan hotellin tai jonkin majatalon pitäjäksi. Siivous sisältä ja ulkoa, petien tekeminen, ostokset isolle porukalle, lapset siihen päälle ja niiden tarpeet, apua. Seurustelu vieraiden kanssa, siivoamista on jatkuvasti, lapsille ruokaa, lapset nukkumaan, uimaan, leikkimään, kato kato kato. Väsyttävää. Mikä niissä vieraissa sitten on sen arvoista, että vapaaehtoisesti moiseen ryhdyt? Ovatko vieraat kenties miehesi ystäviä ennemminkin? Etkö halua tuottaa pettymystä ja kertoa, mitä sinä haluat?

Vierailija
74/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on käly tälläinen tosi nihkeä, että hän ei vastaile mihinkään yhteiseen mitään. Ihan kuin asia ei kuulu hänelle, mutta kovasti on tulossa lastensa kanssa aina mukaan. Ei koskaan kutsu kylään, ei koskaan voi olla aidon ystävällinen. Hyi että on alkanut nyppimään.

Olen ottanut hajuraon. En enää mene hänen juhliinsa. En seuraa Instassa. En tykkäilen. En vastaa enää hänelle. Olen vain täsmälleen yhtä töykeä, kuin hän on ollut meille 15v, ainakin. Kyllä, hirveää käytöstä äiti-ihmiseltä. Juntti mikä juntti

Se kälyn mies kuitenkin vastailee perheensä puolesta? Eikö se riitä?

Vierailija
75/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa sekö jos ei minua varten tarvitse tehdä erikoisruokia.

Riippuu erityisruuasta, osaa teen ihan mielelläni. Pääasia kuitenkin, että ilmoittaa, ennakkoon, jos aikoo ruokiaan roudata mun kaappiini.

Vierailija
76/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Kun olen vieraana, tuon aina kassillisen tuliaisia. Sama omilla vierailla, tuovat aina tullessaan jotain. Jos menemme perheenä vanhuksia tapaamaan, meillä on jopa omat ruuat mukana sekä petivaatteet kotoa.

Vierailija
77/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä, että aina moititaan NAISIA... Mitä ne miehet tekee järjestelyiden eteen!? Eikö niiden tarvitse, kun killuu se uloke jalkojen välissä?

Ehkä ap on yksinhuoltaja jos joutui yksin pienten lasten kanssa kaikki tekemään.

Vierailija
78/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on varaa kestitä vieraita niin siitä vain mutta meillä ei ole niin varakkaita sukulaisia ja ystäviä jotka olisivat seurastamme maksaneet.

Tein eväät ja otimme omat grillattavat+ juomat vanhempien mökillekkin. Siellä käy niin paljon sakkia ettei niillä eläkkeillä sellaista määrää varsinkaa näillä hinnoilla ruokita. Kyllä siellä sitten halpaa keittoa ja itse leivottuja sämpylöitä saa jos sellainen ruoka kelpaa. 

Kyllä tienaavien aikuisten pitäisi omat ruokansa maksaa. 

Vierailija
79/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemuksien mukaan ei niiden nimenomaan tarvitse... Ehkä saunan lämmittävät ja muuten saa vetää lonkkaa kaljapullo kourassa ja syövät sitä mitä ne naiset on loihtineet (jotkut hurjat saattavat kyllä käännellä makkaroita grillissä).

Vierailija
80/353 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kälyn mies kuitenkin vastailee perheensä puolesta? Eikö se riitä?

Joo mikä pakko sen kälyn on osallistua kaikkeen, saati sitten tykkäillä jostain miehensä sukulaisen instajulkaisuista?! Kai se mies vois itsekin hoitaa yhteydenpidon sukuunsa. Älytöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi