Sanoin miehelle, kun lapset jäi lomalle koulusta, että en jaksa yksin hoitaa kesän ruokahuoltoa ja ohjelmaa
Mitä on mies tähän mennessä tehnyt Käynyt pari kertaa kaupassa, on laittanut ruokaa tasan kerran.
Nyt kun keskusteltiin tai pikemminkin riideltiin aiheesta, kun mies tuli hyvällä ruokahalulla syömään taas laittamaani iltaruokaa, niin sanoin miehelle, että olis kiva jos hänkin joskus suunnittelis ja laittais jotain hyvää iltapalaa/ruokaa, niin mies alkoi vaan vittuilla: Niin enhän mä koskaan, kun olen niin paska mies.
Ei vitsi miten ärsyttävää. Riitahan siitä sitten tuli, eikä se edennyt mihinkään suuntaan koska mies on käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa (kerran). Aivan itsestäänselvyytenä pitää. Ja jos jotain kehtaan huomauttaa, niin alkaa vaan ilkeillä.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitto on työlästä, jos ei ole selvää suunnitelmaa mitä tehdä. Homma on alkanut nyppiä viime aikoina eikä miehestä ole juuri apua. Kun kysyin, mitä syödään, niin vastaus oli minulle käy kaikki. Kerran oltiin menossa kauppaan tekemään viikon ruokaostokset, joten kysyin mieheltä tulevan viikon ruokalistaa. Mies äyskäisi, että mitä sitä pitää etukäteen suunnitella, syödään sitä, mitä milloinkin mieli tekee. Mikäs siinä, kyllä puuroainekset on aina kotona, syödään sitten sitä.
Ja suunnitelman vaatiminen toiselta tekee siitä mahdotonta? Raskasta?
En ymmärrä kommenttiasi.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin koosteen tämän ketjun annista:
- Lapsille ei tarvitse laittaa ruokaa kesällä. Ne kyllä ottaa itse jääkaapista banaanin tai jugurtin kun tulee nälkä.
- Jos miehelle puhuu nätimmin, hän kyllä auttelee esimerkiksi kattamalla pöydän.
- Syökää eineksiä ja pitsaa, mitä sitä turhaan kaupassa käymään tai mitään ruokaa laittamaan.
- Mies osallistuu varmaan talouden kulujen maksamiseen, eikä hänen siksi pidä joutua laittamaan lapsille ruokaa. Vaikka kulut maksettaisiin tasan puoliksi, on miehen osuus kuitattu sillä.
- Riittää jos mies vie välillä lapset ABC:lle syömään, ei sen tarvi ruokaa ostaa kaappeihin tai laittaa kotona mitään.
- Jos mies on laittanut saunaan lauteet joskus, on hän sillä kuitannut ajasta ikuisuuteen osansa kaikista kotitöistä.
- Alakouluikäinen lapsi tehköön jo itse omat ruokansa, ei vanhemman tarvitse huolehtia lapsen syömisistä.
- Ei ruokia tarvitse suunnitella etukäteen, tekee mitä kaapista löytyy! (Koska kaappiin materialisoituu automaattisesti jos vaikka mitä tarviketta ilman, että mitään sen eteen täytyy tehdä)
- Lapsille riittää, jos on leipää, ei ne muuta ruokaa tarvitse.
- Mikset osta karjalanpiirakoita ja lihapiirakoita kaapit täyteen?
- Jos mies on vaihtanut autoon renkaat joskus, ei hänen tarvitse tehdä muita kotitöitä.
- Koska yh-äideillä ja reissutyöläisten puolisoilla ei ole miestä jakamassa vastuuta ja he tekevät kaiken yksin, tulee sinunkin tehdä eikä kiusata asialla miesparkaasi vain koska hän on paikalla.
- Minä tykkään tehdä ruokaa, sinunkin kuuluu siitä tykätä!
- Mikset vie lapsia kesäksi mummolaan?
- Ranskassakaan lapset ei syö, miksi Suomessakaan niiden pitäisi? Lapset lihoo jos ne syö!
- Lapsen ruuaksi riittää jugurtti ja leipä. Kaikki muu on asioiden tarpeettoman vaikeaksi tekemistä.
- Miksette syö joka päivä ravintolassa?
- No se mies on varmaan tehnyt autolle tai talolle jotain joskus, et voi vaatia osallistumista ruokaan!
- Kesällä syödään jäätelöä ja ollaan retkillä. Lapset selviää hengissä vaikkei joka päivä olisi oikeaa ruokaa.
- Ruokalistan suunnittelu ja ruuanlaitto on niin helppoa ja vaivatonta, että on kohtuutonta rasittaa miestä moisella. (Logiikka?)
- Mies voisi tehdä vaikka salaatin samalla kun sinä teet sen itse pääruoan, eikös se riittäisi?
Näyttää, ettet osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokavuotinen juttu, että lapsilla on lomaa koulusta kesällä. Jotenkin outoa, ettei jaksaisi omia lapsiaan edes ruokkia. Mä tein aikoinani neljälle lapselle ruokaa, mies oli kerralla aina kolme viikkoa merillä. Joo ei, en ollut kotiäiti vaan ihan koko päivän töissä. Mies oli viikon joka kk kotona, teki puutarhahommat, huolsi taloa ja autot, kävi kaupassa välillä ja teki lapsille aamupalat. Ei minua rasittanut illalla ruokien teko tai valmiiden ruokien ottaminen pakastimesta ja jääkaapista ja lämmittää ne, pyöräyttää salaatit pöytään tai keitellä pottuja ja tehdä uuniruokia.
Kukin tyylillään. Miehelläsi täytyy olla suuri palkka tai muita avuja, jos tuo on mielestäsi hyvä avioliitto tai millään tasolla reilua. Toisekseen jaksan ihmetellä miten jotkut puutarhahommat, talon ja auton huoltaminen on saman verran kuin lasten ja kaikkien muiden hommien hoitaminen yhteensä. Minulla on reilu kymmenen vuotta vanha auto, jota tarvitsee kerran vuodessa käyttää huollossa (varaat ajan, ajat auton paikalle aamulla, haet iltapäivällä) ja kaksi kertaa vuodessa vaihtaa renkaat (15 min homma ja muutama kymppi maksaa). Puutarhahommia on tasan niin paljon kuin niitä viitsii tehdä, mutta lasken sen enemmän harrastukseksi kuin kotityöksi. Mitä ihmeen hoitamisessa talossakin on, jos joka kuukausi pitää huoltaa? Ihme murjuissa sitä ihmiset asuvatkin.
Minullekin ex aikanaan keuli miten hän tekee niin paljon miesten töitä ja miten hänen ei siksi tarvitse mihinkään lastenhoitoon tai ruuan laittoon osallistua. Eron jälkeen tajusin, että minua oli kusetettu pahemman kerran.
En jaksanut ruveta luettelemaan kaikkea yksitellen mitä mies teki aikoinaan kun eli. Kyllä ok-talossa ja isossa kasvimaassa isolla tontilla oli aika paljon tekemistä, mutta joo, harrastuksena se menikin, teimme sitä ilolla. Talomme ei ole mikään murju vaan remppasimme ja remppautimme sen hyvään kuntoon eli remppaushommia oli ihan pariksi vuodeksikin vielä muuton jälkeen. En ymmärrä miksi ajattelet, että neljän lapsen kanssa asutaan murjussa jossain muussa EU-maassa kuin Suomessa. Sinun mielestäsi kaikki nämä nk. miesten hommat ovat yhtä tyhjän kanssa näköjään. Omasta mielestäni eivät olleet, työtä riitti kummallekin sopivasti eikä narinaa ja nalkutusta työnjaosta ollut. Nyt teen nuorimman lapsen kanssa minkä voin kun mies on kuollut. Apumiestä tarvitaan silloin tällöin kun katolle en sentään nouse enkä nuohoa korsteeneita tai käännä kasvimaata syksyin ja keväisin, näihin eivät voimani enää riitä. Pensasaitojen leikkaukseen ja puiden kaatoon en opetellut koskaan. Voithan sinä vähätellä, ettei niitä hommia ollut miehelle tarpeeksi viikoksi kun oli vapaalla. Itse muistelen lämmöllä avioliittoani ja miestäni, miten puhalsimme aina yhteen hiileen ja hommat hoituivat ilman käskytystä ja nalkutusta.
Kaikki ei asu remppaa vaativissa omakotitaloissa, joissa on iso piha ja kasvimaa. Mitä miestenhommia on kerrostalossa asuvilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Lapsille ei tarvitse laittaa ruokaa kesällä. Ne kyllä ottaa itse jääkaapista banaanin tai jugurtin kun tulee nälkä.
- Jos miehelle puhuu nätimmin, hän kyllä auttelee esimerkiksi kattamalla pöydän.
- Syökää eineksiä ja pitsaa, mitä sitä turhaan kaupassa käymään tai mitään ruokaa laittamaan.
- Mies osallistuu varmaan talouden kulujen maksamiseen, eikä hänen siksi pidä joutua laittamaan lapsille ruokaa. Vaikka kulut maksettaisiin tasan puoliksi, on miehen osuus kuitattu sillä.
- Riittää jos mies vie välillä lapset ABC:lle syömään, ei sen tarvi ruokaa ostaa kaappeihin tai laittaa kotona mitään.
- Jos mies on laittanut saunaan lauteet joskus, on hän sillä kuitannut ajasta ikuisuuteen osansa kaikista kotitöistä.
- Alakouluikäinen lapsi tehköön jo itse omat ruokansa, ei vanhemman tarvitse huolehtia lapsen syömisistä.
- Ei ruokia tarvitse suunnitella etukäteen, tekee mitä kaapista löytyy! (Koska kaappiin materialisoituu automaattisesti jos vaikka mitä tarviketta ilman, että mitään sen eteen täytyy tehdä)
- Jos mies on vaihtanut autoon renkaat joskus, ei hänen tarvitse tehdä muita kotitöitä.
- Koska yh-äideillä ja reissutyöläisten puolisoilla ei ole miestä jakamassa vastuuta ja he tekevät kaiken yksin, tulee sinunkin tehdä eikä kiusata asialla miesparkaasi vain koska hän on paikalla.
- Ranskassakaan lapset ei syö, miksi Suomessakaan niiden pitäisi? Lapset lihoo jos ne syö!
- Lapsen ruuaksi riittää jugurtti ja leipä. Kaikki muu on asioiden tarpeettoman vaikeaksi tekemistä.
- No se mies on varmaan tehnyt autolle tai talolle jotain joskus, et voi vaatia osallistumista ruokaan!
- Kesällä syödään jäätelöä ja ollaan retkillä. Lapset selviää hengissä vaikkei joka päivä olisi oikeaa ruokaa.
- Ruokalistan suunnittelu ja ruuanlaitto on niin helppoa ja vaivatonta, että on kohtuutonta rasittaa miestä moisella. (Logiikka?)
- Mies voisi tehdä vaikka salaatin samalla kun sinä teet sen itse pääruoan, eikös se riittäisi?
-naisilla on aikaa maata palstalla tuntikausia joka päivä ja lässyttää pas#aa
Sovit sekaan viimeisen sanan perusteella, palstamiesoletettu.
2. yksinkertainen palstamiesoletettu
Mikä hiton oletettu olet? Siis et tiedä, oletko mies, mutta yksinkertaisuuden tiedät?
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoanlaitto on työlästä, jos ei ole selvää suunnitelmaa mitä tehdä. Homma on alkanut nyppiä viime aikoina eikä miehestä ole juuri apua. Kun kysyin, mitä syödään, niin vastaus oli minulle käy kaikki. Kerran oltiin menossa kauppaan tekemään viikon ruokaostokset, joten kysyin mieheltä tulevan viikon ruokalistaa. Mies äyskäisi, että mitä sitä pitää etukäteen suunnitella, syödään sitä, mitä milloinkin mieli tekee. Mikäs siinä, kyllä puuroainekset on aina kotona, syödään sitten sitä.
No me otetaan aina kaupasta lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, kermaa jne. Kaapissa on aina pastaa, riisiä, papuja, tomaattisäilykkeitä, kookoskermaa, kauhea määrä eri mausteita ym. Niistä katellaan sitten päiväkohtaisesti mitä tekee mieli tehdä. Ei ikinä mietitä mitään viikon ruokalistoja todellakaan eikä ruoanlaitto ole yhtään työlästä. Kokeilisitte joskus tehdä niin kuin ukkos haluaa, voit yllättyä.
Mies ei kokkaa, joten ihan sama, mitä siellä jääkaapissa on. Minulle kyllä sopisi enemmän kuin hyvin, että mies tekee joka päivä fiilispohjalta ruuan, minä tulisin valmiiseen pöytään. Tosin pakkohan sen on ruveta ruokaa laittamaan, jos minä en tee.
Tänään meillä on lounaaksi irtokarkkeja, niitä teki nyt mieli syödä.
Lapsemme kykenevät kouluvuoden aikana itse tekemään aamupalansa ja syövät sen sekä lähtevät kouluun. Kykenevät siihen siis kesälläkin aamupalansa tekemään. Muutoinhan he joutuisivat syömään siihen aikaan kun me vanhemmat olemme aamupalalla ja suunnilleen sitä mitä heille tarjoamme nenän eteen. Prisman palveluun on tallennettu pohjatilaus mitä vähän muokkaamalla tulee ruokaostokset kotiin viikosta toiseen. Ei pyörää tarvitse joka viikko keksiä uudelleen ellei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokavuotinen juttu, että lapsilla on lomaa koulusta kesällä. Jotenkin outoa, ettei jaksaisi omia lapsiaan edes ruokkia. Mä tein aikoinani neljälle lapselle ruokaa, mies oli kerralla aina kolme viikkoa merillä. Joo ei, en ollut kotiäiti vaan ihan koko päivän töissä. Mies oli viikon joka kk kotona, teki puutarhahommat, huolsi taloa ja autot, kävi kaupassa välillä ja teki lapsille aamupalat. Ei minua rasittanut illalla ruokien teko tai valmiiden ruokien ottaminen pakastimesta ja jääkaapista ja lämmittää ne, pyöräyttää salaatit pöytään tai keitellä pottuja ja tehdä uuniruokia.
Kukin tyylillään. Miehelläsi täytyy olla suuri palkka tai muita avuja, jos tuo on mielestäsi hyvä avioliitto tai millään tasolla reilua. Toisekseen jaksan ihmetellä miten jotkut puutarhahommat, talon ja auton huoltaminen on saman verran kuin lasten ja kaikkien muiden hommien hoitaminen yhteensä. Minulla on reilu kymmenen vuotta vanha auto, jota tarvitsee kerran vuodessa käyttää huollossa (varaat ajan, ajat auton paikalle aamulla, haet iltapäivällä) ja kaksi kertaa vuodessa vaihtaa renkaat (15 min homma ja muutama kymppi maksaa). Puutarhahommia on tasan niin paljon kuin niitä viitsii tehdä, mutta lasken sen enemmän harrastukseksi kuin kotityöksi. Mitä ihmeen hoitamisessa talossakin on, jos joka kuukausi pitää huoltaa? Ihme murjuissa sitä ihmiset asuvatkin.
Minullekin ex aikanaan keuli miten hän tekee niin paljon miesten töitä ja miten hänen ei siksi tarvitse mihinkään lastenhoitoon tai ruuan laittoon osallistua. Eron jälkeen tajusin, että minua oli kusetettu pahemman kerran.
En jaksanut ruveta luettelemaan kaikkea yksitellen mitä mies teki aikoinaan kun eli. Kyllä ok-talossa ja isossa kasvimaassa isolla tontilla oli aika paljon tekemistä, mutta joo, harrastuksena se menikin, teimme sitä ilolla. Talomme ei ole mikään murju vaan remppasimme ja remppautimme sen hyvään kuntoon eli remppaushommia oli ihan pariksi vuodeksikin vielä muuton jälkeen. En ymmärrä miksi ajattelet, että neljän lapsen kanssa asutaan murjussa jossain muussa EU-maassa kuin Suomessa. Sinun mielestäsi kaikki nämä nk. miesten hommat ovat yhtä tyhjän kanssa näköjään. Omasta mielestäni eivät olleet, työtä riitti kummallekin sopivasti eikä narinaa ja nalkutusta työnjaosta ollut. Nyt teen nuorimman lapsen kanssa minkä voin kun mies on kuollut. Apumiestä tarvitaan silloin tällöin kun katolle en sentään nouse enkä nuohoa korsteeneita tai käännä kasvimaata syksyin ja keväisin, näihin eivät voimani enää riitä. Pensasaitojen leikkaukseen ja puiden kaatoon en opetellut koskaan. Voithan sinä vähätellä, ettei niitä hommia ollut miehelle tarpeeksi viikoksi kun oli vapaalla. Itse muistelen lämmöllä avioliittoani ja miestäni, miten puhalsimme aina yhteen hiileen ja hommat hoituivat ilman käskytystä ja nalkutusta.
Kaikki ei asu remppaa vaativissa omakotitaloissa, joissa on iso piha ja kasvimaa. Mitä miestenhommia on kerrostalossa asuvilla?
Eipäs takerruta pikkujuttuihin. Se, että joku mies on joskus tehnyt jotain niin vapauttaa kaikki maailman miehet kokkailuvastuusta asumismuotoon katsomatta. Kumma juttu, ettei kukaan tunnu vaativan mieheltä yhtään mitään, vaan aina syytetään naista liian korkeista standardeista. Kun tosiasia nyt vain on se, että lapset pitää ruokkia joka ikinen päivä eikä ole reilua, että toinen huolehtii terveellisestä ruuasta ja toiselle riittää, että vie lapset kerran viikossa mäkkäriin.
Mitää vikaa aloittajassa on kun on täytynyt tuollaiseen mieheen tyytyä ja vielä tekee lapsia. Olisin ennemmin jäänyt yksin kun olisin tuollaisen miehen ottanut.
Onko nainen niin ruma ettei saa muita miehiä kuin luusereita. Ja onko vauvakuume niin kova että tekee kenelle tahansa lapsia. Tiesit varmasti sellaisen miehen ottaessa lisääntymisen pakkomielteiseesi että se mies on täysin surkimus.
Sinun pitää lastesi ruokahuolto hoitaa sitten yksin ja jättää muut ohjelmat pois tai muuten lapset otetaan huostaan.
Kauanko tunsit miehesi ennen kuin aloit lisääntymään. Arvelen että hankkiuduit heti paksuksi ilman mitään tuntemista. Tuollaisille lapsi miehille sopii että ne menevät lapsena siinä samassa perheessä ja iloisesti siittää jälkikasvua. Vauvakuumeiset naiset käyttävät näitä mies ressukoita hyväkseen saadakseen itsensä paksuksi ja siten naisen saavan sen hoiva viettinsä tyydytettyä. Loppu onkin jo, niin etten viitsi edes kertoa.
On muuten ihme, että tähän ketjuun ei ole tullut kommenttia "kaikki maailman huippukokit on miehiä". Missä ne oikein luuraa, kun kovin monella ei omassa kodissa ole sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiton oletettu olet? Siis et tiedä, oletko mies, mutta yksinkertaisuuden tiedät?
- Eri
Tiedän, palstamiesoletetut ovat hyvin usein yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
On muuten ihme, että tähän ketjuun ei ole tullut kommenttia "kaikki maailman huippukokit on miehiä". Missä ne oikein luuraa, kun kovin monella ei omassa kodissa ole sellaista?
Aika moni kokki ja huippukokki ei kotona ruokia laittele,vaan se puoliso tekee ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Eri
Tiedän, palstamiesoletetut ovat hyvin usein yksinkertaisia.
Kyllä. Fiksut miehet eivät vietä aikaansa av-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perhemalli mikä saa monet nykyään ärsyyntymään. Siitä huolimatta että se meidän halujen ja toiveiden mukainen. Minä olen kotona ja huolehdin lapsista ja kodista sekä synnytän lisää lapsia. Miehellä tärkein tehtävä on kodin ulkopuolella rahoittaa elämämme sekä osallistua lasten kasvatukseen ja osaan kotitöistä. Ruoan valmistus tai siivoaminen ei niihin kuulu kuin poikkeustapauksissa.
Se on sinun valintasi. Maksaahan mies sinulle palkkaa ja eläkettä? Koska voi käydä,ja usein käykin niin, että kun lapset on isoja,niin tulee se avioero,ja naisella ei ole ammattia, ei palkkatuloja, eikä eläkekertymää ja köyhä vanhuus odottaa.
Miksi ette tee perherinkiä? Kyläilette toistenne luona vuoropäivinä. Teette vuorollanne ison määrän ruokaa... jotain helppoa ruokaa. Keitto, uuniruoka tms. Aina kun ulistaan siitä vain kotona olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitäisi vaan sanoa, että minä tein tänään, huomenna on sun vuoro.
Meillä toimii tämä. Kun esim. pesen vessanpöntön, totean miehelle, että minä pesin nyt, seuraava pesukerta napsahtaa sinulle.
Sellainen "olisi kiva jos sinäkin joskus tekisit asian x" ei toimi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me otetaan aina kaupasta lihaa, kanaa, kalaa, kasviksia, kermaa jne. Kaapissa on aina pastaa, riisiä, papuja, tomaattisäilykkeitä, kookoskermaa, kauhea määrä eri mausteita ym. Niistä katellaan sitten päiväkohtaisesti mitä tekee mieli tehdä. Ei ikinä mietitä mitään viikon ruokalistoja todellakaan eikä ruoanlaitto ole yhtään työlästä. Kokeilisitte joskus tehdä niin kuin ukkos haluaa, voit yllättyä.
Sama meillä. Pakastimessa on aina kanasuikaleita, jauhelihaa, kasviksia, ja varastossa pastaa, riisiä, papuja, tomaattimurskaa jne. Mieheni on tarkka siitä, että kotivaraa on aina parin viikon tarpeiksi. Ruokaa voi käytännössä aina laittaa kotona olevista aineksista, salaatit ja hedelmät täydennetään viikottain, mutta ei silloinkaan suunnitellen. Kumpi tahansa aikuisista osaa tehdä ruokaa, kumpaakaan ei käsketä, eikä kumpikaan ole se, joka auttaa toista.
Mutta jos teillä on liian tiukka kontrolli ja kummallisia vaatimuksia suunnittelusta, saatatte ajaa toisen sellaiseen apulaisen rooliin, missä ei viitsitä edes yrittää. Toki jotkut nyt vain ovat luusereita, ja asia pitää ottaa esiin.
No tuo "en sitten koko kesää jaksa hoitaa kaikkea" ja "voisit sinäkin joskus jotain tehdä" on kyllä oikeastaan ihan suoraa riidan haastamista, että ap:n kannattaisi ihan ekana miettiä sitä omaa kommunikaatiotaan. Meillä se homma menee niin, että sovitaan yhdessä kumpi käy kaupassa ja tekee ruuan minäkin päivänä, kumpikaan ei oleta toisen osaavan lukea ajatuksia. Toki jos perhedynamiikka on niin pielessä, että toinen tekee "kaiken", se voi vaatia enemmän sopimista. Jos toinen ei vaikka halua suunnitella mitään, tekee vaikka vuoroviikoin ruuat niin kumpikin saa järjestää sen miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikkunoiden pesu ja mattojen pesu ulkona nk matonpesupaikalla, tottaki nainen mukaan että matoista tulee puhtaat ja itse myös pestä pienempää mattoa. Mies kantaa matot kuivumaan jne. Tiskikoneen täyttöä ts kaikkea voi mieskin tehdä kaupunkihuushollissa.
Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?
Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?
Ollaan varmaan ap:n kanssa suhteessa saman miehen kanssa, koska kuulostaa niiiin tutulta.