Sanoin miehelle, kun lapset jäi lomalle koulusta, että en jaksa yksin hoitaa kesän ruokahuoltoa ja ohjelmaa
Mitä on mies tähän mennessä tehnyt Käynyt pari kertaa kaupassa, on laittanut ruokaa tasan kerran.
Nyt kun keskusteltiin tai pikemminkin riideltiin aiheesta, kun mies tuli hyvällä ruokahalulla syömään taas laittamaani iltaruokaa, niin sanoin miehelle, että olis kiva jos hänkin joskus suunnittelis ja laittais jotain hyvää iltapalaa/ruokaa, niin mies alkoi vaan vittuilla: Niin enhän mä koskaan, kun olen niin paska mies.
Ei vitsi miten ärsyttävää. Riitahan siitä sitten tuli, eikä se edennyt mihinkään suuntaan koska mies on käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa (kerran). Aivan itsestäänselvyytenä pitää. Ja jos jotain kehtaan huomauttaa, niin alkaa vaan ilkeillä.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu äiti vuodesta 2000, kolme lasta tehny vuoteen 2010 mennessä. Teen tasan yhden ruoan päivässä, muuten saavat kaivella kaapeista mitä lystäävät. Silloin kun lapset oli pieniä, tein aamupalan, lounaaksi lämmitettiin edellistä päivällistä, välipala vaan otettiin, päivällinen oli ainoa kokattava ruoka, iltapala taas jotain mikä sattui käteen osumaan. Ihan terveitä ihmisiä heistä kasvoi ilman ylisuorittamistakin.
Ei kai se 2000 syntynyt edes asu kotona enää???
Iltapalalla puuroa, viiliä, leipää, banaania jne , ei kaikkea yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu äiti vuodesta 2000, kolme lasta tehny vuoteen 2010 mennessä. Teen tasan yhden ruoan päivässä, muuten saavat kaivella kaapeista mitä lystäävät. Silloin kun lapset oli pieniä, tein aamupalan, lounaaksi lämmitettiin edellistä päivällistä, välipala vaan otettiin, päivällinen oli ainoa kokattava ruoka, iltapala taas jotain mikä sattui käteen osumaan. Ihan terveitä ihmisiä heistä kasvoi ilman ylisuorittamistakin.
kellä asuu kellä ei, opiskelee tai on jo ammatti kenties, töissä tietenkin ellei niin ulko-ovea kohti.
Onko minkäikäiset lapset??????????????????????
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kukaan koskaan mitään, vaan kaikki aina vain.
Ap. aloituksesi miehelle sisälsi negatiivisen viestin. Se meni perille. Puhukaa kauniisti. Meillä mies haluaa kertoa omista toiveistaan, kun minä kysyn mitä haluaa. Silloin hän myös tulee usein mukaan laittamaan ruokaa ja kattamaan pöytää.
Aivan kuin tässä puhuttaisiin pikkulapsesta eikä aikuisesta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kellä asuu kellä ei, opiskelee tai on jo ammatti kenties, töissä tietenkin ellei niin ulko-ovea kohti.
Kyllä asuu. Syitä en tarkemmin avaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostatte ruoka-ainekset usemmaksi päiväksi etukäteen ja sovitte vuorot. Otat puolison mukaan jo suunnitteluun (kauppalistan tekoon tai kauppaan mukaan). Keskustelet asiasta etukäteen tyyliin, huomenna on kauppapäivä tehdäänkö yhdessä listaa, mitä ruokaa haluaisit vuorollasi tehdä?
Mukaan kauppaan? Eikö aikuinen mies osaa edes yksin käydä kaupassa?
Yläastelaiset osaa jo tehdä vaikka mitä, imuroida, tehdä ruokaa, koulussa kotitaloutta. Ellei halua niin härvelit naftaliiniin, josko sitä halua tulisi. Läppäri, kännykkä, pelikoneet jne
Hyvinhän tämän tuokahuollon hoitaa yksi ihminen nelihenkisessä perheessä ja nyt juhannuksena on yhteensä 9 henkeä saman katon alla ja minä teen kaiken yksin.
Työuupumus testit vai mitä lie olikaan näyttää vaikeaa uupumusta mutta kun täperheennja työnkin hoitaminen on vain asenne kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatte ruoka-ainekset usemmaksi päiväksi etukäteen ja sovitte vuorot. Otat puolison mukaan jo suunnitteluun (kauppalistan tekoon tai kauppaan mukaan). Keskustelet asiasta etukäteen tyyliin, huomenna on kauppapäivä tehdäänkö yhdessä listaa, mitä ruokaa haluaisit vuorollasi tehdä?
pitää kirjoittaa lista mitä tuodaan kaupasta, jotkut osaa olla taas luovempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tottakai jo edellisenä päivänä on jäänyt ruokaa se syödään tai pakastetaan ja tehdään uutta jos VOIMAvarat sallii. Lapsia kun on niin ruokaa on tehtävä.
No sitä päivällistä tehdään niin paljon, että sitä jää lounaaksi. Ei niin, että jos sitä jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos terve niin hommiin ja jos käy työssä niin maksaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Iltapalalla puuroa, viiliä, leipää, banaania jne , ei kaikkea yhtäaikaa.
Miten tämä liittyy aloittajan ongelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa ylisuorittavaa vanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää kirjoittaa lista mitä tuodaan kaupasta, jotkut osaa olla taas luovempia
Kyllä aikuisen ihmisen pitää itse kyetä kirjoittamaan kauppalista, jos sellaista tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. aloituksesi miehelle sisälsi negatiivisen viestin. Se meni perille. Puhukaa kauniisti. Meillä mies haluaa kertoa omista toiveistaan, kun minä kysyn mitä haluaa. Silloin hän myös tulee usein mukaan laittamaan ruokaa ja kattamaan pöytää.Aivan kuin tässä puhuttaisiin pikkulapsesta eikä aikuisesta miehestä.
siis miers istuu tumput ojossa vai?????????????? Perheessä jos on lapsia niin lapsille opettaa myös hommia. Mies voi tehdä myös ruokaa, ellei osaa niin opetellaan, imuroida, vuoteet sijata, lakanat vaihtaa jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos terve niin hommiin ja jos käy työssä niin maksaa myös.
Tämäkö saa aloittajan miehen osallistumaan ruokahuoltoon?
Onneksi olkoot - olet siis 24/7 piika (joka kokkaa, siivoaa, pyykkää, kuskaa jne. ) koko perheellesi. Miten elämä sujuu siellä 50-luvun dystopiassa?
Vaihtoehto A: opeta lapset tekemään edes välipalaa itselleen. Itse tein jo ekaluokkalaisena, koska kotona ei ollut ketään passaamassa 24/7.
Vaihtoehto B: opeta mies tekemään lapsille edes yksi ateria/päivä. Meilläkin mies saa ja osaa tehdä ruokaa, koska en ole täällä passaamassa 24/7.
Vaihtoehto C: lähde välillä aivan yksin (ai kamala) ulos tuulettumaan ja laita puhelin äänettömälle. Ilmoita oletettavasti aivan täysjärkiselle ja täysvaltaiselle miehellesi ettei kotona ole joku passaamassa 24/7.
Vaihtoehto D: anna jatkossakin lapsillesi ja miehellesi täysin väärä kuva tasa-arvoisesta parisuhteesta ja jatka sekä valittamista että passaamista 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. aloituksesi miehelle sisälsi negatiivisen viestin. Se meni perille. Puhukaa kauniisti. Meillä mies haluaa kertoa omista toiveistaan, kun minä kysyn mitä haluaa. Silloin hän myös tulee usein mukaan laittamaan ruokaa ja kattamaan pöytää.Aivan kuin tässä puhuttaisiin pikkulapsesta eikä aikuisesta miehestä.
siis miers istuu tumput ojossa vai?????????????? Perheessä jos on lapsia niin lapsille opettaa myös hommia. Mies voi tehdä myös ruokaa, ellei osaa niin opetellaan, imuroida, vuoteet sijata, lakanat vaihtaa jne
Luitko aloitusta vai etkö ymmärrä lukemaasi?
tottakai jo edellisenä päivänä on jäänyt ruokaa se syödään tai pakastetaan ja tehdään uutta jos VOIMAvarat sallii. Lapsia kun on niin ruokaa on tehtävä.