Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelle, kun lapset jäi lomalle koulusta, että en jaksa yksin hoitaa kesän ruokahuoltoa ja ohjelmaa

Vierailija
22.06.2023 |

Mitä on mies tähän mennessä tehnyt Käynyt pari kertaa kaupassa, on laittanut ruokaa tasan kerran.

Nyt kun keskusteltiin tai pikemminkin riideltiin aiheesta, kun mies tuli hyvällä ruokahalulla syömään taas laittamaani iltaruokaa, niin sanoin miehelle, että olis kiva jos hänkin joskus suunnittelis ja laittais jotain hyvää iltapalaa/ruokaa, niin mies alkoi vaan vittuilla: Niin enhän mä koskaan, kun olen niin paska mies.

Ei vitsi miten ärsyttävää. Riitahan siitä sitten tuli, eikä se edennyt mihinkään suuntaan koska mies on käynyt kaupassa ja laittanut ruokaa (kerran). Aivan itsestäänselvyytenä pitää. Ja jos jotain kehtaan huomauttaa, niin alkaa vaan ilkeillä.

Kommentit (494)

Vierailija
281/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?

Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?

Meillä miehen töihin kuuluu: iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa. Roskien vienti useimmiten. Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa. Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen. Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa. Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä). Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi. Robotti-imurin puhdistus. Vessan pesu joka toinen kerta. Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta. Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym. Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).

Laskut tulee e-laskuina joten niitten maksamista ei voi pitää minkäänlaisena työnä, toki molemmat hoitaa ne jotka tulee omalla nimellä. Ja käytännössä kaikki hommat on sellaisia jotka kumpi tahansa voi tarvittaessa hoitaa, minä osaisin kyllä ne iv-koneen suodattimet vaihtaa, varata autolle huollon ja laittaa ruuat, mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.

Onko tämä viesti vitsi? Jos nyt iv-koneen putsaus ja huollon varaaminen jätetään pois niin luettelit juuri meidän kolmasluokkalaisen kotityöt.

Kuten perheen ruokahuolto pääosin jaa kuskina toiminen tai lapsen vienti ja haku päiväkotiin. Tai auton huollon varaus jne. Melkoinen kolmasluokkalainen kun toisaalta viesti toisensa jälkeen saanut lukea miten kouluikäiset eivät osaa aamiaista tai välipalaa pöytään itse kesäisin.

Miten usein teillä pitää autoa huoltaa, kun se huollon varaaminen on luettelemisen arvoinen asia?

Mietin samaa. Miten koiran rokotukset? Lapsen hammaslääkäri? Naisen pillereiden uusimiset? Putkimiehelle soitto? Rippijuhlatilan varaaminen? Kotitöitä? Eli rasti ruutuun, MINÄ tein nämä. Siis yksi puhelu per paikka :D

Vierailija
282/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te valitsette puolisoiksi näitä mieslapsia?   Kovasti sitä vaan aina ihmettelee. Omassa lähipiirissäkin useampi mieslapsi ja kaikilla aina puoliso. Mikä niissä vetoaa?

Joskus kai käy niinkin, että seurusteluaikana mies on normaali ja osallistuu kotitöihin. Vuosien mittaan tilanne muuttuu.

Seurusteluaikana näin, että miehen isä laittaa heidän perheessä arkisin ruuat. Poikaystäväkin osasi laittaa ruokaa tyyliin etsi paistinpannu ja laita siihen mitä kaapista löytyy. Ihan hyvää sapuskaa siitä yleensä syntyi, melko persoonallista eikä ikinä tullut samaa ruokaa toista kertaa. Sitten myöhemmin äitiysloman aikana ruuanlaitto jäi minulle, mutta töihin palattuani tein ison työn, että mies alkoi taas laittaa ruokaa. Sama taantuminen tuli toisen äitiysloman myötä, mutta sen jälkeen en jaksanut alkaa uudelleenkouluttaa miestä, joten nekin taidot hiipui.

Jänniä nuo sanavalintasi. "Ruuanlaitto jäi", "taantuminen tuli", "taidot hiipui". Vähän kuin luonnonvoimat, jotka jylläävät.

Et sano että mies teki tuon suunnitellusti, tietoisesti ja tarkoituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ihmeen iltaruoka? aamupala, lämmin ruoka ja  iltapala, meillä lapset kirmaa ulkona ja helteillä ei jaksa 5 ateriaa syödä. Tee iso keitto / uunivuoka ruokaa ja siitä saa syödä. Jos haluaa lisää niin tekee itse.

Mikä ihmeen iltapala? Meillä syödään päivällinen.

päivällinen esim n 17 ja iltapala jos kasvavia lapsia niin n klo 20 puuroa, viiliä jne

Vierailija
284/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin parisuhteessani mielelläni pihahommat, saunaremontit, renkaanvaihdot jne. yksittäiset, itsenäiset ja jopa rentouttavat hommat. Jos mies hoitaisi kaikki muut arkiset ja päivittäiset kotihommat. Mutta ei hoida, joten olenkin onnellisesti sinkku.

Vierailija
285/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vakavasti mitä miehesi tekee kodin hyväksi? Vaadit ruuanlaittoa, mutta onko hänellä muita töitä ollenkaan esim. autonhuolto ja laskujen maksaminen?

Otsikko tosin oli provosoiva, mutta jospa vastaatte toisetkin, mitä miehen töihin kuuluu perheessä?

Meillä miehen töihin kuuluu: iv-koneen suodattimien vaihto paristi vuodessa. Roskien vienti useimmiten. Lapsen vienti ja haku päiväkodista 3x viikossa. Polkupyörien huolto. Auton huollon varaaminen. Puutarhatöissä auttelu niiltä osin kun tarvitsee enemmän voimaa. Satunnaiset pienet nikkarointihommat (isommat tehdään yhdessä). Perheen ruokahuolto suurimmaksi osaksi. Robotti-imurin puhdistus. Vessan pesu joka toinen kerta. Omien vaatteiden vienti pyykkikoriin ja puhtaiden ottaminen pyykkinarulta. Yleisen järjestyksen ylläpito, perus tiskikoneen täyttö ja tyhjennys ym. Pidemmillä matkoilla kuskina oleminen (koska minua alkaa herkästi nukuttaa ratissa).

Laskut tulee e-laskuina joten niitten maksamista ei voi pitää minkäänlaisena työnä, toki molemmat hoitaa ne jotka tulee omalla nimellä. Ja käytännössä kaikki hommat on sellaisia jotka kumpi tahansa voi tarvittaessa hoitaa, minä osaisin kyllä ne iv-koneen suodattimet vaihtaa, varata autolle huollon ja laittaa ruuat, mies osaisi hommata lapsille vaatteet, siivota ja pestä pyykkiä, mutta näissä työnjako on vaan muodostunut tällaiseksi.

Onko tämä viesti vitsi? Jos nyt iv-koneen putsaus ja huollon varaaminen jätetään pois niin luettelit juuri meidän kolmasluokkalaisen kotityöt.

Kuten perheen ruokahuolto pääosin jaa kuskina toiminen tai lapsen vienti ja haku päiväkotiin. Tai auton huollon varaus jne. Melkoinen kolmasluokkalainen kun toisaalta viesti toisensa jälkeen saanut lukea miten kouluikäiset eivät osaa aamiaista tai välipalaa pöytään itse kesäisin.

No kolmasluokkalainen nyt ei voi ajaa autoa, mutta jos voisi, pystyisi tähän samaan.

Onko joka maassa yleistä, että miehiä pidetään vähälahjaisina ja he kieriskelevät siinä ihastuksissaan, kuin kissa auringossa? Vai onko tämän maan antia?

Itse en ilkeäisi olla idiootti missään vielä vaikka 15 vuoden päästä. Ajatelkaa nyt, menette paikkaan, jossa ette osaa toimia, mutta homma ei pyöri, jos tiettyjä asioita ei tee. Kuka jaksaa 15 vuotta kertoa, miten asia pitää tehdä, koska muuten ei vaan homma toimi? Ja siihen vähän raavitaan muina naisina haaraa ja sanotaan, että ukot aina nalkuttaa...

Vierailija
286/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa. Miehet on fiksusti tajunneet että niin arki kuin juhlapyhätkin tulevat kyllä todella helposti eteen kuin itsestään, kunhan vain on se vaimo/tyttöystävä joka hoitaa kaiken ja heittää väliin pari rännin puhdistusta ja polttimon vaihtoa.

Vierailija
287/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein teillä pitää autoa huoltaa, kun se huollon varaaminen on luettelemisen arvoinen asia?

Mietin samaa. Miten koiran rokotukset? Lapsen hammaslääkäri? Naisen pillereiden uusimiset? Putkimiehelle soitto? Rippijuhlatilan varaaminen? Kotitöitä? Eli rasti ruutuun, MINÄ tein nämä. Siis yksi puhelu per paikka :D

Jos meinaat järjestää lasten rippijuhlat yhdellä puhelinsoitolla, niin olet kyllä todella varakas. Kaikki muut asiat tuossa vaatii paljon enemmän mitä ajan varaaminen auton huollolle ja ajaminen oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

Vierailija
288/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos onkin niin, että ap tarjoaa päivittäin miesvihaa/lapsivihaa, jotta hän istuttaisi naisten mieleen ajatuksen erillisyydestä ja itsekkäistä "OIKEUKSISTA", joilla olla perheelle ruikuttavasti vaativa, rasittava, ilkeä, tms. - ja kuvitella, että ruma käytös olisi muka aikuismaista ja ok. Ei ole.

Aina tässä onnistuessaan, vähäsenkin, hän vie kansakunnan kehitystä onnettoman olon kautta kohti alistumista, hajanaisuutta, ja kontrollijärjestelmälle antautumista. Ap:n toiminta olisi siis poliittisesti motivoitunutta, "ruohonjuuritason" vaikuttamista periaatteella hajoita ja hallitse.

Onko sulla psykoosit päällä?

Vierailija
289/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te valitsette puolisoiksi näitä mieslapsia?   Kovasti sitä vaan aina ihmettelee. Omassa lähipiirissäkin useampi mieslapsi ja kaikilla aina puoliso. Mikä niissä vetoaa?

Joskus kai käy niinkin, että seurusteluaikana mies on normaali ja osallistuu kotitöihin. Vuosien mittaan tilanne muuttuu.

Suosittelen ennen vakavampaa suhdetta paneutumaan miehen lapsuudenperheen dynamiikkaan, eli miten siellä toimitaan,miten miehen isä kohtelee vaimoaan ja poikaansa ja äiti poikaansa-sieltä ne mallit periytyy. Jos miehen isä on sovinisti ja siellä on nämä " perinteiset" roolit,niin siihen mies pyrkii. Ja jos äiti passaa poikaa,niin samaa palvelua mies haluaa naisystävän luona,paitsi että naisystävän pitää myös antaa pillua.

Vierailija
290/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaat järjestää lasten rippijuhlat yhdellä puhelinsoitolla, niin olet kyllä todella varakas. Kaikki muut asiat tuossa vaatii paljon enemmän mitä ajan varaaminen auton huollolle ja ajaminen oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

Kiva kun miesten tehtävät on tällaisia kerran vuodessa/elämässä juttuja ja naisen on jokapäiväinen ruoanlaitto ja pyykit ainakin paristi viikossa :D

Vierailija
291/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsekin, että tuollainen huomauttaminen että "olis kiva kun sinäkin joskus tekisit jotain" ei toimi. Se on ärsyttävää sille toiselle, ja kun itseä ärsyttää jo valmiiksi, niin totta kai tulee riita. Ehkä pitäisi vaan sanoa, että minä tein tänään, huomenna on sun vuoro. Ja sitten ylihuomenna taas minä teen. Ei se mies töissäkään sano varmasti työkavereille noin, että en tee kun kerran tässä kuussa jo tein töitä...

"Oli muuten superhyvää se lihapata (lasagne, keitetyt perunat whatever) , nam, mitä viimeksi teit?

Koska saadaan herkutella taas? Mun ruuat maistuu aina samalle...

(meillä toimii tuo kommunikaatio mainiosti, tokko koskaan tarvii enää laittaa ruokaa)

Vierailija
292/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun miesten tehtävät on tällaisia kerran vuodessa/elämässä juttuja ja naisen on jokapäiväinen ruoanlaitto ja pyykit ainakin paristi viikossa :D

Niin, en itse ole edes miettineeksi, että auton huollon, katsastuksen tai renkaiden vaihtoon ajan varaaminen, tankkaaminen tai nesteiden tarkistaminen olisi mitään mainitsemisen arvoista. Vaikein asia on päättää, pitääkö renkaat vaihtaa nyt vai ensi viikolla.

Vierailija
293/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas laittaisitko huomenna sitä sun kanaa ja riisiä?

Sun tekemä uunimakkarakin kelpais paremmin kuin hyvin.

---> miehet haluaa selkeää viestintää.

Vierailija
294/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurusteluaikana näin, että miehen isä laittaa heidän perheessä arkisin ruuat. Poikaystäväkin osasi laittaa ruokaa tyyliin etsi paistinpannu ja laita siihen mitä kaapista löytyy. Ihan hyvää sapuskaa siitä yleensä syntyi, melko persoonallista eikä ikinä tullut samaa ruokaa toista kertaa. Sitten myöhemmin äitiysloman aikana ruuanlaitto jäi minulle, mutta töihin palattuani tein ison työn, että mies alkoi taas laittaa ruokaa. Sama taantuminen tuli toisen äitiysloman myötä, mutta sen jälkeen en jaksanut alkaa uudelleenkouluttaa miestä, joten nekin taidot hiipui.

Jänniä nuo sanavalintasi. "Ruuanlaitto jäi", "taantuminen tuli", "taidot hiipui". Vähän kuin luonnonvoimat, jotka jylläävät.

Et sano että mies teki tuon suunnitellusti, tietoisesti ja tarkoituksella.

Ruuanlaitto jäi = pilvipoutaa

Taantuminen tuli = matalapaine

Taidot hiipui = sumu laskeutui

Luonnonvoimia? 😀😀

Vierailija
295/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näistä syistä olen itsellinen äiti. Joo, ruokahuolto(kin) on mun harteilla mutta rankempaa olisi aina toivoa että toinen tajuaisi tehdä ja vttuuntua kun ei taaskaan tee. Onnea teille kaikille vaimoille ja miesten äitsyköille.

Vierailija
296/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ennen vakavampaa suhdetta paneutumaan miehen lapsuudenperheen dynamiikkaan, eli miten siellä toimitaan,miten miehen isä kohtelee vaimoaan ja poikaansa ja äiti poikaansa-sieltä ne mallit periytyy. Jos miehen isä on sovinisti ja siellä on nämä " perinteiset" roolit,niin siihen mies pyrkii. Ja jos äiti passaa poikaa,niin samaa palvelua mies haluaa naisystävän luona,paitsi että naisystävän pitää myös antaa pillua."

Ystävättäreni lapsuusperheessä hänen isänsä oli varsinainen pelottava julmuri joka keksi ilkeitä asioita kiusatakseen vaimoparkaansa.

Hänen isänsä heitti esimerkiksi hänen äitinsä laittaman ja isän eteen tarjoileman ruoan aina välillä seinään ja pakotti äitiraukan siivoamaan sotkun, lasten nyyhkyttäessä taustalla.

No, ystävättärteni avioitui aikuisena muuten kokin kanssa.

Ovat poikkeuksellisen onnellisia.

Ei sen väliä kuka sen ruoan laittaa kunhan saa sovussa, rauhassa ja kiitollisena syödäkseen.

Vierailija
297/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessanpöntön pesee minuutissa puhdistuspyyhkeillä. Olikohan kiilto merkkisiä , keltainen pakkaus. Samalla pyyhkii lavuaarin ja peilin. Valmista.

Pakkaus maksaa muutaman euro. Ja siinä on noin 20 kpl puhdistusoyyhkeitä.

Jaa, teillä ei sitten sitä pönttöä sisältä pestä lainkaan. Vai niillä kosteuspyyhleilläkö sekin käy? Meijän huushollissa on se harjasysteemi ja erikseen liina, jolla reunat pyyhitään. Liina sitten pesuun 60 . Miksei nuo kertakäyttöiset puhdistuspyyhkeetkin käy, mutta eikö niissä ole muovia, jota on luonnossa muutoinkin ihan tarpeeksi.

Vierailija
298/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset laiskoja vätyksiä ilmankos miehiä ei enää kiinnosta pariutua

Vierailija
299/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit säkin edes kerran elämässäs vaihtaa ton jakopäänhihnan tohon koslaan !

Hei en mäkään aina kaikkee työpäivän päälle jaksa muistaa ja hoitaa ja ajokilometrin senkun paukkuu.

(nalkuttaminen vissiin kannattaa aina vuorovaikutuksessa)

Vierailija
300/494 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ennen vakavampaa suhdetta paneutumaan miehen lapsuudenperheen dynamiikkaan, eli miten siellä toimitaan,miten miehen isä kohtelee vaimoaan ja poikaansa ja äiti poikaansa-sieltä ne mallit periytyy. Jos miehen isä on sovinisti ja siellä on nämä " perinteiset" roolit,niin siihen mies pyrkii. Ja jos äiti passaa poikaa,niin samaa palvelua mies haluaa naisystävän luona,paitsi että naisystävän pitää myös antaa pillua.

Mitä iloa tuosta muka on, kun käytännössä joka paikassa on malli että nainen tekee enemmän kotitöitä. Kai olet nähnyt tilastot? Ne ovat olleet vuosikymmeniä melkein samat. Naiset ovat tapelleet tätä vastaan vuosikymmeniä ja tulokset ovat aika vähäiset. Ja tappelua pitää jatkaa, mutta on typerää uskotella naisille että omilla miesvalinnoilla voisi vaikuttaa siihen, mikä on syöpynyt yhteiskunnan rakenteisiin. Ei tämä ole naisten vika, vaan miesten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan