Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet juhannuksena kun ei ole rahaa, kaikki jossain mökillä tai reissuissa?

Vierailija
22.06.2023 |

On kyllä kurja katsoa sosiaalisen median kautta kun porukka pistää rahaa palamaan eikä ole itsellä kuin paha mieli.
Joskus olisi kiva kun joku kysyisi haluaisitko tulla mukaan mökille?
En ole kovaääninen, en polta ja juon muutaman lasin viiniä juhannuksena ja jouluna. En ördää, pesen itseni ja vaatteeni.
Osaan keskustella ja olen sosiaalinen.
Ilmeisesti en kuitenkaan sovi porukoihin koska olen Kipukroonikko ja jengi luulee että puhun vain kivuistani. Juu en.
Mutta jatketaan elämää näin. En halua tuppautua. Juhannus kun Suomessa on näköjään niin pirun sisäänpäin kääntynyttä.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi keksiä jotain erityistä tekemistä? Juhannus on ihan viikonloppu vaan. Siinä kuin 51 muutakin viikonloppua. Suomessa kaksi kertaa vuodessa, jouluna ja juhannuksena, alkaa helvetillinen hössötys ja hulabaloo, että nyt pitää tehdä jotain vain siksi kun muutkin tekevät. Mennä mökille. Kai teillä on perhepiirissä mökki, johon mennä: Hyttysten syötäväksi palelemaan, dokaamaan, katselemaan pätkivää telkkarikuvaa, riitelemään, kiroamaan kun sataa. Kuka tämän on keksinyt? Joku K-kauppias vai? Nehän tästä hyötyvät: Rahat kääritään taskuun, kun jengi ostaa "kaikkea juhannustarjottavaa". Sitten alkaa hirveä murhe ja spämmäys, että miten "Yksinäinen ihminen SELVIYTYY KAUPUNGISSA juhannuksen"? Voi V.....U sanon minä.

Ihminen on ainoa häkkieläin, joka itse rakentaa oman häkkinsä ja omasta halustaan ryömii sinne sisään.

Se mökillä olokin on suurimmalle osalle ihan samaa möllötystä kuin tekisi kotonakin, mutta pitää sanoa, että on mökkijuhannus, niin ei ole luuseri, joka jää yksin kaupunkiin.

Tämä. Ollaan jo iäkkäämpi pariskunta ja miehellä on edelleen joku juhannusvimma. Tarkemmin ajateltuna, se meinaa juuri sitä, että katsoo aiheelliseksi ostaa pullon kirkasta ja sitten korin olutta. Pitäisi mennä suvun mökille, jossa hän juo itsensä känniin. Kas, kun on juhannus. Ei enää nappaa. Nyt nuoriso on menossa mökille ja ehdotin, että ollaan vaan kaupungissa, niin kuin muutkin viikonloput ja melko selvipäin, kun viina ei sovi hänen terveydelleen.

Vastaus oli, että mutta kun on juhannus. Mitä naapuritkin ajttelee, jos ollaan vaan kotona kaupungissa juhannuksena. Ikäää hänellä on 75 vuotta.

No anna nyt ihmeessä miehen edes välillä nauttia elämästä.

Ei sitä koskaan tiedä, että milloin aika loppuu.

Ainahan se aikaisemmin loppuu, jos vetää kunnon kännit sairaana ja tuonikäisenä. Mutta joo saattaa papalle tulla ikimuistoinen juhannus, jopa viimeinen.

Vierailija
82/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi keksiä jotain erityistä tekemistä? Juhannus on ihan viikonloppu vaan. Siinä kuin 51 muutakin viikonloppua. Suomessa kaksi kertaa vuodessa, jouluna ja juhannuksena, alkaa helvetillinen hössötys ja hulabaloo, että nyt pitää tehdä jotain vain siksi kun muutkin tekevät. Mennä mökille. Kai teillä on perhepiirissä mökki, johon mennä: Hyttysten syötäväksi palelemaan, dokaamaan, katselemaan pätkivää telkkarikuvaa, riitelemään, kiroamaan kun sataa. Kuka tämän on keksinyt? Joku K-kauppias vai? Nehän tästä hyötyvät: Rahat kääritään taskuun, kun jengi ostaa "kaikkea juhannustarjottavaa". Sitten alkaa hirveä murhe ja spämmäys, että miten "Yksinäinen ihminen SELVIYTYY KAUPUNGISSA juhannuksen"? Voi V.....U sanon minä.

Ihminen on ainoa häkkieläin, joka itse rakentaa oman häkkinsä ja omasta halustaan ryömii sinne sisään.

Voi kun tätä voisi peukuttaa vaikka sata kertaa, niin tekisin sen. Tässä on kiteytettynä koko hel..tin juhannuksen kovin ydin. Printtaan tämän ja laitan kehyksiin. Ensi vuonna kun joku alkaa naukua toukokuussa, että mitä te aiotte tehdä juhannuksena, lyön tämän käteen ja karjun, että juon viinaa. Yksin, kaupungissa.      Thats it.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tietenkin, että saa rahaa.

Vierailija
84/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ainaki se että pääsee välillä veden äärelle, kalastamaan ja kuuntelemaan ku lokit rääkyy tekee hyvää sielulle. Sitä ei voita mikään. Kaupungissa ihminen näivettyy. Ei ole ihmisen paikka.

Vierailija
85/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kotona. Ei ole mökkiä.

Vierailija
86/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkieläimiä tuskailee parhaillaan 20 kilometrin tuntivauhdilla kohti yhteistä päämäärää : juhannusta. Ei käy kateeksi.

Vierailija
87/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul ainaki se että pääsee välillä veden äärelle, kalastamaan ja kuuntelemaan ku lokit rääkyy tekee hyvää sielulle. Sitä ei voita mikään. Kaupungissa ihminen näivettyy. Ei ole ihmisen paikka.

Ja tämä pitää tehdä juhannuksena? Varsinainen jargoni.

Vierailija
88/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä just yöllä kun en saanut unta.

En varmaan mitään. Homehdun kotona ja roikun täällä.

Ihan järkyttävää, miten ihmisille luodaan kuvia porukka-juhlimisesta. Milloin on perhejuhla, milloin pitää ystävien kanssa iloitella..Yksinäisiä on paljon, vähävaraisia samoin, masentuuhan tuommoisesta hehkuttamisesta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää, miten ihmisille luodaan kuvia porukka-juhlimisesta. Milloin on perhejuhla, milloin pitää ystävien kanssa iloitella..Yksinäisiä on paljon, vähävaraisia samoin, masentuuhan tuommoisesta hehkuttamisesta.

Ei tämä ole mikään uusi asia. Jo mun lapsuudessani (1960-luvulla) oli ihan tavallista, että maalta kaupunkeihin muuttaneet menivät juhannuksena perheineen takaisin kotiseudulleen. Mummoloihin kerääntyi lapset, miniät ja vävyt sekä lapsenlapset. 1980-luvullakin oli ihan tavallista, että nuoret lähtevät porukalla jonnekin leirintäalueelle viettämään juhannusta. Tai festareille. Siihen aikaan Helsinki lähestulkoon tyhjeni, kun monilla alkoi vielä kesälomakin juhannuksesta. Ero entiseen vaan on, että silloin ei ollut sosiaalista mediaa. 

Vierailija
90/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään uusi asia. Jo mun lapsuudessani (1960-luvulla) oli ihan tavallista, että maalta kaupunkeihin muuttaneet menivät juhannuksena perheineen takaisin kotiseudulleen. Mummoloihin kerääntyi lapset, miniät ja vävyt sekä lapsenlapset. 1980-luvullakin oli ihan tavallista, että nuoret lähtevät porukalla jonnekin leirintäalueelle viettämään juhannusta. Tai festareille. Siihen aikaan Helsinki lähestulkoon tyhjeni, kun monilla alkoi vielä kesälomakin juhannuksesta. Ero entiseen vaan on, että silloin ei ollut sosiaalista mediaa. 

Ero ei ole todellakaan vain some. Sinun lapsuudesta on kulunut todella paljon nykyaikaan. Perheet ovat nykyisin hyvinkin monimuotoisia. Mummot ovat usein muuttaneet kaupunkeihin, pois maaseudulta, ts perinteisiä mummoloita ei juuri enää ole. Ei välttämättä ole vävyjä ja miniöitä. Aika on ajanut muistoistasi ohi.

Vierailija
91/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tienata rahaa. Lähteekö joku kaveriksi ja keksitään jokin bisnesidea, Hki/Espoo?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ei ole todellakaan vain some. Sinun lapsuudesta on kulunut todella paljon nykyaikaan. Perheet ovat nykyisin hyvinkin monimuotoisia. Mummot ovat usein muuttaneet kaupunkeihin, pois maaseudulta, ts perinteisiä mummoloita ei juuri enää ole. Ei välttämättä ole vävyjä ja miniöitä. Aika on ajanut muistoistasi ohi.

No joo, voit olla oikeassakin. Tosiasia kuitenkin on, että yhdessä on juhlittu ennenkin. On puhuttu töissä, mitä aikoo tehdä juhannuksena. On puhuttu kavereiden kanssa, mitä aikoo tehdä juhannuksena. On sovittu juhannuksesta mökillä suvun/kavereiden kanssa. Mutta ennen somea ei tiedetty, miten joku puolituttu tai entinen luokkakaveri 10 vuoden takaa viettää juhannusta. Juhannuksen vietoistaan ihmiset kertoivat toisilleen joko kasvotusten tai puhelimitse. Nyt somesta voi katsoa, miten muut viettävät juhannusta.  Ja koska yksinäiset eivät yleensä julkaise someen mitään omasta juhannuksestaan, syntyy käsitys, että kaikki viettäisivät juhannusta porukalla. 

Vierailija
93/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kotona. Käydään rannalla. Myös naapurit on kotona, niilläkään ei ole rahaa, joten lapsille on kavereita.

Vierailija
94/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta olisi siis kiva päästä mökille ja saada kavereita. Joskus elämä ei vain mene niin. Vaihtoehdot, jatkat haaveilua tai hyväksyt todellisuuden ja siirryt elämässä eteenpäin.

Saatko sä kiksejä kun puhut tai kirjoitat tylysti toisille nimettömänä? Haluaisitko sä että sulle puhutaan noin? Ootko kylmästä perheestä, etkö ole saanut hellyyttä tai huomiota lapsena, koska tunnekylmyys on sairautta.

Tyypillinen tunnekylmä kokoomuslainen.

Vierailija
95/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun kaupungissa ihan meren rannalla. Uimaranta ja avomeri ovat tuossa parinkymmenen metrin päässä.

Vierailija
96/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän kotona - maksaa aivan liikaa lähteä mihinkään ja kotona on kaikki mahdollinen mitä ei ole mökillä tai hotellissa...

Vierailija
97/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin tehdä vaikka mitä, mutta haluan vain levätä ja ottaa rauhallisesti. Sen verran väsyttävä työvuosi ollut.

Vierailija
98/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli parisuhteessa 28 vuotta, oli miehen suvun kesäpaikka, oli pieni vene jne. Tärkeintä oli, että oli seuraa ja rakasta sellaista. Tehtiin pariskuntina ystävien kanssa vaikka mitä. Mies jätti viime juhannuksena ja voi että ahdistaa juuri nyt olla kotona yksin. Vähäiset ystävät ovat perheidensä kanssa mökillä, tai pariskuntana liikenteessä.

Vierailija
99/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän mielikuvitusta kehiin, olen itse yksin kotona, koska en jaksa nyt lähteä reissuun. Rahaakaan ei juuri ole, koska opiskelen.

Nautin rauhasta, menen kävelylle ja pyöräilyille. Otan kahvia termariin ja vähän eväitä. Joka paikassa on suomessa metsiä ja rantoja joista voi nauttia ilmaiseksi. Kerätä luonnon yrttejä ja kukkia.

Elämä on myös sellaista minkälaista siitä tekee ja miten asennoituu. Kavereita saa kyllä myös aikuisena, jos itsellä on hyvä ja avoin asenne. Tutustun kokoajan uusiin ihmisiin, eikä siihen tarvitse olla rikas kuin sisäisesti.

Vierailija
100/105 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiholla muistelen juhannuksia kun olin vielä terve. Nyt antaisin kaikki rahani jos voisin saada terveyteni takaisin. Vietän juhannuksenkin yksin sairaalassa. Perhe lähtee mökille, jonne en ole päässyt yli vuoteen. Mielelläni katson kuvia somessa ja olen hengessä mukana kun muut juhlivat. Nauttikaa vapaudesta, kesästä ja auringosta!