Mitä teet juhannuksena kun ei ole rahaa, kaikki jossain mökillä tai reissuissa?
On kyllä kurja katsoa sosiaalisen median kautta kun porukka pistää rahaa palamaan eikä ole itsellä kuin paha mieli.
Joskus olisi kiva kun joku kysyisi haluaisitko tulla mukaan mökille?
En ole kovaääninen, en polta ja juon muutaman lasin viiniä juhannuksena ja jouluna. En ördää, pesen itseni ja vaatteeni.
Osaan keskustella ja olen sosiaalinen.
Ilmeisesti en kuitenkaan sovi porukoihin koska olen Kipukroonikko ja jengi luulee että puhun vain kivuistani. Juu en.
Mutta jatketaan elämää näin. En halua tuppautua. Juhannus kun Suomessa on näköjään niin pirun sisäänpäin kääntynyttä.
Kommentit (105)
Mietin sitä just yöllä kun en saanut unta.
En varmaan mitään. Homehdun kotona ja roikun täällä.
Onneksi en ole somessa, ei ole mitään stressiä. Normi viikonloppu mutta päätettiin lähteä piknikille kuitenkin kaverin kanssa huomenna. Vähän pussikaljaa ja jotain kivaa syötävää ja meren rantaan kaltsille istuskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kaupasta halvimman kyykkyviinin, Lidlistä makkarapaketin ja teen yllätysvierailun serkkujen mökille. Syön tietenkin kaikkea mitä on pöydässä ja juon serkkupojan saunakaljoja. Nukun sohvalla, kun ei yötä vastaan kehtaa lähteä toikkaroimaan. Aamulla söin heiltä aamupalapöydästä tukevan aterian ja pahoittelen, kun en nyt tuonut omia aamupalatarvikkeita mukaan. Tarkoitushan oli vain pistäytyä täällä. Sitten kun munat ja pekonit on syöty, voi lähteä hyvillä mielin takaisin kotiin. Hyvä juhannus siitä tuli.
Ensin kerrot tulevasta: ostat, teet yllätysvierailun jne.
Sitten kerrotkin menneestä; Hyvä juhannus siitä tuli.
Tämä koko stoori on siis vain haaveilua, ei totta.
Vierailija kirjoitti:
Älä katso somea. Eikä kannata jakaa siellä omaa elämääkään. On paljon rennompaa, ei paineita. Nauti elämästä siitä mitä on, älä vertaile muihin.
Tee asioita joita voit, mitkä ilahduttaa. Kuuntele hyvää musaa YouTubesta. Kävele ulkona metsässä, käy uimarannalla. Sitä suuri osa tekee, ei kaikilla ole mökkejä.
Minäkin luulin, että kaikki ovat aina jossain maalla juhannuksenvietossa. Eräänä juhannuksena lähdin juhannuspäivänä aamusta pyöräilemään ja vastaantulijoitakin oli kymmenittäin. Kyseessä keskisuuri kaupunki.
Somemaailmasta kertoo hyvin sketsi, jossa oli tämä Hirviniemen ex- vaimo, löytyy youtubelta otsikolla: Äiti koneella, älä pidä häiriintyä ( miksi noin kankeasti kirjoitettu?). Ei kaikki ole sitä, mitä somessa kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäpä estää sinua järjestämästä juhlia?
Niin juuri, sinua!!Siinä on hommaa ja se maksaa. Paljon helpompaa on ruikuttaa netissä.
Nää mukakilttien miesten ininät on kyllä hauskoja.
Eipä olekaan tullut mieleen määritellä ystäviään sen perusteella että juu, hei kutsutaanpa Anne ja Ville mukaan, nehän käy suihkussa ja käyttää puhtaita vaatteita!😆😆😆
Mä oon kylläkin nainen. Ja sulla meni koko pointti tästä jutusta ohi. Mut hyvää Jussia sullekin. Kadun jo että edes tein koko aloitusta.
Näin me suomalaiset kohdellaan toisiamme..
Oletko kokeillut itse järjestää jotain kukkarolle sopivaa juhannusjuttua? Olen itse kutsunut ystäviä kylään viettämään ihan kaupunkijuhannusta.
Syötiin ja juotiin jotain hyvää, istuskeltiin kallioilla merta ihmetellen, katseltiin kauhuleffoja jne. Eväät järkättiin nyyttäriperiaatteella.
Luonnonhelmaan voisi lähteä vaikka teltan kanssa (mikäli kipusi sallisi tämän). Jos et ole kokeillut organisoida jotain yhteistä juttua, niin eihän siinä mitään menettäisi, jos kerran kokeilisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kaupasta halvimman kyykkyviinin, Lidlistä makkarapaketin ja teen yllätysvierailun serkkujen mökille. Syön tietenkin kaikkea mitä on pöydässä ja juon serkkupojan saunakaljoja. Nukun sohvalla, kun ei yötä vastaan kehtaa lähteä toikkaroimaan. Aamulla söin heiltä aamupalapöydästä tukevan aterian ja pahoittelen, kun en nyt tuonut omia aamupalatarvikkeita mukaan. Tarkoitushan oli vain pistäytyä täällä. Sitten kun munat ja pekonit on syöty, voi lähteä hyvillä mielin takaisin kotiin. Hyvä juhannus siitä tuli.
Ensin kerrot tulevasta: ostat, teet yllätysvierailun jne.
Sitten kerrotkin menneestä; Hyvä juhannus siitä tuli.
Tämä koko stoori on siis vain haaveilua, ei totta.
Stoori on siis tosi viime jussilta, mutta tänä jussina uusiksi. Kysyttiin mitä aion tehdä. Sori sekavasta tekstistä.
Vierailija kirjoitti:
Moni yksin asuva jää kaupunkeihin.Ihan normaalia.Juhannus on perhe juhla. Nuorilla aikuisilla ystävien kanssa juhlaa. Ei niihin kukaan halua kolmatta pyörää mukaan .Itse en ole some F.B/ En istagram.Enkä tunne mitään ahdistusta että taas jussin yksin ,kuten olin Vapun ja tuleva uuden vuodenkin.En juo en tupakoi minäkään. Puuttu se aviomies tai avo mies ja henkilöauto . Kuin kesämökki tai perikunnan mökki.Elämää.
Kyllä perheellisetkin viettää juhannusta kaupungissa. Itse en ole koskaan ollut missään juhannuksena, vaikka onkin mies ja lapsia. Asutaan omakotitalossa, joten hyvin se menee juhannus näinkin. Ei hirveästi poikkea normaalista viikonlopusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan hyvät retkieväät ja hengaan rantsussa. Asun kauniissa uusimaalaisessa puutarhakaupungissa, joka varmaan hiljenee kivasti. Kävelen, syön jätskiä. Ystävät on ilmaisia: hanki niitä.
Hanki ystäviä? Ei niitä nyt niin vaan "hankita"?
Tänä päivänä jos uskallat suusi avata vieraalle ihmiselle täällä isossa kaupungissa, ne katsoo sua kieroon ja on kuin olisit mielenvikainen.
No höpöhöpö. Oltiin joku vuosi takaperin jossain Helsingin kaupungin juhannusjuhlassa. Ei mennyt kauaa, kun vieraista oli tullut tuttuja. Siinä tutustuu, kun lainailee sinappituubia, hyttysmyrkky, aurinkorasvaa, pyytää peliseuraksi, uimaseuraksi, tarjoaa viltin kulmaa jne.
Aina löytyy sosiaalista porukkaa, jotka tutustuvat mielellään uusiin naamoihin. Meidänkin sakki laajenee joka reissulla useammalla ihmisellä ja bileethän siitä vaan paranee.
Toki pitää osata jotain sosiaalisia käytöstapoja, eikä käyttäytyä urposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan hyvät retkieväät ja hengaan rantsussa. Asun kauniissa uusimaalaisessa puutarhakaupungissa, joka varmaan hiljenee kivasti. Kävelen, syön jätskiä. Ystävät on ilmaisia: hanki niitä.
Tänä päivänä jos uskallat suusi avata vieraalle ihmiselle täällä isossa kaupungissa, ne katsoo sua kieroon ja on kuin olisit mielenvikainen.No höpöhöpö. Oltiin joku vuosi takaperin jossain Helsingin kaupungin juhannusjuhlassa. Ei mennyt kauaa, kun vieraista oli tullut tuttuja. Siinä tutustuu, kun lainailee sinappituubia, hyttysmyrkky, aurinkorasvaa, pyytää peliseuraksi, uimaseuraksi, tarjoaa viltin kulmaa jne.
Aina löytyy sosiaalista porukkaa, jotka tutustuvat mielellään uusiin naamoihin. Meidänkin sakki laajenee joka reissulla useammalla ihmisellä ja bileethän siitä vaan paranee.
Tää on niin totta. Varsinkin lapset ja nuoret ovat tässä taitavia. Hei tuutko pelaan, mulla on korttipaikka mukana? Tuu säkin, tulkaa kaikki, jotka haluaa pelata mikä sun nimi on? Sekoita sä pakka, muistaako joku säännöt Noin ne ihmiset vaan alkoi tutustua toisiinsa retkipaikalla.
Miksi pitäisi keksiä jotain erityistä tekemistä? Juhannus on ihan viikonloppu vaan. Siinä kuin 51 muutakin viikonloppua. Suomessa kaksi kertaa vuodessa, jouluna ja juhannuksena, alkaa helvetillinen hössötys ja hulabaloo, että nyt pitää tehdä jotain vain siksi kun muutkin tekevät. Mennä mökille. Kai teillä on perhepiirissä mökki, johon mennä: Hyttysten syötäväksi palelemaan, dokaamaan, katselemaan pätkivää telkkarikuvaa, riitelemään, kiroamaan kun sataa. Kuka tämän on keksinyt? Joku K-kauppias vai? Nehän tästä hyötyvät: Rahat kääritään taskuun, kun jengi ostaa "kaikkea juhannustarjottavaa". Sitten alkaa hirveä murhe ja spämmäys, että miten "Yksinäinen ihminen SELVIYTYY KAUPUNGISSA juhannuksen"? Voi V.....U sanon minä.
Ihminen on ainoa häkkieläin, joka itse rakentaa oman häkkinsä ja omasta halustaan ryömii sinne sisään.
Ollaan tässä omalla pihalla, nautitaan puutarhasta. Nyt on hiljaista kun naapurit on mökeillään ja reissussa.
Käydään lähijärvellä uimassa monta kertaa. Siellä on myös kokko mikäli saa polttaa. Kuopus ja toisen lapsen perhe tulee meille syömään, ystävätär samoin kun muu perhe on reissuss
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä jos uskallat suusi avata vieraalle ihmiselle täällä isossa kaupungissa, ne katsoo sua kieroon ja on kuin olisit mielenvikainen.No höpöhöpö. Oltiin joku vuosi takaperin jossain Helsingin kaupungin juhannusjuhlassa. Ei mennyt kauaa, kun vieraista oli tullut tuttuja. Siinä tutustuu, kun lainailee sinappituubia, hyttysmyrkky, aurinkorasvaa, pyytää peliseuraksi, uimaseuraksi, tarjoaa viltin kulmaa jne.
Meidän taloyhtiössä ihmiset ei edes moikkaa toisiaan ja jos yrität jutella vaikka hississä tai pyykkituvassa on vastassa hiljaisuus.
Hitto että tää pääkaupunkiseudulla asuminen ahdistaa. Jos olisi varantoja, muuttaisin heti jonnekin muualle, mutta kun ei. Muuttaminen on niin hirveän kallista kun ei voi itse kantaa ja ne auttavat ihmiset - niitä ei ole.
Ap.
Meillä on ok-talo ja mökki.
Mitä teemme juhannuksena?
Olemme kahden kotona puolison kanssa tekemättä mitään erityistä. Olen erityisen onnellinen, että hän selvisi sydäninfarktista. Mahtavaa olisi, jos hän jaksaisi vaikkapa hieman aikaa viettää ulkosalla vaikkapa jotain hyvää syöden, mutta jos ei jaksa, niin ei se mitään. Minä hoidan häntä ja jäähdytän hänelle juomia, huolehdin lääkkeet jne.
Kaikki on hyvin nyt. En kaipaa mitään juhlia. Elämä on juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein yksin juhannuksena. Lapset maailmalla ja mies matkoilla. Otan fillarin esiin ja lähden nautiskelemaan kaupungin rauhasta. Käyn syömässä lohileivän, seuraavassa pysähtymispaikassa jätskin. Ja käyn ehkä meressä uimassa.
Tuo kuulostaa aivan ihanalta, mutta tässä on se sama kuin ihmisarvoisessa elämässä, voi nauttia tekemättömyydestä kun oikeasti olisi varaa ja mahdollisuus muuhunkin.
Voi nauttia yksinäisyydestä kun tietää että mökillä olisi se joka vastaa kaikkien muiden 3pv ilon pidosta.
Ymmärrän mitä tarkoitat mutta on se silti hassu ajatus että tekemättömyys (mikä tahansa) on kivaa vasta kun olisi varaa muuhunkin!
Ihan kuin köyhemmän ihmisen vaatimattomat tavat nauttia elämästä ei olisi ihmisarvoisia koska ne on pakko/ainoa mahdollisuus kun muuhun ei ole varaa??
Onneksi emme ajatelleet noin mun köyhässä lapsuudessa tai köyhänä lapsiperheenä omien lasten lapsuudessa! Itsesäälissä rypeminen olisi myrkyttänyt kyllä kaikkien mielen. Me vaan nautittiin siitä mitä oli
Olen juhannuksen kotona. En ole lainkaan mökki-ihminen ja olen vain tyytyväinen, kun tutut uskoivat jo yli 30 vuotta sitten, että mua ei kannata kutsua minnekään mökille. Ei juhannuksena eikä muulloinkaan. Kun lapseni olivat pieniä, käytiin juhannuksena Linnanmäellä. Silloin siellä oli lyhyet jonot laitteisiin ja muutenkin mukavan rauhallista, koska väki pk-seudulta oli mennyt juhannukseksi mökeille, festareille tai ties mihin.
Yleensä käyn juhannusyönä koirani kanssa läheisellä lammella. Istun siellä laiturinnokassa ja nautin hiljaisuudesta. Saatan käydä lähibaarin terassilla jonain iltapäivänä juomassa oluen, mutta muuten vietän ihan rauhallista juhannusta. Luen, katselen telkkaria, teen kotihommia ja notkun täällä AV:llä.
Jos asut kaupungissa, niin löytyy erilaisia ilmaisia juhannustapahtumia. Tietysti vaatii kuljetuksen, bussilipun, pyörän tms.
Mene ihmeessä!
Entisvuosina Helsingissä oli juhannuksena spugeja.
Nykyään siellä on mehmettejä.