Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käteisellä maksaminen, voi elämä...

korttimaksu
21.06.2023 |

Kaupassa nähtyä - kolmi-nelikymppinen nainen nostaa automaatista tukun rahaa. Vartti myöhemmin sama nainen on edelläni kassalla ja maksaa käteisellä. Mikä järki on nostaa automaatista käteistä, sitten kantaa sama raha kaupassa kassalle ja maksaa sillä ruokaostokset, eikä suoraan kortilla? Bonukset kuitenkin vingutettiin kortilla.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää maksan käteisellä jos on rahaa. Jos ei ole niin sit on pakko maksaa luottiksella ja valitettavasti siitä tulee laskua perään. Mut ne on kyllä hienoja tilanteita kun kortit ei toimi ja ittellä rahaa ja voi reteenä kysyä että kelpaako raha. Siinähän korttikansa sit kärvistelee, hehhee.

Vierailija
42/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän käteistä koska Torissa osa ostajista maksaa käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden syiden lisäksi, voi myös olla tulossa jokin tarve johon tarvitsee kolikoita. Vaikka jonkin tavaran ostaminen Torin ilmoituksen kautta suoraan myyjältä. Kun pankkiautomaatista ei saa suoraan kahta euroa, niin pitää nostaa kaksikymppinen tai useampi, ja maksaa niillä jokin sopiva ostos, jotta saa tarvittavan tasarahan nettikirppisostoksiin.

Mobilepaystä koskaan kuullut?

Vierailija
44/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Mä aattelin, että rupeen taas käyttää käteistä, jotta Nordea ei voi vakoilla mihin rahani käytän. Mobiilipankista meinaan näkee yksityiskohtaisesti, mihin asioihin kauppalaskusi 100€ menee. Kuten myös, jos vingutat s- tai k-korttia.

Vierailija
45/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tehdä näin jos jostain syystä haluaisin pikkurahaa taskun pohjalle eli vitosia ja kymppejä. Nostaisin viiskymppisiä automaatista...

Vierailija
46/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, että jotkut nuoret kyttää vanhoja ihmisiä tuolla lailla. Ennen oli toisin, vanhat kyttäsi nuoria. :)

Vanhoja ihmisiä? Ei 30-40v. ole vanha.

Vierailija
47/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinta on sopiva tasasumma, eikä liian korkea, niin maksan silloin aina käteisellä, koska se on silloin nopein tapa maksaa.

Vierailija
48/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siirtynyt takaisin käteiseen ja kivijalkakauppoihin. Joka palkkapäivä nostan 150 euroa kuukaudeksi käteisellä ja sitä käytän ruokakaupassa. On aivan kamalaa katsoa kun se fyysinen raha katoaa ja pystyy paremmin seuraamaan, mihin raha menee. Aika usein saan jo puolessa välissä kuukautta käydä nostamassa uudet 150 euroa ja harmittelen sen menemistä. Oma lähikauppani on käteisellä toimiva vielä. Jos ei käteistä haluta niin olen todennut, että mun tarpeet ei täyty tuossa kaupassa ja en sieltä tarvitse mitään. Sitten voinkin uudestaan mittailla palvelun tai tarvikkeen todellista tarpeellisuutta. Netistä ostan vain lentoliput ja hotellit tai julkisen liikenteen kuukausikortit.

Mun palkka on ihan hyvä, aikalailla varmaan keskituloinen olen. Nettopalkka on sen 3800 euroa kuukaudessa. Mulla menee vuokraan ja elämiseen kuukaudessa noin 1000 euroa ja suurin kiitos siitä on kun jätin korttiostokset mahdollisimman vähäiseksi.

Vierailija
49/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on ainoa anonyymi maksutapa, siitä ei jää digitaalista jälkeä. Sitäpaitsi on helpompaa tarkkailla ja tarjoittaa omaa rahanmenoa kun maksaa käteisellä eikä kortilla. Ei tule tuhlailtua liikoja

Vierailija
50/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi moni liike ei enää hyväksy käteistä. Turhaa kuluvirtaa aiheuttaa moneen suuntaan.

Kuluvirtaa...? Mitähän turhaa "kuluvirtaa" se sinullekin aiheuttaa?

Liikkeet, jotka ei hyväksy käteistä, menettävät hyvin monen vanhemman eläkeläisen rahat. Joka putiikin ei siihen kannata todellakaan siirtyä.

Olen nytkin menossa kesäteatteriin, joka EI puolestaan hyväksy korttimaksua.

Vierailija
51/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä kun tarvitsen vaihtorahaa. Esim. lapsille kolikoita johonkin käyttöön.

Vierailija
52/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä hyväpalkkainen asut vuokralla? Lahjotat jonku toisen taskuun rahnaa kun voisit samalla rahalla maksaa omaa kämppää?

Vierailija
53/110 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi moni liike ei enää hyväksy käteistä. Turhaa kuluvirtaa aiheuttaa moneen suuntaan.

Liikkeet, jotka ei hyväksy käteistä, menettävät hyvin monen vanhemman eläkeläisen rahat. Joka putiikin ei siihen kannata todellakaan siirtyä.

11v kävi vastikään kavereiden kanssa leffassa. Bussimatkaa ei voinut maksaa kortilla ja leffalippua ei voinut maksaa käteisellä 🤦 On kätevää.

Vierailija
54/110 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi kyllä huvittavaa, ensin jonotetaan pankkiautomaatille, sitten räplätään likaisia rahoja ja lasketaan kolikoita kassalla. Onneksi alkaa käteismaksut poistua, täällä ei enää voi edes bussissa maksaa käteisellä. Nopeutti huomattavasti sisääntuloa ku ei kuskin tarvii pahimmillaan laskea kymmensenttisiä.

AP:n kommentti, että maksetaan rahalla ja sitten kuitenkin kortilla bonukset oli kyllä huvittava :D

Vierailija
55/110 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ap käteisellä ihan sun kiusaksesi! Hah! Ja käteistä tarvitsen, kun käyn sokeroinnissa tutulla, yksinyrittäjä. Saa sen rahansa nopeammin, kuin kortilla maksaessa, korttikone on hänellä myös. Sanoo, että voi kestää jopa viisi pankkipäivää, kun se kortilla maksettu raha on hänellä. Ja menepä ap esim. Saksaan tai muuten keski-Eurooppaan, nehän nauravat sut ulos paikoista, jos sulla ei ole käteistä!

Vierailija
56/110 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläin elää, ihminen ihmettelee..."

Vierailija
57/110 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa asiaa, mikä halu ihmisillä on räplätä rahoja, jotka ovat kiertäneet kymmenien jos ei satojen käsien kautta - yök. Ja sit vielä tuo, että ne bonukset pitää erikseen kerätä :D :D :D

Itselläni on hätävarana muutama huntti lompakossa ja pienempiäkin rahoja jos tulee poikkeustilanne tai jossain korvessa ei kortti kelpaa. Onko tosiaan niin, että meissä on sellaisia, jotka ei pysty rahaa käyttämään jos se on kortilla? Toivottavasti näillä ihmisillä ei ole luottokorttia, siinä on talous äkkiä solmussa jos on "pakko" törsätä kaikki mitä pystyy...

Vierailija
58/110 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinpä on aloittajalle pohtimista!

Vierailija
59/110 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun vastikään kävin vähän mualimalla, niin halusin mukaani pieniä seteleitä. Missäpä niitä muualla olisin rikkonut kuin kaupassa pakollisilla ostoksilla. Lentokentällä en viitsinyt ostella mitään kuuden euron vesiä ja kympin sämpylöitä.

Vierailija
60/110 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kortitkin ovat kaikille ilmaisia ja maksupalveluntuottaja ei ota mitään välistä. Ne vaan on niin kun hyväntekijöitä tai vastaavia laupiaita Samarialaisia.