Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käteisellä maksaminen, voi elämä...

korttimaksu
21.06.2023 |

Kaupassa nähtyä - kolmi-nelikymppinen nainen nostaa automaatista tukun rahaa. Vartti myöhemmin sama nainen on edelläni kassalla ja maksaa käteisellä. Mikä järki on nostaa automaatista käteistä, sitten kantaa sama raha kaupassa kassalle ja maksaa sillä ruokaostokset, eikä suoraan kortilla? Bonukset kuitenkin vingutettiin kortilla.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kortti-ja kännykkäuskovaisuus on kyllä niin jännä. Ei tarvita kummoistakaan häiriötä, kun niillä ei tee mitään ja vain käteinen käy.

Ei käy käteinenkään, jos kauppojen laitteet lakkaavat toimimasta.

Vierailija
82/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn nostamassa useamman satasen käteistä perheen taloustililtä.

Sitten käteisellä tankkaan auton, käyn ruokakaupassa ja varaosaliikkeessä sekä Tokmannilta kukkamultaa ja ruohonleikkurin siimaa.

Loput käytän maksullisiin naisiin, mulla yks vakkari 20v silaritisu.

Vaimo ei kysele perään, kun näkee että tankki on täynnä, kaupassa on käyty ja ruohonleikkuri taas toimii...

Priceless 👍

M44

Sulla mitään vaimoa ole, saatikka sitten varaa maksullisiin naisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihminen, joka myy ostohistoriansa kermajuustoviipaleista. 

Vierailija
84/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi seurata rahan menoa kun se menee omien käsien kautta. Ja jos se laittaa käteisenä säästöön.

Kaikenlaista sitä voi ihminen ihmetelläkin.

Jos koko talous perustuu noin alkeelliseen menetelmään, holhous olisi paras ratkaisu.

Siihen alkeelliseen menetelmään perustui koko talous aina 90-luvulle asti eikä ketään tarvinnut holhota.

Minä maksan piruuttanikin käteisellä niin usein kuin voin, ja aika moni muukin niin tekee. Se kauppias joka jättää kaupan tekemättä jos asiakas haluaa maksaa vain käteisellä, on äkkiä entinen kauppias. Käteinen on ihan toimiva ja laillinen maksuväline.

Vierailija
85/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten käteisellä tankkaan auton, käyn ruokakaupassa ja varaosaliikkeessä sekä Tokmannilta kukkamultaa ja ruohonleikkurin siimaa.

Vaimo ei kysele perään, kun näkee että tankki on täynnä, kaupassa on käyty ja ruohonleikkuri taas toimii...

Priceless 👍

M44

Kuulostaa hankalalta. Mikset vain käy maksullisissa, ilman tuota perhe-elämärallia??

Vierailija
86/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AP ollut kassajonossa naisen takana, vaan kassakoneen takana miettimässä posket punaisina paljonko pitää antaa vaihtorahaa satasesta, kun ostosten loppusumma näytössä on jotain kiemuraisia numeroita. Oliko siinä eurossa nyt 60 senttiä vai 24, AP?

Vierailija
87/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kortti-ja kännykkäuskovaisuus on kyllä niin jännä. Ei tarvita kummoistakaan häiriötä, kun niillä ei tee mitään ja vain käteinen käy.

Jos asiakas ei tarvitse kuittia, käteisellä voi maksaa. Kassa kyllä aukeaa tarvittaessa avaimella. Usein jopa vain rullaamalla luukun auki.

Vierailija
88/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jos sähköt menee eikä kassakone aukea. Harvinaista. Ei ole osunut kohdalleni ikinä.

Sen sijaan näitä toimimattomia kortteja on kyllä ollut, viimeksi ei oma korttini toiminut Tokmannilla. Myyjän mielestä kortilla ei ollut rahaa. No minulla oli kyllä käteistä jolla sitten maksoin ja tietysti kiireesti automaatille katsomaan, onko joku päässyt tyhjentämään tilini. Ei ollut. Kaikki kunnossa. En tiedä mikä häikkä oli siinä ostotapahtumassa. Mutta sainpahan puruluut koiralleni, kun oli käteistä. Joku teistä käteisen vastustajista olisi sitten jäänyt ilman.

Vierailija
89/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priceless 👍

M44

Kuulostaa hankalalta. Mikset vain käy maksullisissa, ilman tuota perhe-elämärallia??

Sitä minäkin ihmettelen. Saisit käydä useammankin kerran sillä silaritissillä, itse asiassa monellakin sellaisella.

Mitä ihmettä siihen perhettä tarvitaan ollenkaan olemaan?

Vierailija
90/110 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kollektiivisesti pohditaan tällaista asiaa. Kyllä sama henkilö voi käyttää sekä kortteja että käteistä kukin tarpeidensa mukaan.

Vierailija
91/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei valtio näe tiliotteesta, missä kaupassa on käynyt.

Ja sama ihminen vinguttaa bonuskorttia, josta näkee jopa sen, mitä on ostanut???

Vierailija
92/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi moni liike ei enää hyväksy käteistä. Turhaa kuluvirtaa aiheuttaa moneen suuntaan.

Meinaatko, että ne pankkikorttijärjestelmät toimivat ihan ilman kuluja? Yritys maksaa jokaisesta pankkikorttiostoksesta tietyn summan palveluntarjoajalle, ja siksi monet liikkeet pyytävät, että parin euron ostokset maksettaisiin käteisellä.

Tiedätkö kuinka paljon käteisen käyttö maksaa kaupalle enemmän kuin kortti? Sitten on vielä nuo turvallisuusnäkökohdat - korttimaksua ei voi varastaa...

Vierailija
93/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, esim. sähkökatkon yhteydessä ei ne käteiskassatkaan toimi.

Vierailija
94/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jos sähköt menee eikä kassakone aukea. Harvinaista. Ei ole osunut kohdalleni ikinä.

Sen sijaan näitä toimimattomia kortteja on kyllä ollut, viimeksi ei oma korttini toiminut Tokmannilla. Myyjän mielestä kortilla ei ollut rahaa. No minulla oli kyllä käteistä jolla sitten maksoin ja tietysti kiireesti automaatille katsomaan, onko joku päässyt tyhjentämään tilini. Ei ollut. Kaikki kunnossa. En tiedä mikä häikkä oli siinä ostotapahtumassa. Mutta sainpahan puruluut koiralleni, kun oli käteistä. Joku teistä käteisen vastustajista olisi sitten jäänyt ilman.

Minä olen kyllä vastaavassa tilanteessa voinut maksaa MobilePaylla jos kortti ei ole sattunut toimimaan.

Vierailija
95/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee pienempää rahaa johonkin. On lapsia joita käytetään huvipuistoissa jne. niissä on pelejä, joissa tarvii käteistä. Annetaan vähän palkkaa eri kotitöistä jne.

Toisaalta järkevä maksaa käteisellä, koska laskutaito pysyy paremmin yllä.

Vierailija
96/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli foliota pään ympärillä?

Missähän kristallimaailmassa sinä elät? Lopeta jo se mömmöjen käyttö.

Vierailija
97/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä ruoka ostokseni kuin materiali ostokset, jotka ovat alle 100e.Tykäsit siitä tai et. Asia ei sinulle edes kuulu .Mene sinä vain itsepalvelu kassoille.Minulla meinaan on aikaa jonotta kassoilla.

Vierailija
98/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on nyt lisännyt käteisellä ostamista, koska on alkanut tulla automaattikassoja kamalasti. Ja huomaan, että on myös alettu palata kassoille, joissa on ihminen. Halutaan palvelua. Iha hyvä juttu, koska ei myyjiä kohta ole, jos näin ei tehdä.

Vierailija
99/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi moni liike ei enää hyväksy käteistä. Turhaa kuluvirtaa aiheuttaa moneen suuntaan.

Meinaatko, että ne pankkikorttijärjestelmät toimivat ihan ilman kuluja? Yritys maksaa jokaisesta pankkikorttiostoksesta tietyn summan palveluntarjoajalle, ja siksi monet liikkeet pyytävät, että parin euron ostokset maksettaisiin käteisellä.

Tiedätkö kuinka paljon käteisen käyttö maksaa kaupalle enemmän kuin kortti? Sitten on vielä nuo turvallisuusnäkökohdat - korttimaksua ei voi varastaa...

Joku tampio alapeukuttaa - käteisen käsittely (laskeminen, kuljetus jne) maksaa kai noin viisinkertaisesti korttiin nähden. 

Vierailija
100/110 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, esim. sähkökatkon yhteydessä ei ne käteiskassatkaan toimi.

Kaupassa maksupäätteeseen tuli häiriö. Ei toiminut, kuin käteismaksu.