Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini ei sitten vissiin halua lähteä mökille

Vierailija
21.06.2023 |

Täytyy sitten vissiin olla kotona.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teini määrää teillä?

Vierailija
2/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vissiin sitten niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teini määrää teillä?

Ei määrää mutta saa toki sanoa mielipiteensä.

Vierailija
4/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini? Itse olin kyllä jo 15-vuotiaana yksin kotona kun muu perhe lähti mökille.

Vierailija
5/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kerro teinille, että aiotte myydä mökin, ja käyttää rahat ulkomaanmatkoihin sitten kun hän on aikuinen. Hän saa tuolloin jäädä kotiin talonvahdiksi.

Vierailija
6/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Kerro teinille, että aiotte myydä mökin, ja käyttää rahat ulkomaanmatkoihin sitten kun hän on aikuinen. Hän saa tuolloin jäädä kotiin talonvahdiksi.

Eiköhän teini asu siinä vaiheessa omassa kodissaan.

Vierailija
7/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen teini? Itse olin kyllä jo 15-vuotiaana yksin kotona kun muu perhe lähti mökille.

14v.

Vierailija
8/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teini määrää teillä?

Hyvä, että kuuntelet teinin mielipidettä. Mutta ei kai hänen näkemyksensä tarvitse määrätä koko perheen lomanviettoa? Voisiko teini olla yksin kotona tai tulla mökille esimerkiksi myöhemmin kuin te muut (jos ei koko lomaa voi olla yksin)? Tai suostuisiko tulemaan mökille, jos saisi sinne kaverin mukaan? Esim. neljän viikon mökkilomasta voisi olla reilun viikon yksin kotona, reilun viikon kaveri mukana mökillä ja sitten ehkä reilun viikon vain perheen kanssa mökillä? Mutta toki ymmärrettävää, jos teini-ikäinen ei halua mökille ainakin, jos mökki on joku joku pieni, jossa ei ole mukavuuksia eikä yksityisyyttä.

Vierailija
9/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v.

Minkälainen mökki on? Pystyykö teini olemaan yksin kotona?

Vierailija
10/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v.

Alkeellinen, pieni mökki ja mökkiloma on vain muutaman päivän. Sitten on taas koko kesä meillä töitä.

Vierailija
11/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teini määrää teillä?

Hyvä, että kuuntelet teinin mielipidettä. Mutta ei kai hänen näkemyksensä tarvitse määrätä koko perheen lomanviettoa? Voisiko teini olla yksin kotona tai tulla mökille esimerkiksi myöhemmin kuin te muut (jos ei koko lomaa voi olla yksin)? Tai suostuisiko tulemaan mökille, jos saisi sinne kaverin mukaan? Esim. neljän viikon mökkilomasta voisi olla reilun viikon yksin kotona, reilun viikon kaveri mukana mökillä ja sitten ehkä reilun viikon vain perheen kanssa mökillä? Mutta toki ymmärrettävää, jos teini-ikäinen ei halua mökille ainakin, jos mökki on joku joku pieni, jossa ei ole mukavuuksia eikä yksityisyyttä.

Muutama päivä on lomaa. Ei sen enempää.

Vierailija
12/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teini voi jäädä kotiin? Miksi ihmeessä annatte 14-vuotiaan pompottaa koko perhettä?

Vierailija
13/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v.

Alkeellinen, pieni mökki ja mökkiloma on vain muutaman päivän. Sitten on taas koko kesä meillä töitä.

Jos mökkiloma on vain muutaman päivän, niin eikö 14-v pärjäisi ihan hyvin sen ajan itsekseen kotona? Jossain vaiheessahan on hyvä harjoitella sellaistakin olemista, ja perhesovun kannalta tuo voisi olla parempi ratkaisu kuin kireä tunnelma mökillä, mikä pilaisi teidän vanhempien (ja mahdollisten siarusten?) mökkitunnelmat. Ymmärrettävää, ettei 14-v halua pieneen alkeelliseen mökkiin vanhempien kanssa, se aika taitaa olla nyt takanapäin, kun tuollainen mökkilomailu kiinnostaa.

Vierailija
14/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v.

Jos mökkiloma on vain muutaman päivän, niin eikö 14-v pärjäisi ihan hyvin sen ajan itsekseen kotona? Jossain vaiheessahan on hyvä harjoitella sellaistakin olemista, ja perhesovun kannalta tuo voisi olla parempi ratkaisu kuin kireä tunnelma mökillä, mikä pilaisi teidän vanhempien (ja mahdollisten siarusten?) mökkitunnelmat. Ymmärrettävää, ettei 14-v halua pieneen alkeelliseen mökkiin vanhempien kanssa, se aika taitaa olla nyt takanapäin, kun tuollainen mökkilomailu kiinnostaa.

Täytyy miettiä tuota vaihtoehtoa, että jäisi yksin kotiin.

Vierailija
15/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teini määrää teillä?

Luulisi, että tuo olisi helppo ratkaista. Voiko teini olla yksin kotona tai pyytää vaikka parhaan kaverin seurakseen? Jos on joku läheinen aikuinen, kuten kummi, voisiko hän tulla vaikka osaksi aikaa teinin seuraksi kotiin? Voisiko teini mennä mökkiloman ajaksi jonkun sukulaisen luo - jonnekin, jossa asunnossa on tilaa ja mukavuuksia, toisin kuin mökillä? Tai kaverin luo, jolloin kaverin vanhemmat voivat paikalla, jos ei uskalla jäädä yksin ilman aikuista kotiin?

Vierailija
16/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teini määrää teillä?

Luulisi, että tuo olisi helppo ratkaista. Voiko teini olla yksin kotona tai pyytää vaikka parhaan kaverin seurakseen? Jos on joku läheinen aikuinen, kuten kummi, voisiko hän tulla vaikka osaksi aikaa teinin seuraksi kotiin? Voisiko teini mennä mökkiloman ajaksi jonkun sukulaisen luo - jonnekin, jossa asunnossa on tilaa ja mukavuuksia, toisin kuin mökillä? Tai kaverin luo, jolloin kaverin vanhemmat voivat paikalla, jos ei uskalla jäädä yksin ilman aikuista kotiin?

Kaverin luokse voisi ehkä mennä. Täytyy sitä asiaa selvittää. Mitään kummeja tai sukulaisia ei ole.

Vierailija
17/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Nimittäin sitä teiniä. Mökillä oleminen on yhtä työleiriä.

Vierailija
18/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä voi olla mielipide. Meillä kaikilla on niitä.

Teinin kanssa istutaan alas ja kerrotaan, kuinka paljon se loma merkitsee vanhemmille.

Hänelle myös kerrotaan, että nyt "aikuisuuden kynnyksellä" on opittava keskustelemaan myös niin, ettei lopputulos ole aina MINÄPÄS.

Hänelle voi muistuttaa myös, että joustaminen puolin jos toisin kuuluu elämään ja se on viimeistään osa aikuistumista.

Häneltä voi myös kysyä, että haluaako hän jatkossa, että vedätte oman jyrkän linjan hänen vapaina hetkinään vai olisiko kiva saada itse joustoa silloin.

Keskustelkaa.

Sen jälkeen, hauskaa mökkeilyä ilman alkoholia, nauttien hyvästä ruoasta ja myös teinin kanssa puuhaamisesta!

Vierailija
19/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teini-ikäinen haluaisi lähteä vanhempiensa kanssa mökille varsinkin juhannuksena?

Vierailija
20/87 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v.

Ja mitä tahansa nykyään sattuu, siitä tulee lasu. Se kannattaa aina huomioida.