Erityislapsen kesäloma: hoitokäyntejä siellä ja täällä
Jahas, kesäloma onkin sitten ohjelmoitu valmiiksi. Kotoa ei pahemmin kannata minnekään kauemmas lähteä. Viikkoohjelman määrittävät lapsen hoitokäynnit. Eri paikoissa lomat ovat eri aikaan, joten yhtään kunnollista lepoviikkoa ei lapsen kesään mahdu. Pitää tietysti olla tyytyväinen että kuntoutusta on kesälläkin tarjolla, mutta tuntuu silti vähän hankalalta.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Kakara hoitakoot itse käyntinsä
Miten? Alle kouluikäinen lapsi ei osaa itse matkustaa julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kiitollinen.
Ai siitä, ettei pienellä lapsella ole yhtään viikkoa ihan oikeaa lomaa ilman käyntejä jossakin? Se ei ole mielestäni lapsen edun mukaista. Olisi hyvä, että joskus olisi edes vähän taukoa harjoittelusta.
Siitä että saa ilmaista hoitoa tehokkaasti ja että ne käynnit ei syö sinun työaikaasi ja aiheuta työnantajalle hankaluuksia.
Olen sopinut työnantajan kanssa järjestelyistä. Ei ole ongelma. Nyt emme pääse kesällä edes risteilylle, kun käynnit pilkkovat kesälomaviikot.
Uskomaton vinkuja! Että kehtaat! Hyväksy jo asia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä valuutat? Eivät muutkaan valita, vaan elävät elämäänsä.
Ai eivät valita Av:lla? Koko palsta on rakentunut valituksen ympärille. Sinäkin valitit minun valituksestani, jos huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kiitollinen.
Ai siitä, ettei pienellä lapsella ole yhtään viikkoa ihan oikeaa lomaa ilman käyntejä jossakin? Se ei ole mielestäni lapsen edun mukaista. Olisi hyvä, että joskus olisi edes vähän taukoa harjoittelusta.
Siitä että saa ilmaista hoitoa tehokkaasti ja että ne käynnit ei syö sinun työaikaasi ja aiheuta työnantajalle hankaluuksia.
Olen sopinut työnantajan kanssa järjestelyistä. Ei ole ongelma. Nyt emme pääse kesällä edes risteilylle, kun käynnit pilkkovat kesälomaviikot.
Uskomaton vinkuja! Että kehtaat! Hyväksy jo asia.
Miten sinusta on perheen etu, että kaikki ovat aivan lopussa, kun taukoja ei tule?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei hyväksy lastansa.
Mikä on sinun ongelmasi? Mikä tuottaa pahaa oloa? Löydät varmasti muitakin keinoja sen käsittelyyn kuin trollaaminen.
Se on raskasta. Elät aina sellaisessa toimenpidekuplassa jossa ei eletä normaalia elämää kuten muut, vaan enemmänkin olet vain työntekijä huoltopalvelua tarjoavassa laitoksessa, jossa olet osa moniammatillista työryhmää. Perheellä ei sen vuoksi ole omaa yksityisyyttä, kaikki suunnitellaan hoidettavan lapsen ympärille ja arkikin on nimeltään kuntoutusta eikä arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei hyväksy lastansa.
Mikä on sinun ongelmasi? Mikä tuottaa pahaa oloa? Löydät varmasti muitakin keinoja sen käsittelyyn kuin trollaaminen.
Asia vain on noin.
Kauheita vastauksia täällä. Tottakai perhe tarvitsee yhteisen loman ja yhteisiä elämyksiä. Se rentouttaa, mutta myös lujittaa perheen sisäisiä tunnesiteitä positiivisilla yhteisillä kokemuksilla. Yhteisestä lomasta on lapselle enemmän hyötyä kuin väliinjääneestä terapiakäynnistä, joten perukaa pari aikaa ja pitäkää lomaa. Kokonaisuus ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Se on raskasta. Elät aina sellaisessa toimenpidekuplassa jossa ei eletä normaalia elämää kuten muut, vaan enemmänkin olet vain työntekijä huoltopalvelua tarjoavassa laitoksessa, jossa olet osa moniammatillista työryhmää. Perheellä ei sen vuoksi ole omaa yksityisyyttä, kaikki suunnitellaan hoidettavan lapsen ympärille ja arkikin on nimeltään kuntoutusta eikä arkea.
Niin, ja se pitää hyväksyä eikä valittaa.
Eikö oo leirejä? Taidat itse kaivata lomaa, raskasta varmaan on ja uskon sen.
Lapsi menee syksyllä kouluun ja jokainen kirjoittaa kesälomastaan. Lapsen loma on lista kuntotuksia ja palavereja ja kotona niiden välissä palaverien odottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kiitollinen.
pääsisin risteilylle mutten lähde, lähden kyllä maaseudun rauhaan.
Samanlaista se on näin syöpäpotilaana keskellä sytostaattijoitoja. Silti olen kiitollinen, että hoito voidaan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse hyväksyä ja saa valittaa. Tuo vastaa sitä että työntekijä kutsuttaisiin joka toinen päivä lomaltaan töihin ja silti väitettäisiin hänen olevan lomalla ja odotetaan tulevan lomalta virkityneenä. Tuo on ihmisen uuvuttamista, eikä se palvele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhää puhetta toisten valituksesta valittavalta henkilöltä. Elä kuten saarnaat ja lopeta itse valittaminen. Tässä ei ole sinun elämäsi kyseessä. Erityislapsiperheessä kaikki ovat kovilla ja kuormitusta on päästävä purkamaan edes jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö oo leirejä? Taidat itse kaivata lomaa, raskasta varmaan on ja uskon sen.
Ei ole alle kouluikäisille leirejä. Ja jos olisi, ei niistä olisi hyötyä jos lasta pitäisi usein tulla kesken päivää hakemaan leiriltä pois hoitokäyntien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauheita vastauksia täällä. Tottakai perhe tarvitsee yhteisen loman ja yhteisiä elämyksiä. Se rentouttaa, mutta myös lujittaa perheen sisäisiä tunnesiteitä positiivisilla yhteisillä kokemuksilla. Yhteisestä lomasta on lapselle enemmän hyötyä kuin väliinjääneestä terapiakäynnistä, joten perukaa pari aikaa ja pitäkää lomaa. Kokonaisuus ratkaisee.
Heillähän on ne kaikki muut päivät lomaa ja siellä hoitokäynnilläkin voi käydä yhdessä, enkä ymmärrä, miksei muka voi risteillä perjantailähdöllä.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista se on näin syöpäpotilaana keskellä sytostaattijoitoja. Silti olen kiitollinen, että hoito voidaan antaa.
Melko erilaisesta hoidosta on kyse. Toimintaterapian katkeaminen viikoksi harvoin vaarantaa kenenkään terveyttä.
Mitä valuutat? Eivät muutkaan valita, vaan elävät elämäänsä.