Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret ei pääse opintoihin ja työttömyys odottaa

Vierailija
20.06.2023 |

Moni tuttu nuori jäi taas ilman jatkokoulutuspaikkaa, vaikka olis motivaatiota kuinka opiskella. Työttömyyskortistoon vie tie, kun ei kaikille riitä edes hanttihommia.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on pyritty väärälle alalle. Jollekin mihin ei omat edellytykset riitä.

Vierailija
2/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on, kun viitsii siirtyä sinne missä on. Monet yrittää toiveopintoihin vuosia. Siinä samalla kehittävät muuten itseään ja tekevät töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on pyritty väärälle alalle. Jollekin mihin ei omat edellytykset riitä.

Miksi pitäisi hakeutua alalle mikä ei kiinnosta? Sitä paitsi läheskään kaikkia hakijoita ei valita.

Vierailija
4/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ammattia, joutuu 5 kk odotusajalle ennen kuin saa työttömyyskorvauksen.

Vierailija
5/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että kun toisen asteen paikoissa on takuu saada joku paikka, että ammatin saadakseen sais myös opiskelupaikan. Ei voi hakea alalle, mitä ei pysty tekemään, mut ala, joka kiinnostaa niin ovet ei aukee millään. Se siitä syrjäytymisestä! Ja tietenkin nuoren vika!

Vierailija
6/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on, kun viitsii siirtyä sinne missä on. Monet yrittää toiveopintoihin vuosia. Siinä samalla kehittävät muuten itseään ja tekevät töitä.

Juu, onhan noita työpaikkailmoituksia jonkin verran, mutta työpaikkoja ei ole läheskään kaikille.

Vierailija
7/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ammattia, joutuu 5 kk odotusajalle ennen kuin saa työttömyyskorvauksen.

Eikä joudu.

Vierailija
8/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tääkin 5 kuukautta on ja kuka sen on keksiny?

Vierailija
9/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ole.

Vierailija
10/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä joudu.

Kyllä joutuu. 21 viikkoa. Juuri laskemme, joko tämä tuli täyteen.

Vierailija
11/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikee on kehittää itteensä ja aikuistua, jos et saa mitään mistään lähes puoleen vuoteen! Opiskelupaikka on nykyään lottovoitto.

Vierailija
13/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä joudu.

Jaahas. Olet oikeassa, minä oli väärässä. En muista, että itse olisin tuollaista joutunut koskaan odottamaan. Ensimmäisen kerran ilmoittauduin työkkäriin noin 20 vuotta sitten eikä minulla tuolloin olut mitään ammatillista koulutusta.

Vierailija
14/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojenkin jälkeen odottaa työttömyys

Vierailija
15/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos ei ole saanut mitään koulutuspaikkaa, voi olla että saa korvauksen. Jos ei vastaanota ei-mieluisaa opiskelupaikkaa, niin silloin ainakin jää ilman korvausta.

Vierailija
16/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä joudu.

Jaahas. Olet oikeassa, minä oli väärässä. En muista, että itse olisin tuollaista joutunut koskaan odottamaan. Ensimmäisen kerran ilmoittauduin työkkäriin noin 20 vuotta sitten eikä minulla tuolloin olut mitään ammatillista koulutusta.

Piti sitten taas tulla pätemään ja väittämään faktaa valheeksi, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

Vierailija
17/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy koulupaikka jos on oikeasti motivoitunut ja hakee koulupaikkaa realistisin tavoittein. Töihinkin pääsee jos aktiivisesti etsii. 

Vierailija
18/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä joudu.

Piti sitten taas tulla pätemään ja väittämään faktaa valheeksi, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

Ja sinun piti kännipäissäsi alkaa heti raivoamaan.

Vierailija
19/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin ilmoittautumaan työttömäksi naiivina ja nuorena heti ylioppilaaksi pääsyn jälkeen. Mikään siihen asteisessa elämässäni ei ollut valmistanut siihen todellisuuteen, joka nuorta ylioppilasta odotti. Tuosta seurasi sellaiset traumat, jotka eivät parane koskaan. Erityisesti tuo ilman rahaa jääminen järkytti syvästi. Jos joku näin nuori on nyt joutunut ilmoittautumaan työttömäksi niin toivon, että lapsen vanhempi lähtee mukaan käynneille TE-toimistoon, Kelaan ja mahdollisesti sossuun tueksi, eikä jätä lastaan yksin näiden asioiden kanssa, koska taloudellisten ongelmien seurana ovat pian myös mielenterveysongelmat. Valitettavasti taitaa aika montaa tuoretta ylioppilasta ja ilman opiskelupaikkaa jäänyttä pian lähihoitajan koulutus odottaa ja siinä ei sitten kysyä alalle soveltuvuutta tai motivaatiota kun TE-toimisto pakottaa hakemaan.

Vierailija
20/147 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy koulupaikka jos on oikeasti motivoitunut ja hakee koulupaikkaa realistisin tavoittein. Töihinkin pääsee jos aktiivisesti etsii. 

Ei ole mitään järkeä hakeutua alalle mikä ei kiinnosta. Töiden löytymiseen ei pelkkä aktiivisuus, eikä välttämättä edes osaaminen, riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan