Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina
Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.
Kommentit (489)
Työttömillä on jatkuvasti jokin selitys miksi jotain työtä ei voi tehdä, sen sijaan että kokeilisi ja näkisi mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä senkin että autoni on ollut rikki viimeiset 2 kk. Osat maksaisivat korjaukseen n. 50e mutta työ x10. Eli seisoo tuossa kuusenalla. Siihen varmasti jääkin. Eihän se tuosta itsekseen sinne korjaamolle mene... onneksi kauppa on 8 km. Päässä. Pyöräilen ja joskus naapurin eläkeläisuklo vie kimppakyytiä. Mutta vaikka saisinkin nyt töitä, millä korjaisin auton, kun lainaa En saa? Tilanne tosi. Ei naurata, vaikka muita naurattaa. Tv. Sohvallamakoilija...
Mihin työtön tarvii välttämättä autoa?
Esim, jos haet kauppaan töihin niin se menee kiinni klo 23.00 ja sen jälkeen lasketaan kassa, laitetaan hälytykset päälle jne. Ei kulje enää linja-autoa kotiin. Mun puoliso on kaupassa töissä ja mä työtön ja 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää AP palkata ne työttömät lusmut töihin, niin eivät ole sitten enää työttömiä.
En minä ole velvollinen palkkaamaan ketään.
En muutenkaan palkkaisi työtöntä vaan työnvaihtajan.
Tiedän liian monia työttömiä joita ei työ kiinnosta. Tottuneita tukiin.
Tässäpä se tulikin, sinäkään et palkkaisi työtöntä. Miksi sitten työttömiä haukutaan loisiksi jos heitä ei kuitenkaan haluta palkata?
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä on jatkuvasti jokin selitys miksi jotain työtä ei voi tehdä, sen sijaan että kokeilisi ja näkisi mahdollisuuksia.
No, miksei kaupunki irtisano 50-vuotiaita siivoojia sen sijaan, että siirretään sihteereiksi.
Ei joka kaupungissa kulje vuorotöihin linja-autoa ja on hankalaa, että 2 tekee perheessä vuorotöitä, kun on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät öyhötykset käynnissä, kun kaikki työttömät leimataan "loisiksi" tai "lusmuiksi". Oletteko te muut muka kovinkin korvaamattomia yhteiskunnalle? Ette kuulkaa ole.
Eihän nämä raukkaparat ymmärrä, että ovat milloin tahansa korvattavissa ja itse siellä saamapuolella. Etenkin mitä enemmän ikää tulee.
En ole puhunut eläkkeestä vaan siitä että porukkaa on paljon esim 20-50 vuotiaita lusmuamassa kotona ja heille maksetaan siitä
Et taida ymmärtää, että kun saat fudut yli viisikymppisenä, et tule elää työllistymään, vaan olet loinen ja lusmu eläkkeeseen saakka. Sitä odotellessa.
Voi kuule, viiskymppinenkin löytää usein töitä hyvällä työhistorialla.
Onko kokemusta?
On, ikää 50+ ja viiden vuoden aikana olen vaihtanut työpaikkaa kaksi kertaa - joka kerta parempiin hommiin ja paremmalla liksalla. "Eri jolta kysyit"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää AP palkata ne työttömät lusmut töihin, niin eivät ole sitten enää työttömiä.
Tässäpä se tulikin, sinäkään et palkkaisi työtöntä. Miksi sitten työttömiä haukutaan loisiksi jos heitä ei kuitenkaan haluta palkata?
Siksi etteivät tee mitään päästäkseen työttömyydestä eroon esim koulutus
Suoraan sanoen huvittaa että maksat näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi etteivät tee mitään päästäkseen työttömyydestä eroon esim koulutus
Väitätkö ettei työttömällä ole koulutusta?
Mullakin on 3 koulutusta ja töitä tein 25v ennenkun jouduin työttömäksi. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä senkin että autoni on ollut rikki viimeiset 2 kk. Osat maksaisivat korjaukseen n. 50e mutta työ x10. Eli seisoo tuossa kuusenalla. Siihen varmasti jääkin. Eihän se tuosta itsekseen sinne korjaamolle mene... onneksi kauppa on 8 km. Päässä. Pyöräilen ja joskus naapurin eläkeläisuklo vie kimppakyytiä. Mutta vaikka saisinkin nyt töitä, millä korjaisin auton, kun lainaa En saa? Tilanne tosi. Ei naurata, vaikka muita naurattaa. Tv. Sohvallamakoilija...
Mihin työtön tarvii välttämättä autoa?
Esim, jos haet kauppaan töihin niin se menee kiinni klo 23.00 ja sen jälkeen lasketaan kassa, laitetaan hälytykset päälle jne. Ei kulje enää linja-autoa kotiin. Mun puoliso on kaupassa töissä ja mä työtön ja 2 lasta.
Joku Helsinkiläinen taas alapeukuttanut kun heillä kulkee ratikka ja juna ja linja-auto.
Joku luuseri jolla ei ole ajokorttia.
Aikuinen jolla ei ole ajokorttia on nynny luuseri. Työpaikoilla heitä nauretaan.
Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli palkasta menee puolet yhteiskunnalle.
Bruttopalkkani on 3200e/kk eli kuukaudessa yhteiskunnalle menee noin 1200e.
Vuodessa minä maksan veroja valtiolle noin 15 000e.
Täytyy vielä muistaa se että myös työnantajani maksaa veroja valtiolle.
Maksan siis noin 15 000e vuodessa veroja valtiolle ja mitään minä en siitä hyödy joten siksi verojen maksu minua risoo.
Haluan että suomessa verorusta kevenettäisiin roimasti.
M32
Siis häh, onko olemassa miehiä, jolla ei ole ajokorttia 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät öyhötykset käynnissä, kun kaikki työttömät leimataan "loisiksi" tai "lusmuiksi". Oletteko te muut muka kovinkin korvaamattomia yhteiskunnalle? Ette kuulkaa ole.
En mä leimaa työttömiä vaan sellaset tyypit jotka ei oo töihin päin vilkaissetkaan - ikinä.
Ja näitä on paljon.
Eli mt-ongelmaiset päihdeongelmaiset tai muuten työkyvyttömät. Heistä ei ole töihin vaikka mitä täällä mussuttelisit. He kaikki kuuluisivat sairaseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Maksan siis noin 15 000e vuodessa veroja valtiolle ja mitään minä en siitä hyödy joten siksi verojen maksu minua risoo.
M32
Samoilla linjoilla, ärsyttää maksaa isoja summia kun hyöty on nolla.
Vierailija kirjoitti:
M32
Suomen budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset 4,9 miljardia, sossutuet 800 miljoonaa, julkisen paljat 22 miljardia, eläkeläisten menot 32,7 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32Suomen budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset 4,9 miljardia, sossutuet 800 miljoonaa, julkisen paljat 22 miljardia, eläkeläisten menot 32,7 miljardia.
Siis julkisen palkat 22 miljardia.
Lukion opettaja vetää 4000 brutto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
M32
Kuules keijo, sinä hyödyt siitä kuten kaikki muutkin. Sinä voit olla jonain päivänä tukien varassa. Kukaan ei tiedä jos vaikka sairastuu vakavasti. Suuta soukemmalle ja ajattele muitakin kuin itseäsi.
Minkäs sille voi jos ei ole saanut yrityksistä huolimatta työtä ja työpaikat riittää vain murto-osalle niin suurin osa ei voi kuin loisia. Alle 100 000 avoimeen työpaikkaan on mahdotonta vähintään 500 000 työttömän päästä. Siinä ei paljoa koulutukket auta vaikka kaikki kävisivät 10 koulutusta. Monilla tuntuu se matematiikkaää olevan vähän ruosteessa t: hyväpalkkaisessa työssä oleva .
Sossutukia saa myös eläkeläiset. Työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa saa pelkän työmarkkinatuen.
Ja muita ei ole? Kuitenkin avustajista MUKA huutava pula :D