Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina
Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Ja tuon lisäksi maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia, kun työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kursseilla ja kuntouttavassa työtoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi orpo laittaa loiset töihin.
Ei se pysty. Työnantaja palkkaa jos sattuu palkkaamaan. Voi myös olla palkkaamatta. Se päättää asian.
Voi olla mutta sitten tuet vähenee, hahhaha
No sekö on työttömän syy ettei palkata?
Kyllä. Millainen työhistoria? Onko puoli elämää lorvittu kotona? Eikö ole viitsitty kouluttautua? Vai mikä on syy? Suurimmalla osalla on historiassa jotain selittävää miksi ei palkata. Poislukien siis sairaat ja lähellä eläkeikää olevat. Jokaikinen normaali saa vaikka henkilökohtaisen avustajan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät öyhötykset käynnissä, kun kaikki työttömät leimataan "loisiksi" tai "lusmuiksi". Oletteko te muut muka kovinkin korvaamattomia yhteiskunnalle? Ette kuulkaa ole.
Eihän nämä raukkaparat ymmärrä, että ovat milloin tahansa korvattavissa ja itse siellä saamapuolella. Etenkin mitä enemmän ikää tulee.
En ole puhunut eläkkeestä vaan siitä että porukkaa on paljon esim 20-50 vuotiaita lusmuamassa kotona ja heille maksetaan siitä
Et taida ymmärtää, että kun saat fudut yli viisikymppisenä, et tule elää työllistymään, vaan olet loinen ja lusmu eläkkeeseen saakka. Sitä odotellessa.
Voi kuule, viiskymppinenkin löytää usein töitä hyvällä työhistorialla.
Onko kokemusta?
On
240000 saa leskeneläkettä
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pysty. Työnantaja palkkaa jos sattuu palkkaamaan. Voi myös olla palkkaamatta. Se päättää asian.
Kuitenkaan porukka ei työllisty siitä huolimatta.
Sitten kannattaa miettiä mitä asialle voisi tehdä, kouluttautua esim?
Vierailija kirjoitti:
Palstapersu aloitti taas trolliketjun, vaikka ei itse ole eläissään tehnyt päivääkään töitä. Äipän nänniä lutkutellen ovat päivät kuluneet ja tänne aina välillä töräyttää fantasiansa.
Osa ei ole ollut päivääkään työttömänä. Kyllä ne lutkuttelijat on jääneet sinne kotiin kun on jääneet lasten tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sekö on työttömän syy ettei palkata?
Kyllä. Millainen työhistoria? Onko puoli elämää lorvittu kotona? Eikö ole viitsitty kouluttautua? Vai mikä on syy? Suurimmalla osalla on historiassa jotain selittävää miksi ei palkata. Poislukien siis sairaat ja lähellä eläkeikää olevat. Jokaikinen normaali saa vaikka henkilökohtaisen avustajan töitä.
Itsellä on ylioppilastutkinto, ammattikoulutukinto ja AMK-tutkinto ja cv 2 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maksa muiden tukia vaan lähinnä omat kustannuksesi
Voin sanoa etten käytä 1000e kk yhteiskunnan palveluita.
Kyllä sinä käytät yhteiskunnan palveluita joka päivä. Pitäisikö sulle laittaa henk. koht tiemaksut ja pitäisikö sulle lähettää lasku poliisista ja puolustusvoimista, kun hoitaa yhteiskuntarauhaa sinullekin? Siellä taas joku älyllisesti laiska luulee ettei käytä verorahoitettuja palveluja. No aika paljon sinunkin terveydenhoito tulee vielä maksamaan, koska aivan varmasti joskus sairastut kuten meistä kaikki viimeistään vanhana.
No mitä sitten? Voisin silti maksaa hieman vähemmän jos jokainen hoitaisi osuutensa ja hankkisi itse tulonsa. Pl. sairaat mutta sitä ei läheskään kaikki työttömät ole.
Sulla on taloudellisesti tiukkaa, mutta ei ole työttömien eikä verotuksen syy. Käytä päihteitä vähemmän ! Ihan oma syy, jos sulla on rahat tiukilla. Vaikka työttömiltä vietäisiin tuet, ei se hoida sun henkilökohtaisia talousongelmia kuntoon. Sun ahdinkoa se ei paranna. Kun olen ap:n kirjoituksia lukenut niin ihan selkeä tapaus, että ap:lla on oma ahdinkonsa ja luulee, että oma tilanne korjaantuu, jos muita kurjistetaan. Älä juo tai narkkaa rahojasi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liiku teillä?
Edelleen oma osuuteni tien kunnossapidosta ei taatusti ole 1000e kk
Meikäläinen maksaa veroja 2000e/kk ja ostin uuden auton josta meni alvia ja autoveroa yli 20000e kertarysäyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin..Sitähän ei koskaan tiedä miten elämä sinuakin kohtelee. Saatathan sinäkin sairastua elämässä fyysisesti tai psyykkisesti vakavasti ja kroonisesti. Oletko sinäkin sitten mainitsemasi loinen?
Ei ole ollut kyse sairauksista tai eläkeläisistä vaan työttömistä.
On paljon työttömiä joita ei kiinnosta edes yrittää.
Mistä sinä tiedät että eivät yritä? Tiedätkö jokaisen työttömän kohdalla faktat vai oletatko vain? Katsopas kun elämä ei useinkaan ole joko-tai. Kun ei tiedä itselleen tuntemattomien ihmisten elämästä mitään, ei ole myöskään syytä pelkästään olettaa ja yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstapersu aloitti taas trolliketjun, vaikka ei itse ole eläissään tehnyt päivääkään töitä. Äipän nänniä lutkutellen ovat päivät kuluneet ja tänne aina välillä töräyttää fantasiansa.
Osa ei ole ollut päivääkään työttömänä. Kyllä ne lutkuttelijat on jääneet sinne kotiin kun on jääneet lasten tasolle.
Kuten ketjun ap.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät öyhötykset käynnissä, kun kaikki työttömät leimataan "loisiksi" tai "lusmuiksi". Oletteko te muut muka kovinkin korvaamattomia yhteiskunnalle? Ette kuulkaa ole.
En mä leimaa työttömiä vaan sellaset tyypit jotka ei oo töihin päin vilkaissetkaan - ikinä.
Ja näitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa miettiä mitä asialle voisi tehdä, kouluttautua esim?
Niillä on kaikki koulutus ja osaaminen.
Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijoina.
https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä leimaa työttömiä vaan sellaset tyypit jotka ei oo töihin päin vilkaissetkaan - ikinä.
Ja näitä on paljon.
Asioita voi luulla, jos ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä käytät yhteiskunnan palveluita joka päivä. Pitäisikö sulle laittaa henk. koht tiemaksut ja pitäisikö sulle lähettää lasku poliisista ja puolustusvoimista, kun hoitaa yhteiskuntarauhaa sinullekin? Siellä taas joku älyllisesti laiska luulee ettei käytä verorahoitettuja palveluja. No aika paljon sinunkin terveydenhoito tulee vielä maksamaan, koska aivan varmasti joskus sairastut kuten meistä kaikki viimeistään vanhana.
No mitä sitten? Voisin silti maksaa hieman vähemmän jos jokainen hoitaisi osuutensa ja hankkisi itse tulonsa. Pl. sairaat mutta sitä ei läheskään kaikki työttömät ole.
Sulla on taloudellisesti tiukkaa, mutta ei ole työttömien eikä verotuksen syy. Käytä päihteitä vähemmän ! Ihan oma syy, jos sulla on rahat tiukilla. Vaikka työttömiltä vietäisiin tuet, ei se hoida sun henkilökohtaisia talousongelmia kuntoon. Sun ahdinkoa se ei paranna. Kun olen ap:n kirjoituksia lukenut niin ihan selkeä tapaus, että ap:lla on oma ahdinkonsa ja luulee, että oma tilanne korjaantuu, jos muita kurjistetaan. Älä juo tai narkkaa rahojasi, ap.
Ei minulla ole taloudellista ahdinkoa. Käyttäisin vaan nekin rahat mieluummin omiin lapsiini kuin työttömien kotonaoloon.ap
Puolisen vuotta sitten tuli fudut töistä. Ikää pientä vaille 60. Mitä veikkaatte. Löydänkö vielä töitä? Etteikö ikärasismia esiintyisi? Olenko loinen, kun lähetetyistä n. 150 hakemuksesta ainuaankaan ei edes vastata? Kun soitto puhelimella johtaa vain johtajan vaikeaan kiemurtelemiseen puhelimessa tilanteesta irtoamiseksi? Tai "terävään päähän" soitto tyssää jo vinoilevaan sihteerikköön? Olen hakenut kaikkea. Istumatyöstä (koulutukseni ja viimeinen työ mitä tein) aina hanttihommiin ja risusavottaankin... En kelvannut. Ei vastausta.
En tiedä moniko oikeasti työllistyy hakemalla paikkaa. Tuntuu olevan niin, että suhteet ja tutut suurella työpaikalla on se "IN". Niitä ei ole minulla. Näinpä olen sitten vissiin lusmu työtön, joka sun rahalla makaa sohvalla.. Paitsi, etten makaa. Lähden leikkaamaan nurmikon ja sit meen kauppaan. Loppu päivän pilkon puita. Onhan taas talvi kumminkin kallis ja sähköä ei voi polttaa lämmöksi. Rahaa siihen ei ole. Kuten ei muuhunkaan. Onhan se nyt niin rikasta maata täällä sohvalla...
No jää työttömäksi ja koita elää työmarkkinatuella. Ei oo kuule herkkua kun mihinkään ei oteta töihin ja jatkuvasti vaan haukutaan loiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin..Sitähän ei koskaan tiedä miten elämä sinuakin kohtelee. Saatathan sinäkin sairastua elämässä fyysisesti tai psyykkisesti vakavasti ja kroonisesti. Oletko sinäkin sitten mainitsemasi loinen?
Ei ole ollut kyse sairauksista tai eläkeläisistä vaan työttömistä.
On paljon työttömiä joita ei kiinnosta edes yrittää.
Mistä sinä tiedät että eivät yritä? Tiedätkö jokaisen työttömän kohdalla faktat vai oletatko vain? Katsopas kun elämä ei useinkaan ole joko-tai. Kun ei tiedä itselleen tuntemattomien ihmisten elämästä mitään, ei ole myöskään syytä pelkästään olettaa ja yleistää.
En jokaisen mutta ikäväkseni tunnen niitä, jotka ovat halunneet olla kotona ja työt ei ole kiinnostaneet pätkääkään. On eletty miehen rahoilla ja silti nostettu kaikki mahdolliset tuet mitä irronnut. Ja kyllähän niitä irtoaa vuodesta toiseen. Minulla on eräs tuttu joka ei ole tainnut elämässään elää yhtään vuotta ilman erilaisia työttömyystukia. ja ikää on noin 50v