Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina
Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä sitten pitäisi tapahtua? Haluatteko suomeen slummit ja että kaduilla ryöstellään ihmisiä afrikan tapaan koska muuten eivät saa rahaa mistään??
En ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Tiedättekö miten vaikeaa vanhojen ihmisten on saada uutta työtä? Olin 4 vuotta työtön ennen kuin onnisti.
Katsopa vaikka muita Euroopan maita.Missä näet slummeja ja jatkuvia ryöstöjä?On todella hyvä asia että täysin holtittomalle tukien jakamiselle tulee stoppi.
Oletan että puhut täällä loisivista melkein miljoonan suun muumaa joukosta? Et toki voi tarkoittaa oman maasi kansalaisia jotka ovat oikeutettuja oman maansa tukiin. Kannattaa myös miettiä miksi nuorimmat sukupolvet eivät halua tehdä töitä. Koska suurin osa kotona "makaavista" suomalaisista on laiskoja nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä sitten pitäisi tapahtua? Haluatteko suomeen slummit ja että kaduilla ryöstellään ihmisiä afrikan tapaan koska muuten eivät saa rahaa mistään??
En ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Tiedättekö miten vaikeaa vanhojen ihmisten on saada uutta työtä? Olin 4 vuotta työtön ennen kuin onnisti.
Katsopa vaikka muita Euroopan maita.Missä näet slummeja ja jatkuvia ryöstöjä?On todella hyvä asia että täysin holtittomalle tukien jakamiselle tulee stoppi.
esim. Ruotsissa
Vierailija kirjoitti:
Meditoikaa tätä:
Me maksamme aikuisille ihmisille siitä että pysyvät poissa pahanteosta. Saattaa kuulostaa tyhmälle, mutta se toimii. Maat jossa noin ei toimita ovat aika vaarallisia elää.
En usko että kukaan täällä oikeasti vaihtaisi hieman pienempää veroprosenttia siihen ettei lapsi enää koskaan voi olla ulkona yksin.[/quote
Taas näitä satuja .Sitten kun kysyy jonkun esimerkin ei tule kuin hiljaisuutta.Joten laita linkki jossa kerrotaanEU maista jossa lapset eivät voi liikkua ja pitää olla muurit talojen ympärillä
Kannattais osottaa noi mielipiteet yrityksille, jotka ei palkkaa tarpeeksi ihmisiä palkkatyöhön ja/tai ovat potkineet väkeä pihalle, koska ei osata investoida ja säästöjä haetaan loputtomiin palkkakuluja pienentämällä.
Että sellainen työttömiä haukkuva vihaketju tällä kertaa. Nämä itseänsä korostavat työssäkäyvät "maksajat" ovat oikeasti mt-tapauksia, koskaan eivät ole töissä olleet ja katkeruuttansa purkavat näissä ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim. Ruotsissa
Ja briteissä
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen työttömiä haukkuva vihaketju tällä kertaa. Nämä itseänsä korostavat työssäkäyvät "maksajat" ovat oikeasti mt-tapauksia, koskaan eivät ole töissä olleet ja katkeruuttansa purkavat näissä ketjuissa.
Tai sitten hyvin pienituloisia duunareita, joita tavallaan harmittaa ihan syystäkin, kun muut saavat saman ns. ilmaiseksi. Samalla eivät kuitenkaan huomaa, etteivät itsekään maksajapuolella ole. Luulen, että nimenomaan tuossa kohtaa on paljon vasemmistovastaisia, joilta jää kokonaisuus hahmottumatta ja jota oikeistopuolueet tietenkin käyttävät mielellään omaksi hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
sinä joka ärsyttää maksaa veroja mietippä vähän ja tutki asioita ennenku auot päätäs!
Itse olen 2 lapsen yh sori aviop.sattui kuoleen sanon tään ettei siittä tartte vittuilla.
Saan 950e/kk ja maksan siittä 20% veroa että mitäs itse verona maksat,ei muuten naurata . Kokeileppa itse tällä tulolla saatat yllättyä.
Eri juttu, mutta joutunut joskus pärjäämään vieläkin pienemmällä. Opiskelijana asuin jossakin vaiheessa koulun asuntolassa. Kela ei myöntänyt kuin vähän alle 60 e kk, koska Kelan mukaan asuin vielä vanhempien luona. Olin täysi-ikäinen jo, eikä vanhemmat taloudellisesti tukeneet.
Koulussa sai tosin lämpimän ruoan ilmaiseksi. Viikonloput ja illat piti aika säästellen elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät öyhötykset käynnissä, kun kaikki työttömät leimataan "loisiksi" tai "lusmuiksi". Oletteko te muut muka kovinkin korvaamattomia yhteiskunnalle? Ette kuulkaa ole.
Ei olla mutta ei meille yhteiskunta mitään maksa siitä jos ollaan kotona. Nyt pitäis sairastaakin pian ilmaiseksi. Työtön saa rahaa jos on sairaana kotona, sen sijaan työntekijältä viedään yhdeltä päivältä tulot. Oikein?
Työttömän tulot nyt eivät ole mitään teihin verrattuna.
Työtön saa - vielä hetken- vastikkeetonta rahaa. Työntekijä tekee hommia vastikkeeksi saamastaan rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli palkasta menee puolet yhteiskunnalle.
Bruttopalkkani on 3200e/kk eli kuukaudessa yhteiskunnalle menee noin 1200e.
Vuodessa minä maksan veroja valtiolle noin 15 000e.
Täytyy vielä muistaa se että myös työnantajani maksaa veroja valtiolle.
Maksan siis noin 15 000e vuodessa veroja valtiolle ja mitään minä en siitä hyödy joten siksi verojen maksu minua risoo.
Haluan että suomessa verorusta kevenettäisiin roimasti.
M32Suomen budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset 4,9 miljardia, sossutuet 800 miljoonaa, julkisen paljat 22 miljardia, eläkeläisten menot 32,7 miljardia.
Eläkeläiset ovat tehneet jo työnsä. Jätä siis heidät listastasi pois.
Alle 25% on nettoveronmaksajia.
Sinä et kuulu joukkoon. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että jokainen jonain päivänä on työtön, mutta paljon on näitä lähes koko elämän loisivia ja niiltä voisi pikkuhiljaa tuet ottaa pois. Pl. vakava sairaus
Suomessa on 0 kpl vapaaehtoisesti työtöntä jotka ovat työkykyisiä. Kukaan ei ole huvikseen työtön.
Kyllähän nämä " en milloinkaan aio mennä töihin, saa nukkua ja tuet juoksee"- tyyppejä on pilvin pimein. Itse hehkuttavat tätä milloin ja missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että jokainen jonain päivänä on työtön, mutta paljon on näitä lähes koko elämän loisivia ja niiltä voisi pikkuhiljaa tuet ottaa pois. Pl. vakava sairaus
Suomessa on 0 kpl vapaaehtoisesti työtöntä jotka ovat työkykyisiä. Kukaan ei ole huvikseen työtön.
Kyllähän nämä " en milloinkaan aio mennä töihin, saa nukkua ja tuet juoksee"- tyyppejä on pilvin pimein. Itse hehkuttavat tätä milloin ja missä tahansa.
Monessa polvessa jo.
Lapset näkevät kun vanhemmat loisivat kotona, kuinka siinä oppisikaan että pitää tehdä työtä elantonsa eteen.
Työläiset katsokaa noita työttömiä loisia. Täällä ei tapahdu mitään.
t: varakkain kymmenys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
140,- tonnistasi menee EU:lle. Toinen mokoma jatkossa Natolle. Muutama satku sotealalle, joku osa infraan jne. Kotona makoilijoille tonnistasi menee ehkä 0,5 eur.
Miksi pitäisi mennä yhtään??
Muuta metsään jos ei yhteiskunta nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki vie valtion kassasta 1% verran vuosittain, koskee siis ihan kaikkia toimeentulotuen saajia, myös työssäkäyviä, joilla on liian pieni palkka. Sosiaalimenoista noin 40% menee eläkkeisiin.
eli ne verorahojen kotona makaavat "loiset" on eläkeläisiä. Kotona mätäneviä on promillen määrä, jos sitäkään.
Työeläkkeet (32 miljardia euroa) ovat "sosiaalimenoja" joidenkin agendassa, mutta oikeasti ne ovat työssäkäyvien ja työssä käyneiden omaa rahaa, joka pidätetään jo ennen palkkaliuskaa ja tilitetään eläkevakuutusyhtiöille, jotka maksattavat eläkkeitä joko rahastoista tai nykyisten työtätekevien palkan eläkemaksusta. Työeläketilityksestä menee myös veroakin, korkeammalla veroprosentilla kuin palkkatulosta. Varsinaisia pienituloisten eläkkeitä, siis yksinkertaistettuna pelkkää kansaneläkettä tai takuueläkettä, muuten työeläkettä saamattomille valtio maksaa Kelan kautta noin 2,5 miljardia euroa. Tässä ryhmässä on myös koko elämänsä vajaatyöllistetyt, jotka lopulta eivät pysty töihin terveydentilansa vuoksi. Työtapaturmassa vammautuneet ja työssä sairastuneet vastaavasti ovat työeläkejärjestelmän piirissä. Toimeentulotukimenot ovat noin 800 miljoonaa euroa. Toimeentulotukiin kuitenkin liittyy vahvasti 2,6 miljardin asumistukimenot, joita viiteryhmälle tilitettiin runsaat miljardi euroa. Eläkeläisille noin 700 miljoonaa, opiskelijoille ja työssäkäyville samaa suuruusluokkaa.
Lisäksi sama viiteryhmä useimmiten on työmarkkinatuen ja Kelan työttömyyspäivärahan vastaanottaja. Ne kulut ovat olleet vajaat kaksi miljardia vuodessa. Tässä en laskenut mukaan ansiosidonnaisten valtionosuutta.
Ei siis pidä unohtaa kokonaistilannetta: työttömyys tuo monesti samalla kertaa toimeentulotuen tarpeen, ja pienituloisten vuokra-asuminen myös asumistuen tarpeen. Nämä toisiinsa kietoutuvat tukimuodot ovat siinä mielessä hankalia, koska ne voivat laitostaa työhaluisen ihmisen, elämä voi itse asiassa olla ennustettavampaa, työelämään heittäytyminen voi pudottaa pois turvaverkot kerralla.
Nuoruuden ex oli myös todella kiukkuinen joutuessaan maksamaan veroja, jotka käytettiin ihan vääriin kohteisiin. Kun huomautin hänen itsekin elävän työttömänä tukien varassa, oli vastaus, että kyllä niistäkin verot menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin minäkin nuorena ajattelin. Nykyään ymmärrän, että harva heistä oli oikeasti työkykyinen. Oli vain paljon hoitamatonta nepsyongelmaa, mielenterveysongelmaa ja alkoholiongelmaa, joita eivät tunnistaneet itsekään.
Onhan se lapsena varmaan ollut tarhassa, koulussa, lukiossa/amiksessa, ehkä vielä ylemmälläkin tasolla. Alaikäisillä on myös kokonaan maksuton terveydenhuolto, että eiköhän hänen maksamat veropennoset ole jo niihin moneen kertaan käytetty. Ts. Maksaa vain omaa "velkaansa" pois.