Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina

Vierailija
20.06.2023 |

Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.

Kommentit (489)

Vierailija
441/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ts.fi/lukijoilta/6026454

Nyt on asiallista tekstiä ,👍

Vierailija
442/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli palkasta menee puolet yhteiskunnalle.

Bruttopalkkani on 3200e/kk eli kuukaudessa yhteiskunnalle menee noin 1200e.

Vuodessa minä maksan veroja valtiolle noin 15 000e.

Täytyy vielä muistaa se että myös työnantajani maksaa veroja valtiolle.

Maksan siis noin 15 000e vuodessa veroja valtiolle ja mitään minä en siitä hyödy joten siksi verojen maksu minua risoo.

Haluan että suomessa verorusta kevenettäisiin roimasti.

M32

Suomen budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset 4,9 miljardia, sossutuet 800 miljoonaa, julkisen paljat 22 miljardia, eläkeläisten menot 32,7 miljardia.

Valtion budjetissa ei kuitenkaan ole työeläketurvaa,jonka rahoittavat työntekijät ja työnantajat yhdessä. Ei tässä olla valtion kukkarolla kaikki eläkeläiset.

Mutta palkansaajien kukkarolla kyllä. Nyt työssäkäyvät maksoivat eläkkeitä viime vuonna 25 miljardia ja rahastosta maksettiin 5 miljardia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että puhut täällä loisivista melkein miljoonan suun muumaa joukosta? Et toki voi tarkoittaa oman maasi kansalaisia jotka ovat oikeutettuja oman maansa tukiin. Kannattaa myös miettiä miksi nuorimmat sukupolvet eivät halua tehdä töitä. Koska suurin osa kotona "makaavista" suomalaisista on laiskoja nuoria. 

Nykyään töihin vaaditaan tutkinto. Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008862714.html

Vierailija
444/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ts.fi/lukijoilta/6026454

Nyt on asiallista tekstiä ,👍

Kyllä on. Osuu hyvin naulan kantaan.

En minäkään olisi nykyisessä työssäni jos jotain lainvastaisia juttuja firmassa harrastettaisiin enkä olisi koskaan hakenut tähän työhön jos olisi jotain tunnin varoitusajalla olevia työvuoroja.

Kyllä ne vuorot pitää olla vähintään sen kuukauden verran eteenpäin tiedossa. Mun työssä saan itse määrittää sen miten olen käytettävissä laittamalla estoja työvuorosovellukseen kuten olen tehnytkin välillä.

Vierailija
445/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuessasi muista sama ja ette hae sittne ikinä mitään tukia mistään ja teet töitä nii nkauan kuin sulla on pulssi jotenkin havaittavissa 9€/vrk-"palkalla". No varmaan tuo 9€ "palkkakin" tosin poistuu...

Vierailija
446/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä maksa muiden tukia vaan lähinnä omat kustannuksesi

Voin sanoa etten käytä 1000e kk yhteiskunnan palveluita.

Kyllä sinä käytät yhteiskunnan palveluita joka päivä. Pitäisikö sulle laittaa henk. koht tiemaksut ja pitäisikö sulle lähettää lasku poliisista ja puolustusvoimista, kun hoitaa yhteiskuntarauhaa sinullekin? Siellä taas joku älyllisesti laiska luulee ettei käytä verorahoitettuja palveluja. No aika paljon sinunkin terveydenhoito tulee vielä maksamaan, koska aivan varmasti joskus sairastut kuten meistä kaikki viimeistään vanhana. 

No mitä sitten? Voisin silti maksaa hieman vähemmän jos jokainen hoitaisi osuutensa ja hankkisi itse tulonsa. Pl. sairaat mutta sitä ei läheskään kaikki työttömät ole.

Vallanpitäjät ovat rakentaneet työttömyyden. Tästä johtuu  ennätysvähäinen syntyvyys maassamme.

Vierailija
447/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli palkasta menee puolet yhteiskunnalle.

Bruttopalkkani on 3200e/kk eli kuukaudessa yhteiskunnalle menee noin 1200e.

Vuodessa minä maksan veroja valtiolle noin 15 000e.

Täytyy vielä muistaa se että myös työnantajani maksaa veroja valtiolle.

Maksan siis noin 15 000e vuodessa veroja valtiolle ja mitään minä en siitä hyödy joten siksi verojen maksu minua risoo.

Haluan että suomessa verorusta kevenettäisiin roimasti.

M32

Suomen budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset 4,9 miljardia, sossutuet 800 miljoonaa, julkisen paljat 22 miljardia, eläkeläisten menot 32,7 miljardia.

Eläkeläiset ovat tehneet jo työnsä. Jätä siis heidät listastasi pois.

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…

Tuohon lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä. Eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia.

Vierailija
448/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap puhu p***aa. Jos teet useempaa matalapalkkatyötä hengissäpysymiseks, sun veroprosentti on joku 1-5. Ei sun verorahoilla hyödytetä kansantaloutta. Omaa talouttasi voit toki kohentaa muutamalla sadalla eurolla/kk. Pian et saa sitäkään.

Vierailija
449/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan itsekin jättäytyä työttömäksi ja lopettaa verojen maksamisen ja "nauttia" lorvailusta. On hyvä kysymys, miksi kukaan edes käy töissä, kun niin helposti voi lusmuilijan luksuselämään siirtyä.

Voin täältä lorvailun ytimestä (mitään tukia nostamatta) kertoa, että työttömänä olo valuttaa melko nopeasti yhteiskunnan laitamille, mikä on melko ikävää. En käytä päihteitä ja jatkuvasti opiskelen jotain uutta ja pyrin kehiträmään itseäni, mutta se ei tässä yhteiskunnassa tunnu riittävän. En kuulu laitapuolelle, mutta sinne minut on sysätty. Täältä on melko vaikeaa löytää tietä sinne, missä omat taidot ja koulutus tulisi parhaiten käyttöön.

Vierailija
450/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuronsyöjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki vie valtion kassasta 1% verran vuosittain, koskee siis ihan kaikkia toimeentulotuen saajia, myös työssäkäyviä, joilla on liian pieni palkka. Sosiaalimenoista noin 40% menee eläkkeisiin.

eli ne verorahojen kotona makaavat "loiset" on eläkeläisiä. Kotona mätäneviä on promillen määrä, jos sitäkään.

Työeläkkeet (32 miljardia euroa) ovat "sosiaalimenoja" joidenkin agendassa, mutta oikeasti ne ovat työssäkäyvien ja työssä käyneiden omaa rahaa, joka pidätetään jo ennen palkkaliuskaa ja tilitetään eläkevakuutusyhtiöille, jotka maksattavat eläkkeitä joko rahastoista tai nykyisten työtätekevien palkan eläkemaksusta. Työeläketilityksestä menee myös veroakin, korkeammalla veroprosentilla kuin palkkatulosta. Varsinaisia pienituloisten eläkkeitä, siis yksinkertaistettuna pelkkää kansaneläkettä tai takuueläkettä, muuten työeläkettä saamattomille valtio maksaa Kelan kautta noin 2,5 miljardia euroa. Tässä ryhmässä on myös koko elämänsä vajaatyöllistetyt, jotka lopulta eivät pysty töihin terveydentilansa vuoksi. Työtapaturmassa vammautuneet ja työssä sairastuneet vastaavasti ovat työeläkejärjestelmän piirissä. Toimeentulotukimenot ovat noin 800 miljoonaa euroa. Toimeentulotukiin kuitenkin liittyy vahvasti 2,6 miljardin asumistukimenot, joita viiteryhmälle tilitettiin runsaat miljardi euroa. Eläkeläisille noin 700 miljoonaa, opiskelijoille ja työssäkäyville samaa suuruusluokkaa.

Lisäksi sama viiteryhmä useimmiten on työmarkkinatuen ja Kelan työttömyyspäivärahan vastaanottaja. Ne kulut ovat olleet vajaat kaksi miljardia vuodessa. Tässä en laskenut mukaan ansiosidonnaisten valtionosuutta.

Ei siis pidä unohtaa kokonaistilannetta: työttömyys tuo monesti samalla kertaa toimeentulotuen tarpeen, ja pienituloisten vuokra-asuminen myös asumistuen tarpeen. Nämä toisiinsa kietoutuvat tukimuodot ovat siinä mielessä hankalia, koska ne voivat laitostaa työhaluisen ihmisen, elämä voi itse asiassa olla ennustettavampaa, työelämään heittäytyminen voi pudottaa pois turvaverkot kerralla.

Työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia ja ne eivät ole tuossa eläkeläisten sosiaaliturvamenoissa mukana.

Eläkeläisten sosiaaliturvamenoihin kuuluu esim. kansan - ja takuueläkkeet, eläkeläisten hoitokotimenot, palvelusetelit, kelan hoitotuki jne.

Vierailija
451/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä maksa muiden tukia vaan lähinnä omat kustannuksesi

Voin sanoa etten käytä 1000e kk yhteiskunnan palveluita.

Kyllä sinä käytät yhteiskunnan palveluita joka päivä. Pitäisikö sulle laittaa henk. koht tiemaksut ja pitäisikö sulle lähettää lasku poliisista ja puolustusvoimista, kun hoitaa yhteiskuntarauhaa sinullekin? Siellä taas joku älyllisesti laiska luulee ettei käytä verorahoitettuja palveluja. No aika paljon sinunkin terveydenhoito tulee vielä maksamaan, koska aivan varmasti joskus sairastut kuten meistä kaikki viimeistään vanhana. 

No mitä sitten? Voisin silti maksaa hieman vähemmän jos jokainen hoitaisi osuutensa ja hankkisi itse tulonsa. Pl. sairaat mutta sitä ei läheskään kaikki työttömät ole.

Vallanpitäjät ovat rakentaneet työttömyyden. Tästä johtuu  ennätysvähäinen syntyvyys maassamme.

kyllä msitä rakkauden töitä voi tehdä ilman töitäkin ja voi tulosta tulla. Itse ajattelin vaan että jos saisin vauvan ja ikää oli ja olin työtön luuseri. Sain töitä vuosia myöhemmin ja tukia en oo tarvinnut.

Vierailija
452/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus Suomessa on aivan sairas. Mitä tahansa työtä tekevälle jää palkastaan liian vähän käteen. Valtion ei tulisi järjestää kuin tiet ja armeija

Muutat takuulla mielipidettäsi, kun satut sairastumaan vaikeasti. Jokin vaikea leikkaus saattaa maksaa satoja tuhansia ja sairaalapäivät sekä terapiat siihen päälle.

Turha vedota siihen, että saahan vakuutuksia. Saa saa, mutta sellaisen vakuutuksen vuosimaksu, joka korvaisi kuvaamani tapauksen, on sen verran suolainen, että niitä ei tavallinen palkansaaja pysty maksamaan. Eikä työnantajan vakuutuskaan auta. Esimerkiksi työnantajan maksaman sairaskuluvakuutuksen tyypillinen korvausraja on Yhdysvalloissa 50000 dollaria vuodessa.

Mutta onhan ehdotuksesi hyvä niille, jotka ovat nuoria, terveitä, koulutettuja ja työkykyisiä. Mutta tuo tilanne ei kestä kenelläkään ikuisuutta.

Vierailija
453/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta hupaisaa että joku pitää 1000e/kk ansiotuloverolla itseään nettomaksajana. Itse kun ajattelen olevani juuri-ja-juuri nettomaksaja 90k vuosituloilla.

Vierailija
454/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
455/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…

Ja tuon lisäksi maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia, kun työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kursseilla ja kuntouttavassa työtoiminnassa.

Osa kokeiluissa olevista hyllyttää kirjoja tai vastaavaa.

Osa vakiväestä saa  oikean palkan samasta hommasta. Voivat hyllyttää vaikka samaa hyllyä vakinaisen tienatessa kolmin/nelinkertaisesti,

Vierailija
456/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 240000 eläkeläistä saa leskeneläkettä

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…

Leskeneläkettä saa myös, jos menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana.

Vierailija
457/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, houkuttais rahallisesti vaihtoehto alkaa keittämään pontikkaa, tai kasvattamaan pilveä. Siitä hyötyisin sekä minä pätkätyöläinen, keneltä otetaan pois kannuste pysyä töissä, että ne syrjäytyneet keillä ei ole varaa ostaa alkoholia kaupasta. Jotenkin pitäis selvitä asumistukien leikkauksista ja sovitellusta työttömyysturvan alas ajosta. Kylmää kyytiä.

Vierailija
458/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan nuoret että tekin olette joskus eläkeläisiä! Nyt eläkkeellä oleva sukupolvi on rakentanut sodan jälkeisen Suomen kovalla työllä . Ollessani nuori sekä koulu- että työviikot olivat kuusipäiväisiä, lauantaina päivä oli toki hiukan lyhyempi kuin viikolla. Oli siis 1 vapaa-päivä viikossa , lomaa oli 2 vk vuodessa, äitiyslomaa oli 60-luvun alussa max 2-3kk. Ei käyty ulkomaan lomilla, ei käyty laskettelemassa Lapissa, lapset olivat keskenään kotona, eli 70-luvulla kaikki tiesimme "avainkaula-lapset" eli kodin avain oli nauhassa kaulalla, että pääsi kotiin kun vanhemmat oli pääsääntöisesti töissä ad klo 17. Ei ollut iltapäiväkerhoja , ei ollut päivähoitoa ,  sosiaaliavustuksia paitsi ihan jollain surkeimmilla kodeilla ja se oli yleensäkin ottaen häpeä jos näin oli. Eikä kukaan ollut vielä keksinyt edes sanaa burnout, tai muutakaan turhanaikaista. Ei kukaan  kerinnyt pohtimaan olemattomia murheita  ja joutavanpäiväisiä asioita  koska oli pakko käydä töissä ja elättää perheensä.  Ei voi uskoa mistä pullamössöstä nykysukupolvi on tehty.  

Vierailija
459/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä sitten pitäisi tapahtua? Haluatteko suomeen slummit ja että kaduilla ryöstellään ihmisiä afrikan tapaan koska muuten eivät saa rahaa mistään??

En ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Tiedättekö miten vaikeaa vanhojen ihmisten on saada uutta työtä? Olin 4 vuotta työtön ennen kuin onnisti.

Katsopa vaikka muita Euroopan maita.Missä näet slummeja ja jatkuvia ryöstöjä?On todella hyvä asia että täysin holtittomalle tukien jakamiselle tulee stoppi.

esim. Ruotsissa

Syy siellä tuskin kuitenkaan on se että oltaisiin liian tiukkoja tukien kanssa. Enemmän päinvastoin...

Vierailija
460/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 240000 eläkeläistä saa leskeneläkettä

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…

Leskeneläkettä saa myös, jos menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana.

Eläkeläiset saa leskeneläkettä, vaikka ovat uuden puolison kanssa naimisissa.

Ja työttömyyskorvauksista leikataan lapsikorotukset pois.

Suomi on Italia 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän