Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmennyin rannalla uimapukujen takapuolista

Vierailija
18.06.2023 |

En ole muutamiin vuosiin käynyt rannalla ja nyt kun kävin niin mitä ihmettä! Selluliitit tytisten housuosa persvaossa ihmiset patsastelivat. Nuoretkin! Ja vanhemmat! Oman selluliittiperseeni pyrin piilottamaan kokonaan uikkareihin, eik tulisi mieleenkään vetäistä niitä persvakoon ja antaa valkoisen kuoppahanurin loistaa. On tämä joku uusi normaali?

Kommentit (1091)

Vierailija
561/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selluliitit ahdistaa niin kannattaa käydä vain Hietsun rannalla. Siellä on timmit ihmiset takapuoliaan esittelemässä.

Ei se ole timmiydestä kiinni. Minua, heteronaista, ällöttää nähdä toisten naisten paljaita p*rseitä rannalla. Ihan sama onko paljasteleva henkilö omasta mielestään timmi tai ei.

Miksi se ällöttää ja miksi kiinnität siihen niin paljon huomiota? Itse en edes huomaa millaiset uikkarit muilla on. Keskityn niihin ihmisiin joiden kanssa olen siellä rannalla.

En kiinnitä huomiota, mutta tiedät hyvin itsekin, että paljas takalisto on (onneksi) vielä niin harvinainen asia julkisella paikalla, että herättäähän se huomiota, jos sellaisia näkee rannalla. Se osa kehoa ei ole edes erityisen kaunis - ja joka tapauksessa kyseessä on intiimialue, joka kuuluu peittää. Sitä paitsi ne naiset, jotka epämukaviin stringibikineihin pukeutuvat, juuri haluavatkin herättää huomiota. Ne päällä keikistellään kaikkien edessä ja oikein tungetaan sitä takamusta esille.

Näkemysero ehkä, mutta itse en kyllä koe pakaroiden olevan intiimialuetta ja minusta on aika räikeää liioittelua puhua intiimialueesta, kun puhutaan PAKAROISTA.

Vierailija
562/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä miehille huomiselle hellepäivälle tasa-arvokamppeet ranta-asuksi.

https://www.lumingerie.fi/miesten-stringit

Voih, kamalia! Noi mallitkin näyttävät järkyttäviltä asentoa myöten, mielummin semmoinen iskä-kroppa on mun makuun. Ja taas täytyy todeta että tatuoimaton kroppa on kaunein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä käytiin jo keskustelu vuonna 2020, ihan täälläkin.

Keskustelun lähteenä toimi: https://www.iltalehti.fi/muoti/a/a4f3d342-dda4-4f00-9b45-9b346da47a8d

Itse keskustelua en jaksa etsiä.

Mutta tämä jo todistanee, että keskustelu on käyty, eikä uudelle spämmille ole tarvetta, varsinkaan noin vihamieliselle.

Ilmiannettu.

Harmittaako, että ekshibitionismi tulee tunnetuksi? Olen sitä mieltä, että rannoilla, joilla on perheitä ja teinejä, tulisi kaikkien miettiä muutakin kuin omaa mielihyväänsä.  On jokseenkin epämiellyttävää katsoa, miten se pyllistely aina alkaa niiden nuorten miesoletettujen teinien suuntaan monella naisella. Ei kaikilla, mutta monella. Toivoisin, että erikseen olisivat ne rannat, joihin tullaan lähes alasti.

Vierailija
564/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perseensä esittelijät ovat apinan tasolla. Yritetään herättää vastakkaisen sukupuolen huomio keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
565/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että Suomessa, jossa luulisi olevan totuttu alastomuuteen, kauhistellaan pakaroiden näkymistä. Monet käyvät ihan muitta mutkitta vaikka sekasaunassa täysin alastomina, eivätkä näe siinä mitään väärää, mutta sitten rannalla ei saisi olla bikineihin puettuna.

Täällä kun toiset naiset julistavat miten ällöttävää on nähdä paljaita perseitä että ihan oksennus meinaa tulla suuhun ja tuntee tulleensa ahdistelluksi, niin ettekö te ikinä käy julkisissa saunoissa tai suihkuissa esim. uimahallissa? Siellä näkyy paljaana se römpsäkin, eikä pelkät pakarat. Vai puleudutteko itse uimapukuun vessassa, suihkuttelette uimapuku päällä ja pidätte katseen lattiassa ettette vain näe kenenkään "ällöttävää valkeaa persettä"?

Eiköhän tässä ole enemmänkin kyse alkukantaisesta kilpailuvietistä, eli siitä että naisia ärsyttää, kun toiset naiset näyttävät hyvältä tai seksuaaliselta bikineissään ja keräävät miesten katseita. Sitten paheksutaan kateellisina ja "järkyttyneinä", että on kyllä inhottavaa muotia ja ajatelkaa nyt lapsiakin.

Oma itsetunto kuntoon vaan (ja ne stringit päälle jos mieli tekee), sillä se helpottaa.

N31

No jep. Uimahallin pesutiloissa näkee paljaitten perseitten lisäksi paljon muutakin, eikä siellä sitten jotenkin ole mikään ongelma jos aikuiset ja lapsetkin näkee alastomuutta. Mutta pakara uimarannalla, hui kamalaa. Ei voi kuin ihmetellä tätä(kin) keskustelua. Ja ei, en käytä pyllybikineitä itse, mutta ei minua haittaa jos joku kokee ettei haittaa jos selluliitit näkyy.

Uimahallin pesutiloissa ei ole miehiä naisten tiloissa niin siitä puuttuu sellainen itsensä paljastelun fiilis. Stringien käyttö varsinkin rannalla on itsensä paljastelua, kyllä siitä jotain seks. viboja saa itse eihän siihen muuten tarvetta olisi, puhumattakaan miehistä joille sitä peppua esitellään. Lasten ei ole hyvä olla tällaisessa ilmapiirissä.

Mitä mieltä olisit jos miehetkin alkaisi käyttämään stringejä rannalla ja uimahallissa? Olisiko ok? Minulle ei enkä haluaisi nähdä. Sama juttu naisten kanssa.

Eli toisin sanoen seksuaalisuus ahdistaa sinua ja toisaalta olet kateellinen jos joku toinen nainen suhtautuu seksuaalisuuteensa mutkattomasti ja saa myös huomiota miehiltä.

Lapsia ei ainakaan tarvitsisi varta vasten opettaa seksikielteisiksi ja siirtää omia ongelmiaan heille. Seksuaalisuus on olennainen ja iso positiivinen energia ihmisellä, joten paljon terveempää olisi opettaa lapsetkin suhtautumaan siihen niin ettei siinä ole mitään väärää. Kukaan ei kuitenkaan siellä rannalla lasten edessä seksiä harrasta, joten kukaan ei varmasti siitä rikki mene vaikka näkisi seksikkäästi puetun ihmisen.

Mietipä sitä, että ennen Suomessakin asuttiin ja nukuttiin samassa savutuvassa koko perhe ja lapsia saattoi syntyä vaikka kymmenen. Varmasti näkivät ja kuulivat kaikenlaista paljon enemmän kuin nykylapset, eivätkä silti siitä pilalle traumatisoituneet, kun heille ei opetettu että luonnollisessa asiassa on jotain ahdistavaa ja väärää.

Onko uimarannat paikkoja, missä esitellään kukin omaa seksuaalisuuttaan? Itse on ole koskaan tullut ajatelleeksi biitsiä sellaisena paikkana. Vaan paikkana, missä voi viettää aurinkoista päivää, uida ja nauttia kesästä. Mutta että jotkut on rannalla esittelemässä omaa seksuaalisuuttaan - niin kyllä on kieroutunut ajatusmaailma ihmisellä joka menee rannalle seksikkäästi pukeutuen, seksuaalisuuttaan esitellen.

Katsos kun seksuaalisuus ei ole sellainen takki, joka puetaan ja riisutaan. Eli joka olisi vain joko 0 tai 1. Vaan pysyvä ja määrittelemätön vietti käytännössä jokaisessa meissä. Se on siis aina mukana, hautajaisista uimarannan kautta sänkyyn. Ja jo vauvasta alkaen.

Vedät vähän mutkat suoriksi. Ei hautajaisissa ilmaista omaa seksuaalisuutta, tai vaikkapa kastejuhlassa tai konfirmaatiossa. Ei se, että seksuaalisuus on luonnollinen osa ihmistä, tarkoita sitä, että sen pitäisi olla kaikissa tilanteissa pääosassa.

Vierailija
566/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selluliitit ahdistaa niin kannattaa käydä vain Hietsun rannalla. Siellä on timmit ihmiset takapuoliaan esittelemässä.

Ei se ole timmiydestä kiinni. Minua, heteronaista, ällöttää nähdä toisten naisten paljaita p*rseitä rannalla. Ihan sama onko paljasteleva henkilö omasta mielestään timmi tai ei.

Miksi se ällöttää ja miksi kiinnität siihen niin paljon huomiota? Itse en edes huomaa millaiset uikkarit muilla on. Keskityn niihin ihmisiin joiden kanssa olen siellä rannalla.

No ne ihmiset, joiden kanssa olen rannalla, istuvat omilla pyyhkeillään yhtä kaukana minusta, kuin joka ikinen kerta viereen tunkeva takapuoltaan meidän suuntaamme pyllistelevä ekshibitionisti, jolla joka kerta vilahtaa naruista vähän muutakin näkyviin. Porukkamme huokaisee ja sanomme ääneen ekshibitionisti taas. Oletko se ollut sinä?

Huoh, mitä juttua 😂

Vierailija
567/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kiinnitä huomiota, mutta tiedät hyvin itsekin, että paljas takalisto on (onneksi) vielä niin harvinainen asia julkisella paikalla, että herättäähän se huomiota, jos sellaisia näkee rannalla. Se osa kehoa ei ole edes erityisen kaunis - ja joka tapauksessa kyseessä on intiimialue, joka kuuluu peittää. Sitä paitsi ne naiset, jotka epämukaviin stringibikineihin pukeutuvat, juuri haluavatkin herättää huomiota. Ne päällä keikistellään kaikkien edessä ja oikein tungetaan sitä takamusta esille.

Näkemysero ehkä, mutta itse en kyllä koe pakaroiden olevan intiimialuetta ja minusta on aika räikeää liioittelua puhua intiimialueesta, kun puhutaan PAKAROISTA.

No jos käyttää narubikineitä kummarrellessa ja pyllistellessä näkyy palkon muutakin kuin pakarat. Myös ne intiimialueet. Valitettavasti. Ja yleensä niissä narustringeissä sitä kumartelua tapahtuu ihmeellisen paljon. Aina on syytä nostaa jotain hiekalta ja nousta itse seisomaan sen tehdessään... ei kivaa muille.

Vierailija
568/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta siis ok kulkea kadullakin ne paljaana? Tai töissä? Lastentarhanopettajat, lääkärit, nuorisotyönohjaajat, pankkivirkailijat?

Vierailija
569/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdit omasta pyllystäsi vaan, se riittää.

Vierailija
570/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihmiset kyllä huomaavat tämän paljastelun halun, vaikka lähes kaikki on aina siitä hiljaa eikä sano mitään. Mutta kun rannalle tulee ensimmäinen itseään esittelevä, niin huomaa sen tunnelman ahdistuvan ja hiljenevän. Ainakin kun paikalla on pieniä lapsia. Ja muutenkin. Kun suurin osa ihmisistä ei vaan halua katsella toisten paikkoja rannalla. Kun sinne ollaan tultu ihan muitten asioiden takia. Miksei voi pukeutua toisia kunnioittavasti? 

Vierailija
571/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että Suomessa, jossa luulisi olevan totuttu alastomuuteen, kauhistellaan pakaroiden näkymistä. Monet käyvät ihan muitta mutkitta vaikka sekasaunassa täysin alastomina, eivätkä näe siinä mitään väärää, mutta sitten rannalla ei saisi olla bikineihin puettuna.

Täällä kun toiset naiset julistavat miten ällöttävää on nähdä paljaita perseitä että ihan oksennus meinaa tulla suuhun ja tuntee tulleensa ahdistelluksi, niin ettekö te ikinä käy julkisissa saunoissa tai suihkuissa esim. uimahallissa? Siellä näkyy paljaana se römpsäkin, eikä pelkät pakarat. Vai puleudutteko itse uimapukuun vessassa, suihkuttelette uimapuku päällä ja pidätte katseen lattiassa ettette vain näe kenenkään "ällöttävää valkeaa persettä"?

Eiköhän tässä ole enemmänkin kyse alkukantaisesta kilpailuvietistä, eli siitä että naisia ärsyttää, kun toiset naiset näyttävät hyvältä tai seksuaaliselta bikineissään ja keräävät miesten katseita. Sitten paheksutaan kateellisina ja "järkyttyneinä", että on kyllä inhottavaa muotia ja ajatelkaa nyt lapsiakin.

Oma itsetunto kuntoon vaan (ja ne stringit päälle jos mieli tekee), sillä se helpottaa.

N31

No jep. Uimahallin pesutiloissa näkee paljaitten perseitten lisäksi paljon muutakin, eikä siellä sitten jotenkin ole mikään ongelma jos aikuiset ja lapsetkin näkee alastomuutta. Mutta pakara uimarannalla, hui kamalaa. Ei voi kuin ihmetellä tätä(kin) keskustelua. Ja ei, en käytä pyllybikineitä itse, mutta ei minua haittaa jos joku kokee ettei haittaa jos selluliitit näkyy.

Uimahallin pesutiloissa ei ole miehiä naisten tiloissa niin siitä puuttuu sellainen itsensä paljastelun fiilis. Stringien käyttö varsinkin rannalla on itsensä paljastelua, kyllä siitä jotain seks. viboja saa itse eihän siihen muuten tarvetta olisi, puhumattakaan miehistä joille sitä peppua esitellään. Lasten ei ole hyvä olla tällaisessa ilmapiirissä.

Mitä mieltä olisit jos miehetkin alkaisi käyttämään stringejä rannalla ja uimahallissa? Olisiko ok? Minulle ei enkä haluaisi nähdä. Sama juttu naisten kanssa.

Eli toisin sanoen seksuaalisuus ahdistaa sinua ja toisaalta olet kateellinen jos joku toinen nainen suhtautuu seksuaalisuuteensa mutkattomasti ja saa myös huomiota miehiltä.

Lapsia ei ainakaan tarvitsisi varta vasten opettaa seksikielteisiksi ja siirtää omia ongelmiaan heille. Seksuaalisuus on olennainen ja iso positiivinen energia ihmisellä, joten paljon terveempää olisi opettaa lapsetkin suhtautumaan siihen niin ettei siinä ole mitään väärää. Kukaan ei kuitenkaan siellä rannalla lasten edessä seksiä harrasta, joten kukaan ei varmasti siitä rikki mene vaikka näkisi seksikkäästi puetun ihmisen.

Mietipä sitä, että ennen Suomessakin asuttiin ja nukuttiin samassa savutuvassa koko perhe ja lapsia saattoi syntyä vaikka kymmenen. Varmasti näkivät ja kuulivat kaikenlaista paljon enemmän kuin nykylapset, eivätkä silti siitä pilalle traumatisoituneet, kun heille ei opetettu että luonnollisessa asiassa on jotain ahdistavaa ja väärää.

Onko uimarannat paikkoja, missä esitellään kukin omaa seksuaalisuuttaan? Itse on ole koskaan tullut ajatelleeksi biitsiä sellaisena paikkana. Vaan paikkana, missä voi viettää aurinkoista päivää, uida ja nauttia kesästä. Mutta että jotkut on rannalla esittelemässä omaa seksuaalisuuttaan - niin kyllä on kieroutunut ajatusmaailma ihmisellä joka menee rannalle seksikkäästi pukeutuen, seksuaalisuuttaan esitellen.

Katsos kun seksuaalisuus ei ole sellainen takki, joka puetaan ja riisutaan. Eli joka olisi vain joko 0 tai 1. Vaan pysyvä ja määrittelemätön vietti käytännössä jokaisessa meissä. Se on siis aina mukana, hautajaisista uimarannan kautta sänkyyn. Ja jo vauvasta alkaen.

Vedät vähän mutkat suoriksi. Ei hautajaisissa ilmaista omaa seksuaalisuutta, tai vaikkapa kastejuhlassa tai konfirmaatiossa. Ei se, että seksuaalisuus on luonnollinen osa ihmistä, tarkoita sitä, että sen pitäisi olla kaikissa tilanteissa pääosassa.

Eihän se rannallakaan ole pääosassa, vaikka vähän pakaraa saattaiskin näkyä.

Vierailija
572/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, siitä kaikille normiksi tuollaiset, mieluiten pakollisiksi!

Ja haukuttakoon ahdasmielisiksi kaikkia, jotka eivät näkymästä niin välitä...

Vierailija
573/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Eihän se rannallakaan ole pääosassa, vaikka vähän pakaraa saattaiskin näkyä.

Vähän? Kun ne näkyvät kokonaan. Ja ihan tarkoituksella.

Vierailija
574/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käyttää narubikineitä kummarrellessa ja pyllistellessä näkyy palkon muutakin kuin pakarat. Myös ne intiimialueet. Valitettavasti. Ja yleensä niissä narustringeissä sitä kumartelua tapahtuu ihmeellisen paljon. Aina on syytä nostaa jotain hiekalta ja nousta itse seisomaan sen tehdessään... ei kivaa muille.

Nämä varmaan makaisivat pöydällä selällään, jalat telineissä, jos joku sen vain nyt keksisi rantamuodiksi.

Uusi rantatuolimalli: "rusketa vaginasi, niin ei tarvitse valkaista perärööriä!"

Vierailija
575/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ihmiset kyllä huomaavat tämän paljastelun halun, vaikka lähes kaikki on aina siitä hiljaa eikä sano mitään. Mutta kun rannalle tulee ensimmäinen itseään esittelevä, niin huomaa sen tunnelman ahdistuvan ja hiljenevän. Ainakin kun paikalla on pieniä lapsia. Ja muutenkin. Kun suurin osa ihmisistä ei vaan halua katsella toisten paikkoja rannalla. Kun sinne ollaan tultu ihan muitten asioiden takia. Miksei voi pukeutua toisia kunnioittavasti? 

Moni teinityttö ahdistuu paljastavista vaatteista. Varsinkin jos on yhtään joutunut seksuaalisen ahdistelun tai siihen viittaankaan kohteeksi. Ymmärrän hyvin, koska itseäkin ahdistaa rannalla toisten takapuolet ja pelko siitä, että näkee kenties enemmänkin enkä halua saada verkkokalvoilleni kuvaa jonkun intiimialueista rannalla vain katsoessani esimerkiksi missä lapseni on.

Saunassa tilanne on toinen, siellä kaikki istuvat alasti ja asiallisesti eikä kukaan levittele jalkojaan tai kumartele lattilata tämän tästä pyyhettään. 

Rannoilla niukasti pukeutuneen läsnäolo tuntuu ahdistelulta. Jos haluaa ruskettua rajattomasti, miksei mene nakurannalle / omalle pihalle?

Vierailija
576/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari ne valkoiset, missä on se raapimarööri :'D

Nyt kiireellä joka ukolle tuollaiset ja sitten ei muuta, kuin selkä notkolle ja nostelemaan kaikkea kivaa rantahiekasta...

Vierailija
577/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
578/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalla kannattaa asemoida itsensä lähelle vedenrajaa ja siten että on tuulen alapuolella aurinkoa ottavista. Silloin on mahdollista maata vatsallaan, tarkkailla edessä aukeavaa jalkoväliä ja nuuhkia tuulen kuljettamia etu- ja takapyypyyn tuoksuja samalla kun nytkyttää itseään rytmikkäästi pyyhettä vasten.

Vierailija
579/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari ne valkoiset, missä on se raapimarööri :'D

Nyt kiireellä joka ukolle tuollaiset ja sitten ei muuta, kuin selkä notkolle ja nostelemaan kaikkea kivaa rantahiekasta...

Kun katsoo noita miesten stringejä voi miettiä, että ihan samalta muista rannalla olijoista tuntuu stringeihin pukeutuneen naisen tepastellessa paikalle. Tekee mieli sanoa, kiitos ei, emme halua nähdä pakaroitasi emmekä vaginaasi emmekä pyllyvakoasi. Ei! Älä tule ahdistelemaan meitä tänne. Täällä on tarkoituksena on uida, nauttia auringosta ja lämmöstä ja eväistäkin. Etsi paikka, jossa voit esitellä itseäsi, tämä ei ole siihen oikea paikka.

Vierailija
580/1091 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä