Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna ottaa valokuvia, sai lähes raivarin kun otin kuvan hänestä?!

Vierailija
18.06.2023 |

Mitä ihmettä? Ollaan perheen kanssa mökillä. Otin pihalla kuvia lapsista ja samalla olisin halunnut että mieskin olisi jossain kuvassa. Ei suostunut tähän? Kielsi täysin kuvaamasta häntä. Ennen ei näin ole tehnyt. Otin sitten kauempaa kuvia pihasta joissa mies näkyi ja lapset. Kun mies sai tietää tästä suuttui tolkuttomasti ja vaati poistamaan jokaisen kuvan puhelimestani joissa hän näkyy. Ei niitä ollut kuin muutama. Kun ihmeteltiin lasten kanssa (ovat jo teinejä) miehen käytöstä niin mies alkoi väittämään että laitan ne sitten kuitenkin johonkin "näytille" missä muut näkee ne. En tee koskaan näin. Että ihan keksitty syy. Jostain kumman syystä miehen pärstä saa kuitenkin näkyä kavereiden ottamissa kuvissa esim. Facebookissa? Mutta vaimo ei saa edes kännykässä säilyttää kuvia miehestään. Mitä hittoa???

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP:n pitää kuvata ihmistä joka ei halua tulla kuvatuksi? Aika kylmäävää myöskin että mies ei halua tulla kuvatuksi ja silti kuvataan. Lisäksi vielä kyseenalaistetaan miehen toive ja keksitään (miestä edes kuulematta) vaikka mitä pettämisen peittämismotiiveja.

Voin kuvitella AP:n ja miehen emotionaalisen kohtaamisen olevan aika heikkoa, jos toisen toivetta ei voi kunnioittaa edes näin pienessä asiassa kuin kuvaaminen.

No on se aika outoa, jos ei edes perhekuvia voi ottaa. Varsinkin, kun ennen tämä ei ole ollut ongelma, niin tosi outoa vetää kilarit tuosta jos ei oe mitään salattavaa. Eikö sua surettaisi, jos yksi perheenjäsen ei olisi osa yhtäkään valokuvamuistoa vuosien varrelta?

Vierailija
62/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä sanoa että meillä on joka vuodelta paljon kuvia lomilta. Mies on niistä itse tehnyt kansioita ja teetättänyt niistä sellaisia "kirjojakin". Tykkää ottaa kuvia ja tykkää olla kuvissa. Näin ollut yli 20 vuotta. Nyt sitten täysi muutos, miksi? ap

Huono päivä ja joku sinussa vitutti sitä jo valmiiksi. Kuvaaminen oli sitten viimeinen niitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on saanut työn salaisena agenttina - älä nyt sössi sen hyvin alkanutta uraa!

Tai rattopoikana ja alat kiristää sitä ruokkomaksuilla kun muutenki ne pentus on muitten siittämiä

Vierailija
64/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiltä pyydetään lupa valokuvaamiseen. Sen joko saa tai sitten ei. Ja sitten toimitan sen mukaan. 

Sinua kiellettiin ottamasta valokuvaa, ja silti teit niin. Suuttuisin minäkin. Tässä tapauksessa ei ole kyse vain valokuvaamisesta. Kyse oli toisen ihmisen mitätöinnistä. 

Että semmoiset skitsostandardit teidän perheessä.

Aloittajalle sanoisin (jos tuo ei olisi noin selvä trolli) että lähde suosiolla muualle tuosta suhteesta. 

Vierailija
65/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua tulla kuvatuksi joten sen ymmärrän, mutta jos hän kuitenkin on sen kanssa ok että kaverit julkaisevat kuvia hänestä niin on tuo vähän outoa. Pitäisikö sinun kysyä miksi kavereiden on ok ottaa kuvia hänestä?

ehkä ne kaverit on kysyneet luvan siihen kuvaamiseen?

Vierailija
66/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin niin, että miehellä on hermo kireällä jostain ihan muista asioista, jos ei yleensä moisesta hermostu?

Jos asiasta on puhuttu ennenkin, niin tietty sit kannattaa olla vaan kuvaamatta miestä jatkossa tai kysyä lupa.

Jos tää tapahtui ekaa kertaa, niin keskustelisin asian läpi ja kunnioittaisin hänen toivettaan. Taustalla saattaa vaikuttaa ihan joku muu ärsytyksen aihe, joka purkautuu tarpeena saada tilaa kuvaamiselta tms.

Kuviahan ei sinänsä saa ottaa kotirauhan piirissä ilman lupaa, mutta julkisella paikalla saa. Mutta tuskin pariskunnan kesken kyse on vaan siitä kuvien ottamisesta.

Julkaisuun tietysti pitää pyytää lupa :)

Jos on vaikka tehnyt pihatöitä naama punaisena ja joku salakuvaa, suuttuisin mäkin.

Vierailija
67/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap edes ottanut kuvia miehestä, vaan pihasta, ja mies oli jossain taustalla. Kuka helvetti ei kestä sitä että vaimo ottaa muistoksi pari kesäkuvaa jossa ei ole edes keskipisteenä? Mahtaa olla vaikeaa olla ihmsiten ilmoilla. 

Vierailija
68/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali aikuinen on katseen kestävä ja uskaltaa kuvissa olla. Jotain outoa apn miehessä on. Mutta näitä tämmöisiäkin on ja pitää yrittää ymmärtää. Toivottavasti tajuaisivat, että valokuvat on tärkeitä muistoja.

Vierailija
69/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et sitten tajunnut yhtään mitään tästä vaan aloit sössöttää ei saa ilman lupaa -settiä

Kysehän oli perheen sisäisestä kuvaamisesta

Vierailija
70/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sillä miehelläkin on itsemääräämisoikeus ja olematta kuvattavana?

Vierailija
71/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista puolisoani. Sinä nähtävästi ole jostain ostanut omasi?

Gambiasta saa halvalla.

Vierailija
72/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän siellä mökillä jotenkin epäedustavan näköinen eikä siksi halua tulla kuvatuksi?

Tai sitten hän on ihastunut johonkin ystävääsi ja pelkää että tämä ihastus näkee ruman kuvan hänestä. Tai vaihtoehtoisesti mies on törttöillyt jonkun tuttusi edessä ja pelkää jäävänsä kiinni jos joku tunnistaa hänet kuvista.

Vierailija
73/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua tulla kuvatuksi joten sen ymmärrän, mutta jos hän kuitenkin on sen kanssa ok että kaverit julkaisevat kuvia hänestä niin on tuo vähän outoa. Pitäisikö sinun kysyä miksi kavereiden on ok ottaa kuvia hänestä?

Todennäköisesti ei ole miehelle ok että kaverit ottaa kuvia mutta ei kehtaa niille sanoa siitä ryhmäpaineen vuoksi.

Ja tuosta että ei jaa kuvia mihinkään niin ei se vielä mitään takaa, nykyiset älylaitteet ovat kovin omatoimisia tuon suhteen ihan ilman foliohattujakin. Pitää aika monista valikoista osata laittaa kiellot päälle ettei laitteet omatoimisesti kopio kuvia sinne ja tänne varmuuden vuoksi.

Vierailija
74/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Occams razor: se panee pitkin kyliä ja moiset kuvat yhtään missään tekee vaikeammaks teeskennellä sinkkua ja ylläoitää kulisseja, täysin normaalia käytöstä parisuhteessa narsistin kans.

Vierailija
75/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Occams razor: se panee pitkin kyliä ja moiset kuvat yhtään missään tekee vaikeammaks teeskennellä sinkkua ja ylläoitää kulisseja, täysin normaalia käytöstä parisuhteessa narsistin kans.

Tämä! Mulla on valiettavasti henk koht kokemusta tästä ja kun lopulta vertaistukiryhmissä selvis et on tosiaan ihan normaalia näiltä meiän ihanilta narskuttimilta olla väkivaltaisen paranoidisia moisista jutuista kun ne pettää itse, omani halus ottaa ovestakin oman nimensä pois.

Vierailija
76/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kova itsekritiikki. Kun olen naama punaisena riehuvan lapsen kanssa tai pihahommissa en siedä että äijä kuvailee. Hän silti tekee niin. Se suututtaa. Kun olin juuri synnyttänyt ja kauheat mahaihrat, hellekesä, olo kuin ylilihavalla hieholla.... niin piti se äijän tulla siihenkin räpsimään "kivoja muistoja" ja perhekuvia, eikö mikään estely auttanut. Ja ne oli kammottavia kuvia kun jälkeen päin katseltiin!

Mulle tulee aina olo että ei kuunnella, ei nähdä mun tarvetta, ei välitetä

.... eli mun tahdon yli kävellään mennen tullen. Tätähän näkyy muissakin asioissa kuin kuvaamisessa. Eroa mietin lähes joka päivä.

Vierailija
77/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kova itsekritiikki. Kun olen naama punaisena riehuvan lapsen kanssa tai pihahommissa en siedä että äijä kuvailee. Hän silti tekee niin. Se suututtaa. Kun olin juuri synnyttänyt ja kauheat mahaihrat, hellekesä, olo kuin ylilihavalla hieholla.... niin piti se äijän tulla siihenkin räpsimään "kivoja muistoja" ja perhekuvia, eikö mikään estely auttanut. Ja ne oli kammottavia kuvia kun jälkeen päin katseltiin!

.... eli mun tahdon yli kävellään mennen tullen. Tätähän näkyy muissakin asioissa kuin kuvaamisessa. Eroa mietin lähes joka päivä.

Kova itsekritiiiki? Sullon paska itsetunto ja herkkä nahka.

Tän tason hienohelmailu on ok jos on 16 wee ja hormoonit on kun hysteerisellä lohikäärmeellä.

Jos sä et pysty elään ja oleen normaalisti niin se on sun eikä sun miehen vastuulla, mene terapiaan ja lenkille jeesus ristus. :'D

Vierailija
78/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova itsekritiiiki? Sullon paska itsetunto ja herkkä nahka.

Tän tason hienohelmailu on ok jos on 16 wee ja hormoonit on kun hysteerisellä lohikäärmeellä.

Jos sä et pysty elään ja oleen normaalisti niin se on sun eikä sun miehen vastuulla, mene terapiaan ja lenkille jeesus ristus. :'D

Pisti kans naurattaan et ihmiseks jolla on kova itsekritiikki on kauhea määrä kritiikkiä pelkästään muita kohtaan ja omaks rooliks otettu naurettavaa itsesäälissä vellomista ja uhriutumista ainakin tuon yhden tekstinpätkän pohjalta.

Vierailija
79/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiltä pyydetään lupa valokuvaamiseen. Sen joko saa tai sitten ei. Ja sitten toimitan sen mukaan. 

Sinua kiellettiin ottamasta valokuvaa, ja silti teit niin. Suuttuisin minäkin. Tässä tapauksessa ei ole kyse vain valokuvaamisesta. Kyse oli toisen ihmisen mitätöinnistä. 

Kyse on puolisosta. Kyllä minäkin pitäisin outona jos olisimme perheen kanssa jossain ja mies kiljuisi ettei tahdo kuviin.

Vielä oudompaa, että kiljumisesta huolimatta väkisin kuvataan.

Vierailija
80/113 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, onko se nyt kovin vakavaa jos puoliso ottaa kauempaa yleiskuvan pihasta josta juuri ja juuri erottaa miehen ja lapset?! Ihme parisuhteita jos tämmönen on kiellettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan