Mies ei anna ottaa valokuvia, sai lähes raivarin kun otin kuvan hänestä?!
Mitä ihmettä? Ollaan perheen kanssa mökillä. Otin pihalla kuvia lapsista ja samalla olisin halunnut että mieskin olisi jossain kuvassa. Ei suostunut tähän? Kielsi täysin kuvaamasta häntä. Ennen ei näin ole tehnyt. Otin sitten kauempaa kuvia pihasta joissa mies näkyi ja lapset. Kun mies sai tietää tästä suuttui tolkuttomasti ja vaati poistamaan jokaisen kuvan puhelimestani joissa hän näkyy. Ei niitä ollut kuin muutama. Kun ihmeteltiin lasten kanssa (ovat jo teinejä) miehen käytöstä niin mies alkoi väittämään että laitan ne sitten kuitenkin johonkin "näytille" missä muut näkee ne. En tee koskaan näin. Että ihan keksitty syy. Jostain kumman syystä miehen pärstä saa kuitenkin näkyä kavereiden ottamissa kuvissa esim. Facebookissa? Mutta vaimo ei saa edes kännykässä säilyttää kuvia miehestään. Mitä hittoa???
Kommentit (113)
Ap mitätöi ja alistaa miestään. Miksiköhän suuttui?
Mulla on useita tuttuja joiden lapset eivät haluaisi olla kuvissa, etenkään niissä jotka vanhempi jakaa muille missään kanavassa. Vanhempi haluaa olla nykyaikainen ja ns pyytää luvan kuvaamiseen mutta jos lapsi ei suostu alkaa maanittelu. Manipuloivaa touhua.
Seurustelin joskus miehen kanssa joka kuvasi minua kun nukuin. Olin järkyttynyt että on tehnyt sellaista, todella tungettelevaa ja ahdistavaa. Mies oli ihan viattomana että jaa, omaan käyttöön pelkästään tulee se matsku. Ero tuli sitten puhtaasti omaan käyttööni.
Meillä on edessä muutamat sukujuhlat tänä kesänä. Mies sitten varmaan repii kaikilta kännykät ja kamerat käsistä kun ei häntä saa enää kuvata. Paitsi kaverit saa jotka eivät ilmeisesti edes tiedä että miehellä on perhe?! No, eipä tässä mitään. Ei sitten enää oteta kuvia. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä vaivaa että et hänen toivettaan kunnioita? Eivät kaikki halua olla kuvattavina.
No se vaivaa että saman kuukauden aikana mies on kuvissa joita kaverit ovat ottaneet ja ne on kaikkien nähtävillä. Mutta kun ollaan lomalla perheen kanssa niin ei suostu edes lapsien kanssa yhteisiin kuviin. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia. ap
Sillä on joku hoito, jolle ei ole kertonut perheestään tai on kertonut eronneensa eikä halua vaarantaa sitä hoitonsa jatkuvuutta kuvilla, joissa näkyy perheellisenä lomalla jossain kuvissa.
Miksi someen täytyy laittaa kuvia muista ?
Ei tarvi
Mulla on pari selkäkuvaa tai otettu niin, että pimeällä on tumma hahmo. Hyvin oon pärjännyt
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiltä pyydetään lupa valokuvaamiseen. Sen joko saa tai sitten ei. Ja sitten toimitan sen mukaan.
Sinua kiellettiin ottamasta valokuvaa, ja silti teit niin. Suuttuisin minäkin. Tässä tapauksessa ei ole kyse vain valokuvaamisesta. Kyse oli toisen ihmisen mitätöinnistä.
Kyse on puolisosta. Kyllä minäkin pitäisin outona jos olisimme perheen kanssa jossain ja mies kiljuisi ettei tahdo kuviin.
Hieman ohi mutta.. Muistan kauan sitten facebookin aikaan että lähipiirissä oli useampi mies jotka eivät halunneet että tilillä olisi mitenkään näkynyt tyttöystävä tai vaimo. Oli kuitenkin kuvia poikien reissuista ja harrastuksista. Lapsistakin saattoi olla kuvia mutta puolisoita ei mitenkään nähty tai mainittu. Kaikki eivät edes olleet facebook kavereita vaimojensa kanssa. Silloin mietin että oliko se siksi että hommailivat kumppaneiden selän takana ja halusivat antaa vaikutelman että ovat sinkkuja.
Jos oma puoliso ei suostuisi kuviin lasten kanssa niin aika kuspää olisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sillä on muita naisia eikä halua että kukaan näkee että on perheellinen... kuvat paljastaisivat...
Näin. Onko käytös muuttunut muutenkin? Tullut yllättäviä menoja? Piilottelee puhelinta? Onko etäisen oloinen kotona?
Noilla on teinilapsia. Eiköhän niitä perhekuvia ole jo netissä ja muualla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä ole muka mitään outoa että muut kuin vaimo saa kuvata ja säilyttää kuvia miehestä ja laittaa niitä toistenkin nähtäväksi. Mutta kun ollaan perheen kanssa lomalla niin siitä ei saada jäädä mitään kuvia muistoksi? ap
Juujuu, sillä on haku päällä tai toinen nainen. Tämänhän sä halusit kuulla, ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos olisi vain joku tuttava kyseessä, mutta että perheenjäsen vetää hirveät kilarit perhekuvasta. Tuntuu tosiaan, että hänellä on jotain salattavaa.
Mulla on kavereita, joita ei saa kuvata. Mutta ne on aina olleet sellaisia. Omituista tossa miehen käytöksessä on se että sitä on saanut ennen kuvata eikä enää saa. Vai onko se muuttunut ulkoisesti jotenkin nolompaan suuntaan? Lihonut? Kaljuuntumassa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useita tuttuja joiden lapset eivät haluaisi olla kuvissa, etenkään niissä jotka vanhempi jakaa muille missään kanavassa. Vanhempi haluaa olla nykyaikainen ja ns pyytää luvan kuvaamiseen mutta jos lapsi ei suostu alkaa maanittelu. Manipuloivaa touhua.
Seurustelin joskus miehen kanssa joka kuvasi minua kun nukuin. Olin järkyttynyt että on tehnyt sellaista, todella tungettelevaa ja ahdistavaa. Mies oli ihan viattomana että jaa, omaan käyttöön pelkästään tulee se matsku. Ero tuli sitten puhtaasti omaan käyttööni.
En puolustele salakuvaamista.
Oliko eron syy salakuvaaminen?
Mun mies ei halua olla kuvissa, ei ole koskaan halunnut. Hän ei ole erityisen kuvauksellinen ja yleensä epäonnistuu kuvissa, koska jännittää automaattisesti. Jos hän saisi päättää, hänestä ei olisi olemassa yhtään valokuvaa. Todella ärsyttävä piirre, vaikka sen periaatteessa ymmärränkin, koska valokuvat luo muistoja. Pelkkiä kuvia katsomalla voisi luulla, ettei hän ole lainkaan mukana perheen riennoissa, koska ei näy yhdessäkään kuvassa.
Jos jollain on vaikka sellainen lapsi, joka ei viihdy kuvissa, niin onko vanhemmille täysin ok, että ko. lapsesta ei ole olemassa juurikaan valokuvia, vaikka muista perheenjäsenistä on?
Ymmärrän kyllä ettei kenenkään tarvitse olla valokuvassa, jos ei halua. Mutta mieheni ei ymmärrä, että yksi pieni kuva minulle, on vain rakkaudenosoitus häntä kohtaan. Voisin katsella häntä, kun hän poissa. Hänkin tekee niin. Ottaa kuvia minusta ja katselee niitä, kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos olisi vain joku tuttava kyseessä, mutta että perheenjäsen vetää hirveät kilarit perhekuvasta. Tuntuu tosiaan, että hänellä on jotain salattavaa.
Mun sisko on samanlainen, ei vaan tajua että pitää kysyä lupa.
Minä olen introvertti, en halua jakaa itseäni somessa, koska sinne ne todella päätyy jossain vaiheessa "vahingossa".
Itse en halua tulla kuvatuksi joten sen ymmärrän, mutta jos hän kuitenkin on sen kanssa ok että kaverit julkaisevat kuvia hänestä niin on tuo vähän outoa. Pitäisikö sinun kysyä miksi kavereiden on ok ottaa kuvia hänestä?
Mä en menisi heti syyttämään pettämisestä.
Mutta jotain taustalla voi olla.
Oisko pomo pyytänyt ylitöihin ja hän sanonut olevansa sairas eikä halunnut jäädä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Hieman ohi mutta.. Muistan kauan sitten facebookin aikaan että lähipiirissä oli useampi mies jotka eivät halunneet että tilillä olisi mitenkään näkynyt tyttöystävä tai vaimo. Oli kuitenkin kuvia poikien reissuista ja harrastuksista. Lapsistakin saattoi olla kuvia mutta puolisoita ei mitenkään nähty tai mainittu. Kaikki eivät edes olleet facebook kavereita vaimojensa kanssa. Silloin mietin että oliko se siksi että hommailivat kumppaneiden selän takana ja halusivat antaa vaikutelman että ovat sinkkuja.
Minä olen tällainen. Puolisoni ei ole Facebookissa eikä halua sinne mitään kuvia itsestään. Minulla on sitten harrastuskuvia ja muuta turhaa. Profiilistani kyllä selviää, että olen varattu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua tulla kuvatuksi joten sen ymmärrän, mutta jos hän kuitenkin on sen kanssa ok että kaverit julkaisevat kuvia hänestä niin on tuo vähän outoa. Pitäisikö sinun kysyä miksi kavereiden on ok ottaa kuvia hänestä?
Nimenomaan. Jos ei halua vaimon kuviin, miksi sitten suostuu kavereiden kuviin? Todellinen "valokuva-allergikko" ei suostu mihinkään kuviin, paitsi passikuvaan, jos on pakko.
Olisiko kuitenkin niin, että miehellä on hermo kireällä jostain ihan muista asioista, jos ei yleensä moisesta hermostu?
Jos asiasta on puhuttu ennenkin, niin tietty sit kannattaa olla vaan kuvaamatta miestä jatkossa tai kysyä lupa.
Jos tää tapahtui ekaa kertaa, niin keskustelisin asian läpi ja kunnioittaisin hänen toivettaan. Taustalla saattaa vaikuttaa ihan joku muu ärsytyksen aihe, joka purkautuu tarpeena saada tilaa kuvaamiselta tms.
Kuviahan ei sinänsä saa ottaa kotirauhan piirissä ilman lupaa, mutta julkisella paikalla saa. Mutta tuskin pariskunnan kesken kyse on vaan siitä kuvien ottamisesta.
Julkaisuun tietysti pitää pyytää lupa :)
Mitä tekee rakastava vaimo kun mies ei halua kuvattavaksi? Ottaa ne kuvat silti.
Hienoa.