Käsi sydämellä: miltä nyt tuntuu KOK tai PS äänestäjä kun oikeistopolitiikka iskee joka suunnasta?
Tuliko yhtään mietittyä mitä oikeasti tarkoittaa kun hallitus alkaa tehdä oikeistolaista politiikkaa?
Osasitko varautua siihen että samaan aikaan kun ruuan ja asumisen hinta nousee asumistukia leikataan, ansiosidonnaista leikataan, toimeentulotuen viemistä väläytellään, sunnuntailisätkin ehkä viedään, lakko-oikeus lähtee jne...?
Kyllä duunarin kannattaisi äänestää SDP tai Vasemmistoa, he ovat puolellamme.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Jee! Kaisa Juuso Tukholman yliopistosta valmistunut filosofian kandidaatti on persujen uusi sote-ministeri! Muutenkin Purra otti pelkästään naisia ministereiksi ja sivutti idiootti-hallalahon.
Hyvä, että Purra ei ottanut hallitukseen yhtään rasistiukkelia.
Demareiden Mari Rantasesta tuli sisäministeri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan oikein hyvältä tuntuu. Vassari ei ymmärrä, että ei perusduunari saa mitään tukia vaan maksaa ne. Hyvä kun leikataan
Et ilmeisesti ole lukenut hallitusohjelmaa. Siinä kyllä kyykytetään perusduunaria huolella. On lakko-oikeuden poistoa, paikallista sopimista ja irtisanomissuojan poistoa yms.
En ole koskaan ollut lakossa ja paikallisesti sopimalla tehty jo nyt. Hyvä, jos vihdoin työpaikalla päästään yhdestä tyypistä eroon. Näin työtätekevän perusduunarin näkökulmasta hyvältä näyttää.
Velanotto täytyy pysäyttää. Vaihtoehtoa ei ole.
Vaikka leikkaukset ovat vaikeita, Marinin hallitus oli viemässä Suomea rotkosta alas.
Olen tyytyväinen, että vaikeita päätöksiä on pystytty tekemään vasemmiston äänestäjien nuolemisen sijasta. Silloin ollaan isänmaan asialla kun korjataan asioita äänestäjistä huolimatta.
Ei tuossa politiikassa minua henk.koht töki muu kuin aikuiskoulutustuen poistaminen (tosin ehdin saada tod.näk. tuon täyden tuen ennen kuin loppuu) vähän jännittää loppujen opiskeluiden 1,5 v rahoittaminen, mutta olin kyllä valmis jo nyt menemään töihin niiden rahoittamiseksi.
Eniten huolestuttaa lakkorajoitukset, sairauspoissaolon omavastuu ensimmäiseltä päivältä, ja muu työntekijän oikeuksien heikentäminen.
Olen ollut aikuiselämäni aikana 3kk työttömänä ja tehnyt hommia mistä sai jotain 100e enemmän kuin työttömäski heitäytymällä ja mua on aina ärsyttänyt tyypit jotka jäävät kotiin makaamaan vaikka voisivat olla työssä. Olen myös sitä mieltä että mielenterveys paranee kun on jotain järkevää tekemistä eikä yöt mene valvoessa ja päivät nukkuessa. Muutenkin itsensä etsimisen voi tehdä niin kuin minäkin olen. Koko elämäni vaihtanut työtä ja alaa ja vihdoin löytänyt sen mikä kiinnostaa ja missä työtä riittää. Olisin minäkin voinut jäädä sängynpohjalle miettimään ikuisuuden miksi aina ei ole kivaa. Aina vaan ei ole kivaa...se kuuluu aikuisuuteen.
Olen ihan tyytyväinen muihin linjauksiin vaikka SDP:tä äänestinkin.