Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

STANAN vaihdevuodet

Vierailija
04.05.2024 |

ei saa nukkua. Ei saa unta. Sitte ,kun saa unta,niin ihan varmasti herää sen 10 kertaa yössä. Ja tää vaan jatkuu..jatkuu..jatkuu. Hulluksi tässä tulee 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin estrogeenigeelin käytön ja awwwh sain yöunet heti takaisin; meinasin tulla hulluksi kun maximissaan oli 3 h yöunet! 

Vierailija
2/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sulla joku muu vika... mä en muista ainuttakaan oiretta joista aina puhutaan että ovat niin kauheita vaihdevuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun olisi siis pitänyt käyttää koko ikäni estrogeenigeeliä.

Vierailija
4/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ohi menee aikanaan. Nyt on se aika, kun pitää tarkkailla mitkä asiat pahentavat tilaa.

Itselleni yksi oli kahvi. Aikaisemmin sain juoda huoletta, ei menneet unet miksikään. Nyt juon viimeisen kupillisen neljän maissa. Teekin piristää ihan liikaa. Petivaatteiden suhteen pitää olla tarkempi, ja hankin myös tuulettimen, joka pörrää joka yö.

En katso enää telkkaria, vaan kuuntelen äänikirjaa. Ei pahemmin ruokaakaan, alkoholista nyt puhumattakaan, kuuden jälkeen. Kaikki nämä ovat auttaneet. Jotenkin kroppa vaan päätti, että kaikki turha ja ylimääräinen pitää jättää pois.

Vierailija
6/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sulla joku muu vika... mä en muista ainuttakaan oiretta joista aina puhutaan että ovat niin kauheita vaihdevuosina.

No Me ihmiset olemme kaikki yksilöitä: jos sinulla Nyt ei ole ollut, ei se tarkoita sitä, ettei kenelläkään muulla ole ?!😳

Vierailija
7/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok Pertti.

Vierailija
8/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt syyt estää estrogeenin käytön. Se siitä loistavasta mahdollisuudesta josta olen kuullut. Ilmeisesti parempi sitte kävellä vaikka junan alle ku ei enää jaksa. 

Vierailija
9/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alussa tuota, mutta nyt nukun  7-9 tuntia yössä, toki herään muutaman kerran mutta nukun siis ihmeellisen paljon, aiemmin nukuin 4-6 tuntia.

Vierailija
10/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se. Jo vuosia menty katkonaisilla 4-5 tunnin unilla. Kyllähän se höperöksi vetää ja muisti pätkii hitosti. Minulla on nyt tuonut helpotusta magnesiumia joka ilta 700mg ja Ladyvitan menoplus valmiste. Silti ei nukuta vielä 6-7 tuntia pitempään, mutta illalla tulee jo uni. Tosin on muutenkin oireet helpottaneet.

Vierailija
11/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok Pertti.

Ok Pirkko. Ymmärrätkö että ihmisillä on koko ikänsä vastaavia oireita ilman vaihdevuosia ja täällä kitistään jostain parista vuodesta.

Vierailija
12/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok Pertti.

Ok Pirkko. Ymmärrätkö että ihmisillä on koko ikänsä vastaavia oireita ilman vaihdevuosia ja täällä kitistään jostain parista vuodesta.

Perimenopaussi kestää kymmenisen vuotta, menopaussi 4-5. Omalla kohdallani on menossa rallin 7 vuosi.

Vierailija
13/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok Pertti.

Perimenopaussi kestää kymmenisen vuotta, menopaussi 4-5. Omalla kohdallani on menossa rallin 7 vuosi.

Niin? Ota sitä estrogeenigeeliä, sillähän kaikki uniongelmat ratkeaa.

Vierailija
14/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok Pertti.

Niin? Ota sitä estrogeenigeeliä, sillähän kaikki uniongelmat ratkeaa.

Estrogeenia ei niin vaan saada. Jos on rintasyöpä riskiä tai muita riskejä,niin niitä ei saa. Ja kyllä se alkaa päässä tuntumaan jos toisinaan nukut sen neljä tuntia ja toisinaan et yhtään. Pitäs jaksaa töitä tehdä ja harrastaa ,plus kotityöt päälle.

Ja menossa vasta ihan eka puolivuotinen . Edessä sitte 10 lisää. Innolla odotan niitä kaikkia muita oireita. 

Vierailija
15/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi illalla otettu magnesium ja melatoniini, jossa on rauhoittavia yrttejä. Eniten on kuitenkin auttanut vartin iltajooga. 

Vierailija
16/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se uusi estrogeeniton lääke tulossa, joko on myynnissä.

Vierailija
17/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetsolinetantti se uusi lääke, ei vielä Euroopan markkinoilla, tarkastin.

Vierailija
18/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok Pertti.

Yksilöllistä!  Peri voi kestää myös 1-2v ja vv 2v. Älkää yleistäkö.

Vierailija
19/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi illalla otettu magnesium ja melatoniini, jossa on rauhoittavia yrttejä. Eniten on kuitenkin auttanut vartin iltajooga. 

Jooga tai perus venyttely, en tiedä mistä johtuu mutta oikeasti tekee ihmeitä.

Vierailija
20/28 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Me ihmiset olemme kaikki yksilöitä: jos sinulla Nyt ei ole ollut, ei se tarkoita sitä, ettei kenelläkään muulla ole ?!😳

Eihän sitä toki kannata tutkia, että voisiko unettomuus johtua jostain muusta kuin pelkistä vaihdevuosivaivoista 

Yöhikoilukin voi olla kymmentä muutakin vaivaa tai sairautta, esimerkiksi syöpää. Tutkia ei tietenkään kannata, ettei vaan saisi hoidettua