Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.

Vierailija
17.06.2023 |

Lusmut on sitten erikseen.

Kommentit (619)

Vierailija
141/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaiset mahataudit ja flunssat teillä on, kun pohditte, että porukka alkaa käydä sairaana töissä. Itse en yksinkertaisesti kykene sairaana töihin. En vaan kertakaikkiaan. Ja jos kykenisin, en olisi myöskään sairausloman tarpeessa.

Tämä! Ei taida kovin kipeä olla, jos kuitenkin pystyisi olemaan töissä.

Myös itselläni flunssa vetää aina huonoon kuntoon. Nostaa joka kerta kuumeen ja lämpöily saattaa kestää sen viisikin päivää.

Minulle ei flunssassa edes riitä kahden päivän sairasloma. Yleensä tarvitsen sen 4-6 päivää, enkä voisi oloni puolesta kuvitellakaan töihin menemistä. Olen täysin vuodepotilas.

Vierailija
142/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa oikein monen ylimielinen asenne usein sairastavia kohtaan. Olkaa sen sijaan onnellisia jos olette pysyneet terveinä.

Kummallista jos työpaikoillanne ei ole esihenkilöiden toimesta puututtu asiaan jos kerran niin paljon aiheettomia poissaoloja/krapulapäiviä vieteään. Meillä saa olla pois omalla ilmoituksella max 5 päivää, mutta tarvittaessa sairauslomatodistus voidaan vaatia jo ensimmäisestäkin.

Hoitoalan poissaoloista sen verran, että viimeiset kolme vuotta meidät on ohjeistettu herkästi jäämään pois lievistäkin koronaan sopivista oireista. Ei siis ihme, että poissaoloja on paljon, kun koronan jälkeen taudit ovat jyllänneet oikein kunnolla kouluissa, päiväkodeissa ja työpaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaiset mahataudit ja flunssat teillä on, kun pohditte, että porukka alkaa käydä sairaana töissä. Itse en yksinkertaisesti kykene sairaana töihin. En vaan kertakaikkiaan. Ja jos kykenisin, en olisi myöskään sairausloman tarpeessa.

Myös itselläni flunssa vetää aina huonoon kuntoon. Nostaa joka kerta kuumeen ja lämpöily saattaa kestää sen viisikin päivää.

Minulle ei flunssassa edes riitä kahden päivän sairasloma. Yleensä tarvitsen sen 4-6 päivää, enkä voisi oloni puolesta kuvitellakaan töihin menemistä. Olen täysin vuodepotilas.

Jos sinulla on vain lämpöilyä, niin silloin olet työkykyinen.

Vierailija
144/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenikko kryptassaan kirjoitti:

Mulla migreeni kestää useimmiten yhden päivän. Pahimmillaan oksennan kolme päivää putkeen.

Oletko pyytänyt migreeniin lääkitystä? Itselläni lääke tehosi tunnissa.En ole koskaan ollut migreenin takia saikulla.

Vierailija
145/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatan. En ymmärrä, miksi tyäntekijälle pitää yrittäjän maksaa, jos työntekijä sairastaa kotona. Eihän hän silloin työtä tee, vaan hänelle palkataan sijainen. Miksi ihmeessä pitää maksaa palkka, vaikkei edes työtä henkilö tee??

Vierailija
146/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päiväpalkka on noin 200€ netto.

Jos vuodesta otetaan vaikka viisi palkallista saikkupäivää pois, niin tuntuuhan se.

Kyllä mä ennemmin otan vuodessa tonnin rahaa, jos tarjotaan.

M40

Vierailija
147/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä olisi työkykyinen edes lämpöillessä. Pää on kuin umpipuuta, ADHD vetää ihan kierroksilla, ja pakka ei pysy kasassa lainkaan. Yritä siinä nyt tehdä tarkkoja, keskittymistä vaativia taloushallinnon asiantuntijatöitä. Siinä saakin sitten kirjanpitäjät ja muu porukka kivasti lisätöitä kun korjailevat jälkiä.

Vierailija
148/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.

Tai siis ei maksa palkkaa päivältä, jolta ei saa työntekijältä työsuoritusta. Työstähän se palkka maksetaan.

Vierailija
149/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.

Miksi yleensä pitää maksaa palkkaa jos ei olla töissä? Ota vakuutus tai pyydä liitolta.

Koska sairastumista ei voi ennustaa????? Lisäksi: "Työsopimuslain mukaan työkyvyttömänä olevalla työntekijällä on oikeus sairausajan palkkaan, jos hänen työskentelynsä on estynyt sairauden tai tapaturman vuoksi. Lain mukaan sairausajan palkkaa maksetaan sairastumispäivältä, jos se olisi ollut työntekijän työpäivä, ja sitä seuraaviin yhdeksään arkipäivään sisältyviltä työpäiviltä. Arkipäiviin ei lasketa mukaan pyhäpäiviä." 

Rehellisesti aikamonen niistä poissaoloista joita tällä muutoksella yritetään kitkeä pois voi "ennustaa" olkaa nyt rehellisiä tässä asiassa. Heti ilmoittautuu kroonikoita, migreeni potilaita, syntymästään alhaisen vastustuskyvyn omaavia ihmisiä siinä määrin ettei muita tuntus työelämässä olevankaan.

Ihme nillittämistä...

Vierailija
150/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-alalla suurimmat saikuttajat heitä voi harmittaa

Miten jollekin tuo on uutinen, kun hoiva-alalla hoidetaan sairaita?

Usein näiden sairaiden sairaudet eivät ole tarttuvaa sorttia.

Ihan samanlailla bussikuskit altistuu, jopa hoitajia enemmän yskiville flunssa asiakkaille. Kouluissa opettajat altistuu kaikelle aivastetuille ja nenänkaivamisille. Silti opettajat on kunnallisella alalla pienin saikuttajaryhmä. Hoitajat suurin.

Vierailija
151/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannatan. En ymmärrä, miksi tyäntekijälle pitää yrittäjän maksaa, jos työntekijä sairastaa kotona. Eihän hän silloin työtä tee, vaan hänelle palkataan sijainen. Miksi ihmeessä pitää maksaa palkka, vaikkei edes työtä henkilö tee??

Ei kyllä ole mulle tullut vastaan työpaikkaa missä 1-3 päivän saikuille palkattaisiin sijainen. Eihän siinä ajassa ehdi rekryprosessiakäydä millään läpi. Saati että sijaisesta olisi mitään hyötyä kun ei parissa päivässä töitä ehdi oppia. Ja kuka edes ottaa 1-3 päivän työtä vastaan?

Vierailija
152/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä olisi työkykyinen edes lämpöillessä. Pää on kuin umpipuuta, ADHD vetää ihan kierroksilla, ja pakka ei pysy kasassa lainkaan. Yritä siinä nyt tehdä tarkkoja, keskittymistä vaativia taloushallinnon asiantuntijatöitä. Siinä saakin sitten kirjanpitäjät ja muu porukka kivasti lisätöitä kun korjailevat jälkiä.

Alan valinta ei vissiin ihan kohdillaan jos joutuu menemään työtehtävien hoidossa jonkun ADHD taakse.

Vierailija
153/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kannustaa tulemaan sairaana töihin ja tartuttamaan muita. Mutta mitäpä pässit ymmärtäisivät.

Tai jospa kannustaa ihmisiä pitämään parempaa huolta terveydestään. Nykyään päivän sairaslomalle pääsee naurettavan helpolla, kunhan muistaa ilmoittaa työnantajalle.

Kuulut pölhöidealisteihin, jos kuvittelet tällaisia. Virustauteja sairastavat eniten, jotka altistuvat niille. Helppohan minun on pysytellä terveenä, kun kontakteja on vähän, pystyn liuuttamaan, käyttämään plussatunteja, etäilemään ja muutoinkin itsenäisesti päättämään suuren osan töistäni ilman, että kukaan kurkkii olkapään yli. Käytännössä huijaamalla voin välttyä yhden palkattomalta sanktiolta.

Vierailija
154/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

migreenikko kryptassaan kirjoitti:

Mulla migreeni kestää useimmiten yhden päivän. Pahimmillaan oksennan kolme päivää putkeen.

Oletko pyytänyt migreeniin lääkitystä? Itselläni lääke tehosi tunnissa.En ole koskaan ollut migreenin takia saikulla.

Olen pyytänyt. Lääke on hyödytön, oksennan sen pois paljon ennen kuin se alkaa vaikuttaa. Lääkäri kieltäytyy määräämästä muuta kuin tablettimuotoista vaikka olen pyytänyt. Muilta lääkäreiltä kun olen kysynyt, he vain katsovat että sullahan on täällä jo voimassa oleva resepti migreeniin. Rasittaa.

Vierailija
155/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä edes saa sairaslomatodistuksen? Yksityinen maksaa ja julkiselle ei oikein pääse, ja sekin maksaa. Ehkä jollain työterveyshuollosta saa, en tiedä. Yleensä pitää olla vakituinen, että voi liittyä sairauskassaan. Jos vaaditaan sairauslomatodistus ja on pieni palkka, niin tuohan vaan vähentää työn ottamisen kannustavuutta.

Voi olla, että se etenkin joitakin hyväksikäytettyjä työnantajia auttaa, mutta kokonaisuuden kannalta, en usko, että tämä on järkevä liike. Tämä häiritee ja tuntuu juuri niilolä pienipalkkaisilla, joita yritetään kannustaa töihin.

Vierailija
156/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei flunssa niin paha oo, virmat käyttää työterveyslääkäriä. 

Vierailija
157/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa oikein monen ylimielinen asenne usein sairastavia kohtaan. Olkaa sen sijaan onnellisia jos olette pysyneet terveinä.

Kummallista jos työpaikoillanne ei ole esihenkilöiden toimesta puututtu asiaan jos kerran niin paljon aiheettomia poissaoloja/krapulapäiviä vieteään. Meillä saa olla pois omalla ilmoituksella max 5 päivää, mutta tarvittaessa sairauslomatodistus voidaan vaatia jo ensimmäisestäkin.

Hoitoalan poissaoloista sen verran, että viimeiset kolme vuotta meidät on ohjeistettu herkästi jäämään pois lievistäkin koronaan sopivista oireista. Ei siis ihme, että poissaoloja on paljon, kun koronan jälkeen taudit ovat jyllänneet oikein kunnolla kouluissa, päiväkodeissa ja työpaikoilla.

Kerro ihmeessä miten niihin pystyy puuttumaan?

- esimies

Vierailija
158/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin yhden päivän palkka pois tekee suuren loven talouteen. Syötävä pelkkää puuroa 2 viikkoa jos voi sitäkään.

Ajatelkaa päiväkodin työntekijöitä ja lasten vanhempiakin jotka altistuvat jatkuvasti viruksille, jos sairaspäiviä sattuu jollekin kuulle vielä useita.

Vierailija
159/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan valinta ei vissiin ihan kohdillaan jos joutuu menemään työtehtävien hoidossa jonkun ADHD taakse.

Normaalitilanteessa se ADHD on mulle etu näiden töiden hoidossa, usko tai älä. Olet varmaan kuullut ADHD:N toisesta puolesta, eli ylikeskittymisestä? Siitä kun ei kuule edes puhelimen soivan kun on niin keskittynyt tekemiseensä, jopa useita tunteja kerrallaan? Olen oppinut toimimaan sen kanssa ja käyttämään sitä hyödykseni, jouduttuani 35 vuotta opettelemaan ennen kuin sain diagnoosin (kun lähdin taas aikuisena opiskelemaan). Mutta se pätee vain normaaliin tilanteeseen. Erikoistilanteessa, esim. sairaana tai vaikkapa alkoholia ottaneena (vaikka olisin laillisessa ajokunnossa edelleen!), tilanne on täysin toinen.

Vierailija
160/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä miten niihin pystyy puuttumaan?

- esimies

Niinpä. Menet sairastuneen kotiin tunget sormet sen pyllyyn onko sillä ripulia?

Varmasti sinäkin olet hoitoalalla(jos et ole välinehuoltaja) kuulut lauseen, otin buranaa ja nyt ei ole sitä kuumetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme