Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.

Vierailija
17.06.2023 |

Lusmut on sitten erikseen.

Kommentit (619)

Vierailija
81/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tunnollinen, kiltti, ahkera työntekijä joka ei koskaan valita töissä mistään. Silti olen joka vuosi useamman kerran vuodessa sairaana eli siis näköjään saikuttaja. Jos tulen kipeänä töihin, kestää paraneminen helposti kuukaudenkin.

Syö tohtori tolosta ja harrasta enemmän seksiä, niin et ole niin usein kipeänä. Tutkittu juttu.

Nainen voi saada seksistä tulehduksia esim. virtsatietulehdus tunnetaan myös kuherruskuukausitulehduksena.

Vierailija
82/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän ILTASANOMISSA joku sairaanhoitaja opiskelija ANASTASIA urputtaa : "kun TYÖHARJOITTELUOSTA EI MAKSETA PALKKAA" 🤣 😂 🤣

Niin. Nyt venäläiset eivät voi saada töissä ollessaankaan jatkossa palkkaa siltä eka päivältä, kun oli "nuha tai päänsärky" ...

On nimittäin huomattu miten noilla itä puolen maista tulevilla on "ns.sairaus" joko

MAANANTAINA tai PERJANTAINA.

Että ei maanantai krapulapäivistä tuu liksaa 👍

Et sitten vihamielisempi voisi olla?  Miten olisi, jos vielä valehtelisit lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut ensimmäinen sairauslomapäivä palkaton. Toki harmittaa, kun sairastelen max. kaksi kertaa vuodessa joten palkallista sairausrahaa tulee vain 1-2.... 

Vierailija
84/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän ILTASANOMISSA joku sairaanhoitaja opiskelija ANASTASIA urputtaa : "kun TYÖHARJOITTELUOSTA EI MAKSETA PALKKAA" 🤣 😂 🤣

Niin. Nyt venäläiset eivät voi saada töissä ollessaankaan jatkossa palkkaa siltä eka päivältä, kun oli "nuha tai päänsärky" ...

On nimittäin huomattu miten noilla itä puolen maista tulevilla on "ns.sairaus" joko

MAANANTAINA tai PERJANTAINA.

Että ei maanantai krapulapäivistä tuu liksaa 👍

Et sitten vihamielisempi voisi olla?  Miten olisi, jos vielä valehtelisit lisää?

Sergei ja Ludmila

Nyt ne krapula maanantait otetaan tilipussistasi

Vierailija
85/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kannustaa tulemaan sairaana töihin ja tartuttamaan muita. Mutta mitäpä pässit ymmärtäisivät.

Tämä!! Mua niin v---ttaa että tullaan sairaana töihin, etenkin sellaiset marttyyrit sitä tekee ja nyt sitten näitä tapauksia lisää, kohta koko tiimi sitten sairaana. HALOO!

Vierailija
86/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.

Tai sit menettää kun tarvii tuuraajan sun tilalle ja pitää maksaa kahelle palkka.

Melko omituinen logiikka jos tekemättömästä työstä ei makseta palkkaa ja se rinnastetaan varastamiseen.

Hyvin monella ne sairaspäivän työt eivät häviä minnekään vaan ne pitää tehdä sitten töihin palattua. Työnantaja saa yhden päivän työpanoksen ihan ilmaiseksi. Oikeastaan ihan kaikilta voitaisiin jättää yksi päiväpalkka kuukaudessa maksamatta, kun sillä ei monelle tunnu olevan mitään merkitystä.

Itse olen sairaspäivän aikana pitänyt työpuhelimen auki ja vastannut siihen, kun puheluja tulee. Jatkossa en tee niin vaan puhelin pysyy kiinni.

Tämä on ihan järkkyä todellisuutta monelle. Sairastelun tai loman jälkeen kaikki tekemättömät työt ovat odottamassa. Lomallakaan ei ole lomafiilistä kun tietää mikä painajainen on edessä.

Vierailija
87/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alalla saa olla omalla ilmoituksella sairaana 3 päivää, sen jälkeen vaatii todistuksen. MEILLÄ kulttuuri on ollut aina se, että tullaan pää kainalossa töihin. Kun etätyö yleistyi, on entistä helpompaa työskennellä sängyn pohjalta. Mua on aina vähän hävettänyt olla kipeä, koska haluan kovassa flunssassa oikeasti vaan maata sängyssä kolme päivää tekemättä mitään.

En usko et meidän käytännöt tulee hirveesti muuttumaan.

Duunarialoilla saikuttelu isompi ongelma. Kepillä sitten yritetään ratkaista asia. Ymmärrän pienen työnantajan näkökulmasta miten armotonta on just nää, jotka on säännöllisesti niitä yksittäisiä päiviä pois.

Vierailija
88/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdin että olen jatkossa poissa useamman päivän kerrallaan, vaikka tarve olisi vaan yhdelle päivälle niin vahinko tasoituu. Olen migreenialtis ja monet muutkin vaivat ovat vaatineet yleensä vain yhden poissaolopäivän, toisin kun muilla jotka ovat viikkotolkulla poissa. Jatkossa sairastan pitkään.

Vierailija
89/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä tepsii meidän työpaikan krapula-Päiviin.

Vierailija
90/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.

Voit palkansaajana miettiä, mistä ja keneltä se sun palkka loppujen lopuksi tulee. Ja että ethän sä tee mitään töitä sairaslomapäivänä.

Tajuutteko te nurkkakuntaiset vähäjärkiset, että niin globaalisti, Euroopan, kuin Pohjoismaidenkin tasolla, on TODELLA HARVINAINEN etu saada sairastaa 100% palkalla. Yksi palkaton omavastuupäivä ei oikeasti ole vielä yhtään mitään. Ruotsissa on sama, ja lisäksi lopuiltakaan saikkupäiviltä ei saa siellä täyttä palkkaa. 

Vierailija
91/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas niitä mitkä kerran otetaan pois niin työnantajat ei niitä ikinä takaisin anna. Kyllä ne tekee voittoa ihan tarpeeksi että ei tarvitsisi enää sairaana työskennellä.

Niinpä. Mutta moni on nykyään sitä mieltä että ammattiliittoon kuuluminen on ihan turhaa. Eivät tajua etteivät ne edut ole taivaalta eteen tipahtaneet, eivätkä ole välttämättä ikuisia.

Vierailija
92/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se madaltaa työnantajan palkkaamiskynnystä

Yhden sairauspäivän hinta yritykselle on keskimäärin noin 350 euroa, ja keskimäärin yhdellä työntekijällä Suomessa on sairauspoissaoloja 57 päivää vuodessa.

Onko tähän lähdettä? Olen ollut viimeisen 4 vuoden aikana yhden päivän sairauslomalla, kun oli korona. Toki sen jälkeen en mennyt loppuviikolla töihin vaan tein kotona etänä. 

Vierailija
93/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ottaa velkaa ja kansa sit maksaa!

Tulevat viikot ehkä jopa kuukaudet näyttää sen mikä noista menee käpi vai meneekö mikään?

Vierailija
94/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynnys olla pois kasvaa. Moni ajattelee että jospa vielä tämän päivän selviän ja katson huomenna jäänkö pois. Taudit leviävät töissä ja ihmiset saa jälkitauteja, vakaviakin, kun eivät levähdä kun pitäisi.

Sehän se tuleekin sitten halvaksi kun hoidetaan jotain keuhkokuumeita ym. Vaatii sitten jo vähän pidemmän sairaslomankin. Mutta eipä nuo oikeistopuolueet osaa ajatella asiaa yhtään pidemmälle, ajattelevat vain että työntekijä on luomu, sitä pitää rangaista.

Vierailija
95/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaiset mahataudit ja flunssat teillä on, kun pohditte, että porukka alkaa käydä sairaana töissä. Itse en yksinkertaisesti kykene sairaana töihin. En vaan kertakaikkiaan. Ja jos kykenisin, en olisi myöskään sairausloman tarpeessa.

Vierailija
96/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa tuossa on se, että se ei koske niitä jotka ovat poissa lapsen sairauden takia.

Siis nämä krapulan takia päivän poissa olevat, joilla on lapsia, voivat jatkaa entiseen tapaan. Ilmoittavat vain, että lapsi on vatsataudissa.

Tämä koskee siis vain lapsettomia työntekijöitä. Jotenkin surkuhupaisaa.

Vierailija
97/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, et mulle iskee jo perjantaina ripsapäivä. Sunnuntaina vielä tulee. Tottakai jos hiljentyy, meen maanantaina töihin, enkä pidä yhtä oireetonta päivää vielä kotona.

Ties vaikka joku kollega olisi juuri noin tehnyt ja sain häneltä ja kukaan ei voi tietää saneensa ripsaa minulta, koska en ehtiny edes saikkupäiviä viikonlopun vapaille ottaa, enkä ota maanantaille. Toiset on oikeasti kipeitä ja toiset leikisti.

Vierailija
98/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet valmis varastamaan siltä rikkaammalta tarpeettomasti saikuttamalla.

Vierailija
99/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rupean saikuttamaan sitten pitkiä saikkuja. Ei haittaa, vaikka tulee potkut, hoitoalalla kyllä riittää töitä.😂

Vierailija
100/619 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten aika hyvä. Unohdit vain sen, että palkansaajana sun pitäis jotain tehdäkin sen palkan eteen, eikä vain miettiä, että kuinka monta päivää vuodessa voit saikuttaa. Selvästikään et ole valmis vastuunottoon työelämässä. Mistä näitä sikiää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän