Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi iso osa ihmisistä haluaa omakotitalon ja suojaisan tilavan tontin?

Vierailija
01.11.2024 |

Sellaiset talot menevät tälläkin hetkellä nopeasti kaupaksi. Eli haluavat tilaa ympärilleen. Ja silti sitten nämä samat tyypit täyttävät sen ihmisillä. Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinne tontille halua ihmisiä, mistä tuon keksit? Ne haluaa ihmiset betonilokeroihin homehtumaan ja itselleen kivan elämän.

Vierailija
2/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perinteinen tapa asua ja elää. Luonnollisempaa kuin asua kerrostalossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset ovat rekvisiittaa sinne taloon. Se on sitten niiden ongelma jotka joutuvat aikuistuttuaan kilpailemaan näiden kanssa taas niistä tilavista kodeista.

Vierailija
4/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tupa oma lupa.

Olla alasti takapihalla saunan päälle 

Olut kädessä

Kusella nurkan takana

Ja pari hehtaaria mettää siinä vieressä 

Se on hyvä näin 

Vierailija
5/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan halua. Minulla on puolenmiljoonan kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungissa. Aina voisin muuttaa omakotitaloon Vantaalle tai Espooseen.

Vierailija
6/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan halua. Minulla on puolenmiljoonan kerrostaloasunto Helsingin kantakaupungissa. Aina voisin muuttaa omakotitaloon Vantaalle tai Espooseen.

Miten liittyy aloitukseen? Kaltaisiasi varten väänsin vielä rautalangasta otsikon muttei näköjään sekään riittänyt.

Vierailija
7/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oikeasti sadan tuhannen kerrostalo mistä jouduit maksamaan puoli miljoonaa koska pk-seutu.

Vierailija
8/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on elukka, joka pyrkii tekemään valtaosan asioista kuten muutkin tekevät. Hänen elämänsä voisisi joku muu hänelle käsikirjoittaa ennen hänen syntymäänsä ja se olisi sellainen jonka hän elääkin/pyrki elämään.

Vierailija
9/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ne on maalta kotoisin.

Vierailija
10/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on elukka, joka pyrkii tekemään valtaosan asioista kuten muutkin tekevät. Hänen elämänsä voisisi joku muu hänelle käsikirjoittaa ennen hänen syntymäänsä ja se olisi sellainen jonka hän elääkin/pyrki elämään.

Laatikon ulkopuolelta ajattelua kutsutaan siksi ulkopuolelta ajatteluksi, koska harva siihen kykenee. Olemme kuin robotteja, pohjimmiltaan kaikki samanlaisia.

Vierailija
11/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun iso osa ihmisistä on niin rasittavia. Jos kaikki käyttäytyisivät hyvin ja ottaisivat muut ihmiset huomioon, muissakin asuinmuodoissa ts. lähempänä muita ihmisiä, olis ihan mukava asua. 

Vierailija
12/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kun iso osa ihmisistä on niin rasittavia. Jos kaikki käyttäytyisivät hyvin ja ottaisivat muut ihmiset huomioon, muissakin asuinmuodoissa ts. lähempänä muita ihmisiä, olis ihan mukava asua. 

Mutta pointti oli ristiriita.

Vierailija
13/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten liittyy aloitukseen? Kaltaisiasi varten väänsin vielä rautalangasta otsikon muttei näköjään sekään riittänyt.

No koska se on iskostettu suomalaiseen mielenmaisemaan.

Vierailija
14/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan vaan asua rauhassa ja että on tilaa. En halua yhtään miettiä näkeekö joku ja mitä naapurit ajattelee kun astun ovesta ulos ja teen jotain pihalla. Voin olla aataminasussa tai pilkkihaalarissa. 

Vierailija
15/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa

Mut joo, mä en ole suurin osa ihmisistä. En tod halua työleirille 

Vierailija
16/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun vuokralla rivarissa ja nautin. Kun jääkaappipakastin hajoaa, niin soitan talohuoltoon ja jo tunnin päästä mulle asennetaan uusi ja vieläpä sellainen pakastin siinä, että sulattaa itsestään. On mukavia naapureita ja tosi hyvä pesutupa. Oma sauna on. Luontoa ja metsää ympärillä. Nautin.

Vierailija
17/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on oikeasti sadan tuhannen kerrostalo mistä jouduit maksamaan puoli miljoonaa koska pk-seutu.

Maksoin sen jo. Maalla-asuvat kaveritkin ihmettelevät. Niille ei kehtaa sanoa, että voisin ostaa niiden kaikkien talot tämän hinnalla.

Vierailija
18/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori ihminen ja noin kyynistynyt. 

Vierailija
19/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ison kaupungin laitamilla. Aidattu iso piha ja puutarha, jossa patio grillaamista ja kiikussa lukemista varten. Kaunis piha, jossa koirakin viihtyy. Mansikoita, omenoita ja viinimarjoja.

Autotalli ja pihasaunakin. Mikä vika se nyt tuossakin on?

Vierailija
20/28 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo ison kaupungin laitamilla. Aidattu iso piha ja puutarha, jossa patio grillaamista ja kiikussa lukemista varten. Kaunis piha, jossa koirakin viihtyy. Mansikoita, omenoita ja viinimarjoja.

Autotalli ja pihasaunakin. Mikä vika se nyt tuossakin on?

Epäekologisin asumismuoto ainakin.