Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.
Kommentit (619)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voi helpommin ottaa ns palkatonta työlomaa. Ei tarvitse selitellä työnantajalle, mitä tekee, kun palkkaa ei tule. Eikä tarvitse lääkärille näytellä sairasta.
Jos tuntuu, et haluaa ylimääräisen vapaan keskelle työviikkoa, ilmoittaa vain, että olen huomisen palkattomalla saikullaEi onnistu. Oma työnantaja sanoi, että poissaolopäivän palkka ei ole ongelma vaan sen päivän puuttuva työpanos. Meillä ei saa palkatonta vapaata miten lystää.
Mutta sepä juuri helpottuu. Palkaton Saikku, kun tarvitset palkattoman vapaan. Ei tarvitse enää anoa palkatonta työlomaa
Ajattelit sitten kertoa työnantajalle, että olet huomenna sairaana? Osaatko ennustaa muutakin?
No jos minulla illalla nousee kuume, ilmoitan kyllä jo edellisenä iltana olevani sairaana, jotta sijaisen saanti on helpompaa. Tympeimpiä ovat ne, jotka aamulla soittavat 10 minuuttia ennen aamuvuoron alkua, että mulla nousi eilen kuume, en tule aamuvuoroon
Jaa että sun kuume tekee susta paremman ihmisen, koska se nousee toisena kellonaikana kuin kollegan?
Tää, mitä helvettiä. Ei meillä vastaa kukaan enää puhelimeen töissä klo 22 jälkeen vaikka kuume nousisi 22:15. Sitten on soitettava ennen aamuvuoroa
Joissakin paikoissa saa soittaa vasta aamulla klo 8.00.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän laittoman monta jotka saikkuilee milloin mistäkin syystä (naisia yleensä), ihan hyvä vaan.
Ja näillä on yleensä vielä pari-kolme lasta joiden takia ollaan joka kuukausi pois, omien saikkujen lisäksi, se kolme päivää. Ja nämähän ei tietysti koskaan ole yhtä aikaa sairaana, vaan aina peräjälkeen. Saikkupäiviä kerääntyy yhden ylimääräisen kesäloman verran vuodessa. Kelpaisi mullekin. Mielenkiinnolla katson, miten vaikuttaa nyt.
Taloutta tehdessäkin tarvitaan kuitenkin myös hiukan empatiaa ja inhimillisyyttä sekä diplomatiaa. Ihmiset tekevät hyvinvoivan valtion ja jos ihmiset eivät voi hyvin valtiossa, ei voi hyvin valtiokaan. Huonosti voivat ihmiset ovat suuri menoerä valtion kassaan. Huonosti valtionsa ihmisiä kohtelevat johtajat koituvat isoksi menoeräksi valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se madaltaa työnantajan palkkaamiskynnystä
Yhden sairauspäivän hinta yritykselle on keskimäärin noin 350 euroa, ja keskimäärin yhdellä työntekijällä Suomessa on sairauspoissaoloja 57 päivää vuodessa.Eli joka jamppa on 1,2 päivää saikulla joka ikinen työviikko?
(Lomat laskettu pois).Höpöhöpö
Kokonaismäärään on laskettu pidemmät mukaan eli jakautuu harvemmille henkilöille. Lusmusaikku on keskimäärin se yksi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.
Eihän sinulta varasteta mitään kun et mitään työtä edes tee. Aivan käsittämättömiä nämä vassareiden ajatukset.
Eräs kaverini julkisella sektorilla selitti kuinka hänellä on vielä saikkupäiviä käyttämättä. Siis on joku limiitti jonka verran saa sairastaa ennenkuin joutuu johonkin tarkkailuun. Aikoi käyttää ne lähiaikoina. Kuuntelin huuli pyöreänä kuinka kehuskeli minulle siitä kuinka varastaa minulta(veronmaksaja) rahaa.
Julkean sektorin työntekijöiden moraali on täysin hukassa. Hyvä uudistus kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omin päin ilman oikeaa tarvetta saikuttajia on paljon. Pidennettyjä viikonloppuja, päihteiden käyttöä, muuten vaan nukuttaa, eikä jaksa herätä tai työnantaja ottaa päähän. Näiden takia tämä sääntö.
No ei kyllä ole. Tosin on niitä katkeria, jotka eivät koskaan sairasta.
Jaa mistäs sinä tämän tiedät? Taitaa omatunto kolkuttaa.. Kyllä ihan tutkitusti 30-40% sairaslomista on keksittyjä, lisäksi jos verrataan julkinen puoli vs. yksityinen puoli niin julkisella puolella on 60% enemmän sairaslomia.
Jep, yksityisellä puolella yt:eet puhdistaa firmasta nämä sarjasaikuttajat pois. Julkisella sektorilla ei ole koskaan yt:itä ja se kyllä näkyy.
En saikuta turhaan: minulla on päiväkoti-ikäiset lapset ja saan niiltä kaikki flunssapöpöt.
Erittäin hyvä muutos, nämä päivän poissaolot kun ovat yleensä perjantaisin ja maantaisin, erityisesti jos joku isompi tapahtuma. T. Pienyrittäjä joka joutuu lisätöihin ja maksamaan bilettäjän palkan lisäksi.
Meillä on töissä yksi mies, joka on omalla ilmoituksella 1-3pv pois oikeastaan joka toinen viikko. Aina on ilmeisesti eri flunssa. Ainakin olevinaan. Varmaan alkaa saikuttamaan pidempiä jaksoja, jos sillä saa täyden palkan. Sen verran lusmu on.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini julkisella sektorilla selitti kuinka hänellä on vielä saikkupäiviä käyttämättä. Siis on joku limiitti jonka verran saa sairastaa ennenkuin joutuu johonkin tarkkailuun. Aikoi käyttää ne lähiaikoina. Kuuntelin huuli pyöreänä kuinka kehuskeli minulle siitä kuinka varastaa minulta(veronmaksaja) rahaa.
Julkean sektorin työntekijöiden moraali on täysin hukassa. Hyvä uudistus kaikin puolin.
Ja siellä taas yksi aivoton pelle, joka yleistää jotain kaikkiin siltä pohjalta, että on riittävän tyhmä uskoakseen kaverinsa satuja... Hanki aivot pazkaläjä.
Kyllä se pienipalkkaisilla vaikuttaa.
Olen lähäri, teen vuorotyötä, ja minulla migreeni.
Tämäpä uudistus saa aikaan sen, että sanon heipat lähärin työkke ja vuorotyölle.
Olen kansainvälisessä yrityksessä töissä ja ainakin meillä äärioikeisto hallituksen toimenpiteitä ei oteta käyttöön, vaan perjantaina kerrottiin, ettei ole mitään asiaa sairaana tulla töihin ja omalla ilmoituksella voi edelleen pitää kolme päivää sairaslomaa, täydellä palkalla, koska ei haluta vaarantaa tai riskeerata yritystoimintaa.
Flunssat ja mahataudit tarttuvat helposti ja yksi ihminen voi tartuttaa koko yhteisön yhdessä päivässä ja se vasta kalliiksi tulee, kun toimitukset viivästyvät ja yritys joutuu maksamaan jokaiselta päivältä viivästyssakkoa.
Ja entäs päiväkodit, koulut, vanhustenhoito, sairaalat, elintarvike- ja kaupanala jne. kun henkilökunta sairaana töissä ja tartuttavat muita.
Esim. teho-osastoilla tai koulussa tai ravintola-alalla, kun mahataudissa ja räkäsenä tehdään asiakkaille ruokaa.
Niinkin voi käydä että hyvätuloinen kokee saikuttelun oikeutetummaksi kun siitä ei saa palkkaa. Luulen kyllä että omalla hyvätuloisella alallani tes huolehtii siitä että palkka tulee jo ekasta päivästä. Jos se joskus muuttuu alan varmaan saikutella enemmän. Valitettavasti tämä kuitenkin iskee varmasti lähinnä joihinkin duunaritöihin eli heihin joihin se sattuu pahiten.
Tämä ei ole työllistymistä edistävä toimenpide, vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siellä taas yksi aivoton pelle, joka yleistää jotain kaikkiin siltä pohjalta, että on riittävän tyhmä uskoakseen kaverinsa satuja... Hanki aivot pazkaläjä.
Julkkarin loisen vikinä on musiikkia korvilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pienipalkkaisilla vaikuttaa.
Olen lähäri, teen vuorotyötä, ja minulla migreeni.
Tämäpä uudistus saa aikaan sen, että sanon heipat lähärin työkke ja vuorotyölle.
Esim. lähihoitajan työ on kyllä ongelmallinen ja uuden hallituksen malli vie monen vanhuksen, vammaisen tai sairaan, joiden vastustuskyky on alentunut, ja vie ennen aikaiseen hautaan, kun hoitajat sairaana töissä.
Tai päiväkotien ja koulun henkilökunta, lapsethan muutenkin sairastavat, kun alempi vastustuskyky, jos henkilökunta sairaana töissä tartuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kansainvälisessä yrityksessä töissä ja ainakin meillä äärioikeisto hallituksen toimenpiteitä ei oteta käyttöön, vaan perjantaina kerrottiin, ettei ole mitään asiaa sairaana tulla töihin ja omalla ilmoituksella voi edelleen pitää kolme päivää sairaslomaa, täydellä palkalla, koska ei haluta vaarantaa tai riskeerata yritystoimintaa.
Flunssat ja mahataudit tarttuvat helposti ja yksi ihminen voi tartuttaa koko yhteisön yhdessä päivässä ja se vasta kalliiksi tulee, kun toimitukset viivästyvät ja yritys joutuu maksamaan jokaiselta päivältä viivästyssakkoa.
Ja entäs päiväkodit, koulut, vanhustenhoito, sairaalat, elintarvike- ja kaupanala jne. kun henkilökunta sairaana töissä ja tartuttavat muita.
Esim. teho-osastoilla tai koulussa tai ravintola-alalla, kun mahataudissa ja räkäsenä tehdään asiakkaille ruokaa.
Periaatteessa noin, mutta suurin osa tartutataudeista(kaikki?) on tartuttavia ennenkuin on mitään oireita.
Pirullistahan tämä on, jos kaikki olisivat rehellisiä niin tällaisia ei tarvittaisia. Muutamien mätäpaiseiden takia kaikki kärsivät.
Sairaana töihin vaan ja sitten kaikki saikuttaa ja voidaan ottaa kaikilta ekan sairauspäivän palkka pois, ettei vaan siltä yhdeltä. JA SÄÄÄÄÄÄÄÄSTÖÄ SYNTYY. Nerokkaasti junailtu.
Myös työntekijät voivat ruveta junailee. Siten, ettei ollakaan yhtä tai kahta päivää saikulla, vaan saikutetaan sitten saatana koko viikko. Kohta ei tarvi sitten työmaille palailla. Säästöillä lentolippu jonnekin ja karistaa tämän hullun maan pölyt kengistään.
Mutta jokaiselle ihmisellä on oikeus sairastaa leväten itsensä terveeksi, ettei tule pidempi aikaisia jälkitauteja ja sairauskierrettä, joka taas on menoerä sille yhteiskunnallekin. Myös ne toimistotyöntekijät tarvitsevat sen.