Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.
Kommentit (619)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotityöntekijöille on varmaan sama vaikka jäisi työttömäksi. Vanhemmat tuovat lapset sairaanakin hoitoon ja tartuttavat työntekijät. Heidän pienessä palkassaan päiväkin palkan vähennys tuntuu.
Moni, nuori etenkin, varmasti tulee hakeutumaan alalle, jossa etätyö on mahdollista sairaanakin. Varhaiskasvatuksessa nyt jo huutava pula työntekijöistä.
Ja hallitusohjelman kirjaukselle siitä, että lastentarhanopettajia pitäisi saada jatkossa valmistumaan vuosittain 1400 ei voi muuta kuin nauraa. Tai itkeä, ihan miten vaan. Meillä ei ole tuohon koulutukseen enää edes 1400 hakijaa vuosittain ja näillä palkoilla se hakijamäärä vain laskee koko ajan. Mitenkähän nuo hallituksen idioottiroskat oikein kuvittelevat saavansa vuosittain 1400 uutta typerystä tuolle alalle?
Miten ne saadaan koulutuksen jälkeen pysymään alalla. Onko hallituksella tähän ratkaisu?
Itselleni tulee lähinnä mieleen haitta silloin jos joutuu migreenin vuoksi olemaan välillä sairaslomalla juuri sen yhden päivän tai jos on niin kipeä kuukautisten aikana, että joutuu olemaan päivän poissa töistä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja siellä syöpäosastolla pikkuinfluensassa.
Pikkuflunssakin voi syöpäosastolla olla kohtalokas monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotityöntekijöille on varmaan sama vaikka jäisi työttömäksi. Vanhemmat tuovat lapset sairaanakin hoitoon ja tartuttavat työntekijät. Heidän pienessä palkassaan päiväkin palkan vähennys tuntuu.
Moni, nuori etenkin, varmasti tulee hakeutumaan alalle, jossa etätyö on mahdollista sairaanakin. Varhaiskasvatuksessa nyt jo huutava pula työntekijöistä.
Ja hallitusohjelman kirjaukselle siitä, että lastentarhanopettajia pitäisi saada jatkossa valmistumaan vuosittain 1400 ei voi muuta kuin nauraa. Tai itkeä, ihan miten vaan. Meillä ei ole tuohon koulutukseen enää edes 1400 hakijaa vuosittain ja näillä palkoilla se hakijamäärä vain laskee koko ajan. Mitenkähän nuo hallituksen idioottiroskat oikein kuvittelevat saavansa vuosittain 1400 uutta typerystä tuolle alalle?
Miten ne saadaan koulutuksen jälkeen pysymään alalla. Onko hallituksella tähän ratkaisu?
Eiköhän tuohonkin jokin pakkolaki keksitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme uhriutumista nyt taas. Saatte kuitenkin suurimmalta osalta päivästä palkkaa ja Suomessa palkat on kuitenkin sellaisia, että kukaan ei kuole nälkään. Siis ymmärrän että harmittaa, mutta että ei voi syödä vihanneksia ja kasviksia tämän takia niin on jo ihan liioittelua. Hedelmät ja kasvikset han vasta halpoja ovat monet 1-2€/kg (juurekset, kaali, pakastevihannekset, banaanit, kausihedelmät, marjat metsästä ilmaisia). Liha taas on kallista miksei jätä sitä pois. Ei ole tarkoitus olla tunteeton ja siis eihän tämä kiva uudistus ole, mutta... Liioittelun makua osalla.
Mitäs jos helvatan kusiperseinen pazka-aivo vaikka vetäisit v:n päähäsi ja painuisit jonnekin hevon v ulisemasta täältä tuollaista zontaa... Miksi jonkun tuollaisen aivovaurioisen persläjän täytyy aina tulla ulisemaan näihin jotain juureksista ja marjoista. Jessus minkälaista pazkaa.
Siltähän tulee tiukkaa tekstiä🤣 rähiskää lisää
hyvää kesää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuohonkin jokin pakkolaki keksitä
Loppuelämä sinetöity 😂kun valmistut. Elinkautinen lukee papereissa?
Saikuttelun voi ottaa huomioon verotuksessa. Vähentää vuositulorajasta tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee lähinnä mieleen haitta silloin jos joutuu migreenin vuoksi olemaan välillä sairaslomalla juuri sen yhden päivän tai jos on niin kipeä kuukautisten aikana, että joutuu olemaan päivän poissa töistä.
koetko, että ansaitset saman palkan kuin se joka ei saikuta viikottain/kuukausittain?
Saikkipinnarille tämä on painajaista. Jos itse olen vuodessa kerran kolme päivää saikulla ja saan kahdesta päivästä palkan niin ei vaikuta elämääni. Kyllä saikulla helpommalla pääsee kuin töissä metallipajassa.
M36
migreenikko kryptassaan kirjoitti:
Mulla migreeni kestää useimmiten yhden päivän. Pahimmillaan oksennan kolme päivää putkeen.
Voisit sopia työnantajan kanssa, että voit tehdä töitä joustavasti, etätyönä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koetko, että ansaitset saman palkan kuin se joka ei saikuta viikottain/kuukausittain?
Harvoin olen sairaana ja poissa kummankaan vuoksi, mutta joskus näin käy. Usein käyn yrjöämässä vessassa ja pidän 15 minuutin pikalevon ja yritän jatkaa töitä etänä. Saikutan vähemmän kuin muut yhteensä. Tiedän kuitenkin monia naisia, joille kuukautiset aiheuttavat joka kuukausi työkyvyttömyyden päiävksi tai kahdeksi eikä se ole vitsi eikä naisen syy syntyä naiseksi. Tässä on kyse yhteiskunnasta, mitä pyöritetään eikä lopulta kenenkään yksittäisen henkilön palkasta.
Joka tapauksessa olen itse sairaslomalla jos on tarpeen - on se yksi päivä tai useampi jos olen työkyvytön. Muuten teen töitä.
Empatialla ja säädöillä ei taloutta pyöritetä, mutta hallituksessa olisi säästöjä tehdessä hyvä suunnata katse niihin joillain palkka 3500 eurosta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla migreeni kestää useimmiten yhden päivän. Pahimmillaan oksennan kolme päivää putkeen.
Voisit sopia työnantajan kanssa, että voit tehdä töitä joustavasti, etätyönä tms.
Tätähän se joku lääkäri ehdotteli. Moni duuni ja varsinkin pienipalkkainen on usein myös fyysistä. Työntekijän fyysinen panos vaaditaan - ei voi etäillä, koska homma ei hoidu.
Tällainen etäily on mahdollista vaan ns. turhanpäiväisissä duuneissa, joissa muutenkin vain istutaan jossain teamiseissä päivät pitkät pölisemässä ilmaa. Eli korjausliikekin on ajatellaan vain sellaisia silmällä pitäen, joille muutenkin näköjään vain maksetaan turhasta. Eli kaikki byrokraatit.
Niin no kyse on monilla ihan kolmenumeroisesta menetetystä summasta.
Jos tuo ei sinua haittaa, niin eihän haittaa sekään, että jää esim. vastaava määrä veronpalautusta saamatta? Tai jos veroja korotetaan tuon verran?
Paraneeko flunssa päivässä? Jos oikeasti on sairas niin kyllä se vaatii pitemmän sairausloman.
Ehkä lakia olisi voinut väljentää että se koskee pelkästään maanantaita jos tässä halutaan ettei pidetä krapulapäiviä työnantajan piikkiin
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatus etänä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voi helpommin ottaa ns palkatonta työlomaa. Ei tarvitse selitellä työnantajalle, mitä tekee, kun palkkaa ei tule. Eikä tarvitse lääkärille näytellä sairasta.
Jos tuntuu, et haluaa ylimääräisen vapaan keskelle työviikkoa, ilmoittaa vain, että olen huomisen palkattomalla saikullaEi onnistu. Oma työnantaja sanoi, että poissaolopäivän palkka ei ole ongelma vaan sen päivän puuttuva työpanos. Meillä ei saa palkatonta vapaata miten lystää.
Mutta sepä juuri helpottuu. Palkaton Saikku, kun tarvitset palkattoman vapaan. Ei tarvitse enää anoa palkatonta työlomaa
Ajattelit sitten kertoa työnantajalle, että olet huomenna sairaana? Osaatko ennustaa muutakin?
No jos minulla illalla nousee kuume, ilmoitan kyllä jo edellisenä iltana olevani sairaana, jotta sijaisen saanti on helpompaa. Tympeimpiä ovat ne, jotka aamulla soittavat 10 minuuttia ennen aamuvuoron alkua, että mulla nousi eilen kuume, en tule aamuvuoroon
Jaa että sun kuume tekee susta paremman ihmisen, koska se nousee toisena kellonaikana kuin kollegan?
Tää, mitä helvettiä. Ei meillä vastaa kukaan enää puhelimeen töissä klo 22 jälkeen vaikka kuume nousisi 22:15. Sitten on soitettava ennen aamuvuoroa
Tiedän laittoman monta jotka saikkuilee milloin mistäkin syystä (naisia yleensä), ihan hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Laskurista laskin, että n. 130€ / päivä minun kohdallani. Ei ole tuohon varaa.
Sitten elät yli varojesi. harva saa tuollaista palkkaa
Miten lähihoitaja saa niin paljon?