Ärsyttää sukulaistytön toiminta
Hän on serkkuni, ja emme hänen kanssa ole ollut tekemisissä koko suku.
Hän oli hakenut vanhasta mummolastamme arvolipaston, kun hänen biologiset vanhemmat oli sen hänelle ilmeisesti luvanneet.
Oli ollut nyt mukamas käymässä vanhempiensa luona, vaikka ei pidä yhteyttä näihin.
Tasan tarkkaan lipasto olisi kuulunut minulle tai muille serkulle, koska me tuolla mummolassa ollaan leikitty.
Hän ei ole siellä kun joskus käynyt ja lisäksi on viettänyt osan lapsuudesta jossain sijaisperheessä. Viekööt niiden sijais/adoptio vanhempien tavaroita.
Ilmoitin sitten, että hänellä ei ole lapsineen mitään asiaa meidän sukujuhliin. Nyt hän ruikuttaa vaikeaa lapsuutta, ja sitä että hänellä ei ole helppoa, kun ei ole tuntenut sukujaan, ja hän halusi edes jotakin konkreettista.
Kommentit (34)
Kenelle mummolassa oleva irtaimisto kuuluu lain mukaan?
Ihmisiä ärsyttää toisissa se, minkä he ovat itseltään kieltäneet.
Silläkö perustelet että lipasto kuuluisi sinulle tai muille serkuille että olette lapsena leikkineet siinä lähistöllä? Aika heikko syy kyllä, tällä perusteella vaadin lapsuudenkodin lähellä olevaa puistoa itselleni koska leikin pienenä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Silläkö perustelet että lipasto kuuluisi sinulle tai muille serkuille että olette lapsena leikkineet siinä lähistöllä? Aika heikko syy kyllä, tällä perusteella vaadin lapsuudenkodin lähellä olevaa puistoa itselleni koska leikin pienenä siellä.
No millä perusteella se jollekin suvusta vieraantuneelle muijallekaan kuuluisi? Ennemmin heille jotka ovat mummon kanssa olleet tekemisissäkin.
Kun se perintölaki nyt vaan menee niin että jollei ole testamentissa muuta sanottu niin myös ne perii, jotka on tietyssä sukuhaarassa, vaikkeivät olisi mummon luona ikinä käyneetkään. Vaikka te muut olisitte leikkineet siellä lapsena kaikki kesät ja talvet.
Ja kannattaisi nyt valituksen lähtötiedoissa myös kertoa että elävältä vai kuolleelta mummoltako se lipasto on käyty hakemassa
Todennäköisesti apta ei kiinnostanut lipasto lainkaan ennen kun serkku haki sen itselleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku tekee jollain lipastolla?[/quote
Aattele....miten kaikilla ei ole samanlainen maku ja samankokoinen koti ja samanlaiset tarpeet. Miten joku voikaan haluta jotain mitä et ymmärrä. Mulla on isäni jäämistöstä emännänkaappi ja kaveriksi haluan puhelinkeskuspöydän hänen lapsuuskodistaan.
Niin ihmeellistä kun se susta ehkä onkin.Miksi et hanki itse omia huonekalujasi?
On meillä tietysti omat kalusteet ja koti, sinustako en olisi saanut ottaa vastaan isän antamaa? Ei sitä muutkaan halunneet. En ikinä ole mitään vaatinut. Pöydästä en myöskään riitele jos sen sattuu toinen haluamaan. Pelastan joutumasta minnelie.
Anna olla. Mun sisko vei kaiken kun äiti kuoli. Menin asuntoon niin sain laskun kun vietiin loput jäteasemalle. Sisko sai arvotavarat, kultaa ja timantin sekä design pöydän,
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Mun sisko vei kaiken kun äiti kuoli. Menin asuntoon niin sain laskun kun vietiin loput jäteasemalle. Sisko sai arvotavarat, kultaa ja timantin sekä design pöydän,
Mulle ei jäänyt yhtään muistoa äidistä. En saanut edes niitä tauluja jotka äiti sanoi siskolle että ne on Sarille.
Sama kävi mummon kultakoruille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku tekee jollain lipastolla?[/quote
Aattele....miten kaikilla ei ole samanlainen maku ja samankokoinen koti ja samanlaiset tarpeet. Miten joku voikaan haluta jotain mitä et ymmärrä. Mulla on isäni jäämistöstä emännänkaappi ja kaveriksi haluan puhelinkeskuspöydän hänen lapsuuskodistaan.
Niin ihmeellistä kun se susta ehkä onkin.Miksi et hanki itse omia huonekalujasi?
On meillä tietysti omat kalusteet ja koti, sinustako en olisi saanut ottaa vastaan isän antamaa? Ei sitä muutkaan halunneet. En ikinä ole mitään vaatinut. Pöydästä en myöskään riitele jos sen sattuu toinen haluamaan. Pelastan joutumasta minnelie.
Tyypillinen suurten ikäluokkien edustaja. Itsekäs, materialistinen ja tyhmäkin.
Ei huonekalut tai muukaan materia ole tärkeää. Tärkeää ovat ne hetket, jotka vietitte yhdessä, miten kohtelitte toisianne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei jäänyt yhtään muistoa äidistä. En saanut edes niitä tauluja jotka äiti sanoi siskolle että ne on Sarille.
Sama kävi mummon kultakoruille.
Ei yhtään muistoa äidistä? Outoa. Olitko perheen ulkopuolella varttunut lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi mummon kultakoruille.Ei yhtään muistoa äidistä? Outoa. Olitko perheen ulkopuolella varttunut lapsi?
Tuossa tilanteessa voisi toki kysyä esim valokuvia.
Ovatko tuolla mummolassa asuneet isovanhemmat siis kuolleet ja pesä jakamaton? Vai miten sieltä voi joku vaan hakea jotain?