Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaana töihin, tämäkö uusi normaali?

Vierailija
17.06.2023 |

Sairaana töihin, tämäkö uusi normaali?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman koomista kaiken koronahössötyksen jälkeen.

Vierailija
2/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku pikkuflunssa ( korona) ,mut entäs kun lentää molemmista päistä.

Matalapalkka-aloilla senkin pöivön raha on tärkeä......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan, vaan saikkuhaukkojen perjantai- ja maanantaisairastamiset menevät omaan piikkiin.

Vierailija
4/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, vaan saikkuhaukkojen perjantai- ja maanantaisairastamiset menevät omaan piikkiin.

Siinähän menee. Leikkisaikuttelut jatkuu :)

Vierailija
5/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana ja sairaana..näin työnantajana ärsyttää kyllä enemmän nämä "terveenä saikulla" -tyypit. Selkeästi mielensäpahoittamissaikkuja, kun ilkeä pomo kehtaa vaatia vähän työntekoakin välillä kahvilla istumisen ja tupakalla juoksemisen lomassa.

Vierailija
6/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänkö päätöksen on tehnet ihminen, joka on jo kerran saanut sydärin suht nuorena?? Luulisi että silloin varsinkin ymmärtää terveyden merkityksen.

Vierailija
7/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuttakaa työyhteisönne, kyllä se maailma pyörii Orpon mielestä.

Vierailija
8/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt Ruotsissa, missä tämä on käytäntönä monella alalla. Silloin kun jään pois töistä olen niin sairas, että en oikeasti kykene töihin. Aivan sama maksetaanko siitä vai ei.

Vierailija
9/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaan uutena normaalina haetaan sitä, että väki menisi ylipäätään töihin.

Vierailija
10/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sairaana töihin mene. Kuka sellaiseen edes pystyy?

Vierailija
11/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään talouden pitäisi kaatua siihen jos 1-2 kertaa vuoteen joutuu pitämään palkattoman päivän.

Vierailija
12/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma taitaakin olla siinä että joillekin jäi tästä päälle saikuttaa varmuuden vuoksi kun naapuri on flunssassa. Näistä nyt sit kärsii jatkossa kaikki

Vierailija
13/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, joudun ilmeisesti irtisanoutumaan toistä, koska riski saada korona kasvaa liian suureksi.

Vierailija
14/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy menemään töihin, ei ole sairas.

Vierailija
15/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen satavarma että saikut tulee pidentymään. Ennen oltiin päivä pois nyt 2 - 3 päivää.

Vierailija
16/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tänkö päätöksen on tehnet ihminen, joka on jo kerran saanut sydärin suht nuorena?? Luulisi että silloin varsinkin ymmärtää terveyden merkityksen.

Entä jos työnantaja määräisi jokaiselle hikijumppaa tunnin päivässä, palkallisena tietty. Olisitko tyytyväinen? Valmentaja vieressä, tahti napakka ja tarkoitus olla jaksamisen rajoilla koko ajan, koska liikunta tuo terveyttä. Voisi aika moni mieluummin ottaa palkattoman sairauspäivän silloin tällöin.

Vierailija
17/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet ainakin tilanteesta tulee kärsimään . Aina kun joutuu lapsen takia sairaslomalle niin päiväpalkka lähtee pois tilistä . Ikävä kyllä lapset sairastaa usein ja vielä jos on useampi alle kouluikäinen .

Vierailija
18/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan hoitajat kipeenä leikkaussaliin ja teholle jne. Tätähän ne päättäjät halus?? Miksi?

Vierailija
19/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Ruotsissa. Olen hyvällä omallatunnolla toisinaan päivän "kipeänä". Työnantaja kun ei maksa palkkaa ekalta saikkupäivältä, niin sen voi ajatella palkattomana vapaapäivänä. En ole ainoa joka tekee näin. 

Vierailija
20/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Ruotsissa. Olen hyvällä omallatunnolla toisinaan päivän "kipeänä". Työnantaja kun ei maksa palkkaa ekalta saikkupäivältä, niin sen voi ajatella palkattomana vapaapäivänä. En ole ainoa joka tekee näin. 

Lisätään tähän vielä se, että sitten jos on kipeänä, niin yhdelle saikkupäivälle tulee hintaa aika paljon menetetyn palkan muodossa, eli kannattaa olla sitten samaan syssyyn esim. 3-5 päivää poissa.