Siirretään työpaikat maakuntiin - halpoja asuntoja ja pysyy koko Suomi asuttuna
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
siinä on vain yksi vika, siellä on ne maalaiset, ne sivistymättömät, r*sistiset ja sisäsiittoiset.
Hesalaisten muuttajien mukana sivistys saapuisi syrjäkylillekin.
Vierailija kirjoitti:
TYöpaikat on jo nyt maakunnissa vai missä meillä on Helsingissä öljynjalostamo, paperitehdas, googlen konesali tai iso konepaja meijeristä puhumattamaan.
Helsingissä on erilaista hallintoa ja pöhinää, työt tehdään edelleen maakunnissa! Pääkonttori on Helsingissä ja siksi kansalla oletus, että veronmaksun myötä työkin olisi siellä. Ei siellä edes paineta Hesaria eikä Hesarin palvelimet ole siellä.
Tottakai (suomalaiset) työpaikat on maakunnissa, muuten ne olisi Suomen ulkopuolella 🤦.
Minua ei kiinnosta asua missään böndellä.
Tietääkseni Suomi ei ole kommunistinen suunnitelmatalous.
Siis kuka nyt ap tarkalleen siirtää ja mitä työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä asun jatkossakin Helsingissä. Suomen ylivoimaisesti paras paikka.
Likainen kaupunki täynnä kaltaisiasi ääliöitä.
Kuka itse olet, joku heinähemmo jostain Pieksämäeltä?
Ei, olen Helsingissä syntynyt, sinun kaltaisesi junantuomat ääliöt pilasivat paikan, muutimme Kööpenhaminaan, joka on kaupunki Helsingin peräkylään verrattuna. Käy sinäkin joskus, saakelin persusaasta, ulkomailla, sivistyt hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas juonantuomaa ääliötä, mene pois kotikaupungistani saasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siinä on vain yksi vika, siellä on ne maalaiset, ne sivistymättömät, r*sistiset ja sisäsiittoiset.
Luulen paremminkin, että hesaan se saapuisi kun juonantuoma kotimainen pascasakki menisi takaisin sinne mistä ovat tulleetkin, viŧun ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä asun jatkossakin Helsingissä. Suomen ylivoimaisesti paras paikka.
Likainen kaupunki täynnä kaltaisiasi ääliöitä.
Ei, olen Helsingissä syntynyt, sinun kaltaisesi junantuomat ääliöt pilasivat paikan, muutimme Kööpenhaminaan, joka on kaupunki Helsingin peräkylään verrattuna. Käy sinäkin joskus, saakelin persusaasta, ulkomailla, sivistyt hiukan.
Kööpenhamina on vihoviimeinen paikka asua pohjoismaissa. Itse olen seitsemän vuoden ajan asunut Helsingborgissa ja Kööpenhaminassa käyn ainoastaan pakon edessä (eli silloin kun vieraat sitä vaativat). No, hyvä puoli on se etteivät vaadi toista kertaa. En todellakaan ole mistään Helsingistä kotoisin vaan Tampereelta, jossa Helsinkikin vaikuttaa on kauhealta paikka ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa vaan tänne maalle. Meiltä on jo viety koulu, lääkärit, kirjasto ja posti. Bussi kulkee pari kertaa päivässä, joten oma auto on pakollinen. On täällä sentään kirkko, hautausmaa ja pieni ruokakauppa (kallis). Lapset viedään kouluun kaupunkiin bussilla ja jätetään vilkkaan valtatien varteen, josta pitää kävellä rekkojen ja rattijuoppojen seassa kouluun.
Nyt taidat valehdella. Tässäkin ketjussa on jo monta, joiden mielestä maaseudulla on kaikki tarvittava ja sinne kannattaa ja voikin muuttaa välittömästi.
Oletko siellä kehä I-kuplassasi ymmärtänyt että maaseutu ei ole yksi yksittäinen paikka vaan tilanne saattaa olla erilainen eri puolilla maaseutua?
Olen ymmärtänyt, etten muuttaisi pois pk-seudulta, vaikka kuinka houkuttelisit.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen logistinen katastrofi olisi edessä ja liikenteen saasteet nousisi ihan omiin sfääreihin. Puhumattakaan tarvittavasta asuntotuotannosta ja sote-palveluiden laajentamisesta sekä koulujen lisäyksestä. Infran ylläpito aina teistä, vedestä ja sähköstä lähtien..
Onko muita järkeviä ideoita?
Mitä väliä jollain liikenteen saasteilla?
Mä en poistu espoosta. Pk-seudulta on helpompi saada töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Diarrako se siellä purkaa raistisia ajatuksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hesalaisten sivistyksellä tekee maakunnissa?
Pitäisi osata tehdä muutakin, kuin päästellä aivopieruja.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen logistinen katastrofi olisi edessä ja liikenteen saasteet nousisi ihan omiin sfääreihin. Puhumattakaan tarvittavasta asuntotuotannosta ja sote-palveluiden laajentamisesta sekä koulujen lisäyksestä. Infran ylläpito aina teistä, vedestä ja sähköstä lähtien..
Ei liikenne mitenkään kokonaisuudessaan lisäänny jos se vain vaihtaa kaupungista toiseen. Tai koulujen määrä. Tai infran ylläpito.
Siirtää virastot ja koulut pois pääkaupunkiseudulta, ja houkutella yksityiset firmatkin pois sieltä, olisi ollut se oikea suunta noin kaksikymmentä vuotta sitten kun Helsinki alkoi räjähtää. Mutta rakennusliikkeet ja niiden isopomot olisivat menettäneet rahaa niin tämä ei käynyt. Pikkupaikkakunnat tapettiin tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta.
Vain tosi ääliö luulee että kehäkolmosen ulkopuolella on pelkkää böndeä. Olette tosi lapsellisia. Mutta pysykää rappeutuvassa ylikalliissa Helsingissä.
Ennenvanhaan tehtaita pystytettiin tällä logiikalla ympäri Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni Suomi ei ole kommunistinen suunnitelmatalous.
Siis kuka nyt ap tarkalleen siirtää ja mitä työpaikkoja?
No jos et itse keksi niin olet vähän aivosoluton. Sorit nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maakunnissa on jo nyt hyvä asuntotarjonta, eli tyhjillään olevia asuntoja. Infraa ollaan jo ylläpitämässä, koska siellä on jo olemassaoleva tiekanta ja sitä ylläpidetään. Sotepalvelutkin on hoidettu jotenkuten. Vesiverkko on jo rakennettu, sähköverkko on jo raennettu. Koulutkin on monessa paikkaa vielä olemassa, joskin kärsivät oppilaspulasta joten olisi sikälin erittäin hyvä, jos edes jotkut rohkeat työnantajat muuttaisivat työpaikkoja maalle.
ap:lla oli oikien hyvä idea ja mieluusti itsekin muuttaisin enemmän maalle.
tyhjillään olevia purkukuntoisia asuntoja, jonne ei kukaan halua.
Vesiverkot ja sähköverkot, kaapelit yms. tarvitsevat ylläpitoa. Meinaisitko rakennukset ja infra kerran rakennettuna kestää loputtomiin?
Pelkät koulurakennukset kun ei riitä, nekin pitäisi kunnostaa ja vurstaa sekä saada henkilökunta.
Niin,eihän Helsingin ulkopuolella ole kuin purkukuntoisia asuinrakennuksia ja vanhoja kouluja eikä ole ihmisiäkään.Käyttekö te helsinkiläiset koskaan missään kun olette näin tietämättömiä?
Helsinkiläiset ovat lukutaidottomia juntteja isoksi osaksi... laiskoja.
Yritykset voitye tulla, mutta juntit jääkää te sinne pk seudulle. Täytyyhän jonkun asua niissä kpirankopeissa, että menestyjäsijoittakat saavat rahaa...