Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi

Loukattu
17.06.2023 |

Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..

Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.

Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.

Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.

Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.

Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.

Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...

Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?

Kommentit (616)

Vierailija
101/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kun ihmetellä miten joku parisuhteessa elävä voi kuvitella, että on ok tekstailla pitkin yötä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Vaikka olisi vain kaveruutta, ja itse tietäisi sen, niin miksi pitää piinata sitä toista parisuhteen osapuolta, joka ei sitä voi tietää ja joutuu elämään jatkuvassa epävarmuudessa? Sen on oltava todella tärkeä ja arvokas suhde jos haluaa maksattaa rakkaimmallaan sellaisen hinnan. En tule ikinä tajuamaan tuota, en kerta kaikkiaan ikinä.

Vierailija
102/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksiä vuoteen? Eli ap:lla on ollut kipuja joiden takia yhdyntä ei onnistu, mutta onko ap siis antanut miehelleen edes suu- tai käsihoitoja sen vuoden aikana?

En ole antanut (enkä saanut) mitään suu ja käsihoitoja koska kumpikaan ei tykkää moisesta. Muuta läheisyyttä on ja se ollut ok. Meidän seksielämä on aina ollut aika rauhallista, mies ei ole kovin aktiivinen sen suhteen (matala libido ) ja itsekin tottunut että seksiä aika harvoin.

Jännä muuten huomata, että tosi moni on huolissaan miehen saamisesta ja se mitä minä teen asian eteen, mutta kukaan ei ole huolissaan minun saamisesta ja siitä miten tämä vähäinen seksi vaikuttaa minuun. Jotenkin tosi kummallista että seksin vöhyys on syy pettää vaikka missäänhän ei todeta että nainen on se varsinainen syy seksin vähyyteen. Raskaus ja synnytys tosiaan vaikuttanut asiaan, mutta asiaa on hoidettu ja on hoidossa.

Ap

No jos on miehellä matala libido, voi olla että ne seksitoiveet on vain sillä naapurin naisella, ja mies voi luulla että kyse on vain kaverillisesta yhteydenpidosta. Joka tapauksessa, puhu asiasta miehesi kanssa. Voit vaikka kertoa, että yöllinen viestittely kahden sen naapurinaisen kanssa voi antaa sille naiselle signaaleja siitä, että enemmällekin voisi olla mahdollisuutta. Jos miehesi itse ei ajattele seksiä, voi olla että hän ei tule ajatelleeksi että toinen osapuoli voi ajatellakin ja paljon.

Ei sillä naisellakaan välttämättä ole seksitoiveita vaan etsii ihan suhdetta ja on voinut vaan tykästyä ap:n mieheen ja haaveilee suhteesta hänen kanssaan (mikä on ihan f up). On semmoisia ihmisiä, joilla seksuaalinen kiinnostus herää vasta kun tuntee ihmisen paremmin ja on tullut oikeasti tunteita. Ap:n mies ei välttämättä tajua vaan luulee olevansa vain kaveri naiselle. Tai sitten mies on myös ihastunut.

Luulen että mies kyllä tajuaa tilanteen ja on itsekin kiinnostunut naisesta jollain tasolla, sen verran olen oppinut tuntemaan. Aluksi kun naapuri tuli puheeksi ja kävi kylässä, ajatttlein että kestän jos mies kokee naisen kiinnostavana tyyppinä, mutta viestit nähdessäni tajusin että myös nainen kokee kiinnostusta ja tässä voi olla ainekset syrjähypylle.

Ap

Voi myös olla, että miehesi kokee kriisiä "faijautumisesta" ja naapurin kiinnostus hivelee hänen itsetuntoaan ja saa tuntemaan olon ei niin faijaksi. Se oma identiteetti kun katoaa hetkeksi kun tulee lapsi ja miehetkin voivat tuntea olonsa vaan pelkäksi isäksi ja että kaikki muu omasta itsestä on kadonnut. Ei mies ole välttämättä edes miettinyt pettämistä tai mitään sellaista vaan tykkää nyt vain huomiosta. Keskustelun jälkeenhän kaikki toivottavasti selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokin aika sitten hieman vastaavankaltainen tilanne. Naapurissa asuva mies aloitti WhatsApp-viestittelyn kanssani pihanhoitoon liittyen. Vähän ajan kuluttua tästä jutut karkasivat kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä, kunnes yhtäkkiä tuli täydellinen stoppi. Uskon, että miehen vaimo puuttui miehensä viestittelyyn. Mun pointti tässä on se, että se naapurissa asuva nainen ei välttämättä ole tippaakaan kiinnostunut miehestäsi tai päinvastoin. Joskus eri sukupuolta olevat ihmiset kykenevät viestienvaihtoon ilman, että mielessä olisi heti pettäminen.

Vierailija
104/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jokin aika sitten hieman vastaavankaltainen tilanne. Naapurissa asuva mies aloitti WhatsApp-viestittelyn kanssani pihanhoitoon liittyen. Vähän ajan kuluttua tästä jutut karkasivat kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä, kunnes yhtäkkiä tuli täydellinen stoppi. Uskon, että miehen vaimo puuttui miehensä viestittelyyn. Mun pointti tässä on se, että se naapurissa asuva nainen ei välttämättä ole tippaakaan kiinnostunut miehestäsi tai päinvastoin. Joskus eri sukupuolta olevat ihmiset kykenevät viestienvaihtoon ilman, että mielessä olisi heti pettäminen.

Tätä haluaisin uskoa myös tässä tilanteessa, viestit jotka näin olivat tosiaan ihan asiallisia vaikkakin selkeästi oli hakemalla haettua laitella kyselyä kuulumisista jne.

Eli itse ajattelen sen olevan harmaata aluetta. Miksi viestitellä lähes tuntemattoman kanssa niitä näitä jatkuvasti. Lisäksi viestit olivat aika pitkiä, joten kirjoitteluun oli käytetty aikaa....

Vierailija
105/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan rupeaisin itse olemaan ns kaveri tuon naisen kanssa ja tuppautuisin usein sinne kylään vauvan kanssa. Rupeaisin laittamaan viestiä ja aina hoitaisin asian niin että mies ei tule mukaan.

HYvä vastaus!

Vierailija
106/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viaton ja kumppaniaan kunnioittava ihminen hoitaisi tämän viestittelyn ryhmächatissa, jossa puolisokin on mukana.

Vierailija
107/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viaton ja kumppaniaan kunnioittava ihminen hoitaisi tämän viestittelyn ryhmächatissa, jossa puolisokin on mukana.

Pitää ehkä ehdottaa ryhmächattia ja katsoa miehen ilme. Vielä emme ole päässeet juttelemaan asiasta.

Ap

Vierailija
108/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva tärkeä miehellesi? Jos on, niin ryhtyisin juttelemaan lapsen turvallisesta tulevaisuudesta ydinperheessä. Saattaisinpa hiukan kertoa jonkun erolapsen surusta kun isää ei näy.....

En kuitenkaan toisi tuota naista kotiini ja pitäisin rajat naapuruudelle.

Vierailija
109/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on jo sutina alkanut. Ei ole todellakaan normaalia viestitellä naapurin kanssa yöaikaan! Se, että naapuri suhtautuu suhun ap kylmästi ja välinpitämättömästi on selvä merkki siitä, että sua työnnetään sivuun.

Vaikka miehesi sanoo seksittömän liiton olevan ok, niin ei se oikeasti ole. Jos miehesi on innostunut uudesta tuttavuudesta varsinkin kun kyse on naisesta, niin kertoo se miehesi ihastuksesta. Uusista naapureista kun ei olla normaalisti innoissaan. Ne on vain tuttavuuksia joita tervehditään ja joiden kanssa puhutaan säästä ja taloyhtiön asioista. Ei viestitellä, varsinkaan yöaikaan.

Tuntuu ap pahalta sanoa, mutta siinä on suhteen alkua. Tuosta flirtistä ei ole enää pitkä matka naapurin peiton alle. Varsinkaan kun teidän suhde on arkipäiväistynyt ja kuiva. Olen pahoillani puolestasi.

Miehesi tulee tietenkin kieltämään kaiken, mutta pidä pääsi ja usko vaistoasi. Varsinkin, kun on jo konkreettisia merkkejä alkavasta suhteesta.

Vierailija
110/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että tässä pätee kuitenkin: "Jos se näyttää ankalta, ui niin kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka, niin se on todennäköisesti ankka."

Eli pettäminen tulee tapahtumaan heti, kun mies saa mahdollisuuden, ellei ole tapahtunut jo.

Vierailija
111/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tuhlaisi elämästäni aikaa joihinkin kieroihin peleihin ja kaveruuden esittämiseen ym. Varsinkin, kun mikään sellainen ei auttaisi vähääkään, jos noilla kahdella on jotain meneillään. Ottaisin asian puheeksi mieheni kanssa, ettei nainen reagoinut kaveripyyntöön ja kysyisin, mitäs nyt oikein on meneillään.

Vierailija
112/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä provo.

Kuule, jos tarvii epäillä niin anna miehen mennä.

Mitä sä jollain luuserilla teet.

Tiedätkö edes mitä provo tarkottaa? Ensin väität provoksi ja sit annat neuvoja, ihanku ois aidosta tilanteesta kyse :DDDD

Vierailija
113/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei voi sietää, jos miehellä on naisia ystävinä. :) Nainen näkee muut naiset uhkana. :)

Vierailija
114/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sitä pesää miehellesi, niin homma rauhoittuu. Ei kukaan terve mies halua olla yli vuotta ilman seksiä.

Ei ihme, että naapurinaiset kiinnostelee.

Mitä oon tässä tuttavapiirissä kuullut, niin yllättävän moni mies haluaa olla ilman sitä tarjolla olevaa kotipesää sen jälkeen, kun on saatu poikasia. Vieraat pesät houkuttelee senkin edestä.

Vierailija
115/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mies jaksaa uuden pikkuvaimon ja tulevan vaavin kanssa kuin nykyisten. Minkäänlaista yhteyttä ap:lla ei ukkonsa kanssa tunnu olevan. Luultavasti hakee ensisijaisesti sitä muualta, mutta se etenee muuhunkin jos nainen on fyysisesti sitä, mistä syttyy. Ap:n kanssa seksiä ei ole, koska ap ei ole sitä, mitä on alkujaankaan naiselta halunnut. Miehet kuitenkin haluvat perheen ja lapsia, joten näissä asioissa joutuu tekemään väliaikaisia kompromisseja. Niinhän naisetkin tekevät, perustavat perheen jonkun ok tyypin kanssa joka ei oikeasti juurikaan innosta. Sitten myöhemmin tulee taas ne rakkauden ja romantiikan tuntemukset jonkun muun sopivamman kanssa.

Muuten hyvä, mut ei se miehillä mene noin.

Vierailija
116/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei voi sietää, jos miehellä on naisia ystävinä. :) Nainen näkee muut naiset uhkana. :)

Joo kaikki miehet ois ihan ok jos oma vaimo ystävystyy naapurin nuoren sinkkumiehen kanssa :). Ja viestittelee mukavia läpi yön. Kiva kun on vaimolla ystäviä :).

Vierailija
117/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sitä pesää miehellesi, niin homma rauhoittuu. Ei kukaan terve mies halua olla yli vuotta ilman seksiä.

Ei ihme, että naapurinaiset kiinnostelee.

Mitä oon tässä tuttavapiirissä kuullut, niin yllättävän moni mies haluaa olla ilman sitä tarjolla olevaa kotipesää sen jälkeen, kun on saatu poikasia. Vieraat pesät houkuttelee senkin edestä.

Laihduta.

En puhunut itsestäni, eikä kyseinen syy voi olla takana myöskään tuntemissani tapauksissa.

Vierailija
118/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kaikki miehet ois ihan ok jos oma vaimo ystävystyy naapurin nuoren sinkkumiehen kanssa :). Ja viestittelee mukavia läpi yön. Kiva kun on vaimolla ystäviä :).

Miksi naiset sitten haukkuvat miehiä, jotka ei halua naisen vehtaavan muiden miesten kanssa, vainoharhaisiksi? :)

Ja jos kiellämme naisia olemasta miesten kanssa, niin te haukutte kontrollifriikeiksi. :)

Ja teidän naisystävät kehottavat eroamaan miehestä. :)

Ja ette kestä kritiikkiä. :) Kun se osuu omaan nilkkaan. :)

Vierailija
119/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole seksiä niin ei pidä yllättyä että mies sen muualta hakee jos sitä saa.

Tiedätkö että on paljon miehiä, jotka eivät halua seksiä raskaana olevan naisen kanssa. Ja miehiä joilta menee seksuaaliset halut naiseen sen jälkeen, kun on nähnyt hänen synnyttävän ja puskevan vauvan ulos.

Eli aivan älytöntä tulkita aloitusta niin, että seksiä ei ole ap:n takia. Syy voi olla myös siinä, että mies ei halua.

Vierailija
120/616 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ihmettele miestä. En minäkään jaksaisi ilman seksiä. Ja olen sentään nainen. Haluan, että mua halutaan. Se on tärkeä asia parisuhteessa.