Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi
Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..
Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.
Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.
Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.
Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.
Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...
Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman.
Puhelimen tutkiminen sekä sähköpostien lukeminen esimerkiksi auki jääneeltä tietokoneelta rikkoon viestintäsalaisuutta.
Viestintäsalaisuus ei ole sen vähäisemmin kuin Suomen perustuslain turvaama!
Kyllä jaksaa ihmiset mässäillä selvällä provolla.
Mut jatkakaa toki.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä on kai usein omassa kuplassaan. Asian puheeksi ottaminen ja muistutus siitä, että jos hän pettää, tulee ero, voi havahduttaa ja laittaa miettimään valintoja.
Niin haluaisin ajatella, että mies havahtuu mitä on tekemässä ja laittaa pelin poikki jos jotain viestittelyä on vielä jatkunut.
Jotenkin vaan pelottaa, että he jatkavat silti yhteydenpitoa ja juttelua, kuitenkin varmasti kohtaavat pihalla. Olen kovasti miettinyt myös voinko antaa naiselle tulla uudelleen kylään jos sellaista ehdotusta tulee miehen tai naisen suunnalta ja en pysty asiaan suostumaan. Ehkä juuri ja juuri voin moikata jos ulkona törmätään, mutta sen verran satutti tuo naisen käytös etten näe syytä kaveerata sen enempää. Toivon, että hänelle tulee myös omantunnon tuskia kun näkee pienen lapsemme isänsä kanssa, haluaako oikeasti päätyä perheemme rikkojaksi...
Ei seksiä vuoteen? Eli ap:lla on ollut kipuja joiden takia yhdyntä ei onnistu, mutta onko ap siis antanut miehelleen edes suu- tai käsihoitoja sen vuoden aikana?
Vierailija kirjoitti:
Ei seksiä vuoteen? Eli ap:lla on ollut kipuja joiden takia yhdyntä ei onnistu, mutta onko ap siis antanut miehelleen edes suu- tai käsihoitoja sen vuoden aikana?
En ole antanut (enkä saanut) mitään suu ja käsihoitoja koska kumpikaan ei tykkää moisesta. Muuta läheisyyttä on ja se ollut ok. Meidän seksielämä on aina ollut aika rauhallista, mies ei ole kovin aktiivinen sen suhteen (matala libido ) ja itsekin tottunut että seksiä aika harvoin.
Jännä muuten huomata, että tosi moni on huolissaan miehen saamisesta ja se mitä minä teen asian eteen, mutta kukaan ei ole huolissaan minun saamisesta ja siitä miten tämä vähäinen seksi vaikuttaa minuun. Jotenkin tosi kummallista että seksin vöhyys on syy pettää vaikka missäänhän ei todeta että nainen on se varsinainen syy seksin vähyyteen. Raskaus ja synnytys tosiaan vaikuttanut asiaan, mutta asiaa on hoidettu ja on hoidossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole antanut (enkä saanut) mitään suu ja käsihoitoja koska kumpikaan ei tykkää moisesta. Muuta läheisyyttä on ja se ollut ok. Meidän seksielämä on aina ollut aika rauhallista, mies ei ole kovin aktiivinen sen suhteen (matala libido ) ja itsekin tottunut että seksiä aika harvoin.
Jännä muuten huomata, että tosi moni on huolissaan miehen saamisesta ja se mitä minä teen asian eteen, mutta kukaan ei ole huolissaan minun saamisesta ja siitä miten tämä vähäinen seksi vaikuttaa minuun. Jotenkin tosi kummallista että seksin vöhyys on syy pettää vaikka missäänhän ei todeta että nainen on se varsinainen syy seksin vähyyteen. Raskaus ja synnytys tosiaan vaikuttanut asiaan, mutta asiaa on hoidettu ja on hoidossa.
Ap
No jos on miehellä matala libido, voi olla että ne seksitoiveet on vain sillä naapurin naisella, ja mies voi luulla että kyse on vain kaverillisesta yhteydenpidosta. Joka tapauksessa, puhu asiasta miehesi kanssa. Voit vaikka kertoa, että yöllinen viestittely kahden sen naapurinaisen kanssa voi antaa sille naiselle signaaleja siitä, että enemmällekin voisi olla mahdollisuutta. Jos miehesi itse ei ajattele seksiä, voi olla että hän ei tule ajatelleeksi että toinen osapuoli voi ajatellakin ja paljon.
Nyt kuvausta kehiin miehestäsi. Onko sen näköinen että nainen todennäköisesti kokee häneen fyysistä vetoa? Vai onko sen näköinen että todennäköisemmin jää friendzonelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jep tällä palstalla taas huomaa miten miehen halut ovat pyhiä ja tärkein asia suhteessa. Täällä moni vielä kommentoi että mies nyt ei vaan voi himoilleen mitään. Naisen haluista tai terveydestä viis. Niiden vuoksi on ok jopa rikkoa pikkulapsiperhe. Ei mitään empatiaa naisen uhrauksia kohtaan. Nainen on kantanut ensin miehen lasta, synnyttänyt sen ja kokenut järkyttävät kivut ja vielä univelkaisena imettää yöt. Silti naisen pitäisi olla joku miehen henkilökohtainen seksipalvelu tarjoamalla suihinottoja aina kun herra haluaa. Seksinpuute ei oikeuta pettämään. Silloin keskustellaan, käydä lääkärissä/terapiassa ja viime kädessä vaikka sovitaan yhdessä erosta tai muusta järjestelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos on miehellä matala libido, voi olla että ne seksitoiveet on vain sillä naapurin naisella, ja mies voi luulla että kyse on vain kaverillisesta yhteydenpidosta. Joka tapauksessa, puhu asiasta miehesi kanssa. Voit vaikka kertoa, että yöllinen viestittely kahden sen naapurinaisen kanssa voi antaa sille naiselle signaaleja siitä, että enemmällekin voisi olla mahdollisuutta. Jos miehesi itse ei ajattele seksiä, voi olla että hän ei tule ajatelleeksi että toinen osapuoli voi ajatellakin ja paljon.
Ei sillä naisellakaan välttämättä ole seksitoiveita vaan etsii ihan suhdetta ja on voinut vaan tykästyä ap:n mieheen ja haaveilee suhteesta hänen kanssaan (mikä on ihan f up). On semmoisia ihmisiä, joilla seksuaalinen kiinnostus herää vasta kun tuntee ihmisen paremmin ja on tullut oikeasti tunteita. Ap:n mies ei välttämättä tajua vaan luulee olevansa vain kaveri naiselle. Tai sitten mies on myös ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei sillä naisellakaan välttämättä ole seksitoiveita vaan etsii ihan suhdetta ja on voinut vaan tykästyä ap:n mieheen ja haaveilee suhteesta hänen kanssaan (mikä on ihan f up). On semmoisia ihmisiä, joilla seksuaalinen kiinnostus herää vasta kun tuntee ihmisen paremmin ja on tullut oikeasti tunteita. Ap:n mies ei välttämättä tajua vaan luulee olevansa vain kaveri naiselle. Tai sitten mies on myös ihastunut.
Samaa mieltä. Mies ei ehkä tajua, että tulee antaneeksi naiselle toiveita enemmästä. Eikä välttämättä tajuakaan, jos ei sitä sanota hänelle suoraan. Joten ap:n kannattaisi se nyt kertoa miehelle. Ja mun mielestä ap:n ei tarvitse hävetä kertoa miehelle sitä, että näki ne viestit. Ei ole ap:n vika, että ne viestit vain sattuivat osumaan hänen silmiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä niin ei pidä yllättyä että mies sen muualta hakee jos sitä saa.
Jokaisessa parisuhteessa on syynsä, miksi seksiä ei ole. Aina syy ei ole naisessa. Valitettava tosiasia on, että kaikkia miehiä ei viehätä raskaus, vaikka kyseessä on oma puoliso.
Meillä on ollut tosi pitkiä seksittömiä kausia, olemme sinut asian kanssa. Meillä on ikäeroa viitisen vuotta ja olemme ylittäneet 50 rajan. Meillä on kunnioitus toisiamme kohtaan ja ymmärrämme, että hormoonitasapaino muuttuu. Meillä on neljä lasta.
Mennään nuorempaan pariskuntaan. Ap, kunnioittaako miehesi sinua? Onko hän sinut vanhemmuuden kanssa? Ihannoiko hän sinun ja lapsesi välistä suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies on mennyt yhteen aseksuaalin kanssa ja hyväksynyt seksin vähyyden. Nyt sitten kohdannut jonkun, joka kolahtaa fyysiselläkin tasolla, ja jokainen omakohtaista kokemusta omaava tietää, että se on menoa silloin.
Silloinkaan ei ole ok lähteä pettämään vaan keskustellaan asioista ja vaikka ennemmin erotaan. Aika tunteeton pitää myös olla että seksin takia rikkoo perheen jossa pieni vauva.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies on mennyt yhteen aseksuaalin kanssa ja hyväksynyt seksin vähyyden. Nyt sitten kohdannut jonkun, joka kolahtaa fyysiselläkin tasolla, ja jokainen omakohtaista kokemusta omaava tietää, että se on menoa silloin.
Luepas viimeisimmätkin viestit. Muutama viesti sitten ap kertoi, että miehellä on matala libido. Eli jos joku on aseksuaali, voi olla myös että se on se mies.
Nainen haukuttaisiin maan rakoon kaiken maailman haukkumasanoilla jos lähtisi pettämään tai jättäisi lapsensa isän toisen miehen takia mutta miehelle se ilmeisesti on ok.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuvausta kehiin miehestäsi. Onko sen näköinen että nainen todennäköisesti kokee häneen fyysistä vetoa? Vai onko sen näköinen että todennäköisemmin jää friendzonelle?
Mieheni on ihan kivan näköinen, pitkä ja parrakas. Hän on myös mukava ja ystävällinen kaikille, joten varmasti yksinäinen sinkkunainen voi kokea kiinnostavaksi hänet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luulen että mies kyllä tajuaa tilanteen ja on itsekin kiinnostunut naisesta jollain tasolla, sen verran olen oppinut tuntemaan. Aluksi kun naapuri tuli puheeksi ja kävi kylässä, ajatttlein että kestän jos mies kokee naisen kiinnostavana tyyppinä, mutta viestit nähdessäni tajusin että myös nainen kokee kiinnostusta ja tässä voi olla ainekset syrjähypylle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Sinä olet pervo.
Kyynikkona en ikinä ylläty tällaisista, miehet on niin surkeita esityksiä ilman syvempiä arvoja (toisin sanoen: tuollaisissa tilanteissa missä kaunopuheet punnitaan testi ei ole kovin pitkäkestoinen kun mies jo tarttuu tilaisuuteen ja satuttaa puolisoaan syvästi).
Säälin hiljaa sisälläni kaikkia naisia jotka ovat sortuneet vakituiseen suhteeseen miehen kanssa. Toivon sydämeni pohjasta että miehet olisivat kunnollisia, niin perhe-elämäkin voisi olla onnellista. Mutta eivät ole, eikä voi. Harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä niin ei pidä yllättyä että mies sen muualta hakee jos sitä saa.
Jokaisessa parisuhteessa on syynsä, miksi seksiä ei ole. Aina syy ei ole naisessa. Valitettava tosiasia on, että kaikkia miehiä ei viehätä raskaus, vaikka kyseessä on oma puoliso.
Meillä on ollut tosi pitkiä seksittömiä kausia, olemme sinut asian kanssa. Meillä on ikäeroa viitisen vuotta ja olemme ylittäneet 50 rajan. Meillä on kunnioitus toisiamme kohtaan ja ymmärrämme, että hormoonitasapaino muuttuu. Meillä on neljä lasta.
Mennään nuorempaan pariskuntaan. Ap, kunnioittaako miehesi sinua? Onko hän sinut vanhemmuuden kanssa? Ihannoiko hän sinun ja lapsesi välistä suhdetta?
Koen, että kunnioitusta on. Hän on hyvä isä ja myös pitää minua hyvänä äitinä lapsellemme. Perhe elämä on sujunut hyvin, toki on ollut välillä vaikeaa löytää omaa ja yhteistä aikaa arjen pyörityksessä. Meillä ei ole tukiverkostoa lähellä joten käytännössä olemme aina lapsen kanssa ja kahden keskeinen aika vähissä. Mies on kuitenkin asennoitunut tähänkin aikuismaisesti.
Ap
Ap täällä taas kirjoittelee...
Tänään ajattelin ottaa asian puheeksi. Yhtään miestäni tuntien, hän kun ei minua haluaisi loukata, ei tule varmaankaan kertomaan naapurin ja hänen viestittelystä ja vähättelee asiaa tai sitten on täysin puolustuskannalla ja suuttuu ja sanoo mustasukkaiseksi. Toivoisin että voitaisiin käydä asia läpi avoimesti. Mutta katsotaan..
Ap