Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, jotka käyttää lapsia tekosyynä olla osallistumatta

Vierailija
16.06.2023 |

Esimerkiksi jos on jonkun läheisen muutto tai talkoot tai muuta mihin ei huvita osallistua, niin sitten vedotaan siihen, että kun sillä meidän Elmerillä on just silloin jalkapallopeli. Elmeri on kuitenkin jo 15-vee ja voi mennä vaikka pyörällä tai kaverin kyydissä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni jalkapallopeli on todennäköisesti minulle tärkeämpi kuin ilmaistyön tekeminen.

Eli menet mieluummin sinne jalkapallopeliin, joita on kymmeniä kesässä, kuin autat esimerkiksi sisarustasi muuttamaan jos hänellä on tiukka rahatilanne. Tämä selvä.

Hän on sen lapsen huoltaja. Ei sisaruksen. Sisarus taas on vastuussa ihan itse taloustilanteestaan ja jos haluaa apua, ei tällää sitä muuttoaan samalle päivälle.

Jos nyt haluat jankuttaa siitä muutosta, niin ei sen ajankohtaa aina pysty itse valitsemaan.

Eipä se ajankohta muidenkaan vastuulla ole.

Vierailija
22/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipakoista vastauksista päätellen aika moni käyttää lapsiaan tekosyynä :-D :-D :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni jalkapallopeli on todennäköisesti minulle tärkeämpi kuin ilmaistyön tekeminen.

Eli menet mieluummin sinne jalkapallopeliin, joita on kymmeniä kesässä, kuin autat esimerkiksi sisarustasi muuttamaan jos hänellä on tiukka rahatilanne. Tämä selvä.

Hän on sen lapsen huoltaja. Ei sisaruksen. Sisarus taas on vastuussa ihan itse taloustilanteestaan ja jos haluaa apua, ei tällää sitä muuttoaan samalle päivälle.

Jos nyt haluat jankuttaa siitä muutosta, niin ei sen ajankohtaa aina pysty itse valitsemaan.

No, miten luulet muiden pystyvän silti auttamaan sinua 24/7/365?

Vierailija
24/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen muuttanut mutta koskaan kukaan ei ole sanonut ettei pääsisi avuksi. Ei edes ne joilla lapsia.

Kaikki ihmiset ympärillä nyt vaan ei ole aina kovin tärkeitä. Kannattaa miettiä miten itse kohtelee niitä muita, ja miten niiden elmereistö puhuu, jos tuntuu ettei kukaan koskaan halua auttaa.

Vierailija
25/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä aina ole vaihtoehtona mennä pyörällä tai kaverin kyydillä.

Vierailija
26/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankuttajia olette. Ymmärtääkseni tässä oli nyt tarkoitus keskustella yleisellä tasolla ihmisestä, joka vetoaa lasten menoihin välttyäkseen osallistumasta johonkin mihin ei halua mennä, mutta ei kehtaa tunnustaa laiskuuttaan rehellisesti.

eri

Vierailija
27/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipakoista vastauksista päätellen aika moni käyttää lapsiaan tekosyynä :-D :-D :-D

Kaikki tuntee vähintään yhden kaltaisesi lokin, joka ei kiitä tai tee vastapalveluksia. Muuton päälle ei tarjoa muuttopizzoja ja kaljoja vaan sen sijaan pyytää rahaa vuokrapakun ja bensojen maksuun, kun sillä pakulla asuntojen väliä ajoit.

Vierailija
28/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tässä nyt sellaisista ihmisistä, jotka toistuvasti tekevät tätä, eli aina kun on joku juttu niin samaan aikaan sillä elmerillä tai irmelillä on joku ja kaikki tietää tasan tarkkaan että on vaan tekosyy.

Vierailija
29/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä muuttofirmaa?

No tuo muutto nyt oli vaan esimerkki sellaisesta tapahtumasta, missä monella on sukulaiset ja ystävät auttamassa, vaikka siksi ettei oo rahaa muuttofirmaa palkata.

Eli vaadit rahanarvoisia palveluksia muilta ja uhriudut, kun muut laittavat lapsensa sinun edelle? Olisit säästänyt sitä muuttoa varten.

No älä nyt jumiudu tuohon muuttoon. Puhun yleisesti erilaisista tapahtumista, missä ollaan yleensä koko lähipiiri yhdessä tekemässä/auttamassa.

Jos henkilöllä on joku oma tärkeä meno, niin saattaa sanoa että meidän elmeri on jo niin iso että voi mennä itse pyörällä!

Hupsista olit jo lähellä oivallusta. Ne sinun menot ei ole yhtä tärkeitä kuin elmerin pelit, siksi niihin peleihin mieluummin osallistutaan.

Vierailija
30/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jankuttajia olette. Ymmärtääkseni tässä oli nyt tarkoitus keskustella yleisellä tasolla ihmisestä, joka vetoaa lasten menoihin välttyäkseen osallistumasta johonkin mihin ei halua mennä, mutta ei kehtaa tunnustaa laiskuuttaan rehellisesti.

eri

Ei vaan se on ihan vaan ihan tavallinen vanhempi joka tukee lapsensa harrastusta.

Vierailija
31/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eri

Kyllä mä nyt laiskuuteni voin tunnustaa aina. Mutta jos juuri sun seura ei nappaa, haluaisitko että sanoisin sen suoraan?

Vierailija
32/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tässä nyt sellaisista ihmisistä, jotka toistuvasti tekevät tätä, eli aina kun on joku juttu niin samaan aikaan sillä elmerillä tai irmelillä on joku ja kaikki tietää tasan tarkkaan että on vaan tekosyy.

Ei ole tekosyy vaan Elmeri tai Irmeli on se prioriteetti numero yksi. Sinä olet paljon alempana prioriteeteissa.

Vierailija
33/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Kyllä mä nyt laiskuuteni voin tunnustaa aina. Mutta jos juuri sun seura ei nappaa, haluaisitko että sanoisin sen suoraan?

Oikein mielellään kiitos. Ei tartte sit tuoda sitä rahakuorta rippijuhliin.

Vierailija
34/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun esimerkiksi jalkapallossa todella on niitä harjoituksia ja pelejä koko ajan.

Meillä ei ole kuin kaksi lasta mutta niitä harrastuskuskauksia oli silti neljänä arki-iltana ja sunnuntaisin. Sunnuntai mökkikunnassa jossa oltiin myös lauantai.

Eli sitä ainoaa kotiarki-iltaa en tod käytä raha-asiansa sössineen siskon muuttoon. Sori.

Vierailija
35/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Jotenkin tuntuu, ettei tyhjätaskulta ole yhtään rahakuorta tullut tai ole tulossa :D

Vierailija
36/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni muuttu juuri. Muuttoapuna oli ainakin 15 ihmistä. Veljeni onkin aivan upea ihminen, aina auttamassa muita eikä koskaan pyydä mitään. Vie vaikka niitä kavreiden elmereitä peliin jos vanhemmat ei ehdi. Ei mikään ihme että kaikki halusivat häntä olla auttamassa.

Vierailija
37/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Emme edes kuulu kirkkoon. Ja jotenkin en usko että sulla olisi rahaa kun ei ole rahaa edes muuttoon.

Vierailija
38/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lapsen peli on tärkeä. Siellä katsomossa istuminen on monella tapaa tärkeätä lapselle ja myös vanhemmille. Aina mennään perheenä, kun töiltämme päästään kaikkiin lasten peleihin ja esityksiin. Ei kyse todellakaan ole, etteikö nuori pääsis kulkemaan tms. Vaan se yhteisöllisyys ja paikalla oleminen.

Mihinkään kantohommiin en lähde. Siihen mä sanon aina, että sä et halua mua sinne valittamaan ja v*ttuilemaan.

Mielelläni autan, käyn kaupassa, luon lunta, nurmikonleikkuuta, poimin omenoita/marjoja, teen ruokaa tai kakkuja.... Semmoista mitä voin tehdä yksin omassa rauhassa ilman, että siinä (muutto)porukka huohottaa niskaan ja leveilee montako kertaa on juossut rappuset ylösalas ja kuinka monta sohvaa kantoi pikkurilillä.

Vierailija
39/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei tunnu tajuavan että yksinhuoltajan kuten minun on aina järjestettävä lapsenvahti. Vaikka lapseni on jo 10v, joudun silti järjestämään lapsenvahdin jotta voisin osallistua firman kesäjuhliin tai muuhun iltamenoon. Ja kun on ollut jo päivän töissä ja lapsi yksin kotona, ei oikein tee mieli mennä illalla taas jonnekin pois, edes drinksulle tms. Tämä on joillekin parisuhteessa eläville ihmeen vaikea tajuta, kun itse voivat mennä vapaasti.

Vierailija
40/66 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tekosyy jos sillä elmerillä ja irmelillä on jotain. Silloin se on syy. Muut ihmiset saavat suunnitella elämäänsä ja menojaan. Ei niiden kuulu istua odottamassa koska sinä heitä tarvitset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän