Vanhemmat, jotka käyttää lapsia tekosyynä olla osallistumatta
Esimerkiksi jos on jonkun läheisen muutto tai talkoot tai muuta mihin ei huvita osallistua, niin sitten vedotaan siihen, että kun sillä meidän Elmerillä on just silloin jalkapallopeli. Elmeri on kuitenkin jo 15-vee ja voi mennä vaikka pyörällä tai kaverin kyydissä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä muuttofirmaa?
No tuo muutto nyt oli vaan esimerkki sellaisesta tapahtumasta, missä monella on sukulaiset ja ystävät auttamassa, vaikka siksi ettei oo rahaa muuttofirmaa palkata.
Olen huomannut saman ilmiön omassa lähipiirissä, tosin vain yksi tällainen henkilö onneksi!
Naurattaa nuo alapeukut, voi laskea kuinka moni käyttää lapsiaan tekosyynä :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo muutto nyt oli vaan esimerkki sellaisesta tapahtumasta, missä monella on sukulaiset ja ystävät auttamassa, vaikka siksi ettei oo rahaa muuttofirmaa palkata.
Eihän se sen lapsiperheen vika ole.
itse kieltäydyn aina näistä "elmerin " juhlista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei, mutta tuo lapsen käyttäminen tekosyynä on niin läpinäkyvää ja noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaadit rahanarvoisia palveluksia muilta ja uhriudut, kun muut laittavat lapsensa sinun edelle? Olisit säästänyt sitä muuttoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei, mutta tuo lapsen käyttäminen tekosyynä on niin läpinäkyvää ja noloa.
Ei se ole mitenkään noloa vaan ihailtavaa osallistua teininsäkin menoihin.
Lapseni jalkapallopeli on todennäköisesti minulle tärkeämpi kuin ilmaistyön tekeminen.
Muuta polkupyörällä tai pyydä kaverilta kyyti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaadit rahanarvoisia palveluksia muilta ja uhriudut, kun muut laittavat lapsensa sinun edelle? Olisit säästänyt sitä muuttoa varten.
No älä nyt jumiudu tuohon muuttoon. Puhun yleisesti erilaisista tapahtumista, missä ollaan yleensä koko lähipiiri yhdessä tekemässä/auttamassa.
Jos henkilöllä on joku oma tärkeä meno, niin saattaa sanoa että meidän elmeri on jo niin iso että voi mennä itse pyörällä!
Aika moni vanhemmista tekee talkoohommia niissä peleissä tai kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
itse kieltäydyn aina näistä "elmerin " juhlista
Niin, eihän sinua muutenkaan kiinnosta minun seurani, ellet ole rahaa tai palveluksia vailla. Elmerin olet viimeksi nähnyt ristiäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni jalkapallopeli on todennäköisesti minulle tärkeämpi kuin ilmaistyön tekeminen.
Eli menet mieluummin sinne jalkapallopeliin, joita on kymmeniä kesässä, kuin autat esimerkiksi sisarustasi muuttamaan jos hänellä on tiukka rahatilanne. Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt jumiudu tuohon muuttoon. Puhun yleisesti erilaisista tapahtumista, missä ollaan yleensä koko lähipiiri yhdessä tekemässä/auttamassa.
Jos henkilöllä on joku oma tärkeä meno, niin saattaa sanoa että meidän elmeri on jo niin iso että voi mennä itse pyörällä!
No, mikset itse reipastu ja hoida asiaa itse vaan vingu vastuullisuutta 15-vuotiaalta, vaikket edes aikuisena itse siihen kykene? Kuinka usein sinulla on "talkoita" kavereillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli menet mieluummin sinne jalkapallopeliin, joita on kymmeniä kesässä, kuin autat esimerkiksi sisarustasi muuttamaan jos hänellä on tiukka rahatilanne. Tämä selvä.
Hän on sen lapsen huoltaja. Ei sisaruksen. Sisarus taas on vastuussa ihan itse taloustilanteestaan ja jos haluaa apua, ei tällää sitä muuttoaan samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni vanhemmista tekee talkoohommia niissä peleissä tai kisoissa.
Taitaa olla ne muutamat aktiiviset, jotka tekee kaikki hommat ja muut notkuu kentän laidalla.
Lapseni eivät ole tekosyy. Jos sanon syyksi lapset, silloin yksinkertaisesti käytän sen ajan mieluummin siihen lapsen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on sen lapsen huoltaja. Ei sisaruksen. Sisarus taas on vastuussa ihan itse taloustilanteestaan ja jos haluaa apua, ei tällää sitä muuttoaan samalle päivälle.
Jos nyt haluat jankuttaa siitä muutosta, niin ei sen ajankohtaa aina pysty itse valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä sisaruksella on tiukka rahatilanne ja kuinka tiheään näitä muuttoja on? Oletko kuin lokki palveluksia vaatimassa ja olet kateellinen sisarustesi lapsille?