Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
461/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki persut joiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet arvoltaan hyvin kylmiä. Mielellään leikkaavat niiltä jotka ovat heikoimmassa asemassa."

Itseltäänkin. Halunnevat systeemin kannustavan sitä kautta hakeutumaan työnsyrjään kiinni...

Ai saakeli, että minä nautin, monta sukulaista on persuja, nyt ne joutuu töihin. Ihmettelen kyllä, että kuka nuo saatanat ottaa töihin. Jos toimeetulotuen saaminen edellyttää töihin menemistä, niin mistä saamattomille, juopoille, saastaisille ja paksuille persuille löytyy se työpaikka? Kertokaa. Valtioko ne palkkaa? Ja jos, niin tekeekö ne töissä mitään. Siinäpä sitä on kuviota.

Älä yleistä. Monet persut ovat ihan normaalia työssäkäyvää porukkaa. Itse olen erikoistuva lääkäri, puoliso niin ikään. Molemmat persuja. Monet sukulaiset ja ystävät ovat myös persuja. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisissa ammateissa. Poliisi, sh useampi, opettajia useampi, di, ensihoitaja ja ylläri ylläri, moni kollega myös. Lääkärit näkevät koko kansan kirjon ja pistäähän se vihaksi kun näkee aitiopaikalta miten osa vaan lähinnä vetelehtii ja valittaa. Tässä on vaan avoimet persut, korkeakoulutetuista etenkin monet ovat edelleen kaappipersuja. Juuri siksi, että siitä ei saa kuin lokaa niskaan.

Hehheh...päivän paras. Oikein lääkärit.

Tutkimusten mukaan persujen äänestäjillä on alhaisesti koulutus, korkea työttömyysaste, usein syrjäytyneitä jne.

Ja vaaliehdokkaatkin kertovat omaa tarinaansa, kun yli puolella rikosrekisteri.

Persut äänesti halvan bensan toivossa ja maa hanmuutosta vastaan. Molemmat tavoitteet epäonnistuivat.

Sekin kertoo persujen sivistystasosta, kun aluevaalit käytiin bensa-alella ja maah anmuutolla, jotka eivät liity aluevaaleihin millään tavalla.

Eikös heidän yksi ehdokas ajanut aluevaaleissa ihan EU-eroa?

Ainahan persujen putinistisiipi on ajanut EU eroa.

Vierailija
462/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, ulkkarit kolmen kuukauden jälkeen ulos jos ei löydä töitä edellisen työsuhteen loputtua?? Ei tolla kyllä korkeasti koulutettua työvoimaa houkutella. Meillä IT-sektorilla on ammattilaisia, jotka saisivat töitä mistä vaan länsimaasta. Sama oli yliopistoissa. Suomi ei muutenkaan ole houkutteleva, nyt entistä vähemmän.

Ja nämä it-alan ihmiset maksavat veroja puolet enemmän (vähintään) keskivertokansalaiseen verrattuna. Kai he silloin ansaitsevat samat edut? Toki myös muiden alojen työntekijät.

Toisaalta ne jotka haluavat jäädä suostuvat halvalla töihin ja heillä voidaan korvata kovapalkkaisia työntekijöitä kun irtisanomissuoja lopetettiin ja paikallinen sopiminen otettiin käyttöön. Erityisesti suuret yritykset hyötyvät tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, ulkkarit kolmen kuukauden jälkeen ulos jos ei löydä töitä edellisen työsuhteen loputtua?? Ei tolla kyllä korkeasti koulutettua työvoimaa houkutella. Meillä IT-sektorilla on ammattilaisia, jotka saisivat töitä mistä vaan länsimaasta. Sama oli yliopistoissa. Suomi ei muutenkaan ole houkutteleva, nyt entistä vähemmän.

Ja nämä it-alan ihmiset maksavat veroja puolet enemmän (vähintään) keskivertokansalaiseen verrattuna. Kai he silloin ansaitsevat samat edut? Toki myös muiden alojen työntekijät.

Toisaalta ne jotka haluavat jäädä suostuvat halvalla töihin ja heillä voidaan korvata kovapalkkaisia työntekijöitä kun irtisanomissuoja lopetettiin ja paikallinen sopiminen otettiin käyttöön. Erityisesti suuret yritykset hyötyvät tästä.

Osaamistaso pysyy varmasti ennallaan ja edesauttaa innovaatioita

Vierailija
464/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva överiksi mennyt identiteettipolitiikkaa loppuu nyt.

Vierailija
465/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tyytyväinen. Lähes kiihottuneessa tilassa olen lukenut vasemmiston ulinaa aiheesta. Kerrankin tehdään oikeita päätöksiä.

Vierailija
466/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pesunkestävä demari, ollut jo vuosikymmeniä. Minusta tämä hallitusohjelma on erittäin hyvä, ellei täydellinen. Olin etukäteen skeptinen, mutta yllätyin positiivisesti.

Olet joko valehtelija tai jostain muusta syystä identifioinut itsesi demariksi, koska kukaan demari ei voi hyväksyä heikennyksiin ay-liikkeeseen ja työntekijän oikeuksiin. Demarit eivät ole omistavan luokan puolella. Jos sinä olet ollut demareissa, olet käsittänyt jotain heidän politiikastaan ilmeisen väärin.

Vierailija
467/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko- oikeuden poisto ja paikallinen sopiminen oli ovela veto persuilta. Nyt yrityksissä voidaan sopia paikallisesti, että palataan kuusi päiväiseen työviikkoon ja 16 tuntiseen työpäivään 1500 euron kuukausipalkalla. Mikäli duunari alkaa pulisemaan niin sille voi antaa 400 euron sakot ja kenkää.

Vierailija
468/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ohjelma ei ole todellakaan yrittäjämyönteinen, vaan yrittäjäksi pakottaja. Ei tällaiselle pienyrittäjälle ole tästä mitään hyötyä kun yhteiskunta ei kohene.

Kun persut ottavat 6 miljaardia pois kulutuksesta niin kyllä se kurjistaa kotimaanmarkkinoilla toimivia pienyrityksiä.

Vierailija
469/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitusohjelmasta löytyy mitä luvattiin ennen vaaleja joten olen tyytyväinen jos myös toteuttavat vaikka leikkaukset osuu osittain itseenikin.

Kristilliset ja Persut puhuivat ennen vaaleja, että omaishoidon tuki pitäisi saada verovapaaksi. Eipä ole vaalien jälkeen kuulunut mitään siitäkään.

Vierailija
470/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroakaan ei leikata hyvätuloisilta, heidän ei tarvitse osallistua millään tavalla valtion talouden tasapainotukseen. Rikkaat saa ajella pllluralliaan mersuillaan Helsingin keskustassa ja heidän bensat maksavat köyhät, työttömät sekä vanhukset joiden lääkkeiden ALV nousee 14%. Hyi sssstana.

Hyvätuloisethan ne rahoittaa teidän köyhien elämän, miksei se mene teillä jakeluun? Veisaatte vain sitä sosialismin virttä. Jos ei meitä hyvätuloisia olisi ollenkaan, miten luulet että tämä yhteiskunta toimii? No ei olisi silloin teitäkään mutta ei myöskään virsi soisi.

Vierailija
471/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia harhakuvitelmia sitä syntyy kun ei ole ikinä työskennellyt pk-firmassa taantuma-aikana.

Tai sitten ei ole ikinä työskennellyt.

Vierailija
472/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia harhakuvitelmia sitä syntyy kun ei ole ikinä työskennellyt pk-firmassa taantuma-aikana.

Tai sitten ei ole ikinä työskennellyt.

Siis tämä:

Lakko- oikeuden poisto ja paikallinen sopiminen oli ovela veto persuilta. Nyt yrityksissä voidaan sopia paikallisesti, että palataan kuusi päiväiseen työviikkoon ja 16 tuntiseen työpäivään 1500 euron kuukausipalkalla. Mikäli duunari alkaa pulisemaan niin sille voi antaa 400 euron sakot ja kenkää.

Vierailija
473/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisethan ne rahoittaa teidän köyhien elämän, miksei se mene teillä jakeluun? Veisaatte vain sitä sosialismin virttä. Jos ei meitä hyvätuloisia olisi ollenkaan, miten luulet että tämä yhteiskunta toimii? No ei olisi silloin teitäkään mutta ei myöskään virsi soisi.

Hyvätuloiset rahoita mitään muuta kuin vakuutuskuoriaan ja veroparatiisisaarien pankkiholveja. Pian lähtee 6 miljardia euroa Suomen reaalitaloudesta joilla rahoitetaan rikkaiden verohelpotukset, rahat päätyvät ulkomaille jossa niitä säilötään holveissa kunnes uusliberaalin oikeiston lopullinen tavoite - yövartijavaltio- toteutuu ja köyhiltä varastetut rahat voidaan halutessa palauttaa tänne verottomaan yksityistettyyn yritysvaltioon.

Vierailija
474/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä taas taisi käydä että persujen äänestäjiä kustiin linssiin oikein kunnolla.

Vierailija
475/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyytyväinen, kiitos kysymästä.

T. Kokoomuksen äänestäjä

Myönsit juuri olevasi sadisti ja psykopaatti.

Vierailija
476/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen tyytyväinen. Saadaan edes muutama Kela-pummi pakkotöihin.

Vierailija
477/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen. Ei ahdista yhtään. Äänestin perussuomalaisia.

Hyvä "lääkitys" sulla ainakin on XD

Vierailija
478/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se tulee olemaan. 0-kasvulla mennään seuraavat 4 vuotta, kuten edellisten oikeistohallitustenkin aikaan vuodesta 2007 melkein parikymmentä vuotta. Ihmiset eivät opi, että oikeisto kurittaa duunaria ja köyhää...

Vierailija
479/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olen tyytyväinen. Saadaan edes muutama Kela-pummi pakkotöihin.

Niin että sekö on tärkeintä. Hitot ihmisten terveydestä ja turvallisuudesta, työhyvinvoinnista, koulutuksesta, jne. Vi ttu sä olet vaja a.

Vierailija
480/507 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Olen valtavan tyytyväinen. Vihdoinkin tasa-arvoa, elämisen mahdollisuuksia ja oikeutta tähänkin maahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän