Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa kympillä IP-panot kun naapurin vaimo on rahapulassa

Vierailija
222/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä määräaikaiset opettajat ajetaan vielä ahtaammalle kun työssäoloehto on 12 kk. Jos palkataan vain lukuvuoden ajaksi ja kesän joutuu olemaan työttömänä, niin hiphei, eipä siinä ansiosidonnaista sitten tarvitse havitella.

Ei tarvii ihmetellä Suomen kansan sitä, että yhä useampi opettaja vaihtaa alaa.

Tämä! Määräaikaiset opettajat ei ainoa ammattiala jossa näkyy se että työttömyyden ajalta ei saa enää ansiosidonnaista . Omalla puolisolla säännöllinen lomautus joka vuosi , johtuu alasta ja ihan Suomen säästä.

Ei ne tätäkään miettinyt yhtään miten moni ihminen Suomessa on säännöllisesti lomautettu joka vuosi. Tai miten moni opettaja on kesän kortistossa. Siinä elettävä sitten 2-3kk peruspäivärahalla. Se on vitsi . Kaikella kunnioituksella, se on vitsi. Mutta valitettavasti hallituksen suunnitelmissa .

Eiköhän tuohon tule pidempi aika, jolloin tuon 12kk voi kerätä TS. Viimeisen 18 kk aikana on täytynyt tulla tuo 12kk täyteen.

Sinänsä en kyllä ymmärrä, miksei tuon lomautuksen aikana voi tehdä muita töitä, joita kyllä riittää

Siis ihan tosissasi olet sitä mieltä että 45-vuotias mies joka on tehnyt uransa ko lomautukset aiheuttavaa työtä, saa tuosta noin uuden työn lomautuksen ajaksi 2-3kk ajaksi? Siis ihan oikeastiko uskot niin? Onko sinun alallasi tällaisia työpaikkoja, mihin henkilö pääsisi heti töihin ja mihin työntantaja haluaa palkata noin lyhyeksi ajaksi ? Kerropas esimerkki . Lomautus on talvella ja kaikki saman alan työntekijät Suomessa lähtökohtaisesti joutuvat talvisin lomautetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei jää ruokaan nykyäänkään kuin 100e kuussa, koska on yksi kallis laina, jota pitäisi maksella vielä monta vuotta. Enkä halua enää koskaan ulosottoon, koska olen sen jo kerran kokenut ja vain ihmeen kaupalla siitä nopeasti selvinnyt, koska satuin voittamaan juuri tarpeeksi rahaa.

Tällä hetkellä pärjäilen vain siksi, koska on huolehtivainen miesystävä ja äiti olemassa. Mutta tiedostan, että hekin voivat tehdä perskokkareet milloin tahansa ja vähentää tai jopa kokonaan lopettaa sen pitkäaikaisen vastikkeettoman taloudellisen avun minulle.

Vierailija
224/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tonnin tulen tienaamaan lisää vuodessa. Siinä kaikki.

Vierailija
225/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, asun ulkomailla.

Vierailija
226/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tässä vain, miksi lapsiperheitä suositaan? Mielestäni lapsilisiä pitää alentaa ja määrätä kunnallinen haittavero 2% lisää jokaiselle lapsiperheelle, koska pennut rikkovat, tuhoavat, sotkevat , purevat, lyövät, häiriköivät oppitunneilla jne.jne. En halua kuntalaisena maksaa heille koulunkäyntiä tai -kyytejä, jää-tai palloiluhallilla, jalkapallokenttää tai muita harrastuksia. Se on VANHEMPIEN tehtävän ja velvollisuus! Työttömät taas eivät itse 99% ole syypäitä tilaansa. Useilla on sairauksia yms.Eri asia on luomut, muttei heitäkään voi(ne) nälkään tappaa, vaikka Petteri punakuono-orpo niin ilmeisesti haluaisikin!

Vierailija
227/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme säätöö kirjoitti:

Ihmettelen tässä vain, miksi lapsiperheitä suositaan? Mielestäni lapsilisiä pitää alentaa ja määrätä kunnallinen haittavero 2% lisää jokaiselle lapsiperheelle, koska pennut rikkovat, tuhoavat, sotkevat , purevat, lyövät, häiriköivät oppitunneilla jne.jne. En halua kuntalaisena maksaa heille koulunkäyntiä tai -kyytejä, jää-tai palloiluhallilla, jalkapallokenttää tai muita harrastuksia. Se on VANHEMPIEN tehtävän ja velvollisuus! Työttömät taas eivät itse 99% ole syypäitä tilaansa. Useilla on sairauksia yms.Eri asia on luomut, muttei heitäkään voi(ne) nälkään tappaa, vaikka Petteri punakuono-orpo niin ilmeisesti haluaisikin!

Siis jäähalleja ja lusmut

Vierailija
228/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä määräaikaiset opettajat ajetaan vielä ahtaammalle kun työssäoloehto on 12 kk. Jos palkataan vain lukuvuoden ajaksi ja kesän joutuu olemaan työttömänä, niin hiphei, eipä siinä ansiosidonnaista sitten tarvitse havitella.

Ei tarvii ihmetellä Suomen kansan sitä, että yhä useampi opettaja vaihtaa alaa.

Tämä! Määräaikaiset opettajat ei ainoa ammattiala jossa näkyy se että työttömyyden ajalta ei saa enää ansiosidonnaista . Omalla puolisolla säännöllinen lomautus joka vuosi , johtuu alasta ja ihan Suomen säästä.

Ei ne tätäkään miettinyt yhtään miten moni ihminen Suomessa on säännöllisesti lomautettu joka vuosi. Tai miten moni opettaja on kesän kortistossa. Siinä elettävä sitten 2-3kk peruspäivärahalla. Se on vitsi . Kaikella kunnioituksella, se on vitsi. Mutta valitettavasti hallituksen suunnitelmissa .

Eiköhän tuohon tule pidempi aika, jolloin tuon 12kk voi kerätä TS. Viimeisen 18 kk aikana on täytynyt tulla tuo 12kk täyteen.

Sinänsä en kyllä ymmärrä, miksei tuon lomautuksen aikana voi tehdä muita töitä, joita kyllä riittää

Siis ihan tosissasi olet sitä mieltä että 45-vuotias mies joka on tehnyt uransa ko lomautukset aiheuttavaa työtä, saa tuosta noin uuden työn lomautuksen ajaksi 2-3kk ajaksi? Siis ihan oikeastiko uskot niin? Onko sinun alallasi tällaisia työpaikkoja, mihin henkilö pääsisi heti töihin ja mihin työntantaja haluaa palkata noin lyhyeksi ajaksi ? Kerropas esimerkki . Lomautus on talvella ja kaikki saman alan työntekijät Suomessa lähtökohtaisesti joutuvat talvisin lomautetuksi.

Kiinteistöhuolto ja lumityöt, sijaisuuksia talvella riittää.

Vierailija
229/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla vaikuttaa, että sulkeudun kuoreeni ja odotan parempia aikoja. Lähetän monta rukousta jonnekin, että minulla on inhimillinen ja oikeudenmukainen työnantaja. Yritän auttaa parhaani mukaan niitä, jotka tulevat kärsimään. 

Vierailija
230/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäoloehto kertyy pidemmältä ajalta. Nytkin olen lomautettuna 3 vuodessa 1-6vk kerrallaan.

Vierailija
231/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömänä venkuloijana en oikeastaan odota, että vaikuttaa juuri mitenkään. Asumiskulujen omavastuusta voi tulla pahimmillaan takkiin muutama kymppi, mutta se on helppo kompensoida. Voi olla, että vaihdan asuntoa parempaan ja halvempaan, jos matalapalkkatyöläiset joutuvat pakenemaan pois isoista kaupungeista ja jäljelle jää paljon ylitarjontaa vuokra-asunnoista, jolloin vuokrataso laskee väkisinkin. Nykyinen asunto on tuliterä ja todella tasokas hyvässä taloyhtiössä hyvällä sijainnilla, mutta vähän kalliihkonpuoleinen.

Työn jumalat on ollut helppo pitää tyytyväisinä mukavilla rupattelusessioilla ja pallottelemalla opiskelun ja työnhaun välillä. Olen aina itse aktiivisesti kyselemässä kaikkien sellaisten kurssien ja pätevyyksien perään, joista tiedän ettei työkkäri niitä kustanna, kuten ajokortit, monet työturvallisuuskortit, erinäiset tutkinnot, yms, ja sitten harmittelen asiaa ja todetaan, että voisin katsella niitä itse tarkemmin ja palataan asiaan joskus sitten kun palataan.

Nyt kun tuli tämä uusi velvoite käydä laittamassa rasti ruutuun kerran kuussa työkkärin sivuilla, en ole edes jaksanut enää katsoa olemassaolevia firmoja, vaan olen itse keksinyt sinne mitä vaan huttua mieleen juolahtaa.

Muutama puhelinkurssi jotain CV-täyttöopetusta on ollut, kerran 2 viikossa soitellaan, rustaan sille hyvät CV:t ja sitten ollaan lähettelevinään niitä ties mihin firmoihin, vaikka eihän niitä oikeasti mihinkään lähetetä. Aivan typerää hommaa ja veronmaksajien miljoonia poltetaan. Siltä varalta että joku joskus ehdottaisi jotakin palkatonta hepinvuolentaa, mulla on kirjattuna ylös diagnoosi lievästä masennuksesta, joka muuttuu heti vaikeaksi, jos kuulenkin sanan "työvoimapoliittinen toimenpide", ja hoitotasapainon saavuttamiseen menee taas helposti vuosi jos toinenkin.

Jos viimesijaisia tukia ruvettaisiin oikeasti leikkaamaan, vaikka kaikkia muodollisia ehtoja noudattaisikin, ne on tiettyyn pisteeseen asti helppo kompensoida omilla kikoilla. Suurempiin leikkauksiin en varaudu, koska niiden seuraukset yhteiskunnassa muuttaisivat pelisääntöjä vähän isommassakin mittakaavassa.

Vierailija
232/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamme naisen kanssa erikseen asumaan Mitä pidän hyvänä ratkaisuna . Muuten ei juuri tunnu vielä...

Vierailija
233/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoja vielä 3 vuotta jäljellä ensi syksynä ja kaikki tuet loppuu, kun aikuiskoulutustuki lakkautetaan. Yhden hoitajan päivätyöpalkalla pitää sitten pärjätä koko perhe. Asumistukea tuskin saadaan. Jos muutetaan vaikka metsään ja irtisanoudutaan kaikesta. Ei jaksa kiinnostaa enää opiskelukaan. Harmi niiden puolesta, jotka halusi tälle halutulle hyvin työllistävälle alalle sinä vuonna kun minä pääsin sisään ja he eivät. Tuhansia ihmisiä jäi rannalle ja minä sitten jätän koulut kesken. :)

Vierailija
234/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijai mä nautin kun pienyrittäjät jotka äänesti kokkareita alkaa tippumaan konkkaan koska harvalla on enää varaa kuluttaa. Ai että mä nautin.

Tämä nauttiminen tuli jo selväksi.

Vierailija
235/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutus entisestään minimiin, työhalut on nollassa. Työnteko siis minimiin myös.

Kunnon omaan naamaan puukottaminen. Tuet pienenee, niin en ainakaan tee töitä 😂

Vierailija
236/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintoja vielä 3 vuotta jäljellä ensi syksynä ja kaikki tuet loppuu, kun aikuiskoulutustuki lakkautetaan. Yhden hoitajan päivätyöpalkalla pitää sitten pärjätä koko perhe. Asumistukea tuskin saadaan. Jos muutetaan vaikka metsään ja irtisanoudutaan kaikesta. Ei jaksa kiinnostaa enää opiskelukaan. Harmi niiden puolesta, jotka halusi tälle halutulle hyvin työllistävälle alalle sinä vuonna kun minä pääsin sisään ja he eivät. Tuhansia ihmisiä jäi rannalle ja minä sitten jätän koulut kesken. :)

No jätä. Hyvää loppuelämän köyhyyttä sinne metsään. Puolisosi ei jaksa sinua loppuelämääsi elättää.

Vierailija
237/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kipeänä töihin silloin kun ei ole mikään oksennustauti päällä.

Yritän pitää mahdollisimman paljon etäisyyttä fyysisesti lapsiin töissä, jos aivastelevat tms. Muutoin toki olen vuorovaikutuksessa ja teen työni asianmukaisesti.

Voi olla, että lapsettomana käyn hetken jossain toisessa maassa kokeilemassa tätä työtä.

- Vakaope

Vierailija
238/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jätä. Hyvää loppuelämän köyhyyttä sinne metsään. Puolisosi ei jaksa sinua loppuelämääsi elättää.

Omavaraisena on ihan hyvä elellä. :) 

Vierailija
239/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee edes pari euroa lapaan enemmän kuukaudessa. Surullista tämä verotus. Laillistettua varkautta.

Vierailija
240/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pystynkö opiskelemaan opintojani (terveysalan opinnot) loppuun asti enkä tiedä riittääkö pieni palkkani pakollisiin menoihin. Vuorotteluvapaasti olen unelmoinut vuosia mutta nyt se jää toteutumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi