Vakituinen työpaikka ei jatkossa enää tuo mitään varmuutta elämään
Työnantaja voi jatkossa potkia ulos helposti jos ei naama miellyttä. Perusteluksi vaan, että "asiallinen syy." Sitten sinut voidaan palkata määräaikaisena takaisin tai laittaa sinne 9 euron pakkotyöhön, jotta tuet eivät katkea. Tätä paskaa duunarille luvassa.
Ei ainakaan auta esim. syntyvyyden nousuun, kun elämä ja tulot käy yhä epävarmemmaksi. Kuka alkaa lapsia tekemään, kun pihalle voit työstä lentää koska vaan ja ansiosidonnaistakaan et saa enää kuten ennen?
Kommentit (399)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen epävarmuus lisääntyy. Mutta uskoisin että suomen maaseutu alkaa pikku hiljaa elpyä kun kaupungeissa alkaa rätistä.
Meinaat että nyt ihmiset muuttavat maalle vaikka siellä ei ole suurimmalle osalle edes työpaikkoja? Miksi niin luulet?
Maalle voi rakentaa jonkinlaisen piilopaikan, jota sitten käytetään tukikohtana, kun tehdään ryöstöretkiä kaupunkeihin.
Kyllä sitä on pitkään kaivattu lainsäädäntöä, jonka avulla joko ilkeämieliset tai poikkeuksellisen laiskat yksilöt saadaan irtisanottua. Koska työntekijän irtisanomissuoja on ollut niin voimakas, on se johtanut monilla aloilla siihen, että ketään ei yksinkertaisesti enää palkata vaan kaikki hoidetaan vuokrafirmojen tai toiminimien kautta. Tai kierrättämällä nitä määrä-aikaisia. Ja HUOM! Tätä tekee myös kunnat ihan yleisesti, esim opettaja voi palata samaan yksikköön 5 vuotta peräjälkeen ilman että häntä vakinaistetaan eikä saa kesän ajalta alkkaa.
Vaikka tällä voi olla myös negatiivisia vaikutuksia niin uskon kyllä että irtisanomista on pakko helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen epävarmuus lisääntyy. Mutta uskoisin että suomen maaseutu alkaa pikku hiljaa elpyä kun kaupungeissa alkaa rätistä.
Meinaat että nyt ihmiset muuttavat maalle vaikka siellä ei ole suurimmalle osalle edes työpaikkoja? Miksi niin luulet?
Maalle voi rakentaa jonkinlaisen piilopaikan, jota sitten käytetään tukikohtana, kun tehdään ryöstöretkiä kaupunkeihin.
Nyt on äippä lukenut pikku-Jannicalla vähän liikaa Ronja Ryövärintytärtä :D
Minä en osaa olla pomojen kaveri. Jos tulee potkut niin sitten tulee. En saikuta turhaan, teen työni tunnollisesti, mutta en ole tarpeeksi sosiaalinen, joten minusta ei pidetä. Luulen, että täytyy tämän jälkeen alkaa etsimään uutta työpaikkaa. Nykyisessä työssä olen ollut viisi vuotta, mutta meillä ei ole työpaikalla irtisanottu ihmisiä tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Koeajalla on irtisanottu kyllä, syistä en tiedä. Minusta tämä kyllä huonontaa työntekijän asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin työpaikkojen vakituiset lorvailijat voivat hieman skarpata muutoksen myötä jos haluavat pitää työnsä. Meillä töissä kourallinen vakituisia jotka vähän väliä notkumassa ja juoruamassa. Tauot venyy ja paukkuu. Vältellään ja jopa pakoillaan töitä. Valitaan parhaimmat päältä. Vuokraporukkaa huhkii hiki hatussa. Heissä monta ahkeraa tekijää mutta ei voi vakinaistaa kun eräät laiskamadot vieneet paikat.
Eikä ole siitä kiinni että olisi huono esimies tai työpaikka. Joillakin vaan asenne että palkkaa pitäisi saada tekemättä mitään. Esitetään reipasta sen aikaa että saadaan vakituinen työ ja sitten tippuu hanskat.
Siinähän jauhat terveytesi juutalaisten alttarilla, ei kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo autoista kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo autoista kuullut?
Miten ne mielestäsi edistävät maallemuuttoa? Autoja kuitenkin ollut jo noin 100 vuotta ja silti maaseutu autioituu vuosi vuodelta enemmän. Nytkö Petteri vetää hihasta taikakanin ja auto muuttuu yhtäkkiä syyksi lähteä asumaan maalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
54 ikävuoteen mennessä kahdet potkut. Sitä sattuu. Ei se ole koskaan pysyvää ollut yksityisellä. Räjäyttäisivät virkakoneiston. Siellä niitä ikiloisijoita riittää hyllyviroissaan.
Ei se ole kunnallakaan pysyvää. Etenkin pienemmissä kunnissa palveluita ajetaan alas ja samaan tahtiin lähtee työpaikkoja alta. Itse olen onnekkaasti vielä saanut pitää opettajan toimeni, mutta en välttämättä saa enää kauaa, jos suunnitelman isomman kouluyksikön rakentamisesta toteutuu ja tämän kylän oma koulu lakkautetaan.
Sama vastaa: No voi kurppa! Just Orpo selitti televisiossa koulujen turvallisuudesta ja tärkeydestä. Sieltäkö sitä sitten kuitenkin nitistetään. Mulla oli mielessä lähinnä huu-haa -virastot. Niitä riittää.
Jos olet hyvä työntekijä, työpaikkasi säilyy tai löydät uuden. Ihme panikointia, kun mitään ei ole oikeasti tapahtunut. Nukutteko jokaisen yönkin toinen silmä auki siltä varalta, että murhamies hyppää yhtäkkiä ikkunan läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
54 ikävuoteen mennessä kahdet potkut. Sitä sattuu. Ei se ole koskaan pysyvää ollut yksityisellä. Räjäyttäisivät virkakoneiston. Siellä niitä ikiloisijoita riittää hyllyviroissaan.
Ei se ole kunnallakaan pysyvää. Etenkin pienemmissä kunnissa palveluita ajetaan alas ja samaan tahtiin lähtee työpaikkoja alta. Itse olen onnekkaasti vielä saanut pitää opettajan toimeni, mutta en välttämättä saa enää kauaa, jos suunnitelman isomman kouluyksikön rakentamisesta toteutuu ja tämän kylän oma koulu lakkautetaan.
Sama vastaa: No voi kurppa! Just Orpo selitti televisiossa koulujen turvallisuudesta ja tärkeydestä. Sieltäkö sitä sitten kuitenkin nitistetään. Mulla oli mielessä lähinnä huu-haa -virastot. Niitä riittää.
Ei vastaa: Miten on mahdollista, että vuonna 2023 joku ei ole tietoinen kyläkoulujen alasajosta? Sitä on kuitenkin tapahtunut jo ainakin 30 vuotta.
Meillä oli (valtiolla) sellainen työntekijä, joka ei tehnyt mitään, nosti itsensä työnjohtajaksi ja kiersi toisia komentelemassa ja juoksi kertomaan pomoille, miten joku ei tehnyt mitään oikein.
Luonnollisestikaan häneen kyllästynyt johto ei voinut häntä irtisanoa, niin nostivat sitten päälliköksi osastolle, jossa ei olisi häirinnyt toisten työntekoa. Ei kyllä sittenkään malttanut olla välillä käymättä neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo autoista kuullut?
Miten ne mielestäsi edistävät maallemuuttoa? Autoja kuitenkin ollut jo noin 100 vuotta ja silti maaseutu autioituu vuosi vuodelta enemmän. Nytkö Petteri vetää hihasta taikakanin ja auto muuttuu yhtäkkiä syyksi lähteä asumaan maalle :D
Täältä kämppä ja auto lainoineen ja bensoineen kustantavat yhdessä vähemmän kuin itse kaupungissa asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo autoista kuullut?
Täältä kämppä ja auto lainoineen ja bensoineen kustantavat yhdessä vähemmän kuin itse kaupungissa asuminen.
Ok, mutta kerro vielä miten auto edistää maallemuuttoa. Kun kuitenkin ihan todistetusti autojen olemassa olosta huolimatta muuttoliike on ihan toiseen suuntaan kuin kaupungeista maalle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä työntekijä potkitaan ihan ilolla pihalle jos se on kallis. Tilalle otetaan halpa. Laadulla ei ole nykyään erityistä väliä
Tämä nyt on ihan hevonsontaa. Kuka tahansa ottaa ennemmin 100% työteholla työskentelevän 100% palkalla, kuin 50% työteholla työskentelevän 50% palkalla ja jota saa sitten olla koko ajan seuraamassa, koska se ryssii, jos ylipäätään tekee yhtään mitään.
Tervetuloa tansseihin: YT-rumba ja muutosvalssi tulevat yleistymään ja samalla nipistetään ansiosidonnaisesta, orjuuttaminen pahenee, paluu Faaraoiden aikaan : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa tulee kaduille ja massiiviset lakot, eikä mene kauaa.
Ei tapahdu Suomessa ellei ruoka lopu.
Tämä. Jos Suomessa kansa vyöryy kaduille ja alkaa mellakoimaan, niin se on kyllä ulkomaalaustaustainen kansanosa eivätkä tavalliset suomalaiset. Meillä ei oikein ole tuo kaduille vyöryminen tai autojen polttaminen verissä.
Vierailija kirjoitti:
Kansa tulee kaduille ja massiiviset lakot, eikä mene kauaa.
Kyllä katumellakat ja lakot saadaan kuriin kyynelkaasulla ja palokunnan vesisuihkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tansseihin: YT-rumba ja muutosvalssi tulevat yleistymään ja samalla nipistetään ansiosidonnaisesta, orjuuttaminen pahenee, paluu Faaraoiden aikaan : )
Mikä tässä nyt siis muuttuu? Yt:t ovat olleet arkipäivää 90-luvulta lähtien, ansiosidonnainen ei liity mitenkään työpaikkojen säilymiseen ja orjuuttamista on harrastettu niin kauan kuin on ollut mahdollista laittaa ihmisiä 9€ päivä puuhastelupajoihin. Tainnut olla jo 20 vuotta tämäkin malli voimassa.
Eihän vakituinen työ ole ollut pitkään aikaan turvattu. Ei se pelkästään tämän hallituksen aikaansaannos ole.
Niks naks organisaatiouudistus ja se siitä työpaikasta. Tai ulkoistetaan toiminto. Helppoa kun heinän teko.
Se jos mikä on vaikeampaa, on sitouttaa osaava työväki pysymään.