Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäisestä sairauspäivästä ei tarvitse maksaa enää palkkaa??

Vierailija
16.06.2023 |

Eli sairauslomat pitenevät.

Kommentit (500)

Vierailija
201/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrkkyä julkisen sektorin "työn" tekijöille.

Hoitohenkilökunta ottanut ommaa lommaa oikein vuorossysteemin kautta.

Nyt loppui tämäkin porsaanreikä ja turha saikuttaminen.

Tästä seuraa sama kuin mitä seurasi Ruotsissa samasta säännöksestä. Hoitohenkilökunnalla ei ollut varaa jäädä pois töistä ja menivät sairaana mm. vanhainkotiin koronassa. Aika moni kuolikin sen takia. 

Toivon syvästi, että tuon voimaantultua sinun ruokasi tekee räkäinen kokki ja tarjoilija tuo pöytääsi sen safkan pikku  pazkataudissa. Onnea vaan matkaan. 

Teen muuten ihan sama. En välitä tasan hevon v siitä jatkossa, kuka takiani sairastuu työpaikalla tai asiakkaista ennemmin kuin otan rahallisesti takkiini sairastamisestani. Ja sitten jos on pakko olla pois, on takuuvarmaa, että se ei jää yhteen päivään ja työnantajan on niiden sairaspäivien aikana sitten ihan turha huudella perään, että tämä pitäisi tehdä tai välittää eteenpäin jollekin, kun nyt on yleensä tullut tehtyä kotona töitä samalla sen minkä voi. Menee kiinni puhelin ja tietokone ja ei ole sanalla sanoen hevon v väliä minulle, mitä ongelmia siitä työantajalle tulee. Jos haluaa saada ne tiedot, jotka minun takanani on sillä välin, niin saa maksaa. Muuten ei tule.

Tyhmääkin tyhmempi uudistus. 

Minä olin tiistain sairaslomalla. Se meni niin että aamulla katson kiireiset asiat, hoidan ne kollegalle, vastaan muutamiin viesteihin että olen kipeä ja kuka voi autta puolestani.

Keskiviikkona sitten palasin töihin kevyesti.

Jatkossa olen kipeä, en vastaa viesteihin, delegoi kiireisiä tai mitään muuta. Ja en palaa ennen kuin olen terve. Palkattomalla ajalla ei ole minun ongelmani mitä töissä tapahtuu.

Vierailija
202/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä muutos. Asiantuntijatyössä ei muutenkaan sairastella vaan tehdään duunite etänä jos on pikkunuhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meillä pienyrittäjillä. Tai huonommin. Ensimmäiset 10 päivää palkatonta, sen jälkeen voi anoa Kelasta ja päiväraha alla 80% edellisvuoden ansioiden mukaan.

Pienyrittäjät tekevät töitä sairainakin. Tämähän on vaiettu totuus.

Tekee jotkut työntekijätkin.

Äitini ei koskaan ollut sairaslomalla. Teki täyden työuran kunnalla.

Olipa sulla urhea ja reipas äiti.

Vierailija
204/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpaikalle tulee joku riemuidiootti tulevaisuudessa vaikka vatsaa jo vähän kouristaa ja saa noron kaikkiin tartutettua niin voi riemua. Ensinnäkin haittaa jo työyhteisön toimintaa kun moni putoaa yhtä aikaa. Lisäksi kyseistä henkilöä vihataan sen jälkeen. Saihan muut tartutettua ja lisäksi aiheutti muillekin ansionmenetyksiä.

Vierailija
205/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä muutos. Asiantuntijatyössä ei muutenkaan sairastella vaan tehdään duunite etänä jos on pikkunuhia.

Entä asiantuntijaduunit joissa tavataan asiakkaita?

Vierailija
206/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden hallituksen neronleimauksia:

Ihmiset pakotetaan sairaana töihin, jotta kaikki muutkin työpaikalla sairastuvat.

🤡

Vierailija
207/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kannattaa ilmoittaa lapsen olevan sairas ja ottaa vaikka pois päiväkodista tai koulusta siksi aikaa. Näin toimien palkatonta päivää ei mene.

Vierailija
208/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muutos. Jää se laiskuutta saikuttaminen pois.

Joo joo. Mutta kun olet kipeä, se on satasia palkasta pois.

Sulla on hyvä palkka, jos saat yhdestä päivästä satasia. Mulla palkka on vajaa 5000 e kk, eikä yks päivä ole kuin kaksi sataa.

Anyway, TES ohittaa tämän lain.

Vierailija
209/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Viisi päivää siis jatkossa.

Vierailija
210/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työpaikalle tulee joku riemuidiootti tulevaisuudessa vaikka vatsaa jo vähän kouristaa ja saa noron kaikkiin tartutettua niin voi riemua. Ensinnäkin haittaa jo työyhteisön toimintaa kun moni putoaa yhtä aikaa. Lisäksi kyseistä henkilöä vihataan sen jälkeen. Saihan muut tartutettua ja lisäksi aiheutti muillekin ansionmenetyksiä.

Tätä kokoomus haluaa, kristillisten siunauksella.

Vierailija
211/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää olla 2 päivää saikulla vähintään

Varmaan jos niin sairas on, että pitää olla pois töistä, niin harvoin se päivässä on ohi.

Vierailija
212/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä seuraa sama kuin mitä seurasi Ruotsissa samasta säännöksestä. Hoitohenkilökunnalla ei ollut varaa jäädä pois töistä ja menivät sairaana mm. vanhainkotiin koronassa. Aika moni kuolikin sen takia. 

Toivon syvästi, että tuon voimaantultua sinun ruokasi tekee räkäinen kokki ja tarjoilija tuo pöytääsi sen safkan pikku  pazkataudissa. Onnea vaan matkaan. 

Teen muuten ihan sama. En välitä tasan hevon v siitä jatkossa, kuka takiani sairastuu työpaikalla tai asiakkaista ennemmin kuin otan rahallisesti takkiini sairastamisestani. Ja sitten jos on pakko olla pois, on takuuvarmaa, että se ei jää yhteen päivään ja työnantajan on niiden sairaspäivien aikana sitten ihan turha huudella perään, että tämä pitäisi tehdä tai välittää eteenpäin jollekin, kun nyt on yleensä tullut tehtyä kotona töitä samalla sen minkä voi. Menee kiinni puhelin ja tietokone ja ei ole sanalla sanoen hevon v väliä minulle, mitä ongelmia siitä työantajalle tulee. Jos haluaa saada ne tiedot, jotka minun takanani on sillä välin, niin saa maksaa. Muuten ei tule.

Minä olin tiistain sairaslomalla. Se meni niin että aamulla katson kiireiset asiat, hoidan ne kollegalle, vastaan muutamiin viesteihin että olen kipeä ja kuka voi autta puolestani.

Jatkossa olen kipeä, en vastaa viesteihin, delegoi kiireisiä tai mitään muuta. Ja en palaa ennen kuin olen terve. Palkattomalla ajalla ei ole minun ongelmani mitä töissä tapahtuu.

Äläturhaan odota palkankorotuksia.

Vierailija
213/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tämä niin, että omalla ilmoituksella on eka saikkupäivä palkaton ja lääkärintodistuksella eka saikkupäivä palkallinen?

Hyvä kysymys! Mitä jos saa lääkäriltä 3 päivää saikkua?

Vierailija
214/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos niin sairas on, että pitää olla pois töistä, niin harvoin se päivässä on ohi.

Kolmessa päivässä eka on kuitenkin palkaton.

Vierailija
215/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreenin takia pois sen yhden päivän kun kohtaus tulee. Minkäs teet.

Istuu töissä käytännössä työkyvyttömänä. Mutta on siis töissä kuitenkin.

Vierailija
216/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se kaksi päivää auttaa sillä silti se ensimmäinen on palkaton. Viisi päivää ja ei enää ansionmenetyksiä. Omalla työpaikallani ei noita yhden päivän sairaslomia ole ollutkaan ellei sitten joku lapsen takia ole ollut poissa. Ja muutos ei näitä tilanteita koske vaan ainoastaan omia sairaslomia.

Vierailija
217/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus työntekijät olivat yrityksen tärkein resurssi. 

Nyt mennään EK:n ehdoilla. Työntekijä on pelkkä kustannus.

No kun ei ole luottoa, ei ole vastuunottoa tai -kantoa, ja eipä ole mitään lojaalisuuttakaan. Eikä tarvitse ollakaan.

"Emmä tiijä. Mä oon vaan töissä täällä."

Vierailija
218/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskee ja hyvä niin julkisensektorin saikuttamis ongelmaan.

Vierailija
219/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tämä niin, että omalla ilmoituksella on eka saikkupäivä palkaton ja lääkärintodistuksella eka saikkupäivä palkallinen?

Hyvä kysymys! Mitä jos saa lääkäriltä 3 päivää saikkua?

Ensimmäinen päivä olisi aina palkaton jos sairasloman kesto alle viisi päivää. Aivan sama kuka sen sairasloman myöntänyt. Ainoastaan lapsen sairastaminen on syy olla lyhyesti paikallisesti pois.

Vierailija
220/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kello neljä lyö, niin rukkaset tipahtaa. Klops. Aivan sama mikä on tilanne työmaalla.

Tätäkö Ek ja Orpo haluaa? Järjenkäyttö ja jousto seis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan