Palkkatukityö ainoa mahdollisuus-eikö se kerrytä enää ansiosidonnaista?!
Eli en 54-vuotiaana ja kroonisesti sairaana työllisty muuten.
Kommentit (356)
Juu, ei hyvä idea, ei kerrytä työssäolo ehtoakaan kohtapuoleen. Siinä yksi leikkaus mikä lisää työttömyyttä. Miten tämä hallitus ei tajua, turha heidän puhua että leikkauksilla työllistävä tavoite. Eihän työpaikat lisäänny. Huomaa etteivät itse ole olleet noissa tilanteissa eläissään.
Viime vuosina olen tehnyt palkkatuki töitä palvelukodeissa ja sitten ollut ansiosidonnaisella. lisäkädet olleet siellä tarpeen niin hoitajat ehtii enemmän keskittyä hoitotyöhön. Älyttömiä suunnitelmia tältä hallituksella, en muista moista aiemmin. Lisää työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kerryttääkö eläkettä, jos on 100 % palkkatukityö?
Pakatukityö kerryttää eläkettä , ei riipu palkkatyö % . % on määrä jonka työpaikka saa valtiolta. Työntekijä saa normi palkan ja lomapäivät.
Jos lähdet ansiosidonnaiselta palkkatuettuun, olet työsuhteessa ja menetät heti ansiosidonnaisen. Kun palkkatuettu loppuu esim 6kk pääset kelan peruspäivärahalle. Eli ei missään tapauksessa palkkatuettuun, vasta kun ansiosid kokonaan käytetty.
Meillä on Suomessa vain A) 100% työkykyisiöä ja B) 100% työkyvyttömiä
Järjestelmä ei taivu ajatukseen että joku voisi olla esim 20% työkykyinen
Itsekin kärsin kroonisesta kivusta ja haluaisin tehdä vähän töitä, kun kivut sen sallii esim 5-10h viikossa, mutta ei se ole mahdollista. Ymmärrän yrittäjien näkökulman miksi ei minun laista riippakiveä palkata. Yhteiskunta/palkkatuki ainoa vaihtoehto
vihaa tuollainen varmasti enemmän kerryttää eikä siinä säästy joku epäkelp virkaintoilija.
Pitäisi vielä kerryttää vanhalla systeemillä. Syksymmäksi vasta muutos suunnitteilla, kannattaa nyt mennä jos pääsee.
Ei kai ole vielä alkanut se muutos.