Palkkatukityö ainoa mahdollisuus-eikö se kerrytä enää ansiosidonnaista?!
Eli en 54-vuotiaana ja kroonisesti sairaana työllisty muuten.
Kommentit (356)
Ei kerrytä. Sama ajatus kuin ap:llä.
Olen pahoillani, mutta niin se on.
Toivottavasti et persuja äänestänyt.
No, töihin et enää pääse. Pelkkä työmarkkinatuki jatkossa vissiin. Paska Urpo.
Tässä uudella hallituksella tuli virhe. Ap:n kaltaiset ihmiset työllistyvät nykyistä huonommin
Kyllä huomaa, että hallitus on kääntänyt kaikki kivet ja kannot löytääkseen leikkauskohteita, jotka osuvat vain köyhiin.
Tämä on älyvapaata. Tosi monet työllistyvät edes määräaikaiseen työhön palkkatuen turvin. Ei voi olla oikein, ettei sellainen työ kerryttäisi enää ansiosidonnaista. Ovatko palkkatukityössä vähempiarvoisia kuin muut työntekijät (jotka ansiosidonnaista voivat saada)?
Sama täällä. Ei mitään toivoa työllistyä kuin tuettuna. Olen tehnyt ratkaisun. Laitan kaiken omaisuuden rahaksi ja muutan matkailuautoon ja koitan sinnitellä työmarkkinatuella ja säästöillä. Keskityn harrastuksiin ja lapsenlapsiin. Yhteiskunnallisesti hanskat tippuivat näihin leikkauksiin. Pitäkää tunkkinne.
Orpo ja Purra vihaavat jo ennestään heikommassa asemassa olevia!
Olennainen kysymys: kerryttääkö työ tai ansiosidonnainen eläkettä? Hallitus on tämänkin asian poistamassa.
Oliko järkeä äänestää persuja?
Tunnustus. Olen 60 +. Saan työttömyyspäivärahaa ja olen oikeutettu palkkatukeen, tai nykyisin se on 55+ etuus. Mutta, joo. En ole taloudellisessa ahdingossa, ainakaan toistaiseksi. Minulle "annettiin" ns. palkkatuki pyytämättä.
Nyt minua yritetään savustaa kaikenlaisiin palkkatukipaikkoihin, joihin en halua mennä. Mitättömät tunnit, mitätön palkka. Mutta haluan suolarahaa Kelalta. Olen siis pa..ska ihminen.
Palkkatuelle julkiselle puolelle pääsee muutenkin pääsääntöisesti vain yli 57-vuotiaat.
Ja jos työtä tarjotaan 70-85%, niin eipä siinä palkka päätä muutenkaan huimaa pienipalkkaisissa hommissa.
Muutenkin tämä pienien ansiotulojen kanssa eläminen alkaa olla heikompaa kuin toimeentulotuen varassa keikkuminen. Etenkin jos on paljon lääke- ja muuta terveydenhoitokulua. Surullista mutta totta. Ja pahemmaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustus. Olen 60 +. Saan työttömyyspäivärahaa ja olen oikeutettu palkkatukeen, tai nykyisin se on 55+ etuus. Mutta, joo. En ole taloudellisessa ahdingossa, ainakaan toistaiseksi. Minulle "annettiin" ns. palkkatuki pyytämättä.
Nyt minua yritetään savustaa kaikenlaisiin palkkatukipaikkoihin, joihin en halua mennä. Mitättömät tunnit, mitätön palkka. Mutta haluan suolarahaa Kelalta. Olen siis pa..ska ihminen.
No etkä ole. Kaikkihan täällä ajattelee vain omaa etuaan.
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys: kerryttääkö työ tai ansiosidonnainen eläkettä? Hallitus on tämänkin asian poistamassa.
Oliko järkeä äänestää persuja?
Oliko Vasemmistoliiton duunareiden hylkäämisessä järkeä? Satoi suoraan Perussuomalaisten laariin.
Toistemme syyttely poliittisesta teatterista on järjen köyhyyttä.
Minulla sama tilanne