Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen asumistukileikkaus

Vierailija
16.06.2023 |

Orpo lupasi jo ennen vaaleja että asumistuki otetaan lottovoittajilta pois...

Nyt riittääkin enää 10000 varallisuus jonka jälkeen lähtee asumistuet. Kuvitellaan että henkilö saa vain työmarkkinatukea ja yrittää selvitä 600 euroa maksavat vuokrasta IL.an asumistukea ja TT tukea..

Asumistukeen varallisuusraja
Lisäksi hallitus hakee säästöjä asumistuen muutoksilla. Merkittävin uudistus lienee yleiseen asumistukeen tuleva 10 000 euron varallisuusraja. Sen ylittävältä osalta lasketaan 20 prosenttia huomioitaviin vuosituloihin aina 50 000 euroon saakka. Sen rajan jälkeen asumistukea ei enää saa.

Kommentit (401)

Vierailija
361/401 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostakaa nyt niitä rahoja tyynyn alle piiloon Kyllä sitä käteistä voi säilyttää kotona.

Itse en luopuisi eurostakaan.

Vierailija
362/401 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on uskomatonta, että ihminen, jolla on säästöjä, saa asumistukea! Miksi hänen pitää saada tukea, kun hänellä on rahaa maksaa oma asumisensa?

Miten voi olla mahdollista, että yhteiskunta elättää niitä, jotka voisivat itse elättää itsensä.

Miksi yhteiskunnan pitää elättää niitä jotka voisivat elättää itsensä mutta eivät halua?

Hyvä kysymys!

Miksi sitten siirretään tuloja työtä tekeville esim. lapsilisät ja muut, jos ovat kuitenkin töissä? Kai on laskelmoitu mihin on varaa? Jos ei ole varaa, niin auto pannaan myyntiin ja muutetaan halvempaan asuntoon. Näin kiusataan jo köyhiä, miksi ei sitten parempituloisiakin tai jopa keskiluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/401 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleislakkoon vaan joka ikinen niin saadaan hallitus nurin!!!!!

ei kaada yleislakki hallitusta

ainoa keino taistella noita muutoksia vastaan, on lopettaa kaikki ylimääräinen kuluttaminen. Siis ihan kaikki (ja tietenkin laittaa säästyneet varat talteen). Ostaa vain pakollisen ruoan, pakolliset vaatteet, vain pakolliset menot. Kun sitten alkaa elinkeinosektoria kaatua, niin hallituksen ja tulevienkin on pakko alkaa kuunnella kansaa ja tehdä päätöksiä siten, että kenenkään ei tarvitse elää nälässä.

Olen ihan hyvin toimeentuleva eikä minua ole häirinyt maksaa veroja tuloistani, mutta nyt alkaa häiritä, kun osaan nähdä miten huonoja nuo kokoomuksen kurjistamistoimenpiteet ovat kokonaisuuden kannalta.

Vierailija
364/401 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttamisen lopettamisen yksi hyvä puoli on siinäkin, että tulee tehneeksi ilmastotekoja

Vierailija
365/401 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on kela niin asumistukea määrittäessä huomioidaan. Koko ruokakunnan tulot ja myös varallisuus..

Perheessä voi olla mies ,vaimo ja pari lasta ja näiden kaikkien varallisuus lasketaan. Yhteen varallisuus pottiin..

Siksi tuo 50000 euroakin voi olla tosi alhainen kun se lasketaan kelassa monelta hengeltä.

Vierailija
366/401 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tarvii asumistukea tuollaisella omaisuudella? Niitä on niitäkin joilla ei ole rahaa ja opintovelkaa 10 000 e. Toivottavasti he edes saavat asumistukea

Kuinka pitkään sillä 10000 eurolla makselee vuokria jotka on n. 800 euroa kuukaudessa.

Vuoden vuokrat makselee ja jääpi vielä 400 € Uudenvuoden jälkeen.

Vierailija
367/401 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites esim tällainen: sain apurahaa 1900 euroa per kk ja se tuli tilille kerralla 10 kuukaudelta eli reippaasti yli 10000. Asymistukea sain asoon samalla. Estäisikö nyt iso summa tilillä sen?

Vierailija
368/401 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus aikoo myös palauttaa varallisuusrajat asumistukeen.

10 000 euron ylittävästä varallisuudesta 20 prosenttia aiotaan ottaa huomioon tuen määrittämisessä. Asumistukea ei saisi enää yli 50 000 euron varallisuudella.

Tukeen ei kuitenkaan vaikuta tuottamaton omaisuus kuten auto, omassa käytössä oleva kiinteistö tai kesämökki.

Minusta tuo tuottamaton on tässä nyt suuri kysymysmerkki. Jos käyttötilillä on rahaa ja käyttötilin tuottoprosentti on 0, niin eihän ne rahat silloin tuota mitään - päinvastoin, inflaatio nakertaa niiden arvoa päivittäin. Olisi kyllä kiva saada joku tarkennus tuohon, että mitä se tuottamaton omaisuus sitten on.

Minusta tämä koko uudistus on tuhoon tuomittu, nimittäin nämä suunnitellut muutokset tukiin eivät hetkauta niitä, ketkä elävät pelkkien tukien varassa. Asumistuesta leikataan niin saman saa takaisin sitten toimeentulotuesta. Ne ihmiset jotka elävät pelkkien tukien varassa voivat jatkaa samaan malliin. Sen sijaan niitä, jotka edes yrittävät tienata jotain omalla työllään ja niitä (esim. lapsiperheet) joiden tulot eivät työn teosta huolimatta ihan riitä, rangaistaan. 

Vierailija
369/401 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERAKKO kirjoitti:

Pettymys.

En ole koskaan äänestänyt ja tämä ei saa äänestämään myöskään.

Minulla on säästötilillä 20 000 euroa, koska olen minimalisti, erakko enkä käy ikinä missään. Olen joskus ollut töissä ja se on ollut erakolle niin hankalaa, että tuli uuvuttua monia kertoja. En vaan jaksa töitä ja kun rahat vihdoin sain, ei ollut mitään halua tuhlata niitä kuin kilpailijoilla. Tästäkö nyt rangaistaan??

En nosta edes työttömyystukia, maksan elämiseni itse. Vain ASUMISTUKI tulee, loput maksan itse. Erotuksen siis. Mitä teen väärin, mikä valtio tämä on oikeasti, jos kaikista halutaan shoppailijoita, älyttömiä suurkuluttajia, aamuviideltä iltaviiteen?? Kai tässä on muutakin elämää kuin työ ja turha kulutusjuhla?

Olen todella pettynyt tähän yhteiskuntaan, ollut aina, eikä tämä asumistukileikkaus sitä poista.

Se syventää.

Kuule Orpo ja toverit, minä aion nuukailla vaan aina vaan enemmän ja kerään vähän pulloja matkaan!

Juokaa rauhassa, minä yritän pärjätä. Työpaikalla ja kulutusjuhlassa ei nähdä.

Velkaantunut ihminen työskentelee aamusta iltaan pysyäkseen hengissä. Tavaran orja tekee lähes saman. Parasta on ihminen joka on velkaantunut materialisti. Se on ikuisessa kierteessä säilyttääkseen elintasonsa ja pysyäkseen hengissä.

Vierailija
370/401 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JohnMcClane kirjoitti:

Hallitus aikoo myös palauttaa varallisuusrajat asumistukeen.

10 000 euron ylittävästä varallisuudesta 20 prosenttia aiotaan ottaa huomioon tuen määrittämisessä. Asumistukea ei saisi enää yli 50 000 euron varallisuudella.

Tukeen ei kuitenkaan vaikuta tuottamaton omaisuus kuten auto, omassa käytössä oleva kiinteistö tai kesämökki.

Minusta tuo tuottamaton on tässä nyt suuri kysymysmerkki. Jos käyttötilillä on rahaa ja käyttötilin tuottoprosentti on 0, niin eihän ne rahat silloin tuota mitään - päinvastoin, inflaatio nakertaa niiden arvoa päivittäin. Olisi kyllä kiva saada joku tarkennus tuohon, että mitä se tuottamaton omaisuus sitten on.

Minusta tämä koko uudistus on tuhoon tuomittu, nimittäin nämä suunnitellut muutokset tukiin eivät hetkauta niitä, ketkä elävät pelkkien tukien varassa. Asumistuesta leikataan niin saman saa takaisin sitten toimeentulotuesta. Ne ihmiset jotka elävät pelkkien tukien varassa voivat jatkaa samaan malliin. Sen sijaan niitä, jotka edes yrittävät tienata jotain omalla työllään ja niitä (esim. lapsiperheet) joiden tulot eivät työn teosta huolimatta ihan riitä, rangaistaan. 

Asunto missä asut on tuottamaton omaisuus. Mallin voi katsoa eläkkeensaajan asumistuesta, jossa on omaisuusrajat. Kaikelle muulle lasketaan tuotto, tuotti se tai ei. Myös säästöille lasketaan tuotto vaikka inflaatio ne söisi.

Vierailija
371/401 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalla ei ole pääsyä pankkitileille. Hajauttaka varat ja piilottakaa. Kuka hullu niille ilmoittaa, joo mulla säästössä rahaa.

Kela näkee verottajalta kaikki tilisi missä on jokin tuotto ominaisuus. Ei tarvitse mitään ilmoitella mihinkään niistä.

Vierailija
372/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tarvii asumistukea tuollaisella omaisuudella? Niitä on niitäkin joilla ei ole rahaa ja opintovelkaa 10 000 e. Toivottavasti he edes saavat asumistukea

Kuinka pitkään sillä 10000 eurolla makselee vuokria jotka on n. 800 euroa kuukaudessa.

Sillä kuitenkin pystyy vuokraa maksamaan. Miksi jonkun muun se vuokra pitäisi maksaa kun rahaa on omasta takaa?

Aivan. Parempi käyttää säästöt vuokranmaksuun, kunnes varallisuus on nollassa ja saa taas maksimi tuet. Näin on ihminen taas varaton ja mahdollisimman syvällä tukiloukussa.

Hyvä kerätä valtion budjettivajetta köyhien selästä.

Vierailija
373/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittely viivästynyt perustuslakivaliokunnassa,ei taida alkuperäisessä versiossa ainakaan mennä läpi.

Vierailija
374/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen KD äänestäjänä pettynyt puolueeseen. Tällainen touhu ei sovi kristinuskon sanomaan.

Äänestin KD mutta oli varmasti viimeinen kerta

Samma här! 

Vierailija
375/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainoa keino taistella noita muutoksia vastaan, on lopettaa kaikki ylimääräinen kuluttaminen. Siis ihan kaikki (ja tietenkin laittaa säästyneet varat talteen). Ostaa vain pakollisen ruoan, pakolliset vaatteet, vain pakolliset menot. Kun sitten alkaa elinkeinosektoria kaatua, niin hallituksen ja tulevienkin on pakko alkaa kuunnella kansaa ja tehdä päätöksiä siten, että kenenkään ei tarvitse elää nälässä.

Olen ihan hyvin toimeentuleva eikä minua ole häirinyt maksaa veroja tuloistani, mutta nyt alkaa häiritä, kun osaan nähdä miten huonoja nuo kokoomuksen kurjistamistoimenpiteet ovat kokonaisuuden kannalta.

Ensimmäisenä menee boikottiin suomalaiset "laatutuotteet", koska ei ole varaa enää niitä tukea. Ennen panostin mielelläni näihin, mutta nyt aion lopettaa.Tähän lasken myös mukaan muutaman hyvinvointiyrittäjän, joiden palveluja olen käyttänyt uskollisesti ihan tukemismielessä. Olen jo opetellut tasoittamaan tukan itse, hampaat tarkistutan vasta pakon edessä ja tästä lähin julkisella, enkä todellakaan enää hemmottele itseäni hierojalla tai manikyyrillä. Tämä kaikki solidaarisuudesta nuorempia sukulaisia kohtaan. Mieluummin vippaan heille säästyvät sataset käteisenä. 

Vierailija
376/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu asunto pula eläkeläiset joutuvat myymään asuntonsa kun tuet loppuvat entä asunto säästäjät uudistus menee todella vituiks

Vierailija
377/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuottava toiminta onkin nyt kivasti lamassa, joten hyvä, että edes Kelassa tullaan tarvitsemaan kymmeniä tuhansia uusia etuuskäsittelijöitä, jotka käyvät sitten täikamman kanssa läpi köyhien tuloja joka kuukausi. Oi hulluutta, mutta mitäpä muuta sitä persuilta ja kokoomusääliöiltä voi odottaa.

Vierailija
378/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä menee boikottiin suomalaiset "laatutuotteet", koska ei ole varaa enää niitä t

Ai tämä on joku ilmiö. Oma kuusikymppinen isä sanoi samaa. Ei tosin käy manikyyreissä, mutta aikoo mm. jättää parturi- ja ravintolakäynnit väliin, eikä osta täksi talveksi polttopuita. Syy on sama. Eikä ole kyse siitä, etteikö hänellä olisi varaa, uudella Audilla ajelee kuitenkin. 

Vierailija
379/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin minulla on semmoinen tunne, että historia tulee osoittamaan, että tuo suunniteltu systeemi tulee osoittautumaan vielä kalliimmaksi, kuin edellinen.

Säästöjä haettiin ja kyllähän ne sieltä asumistuesta vähenevätkin, mutta se sama raha ja enemmänkin menee sitten toiselta luukulta.

Tämä iskee eniten niihin, jotka ovat esim. pätkätöissä ollessaan ja säästeliäästi elämällä onnistuneet pienistä puroista raapimaan jonkun muutaman kymppitonnin säästöt pahan päivän varalle.

Ei ne oikeasti rikkaat ole asumistukea tähänkään saakka tarvinneet. Eniten tuo tulee kurittamaan niitä, jotka ovat pienistä tuloista huolimatta onnistuneet saamaan jotain jäämään säästöön, eivätkä ole heti pistäneet ranttaliksi ja laittaneet kädestä suuhun eläen kaikkea menemään saman tien. Tässä ammutaan nyt tykillä kärpästä.

Itse kuulun tuohon ryhmään ja on jo jotain ajatuksia herännyt, mitä kannattaisi tehdä.

Tätä säästöjen realisoimista johonkin konkreettiseen, minkä voi tarvittaessa myydä, olen harkinnut minäkin. Yöunet on kyllä mennyttä, kun se pieni puskuri, mitä olen saanut niska limassa kerättyä, onkin pian yhtä tyhjän kanssa. Tuntuu, että putoan johonkin kuoppaan, mistä on mahdotonta päästä enää mitenkään ylös. 

Vierailija
380/401 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä menee boikottiin suomalaiset

Hyvä! Yrittäjät nimittäin äänestävät monesti kokoomusta. Tajuavat pian karvaasti, että mönkään meni. Suosittelen suakin kuuntelemaan isääsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan