Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhiltä leikataan, rikkaille annetaan! Olipa yllättävää!

Vierailija
14.06.2023 |

Asumistuki leikataan, toimeentulotukeen tulee muutoksia.

Rikkaille aletaan taas korvaamaan yksityislääkärillä käyntiä, köyhät tyytyköön sotesotkun terveyskeskuslääkäreihin.

Mitenhän meidän työssäkäyvien toimeentulotukea ja asumistukea nostavien käy?

Kommentit (341)

Vierailija
201/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitenhän meidän työssäkäyvien toimeentulotukea ja asumistukea nostavien käy?"

Hanki itsellesi ensalkuun kestävä elämäntapa muuttamalla pienempään/halvempaan tai tee enemmän töitä.

Minä asun kahden lapsen kanssa 70 neliöisessä asunnossa, tavallisella (ei kalliilla) alueella. Teen kokopäivätyötä (vastuullinen asiantuntijatyö, mutta kolmannella sektorilla joten palkka ei ole iso).

Mitä ehdotat että teen? Menen pesemään ekstratyönä ikkunoita tai siivomaan, tai tekemään puhelinmyyntiä? Mihin laitan lapset siksi ajaksi? Isä asuu muualla, lapset ovat hänellä 4pv/kk. Käytänkö ainoan lepoaikani tekemällä toista työtä? Olen nyt jo uupunut työn ja yh-arjen yhdistelmästä, olen varmaan kiva äiti lapsille kun en sitten lepää enää ikinä. Vai muutanko maalle ja pendelöin töihin joka päivä pari, kolme tuntia? Lapset, jotka ovat jo kohdanneet eron, vaihtavat päiväkotia ja koulua, kaveripiiri menee uusiksi ja rakkaita (mutta hoitoavuksi liian sairaita) isovanhempia ei nähdä enää kuin harvoin? Iäkkäät vanhempani hoitakoon asiansa itse tästedes.  Vähän pitkät päivätkin tulee lapsille päiväkodissa ja ekaluokkalaiselle yksin kotona jos muutetaan halvemman asumisen äärelle ja jatkan työtä täällä. Vai pitäisikö irtisanoutua?

Neuvoja, kiitos, kun tunnut tietävän ihmisten tilanteet. 

Itse tiedän vain, että jos asumistuki lakkaa, siitä seuraa kaksi asiaa. Lapset lopettavat harrastukset ja siirrymme toimeentulotuen asiakkaiksi. Nyt olen vielä saanut sitä asumistukea lukuunottamatta elätettyä lapset omalla työlläni. 

Olen tehnyt elämässä vastuullisia valintoja, valmistunut maisteriksi ja tehnyt työtä, 17 vuotiaasta asti. En ole velkaantunut osamaksuilla, mutta väkivaltaisesta liitosta jouduin eroamaan. Ihan itse olen siis kurjuuteni ansainnut ja vähän pitäisi vielä tsempata, eikö? Lapseni eivät ansaitse pysyvää kotia tai harrastuksia, koska äiti on köyhä luuseri, vai?

Vierailija
202/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki itsellesi ensalkuun kestävä elämäntapa muuttamalla pienempään/halvempaan tai tee enemmän töitä.

Minä asun kahden lapsen kanssa 70 neliöisessä asunnossa, tavallisella (ei kalliilla) alueella. Teen kokopäivätyötä (vastuullinen asiantuntijatyö, mutta kolmannella sektorilla joten palkka ei ole iso).

Mitä ehdotat että teen? Menen pesemään ekstratyönä ikkunoita tai siivomaan, tai tekemään puhelinmyyntiä? Mihin laitan lapset siksi ajaksi? Isä asuu muualla, lapset ovat hänellä 4pv/kk. Käytänkö ainoan lepoaikani tekemällä toista työtä? Olen nyt jo uupunut työn ja yh-arjen yhdistelmästä, olen varmaan kiva äiti lapsille kun en sitten lepää enää ikinä. Vai muutanko maalle ja pendelöin töihin joka päivä pari, kolme tuntia? Lapset, jotka ovat jo kohdanneet eron, vaihtavat päiväkotia ja koulua, kaveripiiri menee uusiksi ja rakkaita (mutta hoitoavuksi liian sairaita) isovanhempia ei nähdä enää kuin harvoin? Iäkkäät vanhempani hoitakoon asiansa itse tästedes.  Vähän pitkät päivätkin tulee lapsille päiväkodissa ja ekaluokkalaiselle yksin kotona jos muutetaan halvemman asumisen äärelle ja jatkan työtä täällä. Vai pitäisikö irtisanoutua?

Itse tiedän vain, että jos asumistuki lakkaa, siitä seuraa kaksi asiaa. Lapset lopettavat harrastukset ja siirrymme toimeentulotuen asiakkaiksi. Nyt olen vielä saanut sitä asumistukea lukuunottamatta elätettyä lapset omalla työlläni. 

Olen tehnyt elämässä vastuullisia valintoja, valmistunut maisteriksi ja tehnyt työtä, 17 vuotiaasta asti. En ole velkaantunut osamaksuilla, mutta väkivaltaisesta liitosta jouduin eroamaan. Ihan itse olen siis kurjuuteni ansainnut ja vähän pitäisi vielä tsempata, eikö? Lapseni eivät ansaitse pysyvää kotia tai harrastuksia, koska äiti on köyhä luuseri, vai?

Niin Hönö sulle sanoo. Jopa tässä ketjussa. Sisältö on aina: "Potki köyhää!". En usko, että olet yllättynyt. Minäkin sairaana keski-ikäisenä pitkäaikaistyöttömänä saan saman kohtelun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satavuotinen itkuvirsi jatkuu täysin samoin sanoin. Yrittäkää vähän, sossut.

Raamatussa jo rikkaat oli pahiksia.

kukas maksaa työttömien elämän, jos ei ole rikkaita/keskiluokkaa?

Vierailija
204/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tilattiin, tätä saatiin. Ihan löytyy peilistä se syyllinen.

minä ainakin äänestin leikkausten puolesta. Edellinen punikkihallitus lisäsi velkaa 40 miljardia euroa, jos nyt päästäisiin edes auttavasti Ruotsin, Tanskan ja Viron suuntaan velaksi elämisen suhteen

Vierailija
205/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa loppuu, eikö se ole vakituisille hyvä, saa tehdä töitä.

Vierailija
206/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä ainakin äänestin leikkausten puolesta. Edellinen punikkihallitus lisäsi velkaa 40 miljardia euroa, jos nyt päästäisiin edes auttavasti Ruotsin, Tanskan ja Viron suuntaan velaksi elämisen suhteen

Ihan niinkuin valtionvelalla olis mitään merkitystä!

Vierailija
207/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso! On byrokraatti, joka painaa tietokoneen nappulaa, ja, puf, rahaa luodaan ilmasta. Siinä on maksumies!

Vierailija
208/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos alkaisit katsoa paremmin palkattua alasi työpaikkaa, kun kerran sinulla on koulutus ja työkokemusta vastuullisesta asiantuntijatyöstä?

Voit myös ihan rohkeasti kysyä palkankorotusta nykyiseen työhösi.

Vierailija
209/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikka?

Vierailija
210/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhätkin saavat rahaa työstä

Ei ole töitä. On 300 000 työtöntä ja 13 000 vakinaista kokopäiväistä työpaikkaa. Sinnekin otetaan vain työpaikanvaihtajia.

Ei mahdollisuuksia instabeibiin, joten siitä sitten vaan rimaa tiputtelemaan.

Ens alkuun vaikka vuokrafirman kautta osa-aikainen määräaikainen. Saattaapi alkaa jotain löytymään.

Onko nimesi muuten 100km säteellä kaikkien vuokrafirmojen listalla?

Ai ei – no älä tule täältä pyytämään töissäkäyvien verorahoja.

Oletko aivan sekaisin?

Onkohan palstalle muuttanut työttömyyshullu :D sen verran sekopäistä settiä näissä ketjuissa näkee

Hönöttäjä ja  kuulehullu  täällä on jo ollut/on. Lisäksi on myös se joka tietää työttömien  hyllyttävän  arkistoissa.

z

Vierailija
211/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä persut nyt on näyttäneet kenen puolella ne on. Siinäpä ihmetellään, kun työväenpuolueeksi julistautunut porukka lapioi rikkaiden säkkiin, minkä ehtii.

Hillotolppa Soinihan heidät on opettanut.

212/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukas maksaa työttömien elämän, jos ei ole rikkaita/keskiluokkaa?[/quote

niin se tuppaa aina unohtumaan laiskoilta ketkä vaan nostaa tukia

Vierailija
213/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiltä leikataan? Siis eihän köyhillä mitään ole, joten paha leikata köyhän omaisuutta.

Ja mitä ne rikkaat saavat? Paljonko valtion rahaa?

Keskustelun aihe on oksymoron, mahdottomuus.

Vierailija
214/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun asiantuntijoita paikalla, niin kertokaapa mitä minä siis varsin hyvätuloisena tulen hyötymään - mitä minulle annetaan?

Yksityislääkäreitä en ole koskaan käyttänyt, työterveyshuolto ja normaali terveyskeskus riittäneet.

Vierailija
215/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajan hommat on yleensä kaikkein helpointa ja vain edustus työtä vaikka palkka suuri. Ihmettelen sitä, miksi näihin johtohommiin ei ole enempää tunkua. Itsekkin ihan maalaisjärjellä voin tehdä näitä hommia, vaikka olen työtön tällä hetkellä.

216/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Oikeus ja kohtuus, että elätit laitetaan ahtaalle. Pitää saada lorvimisesta niin perin pohjin vastenmielistä, että se ei missään olosuhteissa voittaisi edes pienipalkkaisia hanttihommia. Ostokupongit rahan sijaan niin ei yhteiskunnan pussista mene lemmikin kulut, risteilyt, ripsihuollot, kalja ja röökit. Ja velvoite asua halvoissa kämpissä ja ahtaasti. Jos mielii nostaa elintasoa, sitten tekee ihan itse sen eteen jotain ja ansaitsee ne lisämukavuudet itse. Yhteiskunnan ei tarvitse eikä kuulu taata kuin katto, koulutus, terveydenhoitoa ja jonkinmoinen ruoka. Mukavuudet ansaitaan itse.

Epäilen vahvasti, ettei äiti antanut sulle lupaa kirjoittaa höpinöitäs tänne!

toi on ihan totista totta vai ootko niin vieraantunu tosi maailmasta että luulet ettei tarvii mitään tehdä kyllä kela maksaa saman elintason ku työtätekevälle.

Vierailija
217/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun asiantuntijoita paikalla, niin kertokaapa mitä minä siis varsin hyvätuloisena tulen hyötymään - mitä minulle annetaan?

Yksityislääkäreitä en ole koskaan käyttänyt, työterveyshuolto ja normaali terveyskeskus riittäneet.

Kun olet hyvätuloinen, niin mitä ihmettä oikein tarvitset?

Vierailija
218/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43836 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin se tuppaa aina unohtumaan laiskoilta ketkä vaan nostaa tukia

Hyvä vaan sitten, ettei tällaisia ole!

Vierailija
219/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikka?

Kreikan rankaiseminen oli täysin ideologinen päätös!

Vierailija
220/341 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisat kommunistit. Se ei ole mitään antamista, jos joku saa tavalla tai toisella pitää isomman osan omista, itse ansaitsemista rahoistaan. Enemmän se rikas ANTAA muille kuin köyhä, sillä köyhä ei käytännössä anna mitään kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi