Köyhiltä leikataan, rikkaille annetaan! Olipa yllättävää!
Asumistuki leikataan, toimeentulotukeen tulee muutoksia.
Rikkaille aletaan taas korvaamaan yksityislääkärillä käyntiä, köyhät tyytyköön sotesotkun terveyskeskuslääkäreihin.
Mitenhän meidän työssäkäyvien toimeentulotukea ja asumistukea nostavien käy?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työtä tekevät saa nauttia työn tuloksista vai pitääkö meidänkin kituuttaa ja kärsiä, kun te sohvalla istujat saatte ilmaiseksi toisten verorahoista tulot.
Luitko aloitusta ollenkaan ennen kun kommentoit? Aloittajahan sanoo olevansa töissä ja nostaa tukia koska palkka ei riitä elämiseen. Näin on monella matalapalkka alalla joissa tehdään rankkaa fyysistä duunia.
Ironista että konttorirotat jotka istuvat päivät pitkät pehva penkissä haukkuvat muita laiskaksi 😂
Olen ollut ihan he*lvetin pienipalkkaisissa töissä, mutta koskaan ei ollut tarve hakea tukia. Joten haluaisin kyllä kuulla millä ihmeen spekseillä sellanen on mahdollista???
Olen saanut 38h/vko kokoaikatyöstä (vielä vuorotyö joka rankempaa) käteen palkkaa 1100e/kk mutta elättänyt sillä 100 % itse itseni koska olen suhteuttanut menot tuloihin. Asunut halvimmassa mahd. kämpässä kuten soluissa/yhteisasunnoissa jne. Menemällä mukavuusalueen ulkopuolelle ja ahkeruudella olen päässyt aina pikkuhiljaa etenemään/vaihtamaan hommaan missä saa pari satkua enemmän ja tällä hetkellä olen hyväpalkkaisessa työssä. Inflaatio ja korot vaan aiheuttaneet nyt sen, että kk-menot taloudessa kasvaneet 50 %, joten eiköhän siinä olen munlaiselle rikkaalle leikkaamista tarpeekseen. Edelleen sopeutan menot tuloihin. Jos tilanne vaatii, vaihdan halvempaan asumiseen.
Kyllä minusta olisi ollut parempi, ettei leikata mistään. Sitten 10 vuoden päästä olisi jo niin paljon velkaa, ettei lainaa enää saisi. Budjetista menisi koka vuosi 10-30 miljardia lainoihin ja korkoihin. Mutta olis velat maksettu 15 vuodessa!
Tätä tilattiin, tätä saatiin. Ihan löytyy peilistä se syyllinen.
Mahtavaa! Oikeus ja kohtuus, että elätit laitetaan ahtaalle. Pitää saada lorvimisesta niin perin pohjin vastenmielistä, että se ei missään olosuhteissa voittaisi edes pienipalkkaisia hanttihommia. Ostokupongit rahan sijaan niin ei yhteiskunnan pussista mene lemmikin kulut, risteilyt, ripsihuollot, kalja ja röökit. Ja velvoite asua halvoissa kämpissä ja ahtaasti. Jos mielii nostaa elintasoa, sitten tekee ihan itse sen eteen jotain ja ansaitsee ne lisämukavuudet itse. Yhteiskunnan ei tarvitse eikä kuulu taata kuin katto, koulutus, terveydenhoitoa ja jonkinmoinen ruoka. Mukavuudet ansaitaan itse.
Ulokomaille kylvettiin tukirahoja ja nyt saa suomalaiset köyhät tuntea sen nahoissaan.
Ileekka kirjoitti:
Eläkeikää siirretään kauemmas - että saamme elättää satoja tuhansia sohvalla kaljaa juovia, työkykyisiä äijiä vuosikymmenestä toiseen.
Työpalkkoja voisi todella nostaa rankasti ja koko sossun lakkauttaa yhdessä yössä.
Ota selvää paljonko eläkkeet kustantaa ja paljon työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työtä tekevät saa nauttia työn tuloksista vai pitääkö meidänkin kituuttaa ja kärsiä, kun te sohvalla istujat saatte ilmaiseksi toisten verorahoista tulot.
Luitko aloitusta ollenkaan ennen kun kommentoit? Aloittajahan sanoo olevansa töissä ja nostaa tukia koska palkka ei riitä elämiseen. Näin on monella matalapalkka alalla joissa tehdään rankkaa fyysistä duunia.
Ironista että konttorirotat jotka istuvat päivät pitkät pehva penkissä haukkuvat muita laiskaksi 😂
Olen ollut ihan he*lvetin pienipalkkaisissa töissä, mutta koskaan ei ollut tarve hakea tukia. Joten haluaisin kyllä kuulla millä ihmeen spekseillä sellanen on mahdollista???
Olen saanut 38h/vko kokoaikatyöstä (vielä vuorotyö joka rankempaa) käteen palkkaa 1100e/kk mutta elättänyt sillä 100 % itse itseni koska olen suhteuttanut menot tuloihin. Asunut halvimmassa mahd. kämpässä kuten soluissa/yhteisasunnoissa jne. Menemällä mukavuusalueen ulkopuolelle ja ahkeruudella olen päässyt aina pikkuhiljaa etenemään/vaihtamaan hommaan missä saa pari satkua enemmän ja tällä hetkellä olen hyväpalkkaisessa työssä. Inflaatio ja korot vaan aiheuttaneet nyt sen, että kk-menot taloudessa kasvaneet 50 %, joten eiköhän siinä olen munlaiselle rikkaalle leikkaamista tarpeekseen. Edelleen sopeutan menot tuloihin. Jos tilanne vaatii, vaihdan halvempaan asumiseen.
Onko äiti antanut luvan kirjoittaa tarinoita aihe vapaalle?
Vierailija kirjoitti:
Ulokomaille kylvettiin tukirahoja ja nyt saa suomalaiset köyhät tuntea sen nahoissaan.
Äärioikeistolainen politiikka ei TIETENKÄÄN vaikuta asiaan...
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa! Oikeus ja kohtuus, että elätit laitetaan ahtaalle. Pitää saada lorvimisesta niin perin pohjin vastenmielistä, että se ei missään olosuhteissa voittaisi edes pienipalkkaisia hanttihommia. Ostokupongit rahan sijaan niin ei yhteiskunnan pussista mene lemmikin kulut, risteilyt, ripsihuollot, kalja ja röökit. Ja velvoite asua halvoissa kämpissä ja ahtaasti. Jos mielii nostaa elintasoa, sitten tekee ihan itse sen eteen jotain ja ansaitsee ne lisämukavuudet itse. Yhteiskunnan ei tarvitse eikä kuulu taata kuin katto, koulutus, terveydenhoitoa ja jonkinmoinen ruoka. Mukavuudet ansaitaan itse.
Epäilen vahvasti, ettei äiti antanut sulle lupaa kirjoittaa höpinöitäs tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä persut nyt on näyttäneet kenen puolella ne on. Siinäpä ihmetellään, kun työväenpuolueeksi julistautunut porukka lapioi rikkaiden säkkiin, minkä ehtii.
Työväki ei ole noin jumalattoman kateellinen rikkaille, vain köyhät kommunistit sylkee tuollaista myrkkyä.
Onneksi rikkaat kommunistit eivät ole kateellisia rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhätkin saavat rahaa työstä
Ei sellaista korvausta, jolla tulisi edes jotenkin toimeen inflaation aikana. Kaikki kallistuu, matalapalkka-alojen palkat ei koskaan. Sossusta joutuu hakemaan joka kuukausi täydennystä.
Täydennyksen hakeminen voi olla ihan ok sitten. Se onkin eri asia kuin kaiken hakeminen sieltä.
Mutta oikeasti niillä palkoillakin tulee toimeen. Köyhillä on vain taipumus kuvitella olevansa varakkaita, joten tupakkaan ja muuhn kuluu hieman liikaa rahaa.
Äitis kyllä kielsi sua kirjoittamasta höpinöitä tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista korvausta, jolla tulisi edes jotenkin toimeen inflaation aikana. Kaikki kallistuu, matalapalkka-alojen palkat ei koskaan. Sossusta joutuu hakemaan joka kuukausi täydennystä.
Täydennyksen hakeminen voi olla ihan ok sitten. Se onkin eri asia kuin kaiken hakeminen sieltä.
Mutta oikeasti niillä palkoillakin tulee toimeen. Köyhillä on vain taipumus kuvitella olevansa varakkaita, joten tupakkaan ja muuhn kuluu hieman liikaa rahaa.
Etkö mitään muuta keksi?t.eri
En tiedä miksi äänestäjät ei ottanut kuuleviin korviinsa meidän muiden valistusta siitä, että kokoomus on rikkaiden ja hyvintoimeentulevien puolue. Ja persut siinä samassa peesailee kokoomusta. Sitä politiikkaa tämä nyt on ja luulen, että tulosiirto köyhiltä ja keskiluokalta rikkaille vielä kiihtyy tulevaisuudessa. Ensin pelataan kokoomuksen kannattajien pussiin miljardit ja hankkeet, kuten tunnin juna. Kyllä on nyt niin läpinäkyvää ettei voi jäädä huomaamatta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö mitään muuta keksi?t.eri
Menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän köyhiltä leikata yhtään mitään! Heille ei vain anneta vastikkeetta rahaa. Työnteko ei ole rikkaiden etuoikeus.
Ei ole, he vain ovat ainoita jotka kohta saavat töistä enää palkkaa. Muut pääsevät tekemään duunia johon ennen olisi PALKATTU työntekijä 9€/päivä "palkalla", koska korvauksen pyytäminen työstä on nykyisin "loisimista". Toisin sanoen ilmaisia orjia tarjolla, sillä muuten Suomen valtio tappaa heidät nälkään. Ai niin, myös työkyvyttömät ja lääkärin (mahdollisesti useamman) sellaiseksi toteamat velvoitetaan tähän, mikäli Kela ei ole myöntänyt työkyvyttömyyseläkettä. Jos eivät voi ottaa tätä paikkaa sattuneista syistä vastaan, niin sehän on katsokaas ihan oma valinta jäädä kotiin ja menettää kaikki tuet. Tulee halvaksi valtiolle ja väkiluku pienenee.
Kannattaisko ensi kertaa miettiä ketä äänestää?
kyllähän ne rikkaitaki nakertaa kokoajan.
rikkaat osaa vaan toimia viisaasti ja olla
maksamatta liikaa vaikka olis mikä pykäläviidakko
edessä.
verotulot kelpaa kyllä aina valtiolle tuli ne mistä
tahansa suunnasta
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko ensi kertaa miettiä ketä äänestää?
sannamarinit mokas ja nyt on urpot tulossa sen takia
Eikö?
Punaisten puolella nostettiin punainen lyhty Helsingin työväentalon torniin vallankumouksen alkamisen merkiksi 26. tammikuuta 1918 illalla klo 23. Siltasaarelle keskitetyt punakaartilaiset marssivat Pitkänsillan kautta keskustaan ja miehittivät puhelinkeskuksen, rautatieaseman ja lennättimen.
Suomen sisällissodan alettua Manner nimitettiin 28. tammikuuta 1918 kansanvaltuuskunnan eli punaisen hallituksen puheenjohtajaksi. Saman vuoden huhtikuun 10. päivänä punaiset uudistivat koko hallintonsa ja Manner nimettiin punaisen Suomen johtajaksi ja punakaartin ylipäällikköksi diktaattorin valtuuksin.
Hän oli eduskunnan puhemies 1917, Suomen sosialidemokraattisen puolueen puheenjohtaja 1917–1918, punaisen Suomen kansanvaltuuskunnan puheenjohtaja 1918 sekä Suomen kommunistisen puolueen perustajajäsen 1918