Satun tietämään että yhdellä työttömällä tutulla on isänsä pankkikortti joka on kytketty tilille johon isä laittaa säännöllisin ajoin rah
Sillä se sitten makselee ostoksensa ja nostelee rahaa.
Hänellä on myös vanhempien kolmosauto käytössä.
Eikö tuosta pitäisi maksaa lahjaverot ja tuet mennä? Se tuttu elelee yleellistä eiämää. Paljon parempaa kuin minä joka käyn töissä.
Kommentit (231)
Miksi tämänkaltaisia ketjuja ilmaantuu aina silloin tällöin? Asia jankutetaan läpi samaan tyyliin! Menisit ap itse töihin ja etsi parempi työ, jos olet tyytymätön nykyiseen. Vanhempiasi et voi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitse asiasta verottajalle.
"Hei kuule verottaja, mulla olis yks tällainen tuttu, joka..."
Ei taida verottajaa kiinnostaa yksityishenkilöiden toimet. Eiköhän näitä kateellisia naapureita ym ole ihan liikaa jotka mukavinkkaavat vilunkia. Eiköhän verottaja keskity yrityksiin enemmän.
kyllä verottajaa kiinnostaa. Minusta tehtiin aikoinaan ilmianto verottajalle tulojen pimityksestä (ilmiantaja oli kateellinen naapuri) ja pääsin verotarkastukseen. Verottajan edustaja naureskeli suurinpiirtein jo alusta alkaen, että tällaista tämä on, tehdään nyt tämä muodon vuoksi: oli nimittäin katsellut jo tietojani ja todennut, että ei näytä pimittävän mitään.
Tuosta sain sitten kärsimyspalkkiona yli tonnin veronapalautusta, kun tietämättömyyttäni en ollut osannut kaikkia vähennyksiä ilmoittaa.
Kyllä oli naapurin naamassa näkemistä, kun kehaisin hänelle muka tietämättömänä, että joku ilmiantoi minut verottajalle ja arvaa mitä kävi: sain yli tonnin veronpalautuksia, että jos vain tietäisin kuka sen teki, niin kahvit tarjoaisin kiitokseksi ja pyytäisin häntä ilmiantamaan minut seuraavanakin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen henkilö on kerskunut että isänsä laittaa keskimäärin 50€ tilille joten pienistä summista ei ole kyse.
Ap
4999 / 3v saa antaa verovapaasti, eli isä voi tuollaiset pikkuhilut laittaa veroitta suoraan lapsensa tilille. Toimeentulotuki niistä stten kiinnostuu jos tyttären tilille tulevat.
lue ap, tuo edellisellä sivulla annettu linkki: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/milloin-pit%C3%A4%C…
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön. Mieheni on miljonääri. Minulla on rinnakkaiskortti hänen tililleen. Mikä on ongelma?
Se, että annat rahasta.
Miksi pitää kadehtia toisen elämää? Kannattaisiko elää omaansa?
Kuka juoksee verottajan luokse jos isä antaa bvaikka 7000 euroa. Ei kukaan teistä ole niin rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida verottajaa kiinnostaa yksityishenkilöiden toimet. Eiköhän näitä kateellisia naapureita ym ole ihan liikaa jotka mukavinkkaavat vilunkia. Eiköhän verottaja keskity yrityksiin enemmän.
kyllä verottajaa kiinnostaa. Minusta tehtiin aikoinaan ilmianto verottajalle tulojen pimityksestä (ilmiantaja oli kateellinen naapuri) ja pääsin verotarkastukseen. Verottajan edustaja naureskeli suurinpiirtein jo alusta alkaen, että tällaista tämä on, tehdään nyt tämä muodon vuoksi: oli nimittäin katsellut jo tietojani ja todennut, että ei näytä pimittävän mitään.
Tuosta sain sitten kärsimyspalkkiona yli tonnin veronapalautusta, kun tietämättömyyttäni en ollut osannut kaikkia vähennyksiä ilmoittaa.
Kyllä oli naapurin naamassa näkemistä, kun kehaisin hänelle muka tietämättömänä, että joku ilmiantoi minut verottajalle ja arvaa mitä kävi: sain yli tonnin veronpalautuksia, että jos vain tietäisin kuka sen teki, niin kahvit tarjoaisin kiitokseksi ja pyytäisin häntä ilmiantamaan minut seuraavanakin vuonna.
No tota tarkoitin. Ovat tottuneet kateellisiin vinkkaajiin.
Kylläpä sua harmittaa, jos joku tukee työtöntä lastaan. Kummasti et uikuta rikkaiden lahjoista penskoilleen 🤭
Lahjaveroa ei mene yleisiin elinkustannuksiin käytetystä rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tili on varmaan isän nimissä. jos olisi tutun oma, niin sen tiedot pitäisi varmaan antaa kelalle kun hakee tukia.
Tietenkin on isänsä nimissä. Se on se koko pointti, kelan kusettaminen ja veronkierto.
Ap
No mutta jos työtön ei saa Kelan tukia, eikä pelkästään tavallista päivärahaa.
Niin eihän se silloin kellekään kuulu, miten paljon vanhemmat antavat rahaa lapselleen.
Ei oman lapsen elättäminen, kuten ruuan ja vaatteiden osto, ole laissa kielletty, eikä kuulu verottajalle eikä kellekään muullekaan miksikään.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Mitäpä muuta meinaat asialle tehdä kun juoruta tänne?
Kirjoitan saman jutun huomenna uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tota tarkoitin. Ovat tottuneet kateellisiin vinkkaajiin.
ja tekevät tarkastuksen kyllä sen ilmiannon perusteella. kyllähän noista tarkastuksista ihmisiä jää myös kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton anto käyttöön ei ole lahjaveron alaista. Tuo korttisysteemi on siinä ja siinä, jos antaa rahaa pitäisi lahjavero maksaa. Jos se on rinnakkaiskortti, saaja ei käytännössä omista sitä rahaa missään vaiheessa.
Eikö toisen ihmisen kortin käyttö ole laitonta?
Siitä voi pankissa tehdä valtakirjan
Eikö kellalle pitäisi toimittaa tositteet joka tilistä mihin on pääsy?
Verottajalle pitäisi myös ilmoittaa lahjavero.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton anto käyttöön ei ole lahjaveron alaista. Tuo korttisysteemi on siinä ja siinä, jos antaa rahaa pitäisi lahjavero maksaa. Jos se on rinnakkaiskortti, saaja ei käytännössä omista sitä rahaa missään vaiheessa.
Eikö toisen ihmisen kortin käyttö ole laitonta?
Siitä voi pankissa tehdä valtakirjan
Eikö kellalle pitäisi toimittaa tositteet joka tilistä mihin on pääsy?
Verottajalle pitäisi myös ilmoittaa lahjavero.
Ap
Elatus on verovapaata ilman ylärajaa. Ei tarvitse ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Auttelee vanhempia ja saa palkkion siitä? Ihan oikeudenmukaista mielestäni.
Vanhemmat asuu kaukana ihan toisella paikkakunnalla joten epäilen syvästi.
Ap
Minä tiedän isoäidin, joka rahoittaa alkoholisoitunutta
lapsenlastaan.
Antaa ruokaa ja pojan saunoa talossaan, ja työntää aina viiskymppisen tai saturaisen taskuun, kun poika lähtee kulkurireissuilleen.
Minulle isä antaa aina käteistä rahaa.
Muutoin en edes pystyisi autoa pitämään, vaikka saankin ansiosidonnaista päivärahaa.
Tosin olen säännöllisesti duunissa, aina kun niitä riittää.
Usein ovat määräaikaisia töitä.