Satun tietämään että yhdellä työttömällä tutulla on isänsä pankkikortti joka on kytketty tilille johon isä laittaa säännöllisin ajoin rah
Sillä se sitten makselee ostoksensa ja nostelee rahaa.
Hänellä on myös vanhempien kolmosauto käytössä.
Eikö tuosta pitäisi maksaa lahjaverot ja tuet mennä? Se tuttu elelee yleellistä eiämää. Paljon parempaa kuin minä joka käyn töissä.
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Mainitse asiasta verottajalle.
"Hei kuule verottaja, mulla olis yks tällainen tuttu, joka..."
" Myös koulutusta, kasvatusta tai elatusta varten annettu lahja on veroton, jos lahjaa ei ole mahdollista käyttää muuhun tarkoitukseen. (...)
Käytännössä sinun pitää maksaa laskut tai kulut suoraan esimerkiksi vuokranantajalle tai ruokakauppaan.
Jos annat lahjansaajalle rahaa kulujen kattamiseen, kyse on verollisesta lahjasta, josta lahjansaajan pitää maksaa lahjaveroa. Lahjoituksesta pitää maksaa lahjaveroa, koska lahjansaaja voisi käyttää rahat muuhunkin tarkoitukseen.
" https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/milloin-pit%C3%A4%C…
Tekevät siis peraatteessa väärin. Sen isän pitäisi hoitaa maksuliikenne kokonaan, niin olisi verotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton anto käyttöön ei ole lahjaveron alaista. Tuo korttisysteemi on siinä ja siinä, jos antaa rahaa pitäisi lahjavero maksaa. Jos se on rinnakkaiskortti, saaja ei käytännössä omista sitä rahaa missään vaiheessa.
Eikö toisen ihmisen kortin käyttö ole laitonta?
Miksi olisi? Minä käytän muistisairaan äitini korttia koska mulla on hänen lupansa siihen.
Oletko edunvalvoja? Onko pankin lupa ja tilinkäyttöoikeus? Käytätkö äitisi varoja omiin tarkoituksiisi?
Toimintasi kuulostaa erittäin epäeettiseltä ja jopa laittomalta. Pelkkä äidin lupa ei riitä jokatapauksessa kortin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tili on varmaan isän nimissä. jos olisi tutun oma, niin sen tiedot pitäisi varmaan antaa kelalle kun hakee tukia.
Tietenkin on isänsä nimissä. Se on se koko pointti, kelan kusettaminen ja veronkierto.
Ap
Ei ole veronkiertoa, koska toisen elatuksessa ei ole verovapaudella ylärajaa. Googlaa, jos et usko. Ja jos kyse on työttömistä, ei ole myöskään kelan huijausta. Työttömyyskorvaus ei riipu muista tuista.
Kyseinen henkilö on kerskunut että isänsä laittaa keskimäärin 50€ tilille joten pienistä summista ei ole kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen henkilö on kerskunut että isänsä laittaa keskimäärin 50€ tilille joten pienistä summista ei ole kyse.
Ap
Oikei eli provoilet vain.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis päivässä.
Vierailija kirjoitti:
AP, harmittaako 😂?
Kyllä harmittaa, koska olen vain typerä vässykkä, enkä osaa muuta kuin istua potalla.
Ap
minulla aikoinaan isä teki niin, että mentiin yhdessä kauppaan, laitettiin tavarat ostoskärryihin, isä maksoi ne, jonka jälkeen kantoi ne kotiini ja jätti sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pienistä ja pienistä. Mitä jos pitäisit huolen omista asioistasi?
Ei tuossa ole välttämättä mitään laitonta, jos maksetaan toisen ihmisen elantomenoja, vaikka kortillakin, ei ole mitään rajaa ja myöskin auton saa antaa käyttöön. Jos käteisnostot menevät yli 5000 euron 3 vuodessa (tai 10000 euron 3 vuodessa jos äitinkin on mukana), pitäisi kyllä maksaa lahjaveroa.
So what. Olen saanut isältäni paljon rahaa käteen. Isäni ei pitänyt yhteyttä 38 vuoteen. Se halusi korvata sen rahalla ja antoi ensin 30 tonnia ja sitten enemmän. Vuosia sain tonneja siltä joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
50 euroa on kyllä aika pieni summa. Ei tarvitse maksaa lahjaveroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, harmittaako 😂?
Kyllä harmittaa, koska olen vain typerä vässykkä, enkä osaa muuta kuin istua potalla.
Ap
Niin tunnut olevan.
Eli yli 18 tonnia vuodessa. Vaikka olisi kerskumislisää niin aikamoinen summa käyttörahaa, varsinkin kun kela hoitaa vuokran eikä autolainaa eikä vakuutusta tarvii maksaa. Lisäksi se on sähköauto niin ei mee bensaankaan rahaa.
Ap
Vanhemmat saavat auttaa aikuistakin lastaan elättämään itsensä. Jos "lapsi" saa työttömyyspäivärahaa, ei hänen muita tulojaan edes kysellä.
Sua tietty harmittaa, mutta "elämä on" !
Etkö sitten ole ennen nähnyt rikkaita? Jotkut heistä menettelee juuri noin.
työttömällä saa olla vaikka miljoonatulot. Älä sekoita työttömyyskorvausta toimeentulotukeen.
Onneksi on sukulainen apuna, tuki ei riitä varmaan monella ruokaan ja muuhun, laskujen jälkeen. On monia joiden sukulainen ei auta tai ei ole sukulaista. Ja lisäksi sukulaisen apu on joillakin varmaan rajattua ja minimi. Suomessa on P-Koreamainen tilanne.
Kyseinen henkilö ei ole ainakaan 5 vuoteen ollut töissä.