Työkkärin uravalmennus etänä, minun pitää siis miettiä itse itselleni ura?
Osallistuin tuohon ja tein noita tehtäviä. Nyt tuli tehtävä, että ala miettiä uraa ja töitä, että mitä haluaisit. Mutta enhän minä tiedä?
Kommentit (56)
Nostan tätä vanhaa ketjua. Onko kellään kokemuksia millainen tuo valmennus oli? Ilmeisesti tietty tuntimäärä päivittäin, vahtivatko oletko juuri tuon ajan siellä ja oliko valmennuksesta hyötyä?
Kannustan somevaikuttajan tai kokemusasiantuntijan uraa.
jos heti ei tule mieleen, niin mieti ainakin minkä tyyppisiä tehtäviä haluaisit tehdä, mitkä alat kiinnostaa ja mitkä alat olisivat realistisia. Eli voit kerätä ideoita ja sitten myöhemmin jalostaa näitä asioita valmentajan kanssa. Myös se tieto mitä et ainakaan halua tehdä on tarpeellista.
Christiiina kirjoitti:
Mitä siellä tehdään käytännössä?
Opetetaan tekemään CV, kuten kaikissa muissakin kursseissa. Ei kiinnosta uran luominen joten yhtä turhan kanssa, mutta saihan siitä rahaa. Valmentaja oli aika kädetön kun huomasi että hänellä on asiakkaana sellainen jota on vaikea työllistää ja jolla ei ole ominaisuuksia joista olisi hyötyä työmarkkinoilla. Väen vängällä yritti keksiä jotain positiivista mutta tuskaahan se oli
Vierailija kirjoitti:
jos heti ei tule mieleen, niin mieti ainakin minkä tyyppisiä tehtäviä haluaisit tehdä, mitkä alat kiinnostaa ja mitkä alat olisivat realistisia. Eli voit kerätä ideoita ja sitten myöhemmin jalostaa näitä asioita valmentajan kanssa. Myös se tieto mitä et ainakaan halua tehdä on tarpeellista.
Tuleeko tuosta valmennuksesta hylkäys jos ei suorita tehtäviä valmennuksen loppuun mennessä? Olen juuri valmennuksessa ja tehtävät on niin vaikeita että ei niitä pysty tekemään. Oikeastaan kaduttaa kun lähdin koko valmennukseen, ei tämä oikeastaan sovellu minulle yhtään. Mutta varmaan ei voi keskeyttää, tulee karenssi
En ole ollut työkkärin uravalmennuksessa mutta uravalmennuksessa kuitenkin. Ideana oli ryhmä- ja yksilötapaamisten myötä löytää ne omat vahvuudet ja mielenkiinnon kohteet ja tehdä niiden perusteella realistinen suunnitelma työllistymiseen. Esimerkiksi piti etsiä itseä kiinnostavia työpaikkoja viisi. Sitten käytiin valmennuksessa läpi, miksi ne oli valinnut ja mitä ominaisuuksia itsellä kyseiseen työhön olisi. Valmentaja myös sanoi suoraan yhdestä työstä, ettei näkisi minua siinä, sillä kyseinen työ olisi sisältänyt paljon tehtäviä, joihin en keskustelujemme perusteella olisi sopiva.
Minulle uravalmentaja sanoi kun oli niin surkea CV enkä osaa mainostaa itseäni että sinulle sopisi työnhakuvalmennus paremmin. Hauskaahan tässä on että kävin työnhakuvalmennuksen pari kuukautta sitten. Paskaa on vaikea muuttaa kullaksi vaikka miten asian muotoilisi paperille:D
Mä en tajua kenelle tollaiset kysymykset on. Ihan kuin en itse olisi tuollaisessa tilanteessa miettinyt asiaa miljoonaan kertaan kun aikaa on. Varmaan tuo antaa jotakin jollekin sitten.
Näiden valmennuksien on vaan tarkoitus työllistää niitä valmentajia, syyllistää työtöntä ja kaunistaa tilastoja.
Näiden koulutusten suurin työllistävä vaikutus on niitä pitäville konsulttifirmoille. Itse kävin tällaisen vajaa 10v sitten, oli suunnattu vuoden sisään valmistuneille korkeakoulutetuille.
Yhteensä 2kk kestäneneen kurssin aikana työllistyi n. 20 hengen porukasta yksi oikeasti ja yksi rupesi tekemään enemmän jo pidempään tekemiään epäsäännöllisiä raksakeikkoja, niin sai luvan lopettaa kesken.
Vierailija kirjoitti:
Näiden valmennuksien on vaan tarkoitus työllistää niitä valmentajia, syyllistää työtöntä ja kaunistaa tilastoja.
Valmennuksesta tuli surkea olo, kun en ole suorituskeskeinen ihminen ja kaikki asiat valmennuksessa sai itsensä tuntemaan huonommaksi. Luulisi että tarkoitus olisi päinvastainen.
Olen ollut kaksi vuotta jälleen työtön työnhakija, ja olen saanut sinä aikana 14 tyytyväisyyskyselyä työvoimatoimistosta. Absurdia. Joka toinen kuukausi tulee aina tyytyväisyyskysely.
Mä kävin sen ja oli ihan turha. Kyseltiin miten aloitin työpäivän töissäollessani ja kaikkea kysyttiin siitä edellisestä työstä. No en ihan muistanut kun 12v sitten olin töissä.
Mulla taas vähän erilainen kokemus. Olin itse keväällä pätkän työttömänä ja työkkäristä ehdottivat tällaista työnhakuvalmennusta. Koulutus oli kotoa käsin tehtävä siihen aikaan kun itselle sopi. Suhtauduin todella skeptisesti ja ajattelin, että osaan nämä jutut kyllä ja ihan turhaa liipalaapaa taas. Olen vielä suht nuori, mutta työelämässä ollut jo 15 vuotta.
Valmennus oli kuitenkin todella hyvä, siellä viilattiin ammattilaisen kanssa cv, hakemus ja linkkari-profiili kuntoon, en olisi ikinä osannut itse tehdä niitä niin hienoiksi. Muutenkin tuli hyvää näkökulmaa nykypäivän työnhakuun. Työllistyinkin sitten lopulta.
Mä olen just tekemässä "Työnhakuvalmennus verkossa", kesto 3 päivää.
Ihan sitä samaa lässytystä kuin aikaisemminkin näillä pupukursseilla.
Onneksi saa sentään tehdä kotona, mutta tuossa kolmessa päivässä on tehtävä.
Se voisi olla hyödyllinen jollekin parikymppiselle, joka ei ole onnistunut työllistymään opintojen jälkeen.
Minua siellä joku nuori valmentaja rohkaisee, että hyvät kokemukset tulee kun saa lisää työkokemusta.
Ei ole tsekannut mun tietoja: yli 30v työelämässä ja ikää 55v.
Turhauttavaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas vähän erilainen kokemus. Olin itse keväällä pätkän työttömänä ja työkkäristä ehdottivat tällaista työnhakuvalmennusta. Koulutus oli kotoa käsin tehtävä siihen aikaan kun itselle sopi. Suhtauduin todella skeptisesti ja ajattelin, että osaan nämä jutut kyllä ja ihan turhaa liipalaapaa taas. Olen vielä suht nuori, mutta työelämässä ollut jo 15 vuotta.
Valmennus oli kuitenkin todella hyvä, siellä viilattiin ammattilaisen kanssa cv, hakemus ja linkkari-profiili kuntoon, en olisi ikinä osannut itse tehdä niitä niin hienoiksi. Muutenkin tuli hyvää näkökulmaa nykypäivän työnhakuun. Työllistyinkin sitten lopulta.
Olin myös työnhakuvalmennuksessa, mitään uutta se ei tuonut. Ainoastaan korosti sitä kuinka pitää liioitella työhakemuksissa ja antaa kuva itsestään superihmisenä ja pitää olla ulospäinsuuntautunut uraohjus jos töitä haluaa. Sellaista teatteria mikä sai aikaan päänsärkyä.
Jos ihminen ei osaa näytellä niin ei osaa. Haen edelleenkin töitä ajatuksella että jos ei kelpaa sellaisena kuin on niin olkoot sitten, haen kuitenkin ihan matalan palkkatason hommia ja ei kiinnosta esittää muuta kuin mitä on. Rehti ja rehellinen duunari
Voiko joku vastata. Näkeekö se kouluttaja kuinka kauan olen sivuilla ja näkeekö kun kirjaudun sisään ja ulos? Tuleeko sanktioita jos ei ole päivittäin siellä sitä 8h? Ja tuleeko hylky kulukorvaukseen ja jopa työttömyysetuuteen jos ei tee kaikkia tehtäviä?
En ala tekemään videohaastattelua, inhottavaa hommaa
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku vastata. Näkeekö se kouluttaja kuinka kauan olen sivuilla ja näkeekö kun kirjaudun sisään ja ulos? Tuleeko sanktioita jos ei ole päivittäin siellä sitä 8h? Ja tuleeko hylky kulukorvaukseen ja jopa työttömyysetuuteen jos ei tee kaikkia tehtäviä?
En ala tekemään videohaastattelua, inhottavaa hommaa
Katsovat kyllä että olet oikean ajan kurssilla ja tehtävät pitää tehdä, sama kuin muissakin kursseissa. Ei niitä läpäistä jos jättää tehtävät tekemättä. Voi vaikuttaa myös tukien maksuun tällöin
Mitä siellä uravalmennuksessa tehdään ?