Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluvusta keskustelu aiheuttaa riidan

Valo
14.06.2023 |

Meillä on kolmevuotias ihana, aurinkoinen lapsi. Olen jo jonkin aikaa haaveillut toisesta lapsesta. Täytän 36, mieheni on yli nelikymppinen. Koen, että nyt olisi hyvä alkaa yrittämään toista lasta, koska en ole enää ihan nuori.

Haasteena kuitenkin on, että emme pysty keskustelemaan vauva-asiasta ilman, että mieheni hermostuu ja keskustelu kääntyy tosi ikäväksi. En ole painostanut asiassa mitenkään, vaan tosi varovasti kysynyt, voisiko hän vielä haluta perheenlisäystä ja jos, niin millä aikataululla. Mies on suuttunut ja sanonut, että haluan väkipakolla vauvan, vaikka elämä on yhtä selviytymistä.

Meillä minä olen hoitanut käytännössä kaikki yöheräämiset ja kodin askareet myös palattuani töihin. Mies vaihtoi vauva-aikana vastuulliseen unelmatyöhönsä, johon kuuluu paljon matkustelua, ja miehen ollessa työreissuilla minä tietysti otan täyden vastuun lapsesta ja kodista. Olen ollut välillä aika väsynyt yöheräilyistä, mutta siitä huolimatta koen, että tämä pikkulapsiaika on pääosin taianomaista ja ihanaa, aika menee liian nopeasti! Miehellä on harrastuksia, treenaa vähintään tunnin tai kaksi joka päivä, ja lisäksi käy reissuissa urheiluharrastustensa takia. Myös minä saan omaa aikaa iltaisin, ja parisuhdeaikaa olisi lapsen ollessa päikkäreillä ja yöunilla. Minusta tämä elo yhden lapsen kanssa on aika leppoisaa.

Suoraan sanottuna ottaa päähän, että mies valittaa arjen raskautta vaikka nukkuu vähintään 8 tunnin yöunet, reissaa, jaksaa treenata. On lapsen kanssa kahdestaan korkeintaan tunnin iltaisin. Toki hänellä on tunteisiinsa oikeus ja ihmiset kokevat asiat niin eri tavoin. Olen kysynyt onko jotain, missä voisin auttaa tai mistä haluaisi puhua, mutta ei suostu puhumaan tunteistaan. Välillä vaan sitten tuhahtaa, että huonostihan tässä parisuhteessa menee ja arki on niin rankkaa. Tuntuu että perhe-elämä on hänelle painajaista, vaikka meillä pitäisi olla kaikki hyvin.

Olen ihan umpikujassa. Haluaisin vastauksia vauva-asiaan, koska se on minulle tosi tärkeä juttu, enkä haluaisi odottaa liian pitkään. Haluaisin, että mieheni olisi onnellinen eikä jatkuvasti olisi naama väärinpäin, koska myrkyttää meidän kodin ilmapiirin.

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sinä ole vastauksesi jo saanut. Mies ei halua lasta ja kokee nyt jo suhteennekin huonoksi.

Älä tee lisää lapsia reissumiehelle. Lapsille ei ole reilua että isä on poissaoleva.

Vierailija
2/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsia jos haluat, mutta tämä mies selkeästi niitä ei enää halua. Älä tee hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan toista lasta enää. Mietityttää tuon kuvauksen perusteella myös, että halusiko mies ylipäätään sitä ensimmäistäkään lasta. Taitaa tuossa nyt olla muutenkin ero pian edessä. Miksi muuten mies on suhteissa aina vanhempi ja nainen nuorempi? Toki tässä tapauksessa nainenkaan ei sentään ole mikään parikymppinen enää.

Vierailija
4/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies HALUAA olla pois kotoa paljon. Eiköhän tämä kerro jo kaiken oleellisen. Miksi ihmeessä elättelet toiveita toisesta lapsesta? Sekö miehen mutrunaaman saisi käännettyä? Älä ole naiivi.

Vierailija
5/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei halua toista lasta. Niin minäkin ennen ensimmäisen syntymää ajattelin, että kyllähän sitä nyt ainakin kaksi... Yhteen vaan jäi. Se oli henkisesti tosi rankkaa, vaikka lapsi nukkui hyvin ja oli ns helppo. Olen äiti.

Vierailija
6/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tällanen tarina tälle päivälle..

Hohhohhoijaa ap...

olet hyvin parrakas naiseksi

Vierailija
7/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi vain yhden lapsen joten tottakai lapsiluku jäi yhteen.

Vierailija
8/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot jo tottunut yyhoon arkeen. Poikkea Puolassa hakemassa muutamalla satasella lahjaspermaa. Fertility clinics Poland. Eroa toki ensin.

Vierailija
9/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai haluat selkeän vastauksen? Mies ei selkeästi halua toista lasta. Hyväksy se.

Vierailija
10/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko selvempää vastausta saada? Mies EI HALUA toista lasta. Ja koska hän suuttuu aiheesta ja puhuu noin, hän on onneton. Varmaan haluaisi pois suhteesta ja on pettynyt perhe-elämään, mutta ei kehtaa jättää pikkulapsi vaiheessa.

Jos haluat toisen, eroa ja hanki itsellisesti.

Vierailija
11/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lasta, mutta sinä painostat asialla ja sen takia ilmapiiri kotona on kireä? Unohda se lapsi. Lapsiperhe-elämä ei ole kaikille onnea ja auvoa.

Vierailija
12/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos suorista vastauksista.

En ole mielestäni painostanut miestä. Parin vuoden aikana aihe on ollut esillä ehkä kolme kertaa, ja silloinkin olen kohteliaasti tiedustellut miehen näkemystä ja toiveita.

Kyllä omista unelmista pitäisi pystyä puhumaan ilman pelkoa siitä, miten toinen reagoi.

Ap

Vierailija
13/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei mies halua toista lasta. Ehkä tuosta voisi puhua suoraan. Koska tosiaan alkaa olla viimeinen aika sitä yrittää seuraavien vuosien aikana.

Vierailija
14/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltäsi, minkä hän kokee niin raskaaksi, että elämä on yhtä selviytymistä? Stressaavatko työt häntä?

Vierailija
15/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sinä ole vastauksesi jo saanut. Mies ei halua lasta ja kokee nyt jo suhteennekin huonoksi.

Älä tee lisää lapsia reissumiehelle. Lapsille ei ole reilua että isä on poissaoleva.

Jep, teillä on ero edessä tuota pikaa tuolla menolla..

Vierailija
16/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä ettei mies halua toista lasta. Ehkä tuosta voisi puhua suoraan. Koska tosiaan alkaa olla viimeinen aika sitä yrittää seuraavien vuosien aikana.

Viimeinen aika yrittää voi olla eilen tai tässä tapauksessa vielä vaikka 10 vuodenkin päästä, ei ap mikään ikäloppu ole, mutta mies ei selvästi enempää halua.

Vierailija
17/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo kirjoitti:

Kiitos suorista vastauksista.

En ole mielestäni painostanut miestä. Parin vuoden aikana aihe on ollut esillä ehkä kolme kertaa, ja silloinkin olen kohteliaasti tiedustellut miehen näkemystä ja toiveita.

Kyllä omista unelmista pitäisi pystyä puhumaan ilman pelkoa siitä, miten toinen reagoi.

Ap

SINULLA on unelma lapsesta, joo, mutta entä se lapsi? Silkkaa itsekkyyttä tehdä lapsi tuossa tilanteessa. Tai, no ainahan niitä lapsia tehdään silkkaa itsekkyyttä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita.

Vierailija
18/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää.

Vierailija
19/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää naiset ihan oikeasti perustavat perheitä tuollaisten miesten kanssa.

Vierailija
20/136 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme