Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tekemään valinta! Kumman työn otan?

Vierailija
13.06.2023 |

Olen yli 10 v ollut samalla alalla (poislukien 3x äitiyslomat) jossa todella aikaiset aamut ja viikonloput, juhlapyhät yms olen töissä. Pidän ihan ok työstäni, en voi sen sanoa olevan unelmatyöni, mutta en sitä myöskään vihaa.

Kävin työhaastattelussa toisessa työpaikassa jossa olisi toimistoaikataulu, juhlapyhät ja viikonloput vapaana. Palkka olisi tässä uudessa työssä ~150 e kuussa enemmän, eli ei isoa heittoa.

Nyt tässä vanhassa työssäni esimieheni kysyi, olisinko valmis ylentymään palvelupäälliköksi ja menin tästä aivan sekaisin kun en tiedä kumpaan oikeasti haluaisin.

Toisen (tämän nykyisen) työn tietäisin hyvin, minulla on hyvät edellytykset työskentelemään myös palvelupäällikkönä. Miinuksena olisi aika pois perheen luolta. Olisin suuren osan vuodesta viikonloppuna töissä, samoin kaikki juhlapyhät. Lapset viettäisivät siis kaikki nämä ajat isänsä kanssa, eikä siinä todellakaan mitään pahaa, mutta emme milloinkaan voisi suunnitella mitään kivaa esim pääsiäiseksi/ jouluksi yms kun en tiedä kuinka olen töissä.

Toisessa työssä, tähän johon hain, olisi tarjolla säännöllinen 8-16 työaika, ja kaikki viikonloput ja juhlapyhät vapaana perheen seurassa. Miinuksena se, että en tiedä viihdynkö työssä ja kannattaako vaihto 150 euron takia?

Mitä mieltä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse todennäköisesti katuisin lopulta enemmän sitä, etten vaihtanut työpaikkaa, kun tilaisuus siihen oli olemassa, kuin sitä että vaihdoin. Jos olet tehnyt työsi nykyisessä paikassa hyvin, kuten olettaa voi, mikset voisi palata takaisin, jos uusi työ ei olekaan mieluista.

Eiköhän AP:n tilalle palkata uusi. Vai meinaatko, että tämä uusi heivataan pihalle jos AP haluaakin takaisin?

Olisiko niin, että AP tekisi myös työt palvelupäällikön nimikkeellä? Saa lisäksi jotain paperitöitä oikealta palvelupäälliköltä. Kuulostaa niin paskalta diililtä, että ihmettelen miten joku perheellinen edes harkitsee työtä, joka on lähinnä viikonloppua, iltaa ja pyhiä. Saisi kuitenkin saman palkan päivätyöstä ja vielä epäröi vaihtaa. Hohhoijaa.

Vierailija
42/42 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse todennäköisesti katuisin lopulta enemmän sitä, etten vaihtanut työpaikkaa, kun tilaisuus siihen oli olemassa, kuin sitä että vaihdoin. Jos olet tehnyt työsi nykyisessä paikassa hyvin, kuten olettaa voi, mikset voisi palata takaisin, jos uusi työ ei olekaan mieluista.

Eiköhän AP:n tilalle palkata uusi. Vai meinaatko, että tämä uusi heivataan pihalle jos AP haluaakin takaisin?

Ei aina, ja isoissa taloissa on toisinaan tilaa hyville tekijöille vaikka varsinaista paikkaa ei auki olisikaan.

Joissakin taloissa on periaate, ettei poislähteneitä palkata toista kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä